Sattuipa niin kun olin ajelemaan lähdössä niin huomasin, että takarengas olikin mennyt jo kankaille. Tämä oli siis tapahtunut edellisen vajaan 200 km lenkin aikana. Ja kun mä luulin, että siinä oli vielä jonkin verran pintaa jäljellä. Renkaana oli Pirellin Diablo jolle kertyi vaivaiset 8000 km maantieajoa.
Eli nyt olisi uusi takanen hankittava ja en osaa päättää minkä ostaisi. Uutta Diabloa ei raaskisi ostaa jos kestävyys on tuota luokkaa. Edelliset renkaat olivat Bridgestonen bt-020:set ja ne kestivät kuin tauti. Ainut vaan, että etunen kului aalloille. Joten nyt olen miettinyt taakse tuota bt-014:sta, mutta sitten luin täältä, että nuo Pirellin kumit on tarkoitettu toimimaan parina ja tällä hetkellä etusena on se Diablo joten ilmeisesti sinne taakse on kuitenkin Diablo lykättävä.
Eli nyt pitäisi valita joko perus-Diablon, Corsan tai Stradan välillä. Mitähän eroa tuolla perus-Diablolla ja Diablo Stradalla on? Ilmeisesti Strada on kestävämpi? Corsasta ei taida edes löytyä itelle sopivaa kokoa (160) ja onhan se kalliimpi kun nuo muut. Tai sitten voisi harkita tuollaista Pirellin Dragon GTS:ää jonka luulisi olevan vähän kestävämpi mutta käyköhän se sitten tuon mun etusen kanssa yksiin. Joten pistäkääs kommenttia ja kokemuksia kummeista.
Red Meat
Itse ajoin ysiärrällä Diablo takasesta noin puolet kulutuspinnasta poin 3000 kilometrissä. Nyt alla on GSXR600 jossa toi mainitsemasi 014 ja samaa tahtia näyttää kuluvan kuin Diablokin.
ex. YZF-R6R -06 kilpuri
ex. GSX-R600 -05
ex. ZX-9R -96
ex. GSX600F -00
ex. RD125LC -83
Tuolta löytyy selitykset noiden Diabloiden eroille.
Pirelli Diablo