Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
    Huomasin juuri että GS1200 on automaattisesti palautuva vilkku Siitä ei sanota mitään manuaalissa eikä myyjäkään ollut siitä muistanut sanoa. Tietääkö kukaan millä logiikkalla se toimii, aika + matka vai
    Parempi noin kuin tutulla, jolla ohjekirja moista mainostaa Gessussa, mutta pyörästä se kuitenkin puuttuu. Kaupasta kysyttynä oli vastaus kuulemma ollut, jotta joissain malleissa / erissä moinen on ollut.
    <p>2002-2014</p>
    Mulla ainakin matkan mukaan, ei motarilla kauan vilkutte .
    Olen aina oikeassa, jos en, niin olen kuitenkin.
    BMW K 1200 RS
    Oikean käden pysyvä pronatio...V..tu, haitta-aste 4%
    http://www.bmwkltibmixof.com/
    Matkan mukaan toi varmaan toimii ainakin omassani.Lähestyessäni esim risteystä ja kun vauhti alkaa hidastua niin ei hyppää pois päältä ennen kuin uuden kiihdyttämisen jälkeen
    Rocket 3 -08 ,K1200 LT -05 , F650 GS -08 , R 1200 GS -05 , ...*
    Juu, näin oli jo K100LT:ssä, muistaakseni vaatii jonkun parisataa metriä kunnes rytmi sammuu. Voisi olla toisaalta ehkä lyhyempikin matka, kun on pieniä kortteleita ja risteykset tiheään. Gössi12 tuntuu noudattavan samaa artiklaa.
    Vanha äijä, mutta aina yhtä lapsellinen.
    Normaaliajossa eli yli 50 kmh vilkauttaa noin 12 kertaa ja sitten putoaa automaattisesti pois. Paikallann ollessa ja kaupunkinopeuksissa ei automaattikatkaisua tapahdu. Tämä järjestelmä ollut kaikkissa (boxeri) BMW:issä ainakin 1999 malleista alkaen.
    Höpsis. Itsellä kolmas bokseri putkeen (kaikki tuon 1999-vuosimallin jälkeen) eikä yhdessäkään (ainakaan toimivaa) automatiikkaa....
    <p>2002-2014</p>
    Kyllä mulla vaan.
    Ensin 2001 mallin R 1100 S ja nyt sitten 1200 ST:ssä.
    S pelas kaikki 65000 km ja nyt ST:ssä ainaskin ekat 5000.
    Oma kokemukseni:

Vuoden -99 R 1100 S:ssä oli automaattinen vilkunpalautus.
    Vuoden 2002 R 1150 RS:ssä sitä ei ole.

Siinä mielessä en tuota ominaisuutta kaipaa, että en kertaakaan tarkoituksella (no joo, paria kokeilua lukuunottamatta) jättänyt vilkun palautusta automaatin tehtäväksi, vaan sammutin vilkun peukulla. Toisaalta, aina joskus se vilkku jää sitten palauttamatta. Tänäkin kesänä on muutaman kerran niin käynyt. Saisihan siellä tuollainen automaattinen varmistus olla. Vähän ihmetyttää, ettei sitä ole kaikissa malleissa.
    BMW R 1200 GS Adventure
    Pyörä r1100s v2002. Mutu tuntuma asiaan on, jonkin halvan osan epä säänöllinen toiminta, kaupunki ajossa palautuminen epätoden näköistä, olettaisin *nopeuden kytkentä hetkellä vaikuttavan ja käyntilämpötilan
    TÖSÖS !
    Mulla ohjekirjassa K1100LT vm -94 !
    Kyseisestä vilkun ajastuksesta seraavaa .
    Time
    After approx. 10 seconds on open roads above appox.50 km/h
    Distance
    After appox.210 m in urban or slow moving traffic.

Kertokaa joku Lontoonkielen osaaja mullekkin mitä onpi tuo suomex

Triumph Tiger 800 XRX

Lainaa (OULA @ Kesä. 28 2005,21:37) kirjoitti
    Time
    After approx. 10 seconds on open roads above appox.50 km/h
    Distance
    After appox.210 m in urban or slow moving traffic.

Kertokaa joku Lontoonkielen osaaja mullekkin mitä onpi tuo suomex
    Aika:
    Jälkeen keskimäärin 10 sekunnin avoimella tiellä (ei saa ajaa umpimettässä) yli 50 km/h nopeuksissa

Matka:
    Jälkeen keskimäärin 210 metrin kaupunginsykkeessä hitaassa liikenteessä.

* Juuri tältä minustain tuntuu, maantienopeuksissa pudottelee pois päältä ohituskaistalla kuudennen auton kohdalla ja taajamassa vasta reilusti risteyksen jälkeen vaikka olisi seissyt valoissa vartin.

* Olen jo opetellut kotinurkilla ristykseen tultaessa laittamaan vilkun just oikeessa kohdassa, että se sammuu itestään just sopivasti ristyksen jälkeen... (ja siis R1100S -99)

"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
    Vuoden 2005 1200 RTssäkin on sellainen vaikkei sitä erikseen mainita. Aiemmista kirjoituksista innostuneena koitin eilen ja niin vain vilkku sammui itsekseen. Moottoritiellä täytyy vilkku laittaa tosi aikaisin päälle jotta sammuu silloin kuin olisi toivottavaa. Kaupunkiajossa tuntuu sammuvan vieläkin hitaammin ja jää vaivaamaan. Voikohan sitä säätää.?
  14.  
    Yamaha RD:ssä on tuommoinen näköjään ollut jo 80-luvulla, järjestelmä seuraa molempia (aikaa ja matkaa). Minusta tuosta on useammin haittaa kuin hyötyä, jos nimittäin vilkuttaa niin kuin pitää eli ajoissa. Eli esim. kun tulet rampille tai ryhmityskaistalle ja pysähdyt vaikkapa valoihin, niin se vilkku useimmiten sammuu ja pitää laittaa uudestaan. Tai sitten voi ohittaa katkaisun jo aiemmin painamalla uudestaan vilkkukatkaisijaa. Ärsyttävää.

Sinänsä järjestelmä on ihan hyvin tehty, mutta se ei toimi kuitenkaan kaikissa tilanteissa, kuten sanottu. Haynesin kirjassahan tuo on selitetty, kuinka toimii: 150 metriä matkamittariin / ajassa 10 sekuntia. Molempien pitää täyttyä, sitten vilkku katkeaa.

Sitä paitsi minusta jännä juttu, että monet lukemani perusteella kokevat vilkunkatkaisun vaikeasti muistettavaksi toimenpiteeksi, taisipa moni kertoa että se oli hankalinta moottoripyöräilyä aloitettaessa. Mikähän siinä on, kun itse en ole unohtanut yhtään kertaa vilkkua päälle, aivan ensimmäisestä ajokerrasta alkaen se sujui kuin itsestään. Autossa vilkunpalautin kyllä toimii, joten siitä ei tottumusta ole tullut Mutta toisaalta vilkutan kyllä muutenkin aina ajoissa, ja kotilollakin on tottunut ajattelemaan sitä vilkunkäyttöä aika paljon.