Kahta eri kusiaisninjaa + sitten vielä 9ärrää testailin ja rupesin pohtimaan, että miksiköhän kaikkien kaasukahvaan oli jätetty väljyyttä reippaanlaisesti? Onks tohon joku järkevä syy, mitä en tiedä, vaiko sattumalta vaan kolmessa perättäisessä mopossa huonoa säätämistä? *Ymmärtääkseni väljyyttää pitäis olla vaan pari milliä...
Tarkoitan siis sitä väljyyttä ennen kuin kaasu nappaa kiinni.
Jos hyppäät laskuvarjolla, joka ei aukea, voisi katsojille olla hauskaa, jos tekisit vaikka uintiliikkeitä.
varmaan siltä varalta etteivät koeajajat tipu kyydistä kun vääntävät kahvaa ku rautakankee :P
Eipä mulla ole ollut ainakaan mitään on ongelmaa...vaikka väljyyttä on ehkä puoli milliä. Ja Dominon lyhyt liikeratanen kaffa.
Väljät veks.
Jake
"Jos viistoistavuotiasta sais."
990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
"Ei ole väljän voittanutta"...no ei löysät pois vaan kahvasta niin hidasajokin on miällyttävämpää...![]()
Ostin keväällä korpiaholta kilo gikserin ja olivat siellä säätäneet sen väljyyden kaasusta pois, 1000 km huollossa mp-teamilla taas olivat sen siihen säätäneet takaisin.. Huoltoukko tosin sanoi siitä mulle ja näytti mistä ruuvista sen saa pois, heidän kuulemmaa täytyy se siihen säätääKai se siihe siks laitetaan ettei olis nii herkkä töyssyissä ym..
gixxer rules...
Ei vaan ettei vaijerit hirtä kiinni. Huolto-ohjeissahan se välys käsketään tarkistaa eli aivain oikein tekevät jos sen siihen säätävät.(BlackDevil @ Elo. 02 2005,21:37) kirjoitti
ZZR 1400 ABS -07
ZX-9R -03/-04
ZZR 600 -93
ZZR 500 -90
RD 125 DX -77
Ei kai se ole hyvä jos paljon välystä. Kiristä hiukan vaijeria, kahvan juuressa yleensä vaijerissa säätö, toinen on kaasareiden päällä, mutta se on hankalampi paikka, kun pitää usein irrotella osia.
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
kaasuvaijjereissa oltava snadi välys koska stongaa käänettaessä vaijjerin kireys hieman muuttuu ettei hitaassa käänöksessä mopo "ryntää" .
elä ja anna muiden roudata
Mulla on just kusiaiskawassa tuollanen ongelma..siinä on löysää joka suuntaan ja vaikka sen välyksen säätää pienemmälle, niin ajat kerran mukulakivellä tai muulla hieman epätasaisella pinnalla ja kahvassa on taas löysää...nykyään se on alkanut heilumaan myös pitkittäin ja voitte kuvitella että on perseestä ajaa esim. kaupungissa kun kaasu on on/off tyylinen!! V*ttu mä ostan siihen ihan kohta uuden kahvan...![]()
Moi!
Ihan samanlaista R6:ssa, mukulakivillä kaupunkiajossa on hiukka mielenkiintoista odotella nykäystä väljyyden takia, toisaalta voi olla joskus hyväkin lähteä hissuksiin...![]()
let's be careful out there...
omassa 9r:sä on kans tyhjää liikettä mutta onko se ainoastaan huono asia säätämällä siitä pääsee itse en aio koska olen tottunut siihen![]()
Ostitko kahvasysteemin ihan kotimaasta, vaiko rajan takaa tilaamalla?(uijui @ Elo. 02 2005,21:20) kirjoitti
Menikö heittämällä mopoosi vai jouduitko vekslaamaan myös vaijerit & tupit uusiksi?
Mulla ainaki ysi-ärrässä ku ruuvas ton välyksen poies, ni kaasu rupes hirttämään...ei oo kivaa sekään![]()
www.alphaindigo.net
www.soulhealermusic.com
Sama juttu mun 636:ssa kun yritin säätää välystä mahdollisimman pieneksi. Tai sitten mä en vaan osannut...(ace73 @ Elo. 18 2005,14:40) kirjoitti
Samat ongelmat täälläki, välyksen pienennys ei onnistunut...alko vaan "tahmaamaan" kun sai välyksen mieluiseksi. Pyöränä siis zx-6r. Säätöä yritin heti keväällä, nyt välykseen on jo pitkälti tottunut.
Carpimotostahan tuo tuli muiden kilkkeiden kanssa..Harrisin tupit sain irti vanhoista systeemeistä. Vaijereista joutu vaippoja lyhentään ja katkasemaan vaijerit. Laitoin niihin irtopäät, sellaset ruuvattavat. Ja varmistus juotostinalla. Hyvin toimii, ja mutkapätkällä ihan helvetin hyvä.(Talttapää @ Elo. 18 2005,14:34) kirjoitti
Jake
"Jos viistoistavuotiasta sais."
990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
Aika outoa jos välyksen poistamalla alkaa kaasu tahmia, vaijeri huono? Jos rankasti joutuu säätämään, silloinhan joutuu molempia (veto ja palautus) säätämään, sekin vois vaikuttaa... On nimittäin aika nihkee jos ei kaasukapula toimi niin kuin pitäis, ihan vaan nimimerkillä "yhden piikin lipannut kun kaasu hirtti auki hiekkatiellä"
kyllä se sen välyksen tarvii just sen takia, et tankoa voi kääntää ääriasentoihin ilman että vaijerit kiristyy, kuten jo tuolla mainittiinkin...nim.ajanut crossilla päin mäntyä hirttäneellä kaasulla, tosin niis ei kyl oo palauttavaa vaijeria...ei ainakaan sillon![]()
![]()
www.alphaindigo.net
www.soulhealermusic.com