Elikkäs omistan tällaisen XL125R kulkupelin joka alkoi tänään esittää ihan omanlaistaan showta nimittäin täristä. Tärinä muuttuu kierrosten myötä, alle 5000rpm sitä ei tunne ollenkaan ja 6500-9500 välillä ko. pyörä vatkaa paikat helliksi
Aikaisemmin moista ei ole ilmaantunut missään muodossa ja vertasin kaverin samanlaiseen XL:ään ja omani tärisi huomattavasti enemmän. Ensin ajattelin sen johtuvan ketjuista tai renkaista muttakun ei, tärisee vaikka paikoillaan kierrätettäessä. Eniten tärinä tulee istuimen ja jalkatappien kautta. Koko homma alkoi tänään kun olin ajanut pikkuisen lenkin perushuollon jälkeen jossa puuhastelin seuraavat paikat:
- pakoputken lämpösuojat kiinni
- ketjujen pesu, kiristys ja rasvaus
- täydellinen pesu käyttäen vettä ja moottorinpesuainetta
- venttiilivälysten tarkistus, olivat kunnossa
- öljyjen vaihto
Tuossa kaikki mitä pyörään tein huollossa ja hieman tuon jälkeen se päätti alkaa tärisemään. Voihan se olla ettei tuolla huollolla ole osaa eikä arpaa tähän vikaan mutta kerroimpa siitä kuitenkin.
Nyt odotan hyviä arvauksia missä vika ja ennenkaikkea uskaltaako tuolla ajaa vai jättääkö se välille?![]()
-Aikas outo homma. Jos ei koneesta kuulu ylimääräisiä kolinoita niin eipä tuu heti muuta mieleen kuin koneen kiinnikkeet tms. MItes se pakoputki on siinä koneessa kii? Jousilla vai ruuveilla? Meinaan ett jos on ruuveilla ja sit oot sen suojasysteemin tiukkaan ruuvannu kii ja runkoon niin vois ehkä sitä kautta resonoida, mut tiedä häntä..
Elämäntapamotoristi
Heh, vika löytyi. Oli se pitkä pultti joka pitää takahaarukan kiinni rungossa päässyt itsekseen löystymään. Hommasin uuden lukkomutterin ja vedin kireälle, nyt ei tärise eikä värise suuntaan jos toiseen. Mielenkiintonen vika kyllä(Skimi @ Elo. 03 2005,07:39) kirjoitti
![]()
Mielenkiintoinen se olisi ainakin ollut jos olisi päässyt haarukka kokonaan irtoamaan...onneksi niin ei päässyt käymään
Alku aina kankeaa, lopussa kiitos jos seisoo...