Siinähän se otsikossa tulikin jo. Onko kukaan tehnyt huoltopukkeja itse ja jäiköhän urakasta mahdollisesti piirrustuksia jäljelle? Tuliko hyvät?
04 636 zx-r -> 05 cbr 1000rr -> 01 Hayabusa
Tekasin tossa pari viikkoa sitten semmosen 'eii kehtaa muille näyttää' pukin. Hyvin on toiminut ei ollut kalliskaan.
Malli oli suurin piirtein tän näkönen:
l\
l_\____
Eli tuo ylin osa tulee taka haarukan alle ja siinä on haarukan alle tulevat 12mm pultit kumiletkulla päällystettynä molemmin puolin.
Vasempaan reunaan laitoin jotkut 'huonekalukäyttöön' tarkoitetut pyörät ã1,9€.
Ja oikeasta reunasta kammetaan pyörän perä ylös.
Saakohan tästä mitään selvää
Mutta toisaan, tavarat makso 20€ ja pukki on tähän asti ainakin täyttänyt tehtävänsä kunnolla.
Hitsisauman pettämistä odotellessa![]()
Yamaha R1 -04
Suzuki GSX1300R Hayabusa -03
Suzuki RF600 -93
Suzuki GS500 -99
Et mitenkään viittis napsasta paria kuvaa ja lähettää vaikka maililla? Chd@pakkotoisto.com? En kerro kenellekkään![]()
04 636 zx-r -> 05 cbr 1000rr -> 01 Hayabusa
Hmm tota ei paljon kannata tolla hinnalla itse alkaa tekemään.kirjoitti
Louisilta lähtee pukki 15 eurolla
http://www.louis.de/_10162a....0003352
Pukissa leveys säätö. Ainakin Biker Pointista saa noita louisin kamoja liikehän sijaitsee nykyään Raisiossa
Ei riemulla rajaa kun suzukilla ajaa...
Ei siinä mitään piirustuksia tarvi, mittaat vaan takahaarukan välin ja teet pukista hieman korkeamman kun takahaarukan "alin kohta"
Palat haarukan alle esim L-palkista..Soveltamista vaan![]()
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
pakko kyllä kommentoida että nuo Louisin edullisimmat pukit / renkaanvaihtopukit ovat tehtyjä mopoille/kevytmoottoripyörille. totaalista paskaa väärällä suunnittelulla. jos tekee itse samalla rahalla pukit saa sellaiset jotka myös toimivat. nuo edullisimmat pukit ovat melkoisen kiikkeriä aparaatteja eikä ole mukava kaataa 15Keuron pyörää 20euron pukin takia mutta kukin tavallaan.(klones @ Elo. 03 2005,23:05) kirjoitti
mulla on tuollainen Louis pukki, ja nykyään rosterista tehdyt Harris performancen pukit. raha ei mennyt hukkaan.
Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
PowerBike Finland
3,5 metrin pätkä 2x6" lankkua ja pari ylijäämätiiltä. Jos ei pyörä nouse, vaihdetaan lankku pitempään. Ei kovin katu-uskottava (eikä mukana kuljetettava), mutta toimii =)
<p>-- Backman</p>
Kyllä ainakin oma R6 on kiltisti pysynyt halpis pukin päällä eikä se nyt ainakaan ton mopottimen alla ole kiikkerä. Eri asia tietenkin jos mopotin painaa yli 300kg niin en tollaista pukkia hommaisi. Mutta hintaansa nähden todella loistava. Tallilta löytyy itsetehty pukki mitä tehtiin kaverin kanssa yksi ilta ja ei siitä nyt sen parempi ainakaan tullutkirjoitti
Tähän voi myös vaikuttaa käytetyn putken liian pieni halkaisija ja muutama asennus olut liikaa
Kannattaa käydä vilkaisemassa noita valmis pukkeja niin sen jälkeen osaakin jo itse putkesta sellaisen pienellä mittaamisella värkätä
Ei riemulla rajaa kun suzukilla ajaa...
Eräänä päivänä rupesin pukkia kaipaamaan... Ja sellanen piti tehdä. Mallia katottiin erään liikkeen luettelosta missä niitä on enemmänkin ja erilaisia myytävänä... Nimeä en muista kirveelläkään. Mutta hieno tuli.Ja hyvin on toiminut ja kestänyt. Tossa kuvassa näkyy velipojan mopo kyseisellä pukilla nostettuna.
dazuissi.kuvat.fi
GSX-R750, GSX-R 1000, Ducati ST2
tämmönen mulla on
![]()
en sitte tiedä tuosta esteettisyydestä mutta kyllä mun pärrä on köllötellyt tuossa päällä ihan mallikkaasti, eikä ainakaan mutkalle mee.....
Mulla on yhdesta ehkä 1" maksuisesta putkesta väännetty pukki, eli yksi putki, päähän vain hitsattu lenkit korvakkeita varten. älyttömän siisti ja toimiva. Pitää laittaa joskus kuva...
Saa yksin pukille ja monista poiketen, voi hypätä pyörän selkään ja rojauttaa alas pukilta ajamalla, monissa pukeissa on liian pitkä kahvaosa ja se lyö takalamppuun, jos tekee noin laskeutumisen.
"i siinä mitään piirustuksia tarvi, mittaat vaan takahaarukan välin ja teet pukista hieman korkeamman kun takahaarukan "alin kohta"
Palat haarukan alle esim L-palkista..Soveltamista vaan "
Tämä muuten ei pidä paikkaansa, tein toisen ja jos käytössä on huoltopukin korvakkeet takahaarukassa, niin ne on edempänä kuin taka-akseli, joten vaikka pukki sopii pyörän alle, niin pyörää ei saa helposti pukille, kun ottaa takarenkaaseen kiinni, älä vaan kysy mistä tiedän....
JT
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Tommonen yksinkertanen tuli tehtyä, rullaluistimen pyörät auttaa pyörän ylöskampeamista. Yksinkertanen, mutta halvempi kuin kauppojen 100e-> maksavat.
ainahan ne vähän osuu
Itse ostin ihan pyörätunkin mallia Winntec. Nostokyky 700kg ja tällä siis nostetaan esim moottorin alta. Itse laitan vielä pari lankkua väliin, niin nousee tukevasti ja helposti.
Vekotin painaa ehkä 50kg ja työnnetaan pyörän alle (vekottimessa siis 4 pyörää). Sitten pumpataan polkimella tunkkia ylöspäin ja nostetaan ilmaan. Sitten mekaaninen tuki paikoilleen ja toisella polkimella tunkkia hieman alaspäin. Lopuksi vielä ruuvaa 2 jalkaa maahan, niin pysyy paikoillaan.
Erittäin pätevä vekotin, mutta silti en kyllä ehkä 700kg kokeilisi...
Näitä saa melkein kaikista autotarvikeliikkeistä (Arwidson tuo maahan) ovh 180e, mutta itse ostin mallikappaleen parin kaljakorin hinnalla...
Hieman ohi aiheen, mutta![]()
Yamaha XT350 -92 "army-special"
laitappa kuvia esille niin vois vähän luntata jos on hyvännäkönen(jaket @ Elo. 04 2005,17:17) kirjoitti
Don't hate the player, Hate the game
siinä pari kuvaa, viimeisessä on kuva vähän epäonnistuneesta pukista, eli pyörä voi olla siinä, mutta sitä ei oikein saa alle, kun pukin alaputki ottaa renkaaseen, pukin pitäisi olla korkeampi, että toimisi. Eli korvakkeen korkeus maahan ei päde, vaan sen pitää pystyä menemään renkaan takaa alle.
Jake
hieno pukki on... täytyy myöntää
mistäs noita metallihärpäkkeitä saa mihin toi pukki tulee kiinni?
niitä 'härpäkkeitä' saa allrightilta tai niitä löytää kyllä alumiinitankojen sisältäkin, mutta ne pitää kaivaa esiin sorvilla.![]()
![]()
![]()
![]()
ei ihan tavallinen puusorvi taida käydä(jaket @ Elo. 08 2005,17:28) kirjoitti
täytyy hakee oolraitista
Tuossahan tuli aika hyviä malleja.(Chd @ Elo. 03 2005,21:59) kirjoitti
Pitää yrittää koittaa hommata jostain digikamera niin vois sen kuvan laittaa..
mut jos sulla on mahollisuus hommata isot pokkarit niin putkesta taivuttamalla saa siistin eikä jää niitä teräviä nurkkia(jos vaikka tarvii joskus siirrellä/kuljettaa pukki jonnekin)...tiedä sitten taipuuko käsivoimin ilman lämmitystä...
Yamaha R1 -04
Suzuki GSX1300R Hayabusa -03
Suzuki RF600 -93
Suzuki GS500 -99
Jep., kiitoksia kanssa noista kuvista!Nyt tietää, että millasta alkaa värkätä sitten kun sen oman pyörän saa ensiviikolla.
![]()
Mulla GSX-R1000 -08 (valkohopea)
Pikku-Broidilla CBR1000RR -08 (valkomusta)
Tuollaiset tein eteen ja taakse. Hyvin on kestänyt(pyörät ovat vaimon rullaluistimista):
Krossipyörälle tein tällaisen:
Tämä on toimiva, mutta hankala toteuttaa. Oikeastaan paljon yksinkertaisemman(ja paremman) mallin saa kun käy katsomassa krossikisoissa varikolla mallia(sellainen jossa on sisäkkäiset putket ja nosto tapahtuu linkulla).