Tulokset 1:stä 27:een 27:sta
    Laitetaan taas tänne jos joku osaisi auttaa..
    No nyt on tulvimis ongelmasta päästy kun käytin kaasarit putsauksessa ja pyörä toimikin hetkisen ihan hyvin kunnes 4. pytty putosi pois pelistä...
    Nyt on tulpat ja johdot vaihdettu mutta ongelma ei poistunut. Kipinää tulppa näytäisi tekevän mielestäni ihan hyvin(testasin irrallaan). Ja bensaakin luulisin tulevan, koska ainakin kaasarin pohja propun kautta sieltä tulee bensaa ja kun otin tulpan pois niin tulppakin tuoksahtaa hieman bensalle.
    Mutta siltikkään 4. pytyn putki ei lämpene...
    ....edelleen tässäkin ongelmassa kokeilisin puolan vaihtoa tai ainakin kokeilua toisella puolalla,jotta trouble shootingin maalitaulua saataisiin pienemmäksi.... *
    ...pakkaa tuonikäiset ärrät ottavan itteensä joko puolien tahi tulppien osalta....useimmiten...

Mutta kun 1. pytty toimii ihan ok ja 4. näyttäisi lyövän kipinää.. Eikös puola anna "väkisin" kipinää samalla toisellekkin pytylle jos toiselle tulee? Ja ainakin yleismittarilla mitattuna molempien puolien arvot olivat melkein identtiset ja ohjearvojen sisällä.
    Sellainen tarkennus vielä että käynnissä on eroa onko tulppa kiinni vai irti joten ei se täysin pimeä ole.
    Mutta jos jollakin pyörii ylomääräinen ehjä puola hyllyssä niin mielelläni voin testata sitäkin vaihtoehtoa.

Mittaa puristukset, vois olla vaikka venttiilivika. Onko seos ruuvi samassa säädössä missä muutkin? Onko kurkussa ilmavuotoa, kokeile starttipilotilla.
    Tukka putkella pitkin baanaa,
    kyllä vauhti korjaa virheet.
    Vettiili vikaan en oikein usko kun se ilmeni ihan yht´äkkiä normaali ajossa. Ja seokset on ollut sen verran rikkaalla ettei ne ainakaan sen vuoksi ole palaneet Onkohan puritus mittareita saatavilla jostain lainaan?
    Seos ruuvit on tarkastettu n. viikko sitten samalla kun kaasareista ottivat roskat pois. Ja kurkkuja yritin kokeilla ja kiristellä mutta vaikuttivat ihan kiinni oleville.
    Voiko ilma vuodotkin aiheuttaa moista käytöstä?
    Vai olisiko mahdollista että kaasareista olisi joku tiiviste pettänyt minkä vuoksi se puskisi koneeseen niin paljon bensaa ettei se jaksa polttaa sitä?
    Vielä sellainen täsmennys että, laitoin pyörän äsken käyntiin yön seisomisen jäljiltä ja käynti oli ihan ok ja 4. pytyn putkikin tuntui lämpenevän suunnilleen normaalisti. Sammutin pyörän ja n. 10min kuluttua testasin uudelleen ja sitten se pysyi taas kylmänä... Koneen kylkeen menevää kumista kurkkua katselin ja puristelin koneen käydessä ja sillä ei ainakaan tuntunut olevan vaikutusta. Se antoi normaalin näköisesti hieman periksi.
    Sama bensa letku menee 3 ja 4 pytylle joten se ei ole rutussa koska toinen toimii. Eli bensaa pitäisi tulla ainakin kaasariin asti.

Itse en ole paljoa pyörien kanssa ollut aiemmin tekemisissä joten oma vian paikannukseni on aika heikoilla kantimilla.
    Taidankin siirtyä takaisin autojen pariin

Olisiko kenelläkään hyvää ja kohtuu hintaista ehdotusta vian etsijäksi Mikkeli-Varkaus-Savonlinna seudulla?
    Mulla ihan sama ongelma mutta vaan kolmospytyn kanssa. Vaihdoin tulpat ja toimi hyvin parikymmentä km, ja sitten vika tuli takas. Ajattelin tossa vaihtaa vielä tulpanhatun, kuulemma vanhemmiten voi temppuilla lämpöisenä. Venttiilit tarkastettu ja en tajua en... Ja pyörähän oli 750r vm-87 85 tkm
    Itse kokeilin jo toisella tulpanhatulla ja johdolla mutta vika ei ainakaan minulla ollut siinä. Tulppiakin on testailtu jo useampi kappale eikä ole ollut vaikutusta. Huollossa epäilivät että kaasarin tiivisteet voivat vuotaa joten saisi käydessä niin paljon bensaa ettei jaksaisi polttaa sitä.
    No tiedä sitten mistä se johtuu, mutta vien itse pyöräni parin viikon päästä huoltoon niin etsiköön vian siellä....
    Olisi ihan kiva vielä keretä ajamaankin ennen talvea
    Puolakin kuulemma voi lämmetessään kiukutella. Mulla nyt pyörä aikas hyvissä käsissä, alkuviikosta ehtivät katsomaan notta missä vois olla vika. Kaasareiden kuluminenkin voi olla syynä. Ilmoitellaan kun selviää, oireet on aivan samat...
    Puolasta kuulemma pimenee samalla molemmat tulpat eikä pelkästään toinen..
    Itsekkin alussa epäilin samaa, mutta kun toinen samalta puolalta tuleva pytty toimii koko ajan.
    Itseäni ihmetyttäisi vaan jos se kulumisesta johtuis koska oireet tulivat ihan yllättäen. Itse vähäisellä tiedoillani/kokemuksellani kallstuisin ehkä ennemmin niiden tiivisteiden puoleen.
    Mutta ilmoittele kun saat tiedon niin saisi itsekkin jotain tietoa ennenkuin kuljetan laitteen melkein 50e/h tutkittavaksi
    Jos vaikka selviäisi hieman halvemmalla.
    Mulla oireili jo jonkunaikaa pienenä nykimisenä matka ajossa.
    Cdi boxi kuulemmma pysäyttää kummankin yhtäaikaa,jos siinä vikaa.
    Saisihan sen kokeiltua puolaa siirtämällä, notta siirtyisikö vika toiseen pyttyyn.
    Kypsyin sen verran että tilasin jo uuden puolan että reilun viikon päästä tietää onko siinä syy.
    Itse testasin puolan toimvuuden vaihtamalla johdot keskenään.
    Eli kun 1 ja 4 lähtevät samalta puolalta laitoin 1 ja 4 johdot "ristiin". Koska joku väitti että samalta puolalta tulee kipinä samaan aikaan molemmille pytyille. Ja edelleenkin nelos pytty ol pimeänä vaikka piuhat olivat "ristissä".
    Ja ainakin minulla käyntiäänessä on selvä ero onko tulpanjohto kiinni tuossa "pimentyneessä" pytyssä. Joten en oikein usko että puola olisi pimentynyt.
    Lainaa (zaumer @ Elo. 13 2005,14:50) kirjoitti
    Eli kun 1 ja 4 lähtevät samalta puolalta laitoin 1 ja 4 johdot "ristiin". Koska joku väitti että samalta puolalta tulee kipinä samaan aikaan molemmille pytyille. Ja edelleenkin nelos pytty ol pimeänä vaikka piuhat olivat "ristissä".
    Ja ainakin minulla käyntiäänessä on selvä ero onko tulpanjohto kiinni tuossa "pimentyneessä" pytyssä. Joten en oikein usko että puola olisi pimentynyt.
    Multa löytyy kaksi alkuperäistä ND puolaa, 750/R/88 mallista,
    ne pitäisi olla kunnossa.

Vesa
    Lainaa (zaumer @ Elo. 13 2005,14:50) kirjoitti
    Vaihdoitko johdot niin, että myös tulpanhatut vaihtoivat paikkaa? Jos et, koitapa seuraavaksi.
    No niin, no
    Kyllä vaihdoin. Kokeilin paria eri tulppaa kahta eri tulpanhattua ja vaihdoin vielä tulpat ja tulpanjohdotkin. Ennen ja jälkeen vielä mittasin johdot, hatut ja puolan yleismittarilla ja arvot olivat korjaus käsikirjan antamissa lukemissa.
    Seurailin tulpan antamaa kipinää n. pari minuuttia irrallaan ja se näytti mielestäni ihan hyvälle.
    Eiköhän se vika ole siellä vasta-avaitussa kaasareissa,
    kenties vaikka nelospytyn neula takertelsi, jääden auki ja antaen tulvimalla bensaa sylinteriin.
    Nyrkkisääntönä olen pitänyt että lähde hakemaan sieltä vikaa, mihin koskit ennen hajoamista.

Vesa
    Itsekkin olen aika lailla samoilla linjoilla. Eli olettaisin vian olevan kaasarissa. Sen takia olenkin viemässä pyörää huoltoon niin saavat samalla vaihtaa kaikkiin tiivisteet kun rupeavat jo olemaan sen verran vanhat...
    Ja samaan konkurssiin menee sitten nokkaketjun vaihto + venttiilien tarkastus/säätö.
    Onko kenelläkään tietoa mitä tuo ketju, kiristäjä ym. suunnilleen maksaa?
    D.I.D n ketju maksaa n. 40 - 50 Euroa, niitattavana mallina.
    Kiristimiä / laahaimia ei tarvitse vaihtaa yleensä.

Vesa
    VIKA LÖYTYI!!!!!!!!!!
    Elikkäs bensahanan alipainesysteemi sökönä. Mulla ottaa kolmoskaasarilta alipaineen. -88:ssa vissiin neloselta...
    Oli antanut ilmaa sitäkautta.
    No niin ottaa neloselta...
    Miten se oli sökönä? Vaihdoitko tiivisteet vai jouduitko vaihtamaan koko hanan? Ja mitä se suunnilleen kustanti? Itse olen kyllä omaani katsellut enkä siinä huomannut halkeamaa enkä muuta. Ja letkua olen rutistellut eikä tuntunut vaikuttavan...
    Vaikuttiko sinulla bensa hanan asento mitenkään käyntiin? Omassani en ainakaan havainnut mitään erikoista vaikutusta?

Käsittääkseni se alipaineletku on otettu pois tai tukittu jotenkin. Itse en ole sitä tehnyt, mutta selvitän tässä kyllä kun kerkeen. Vika vissiin hanan tiivisteissä, käsittääkseni...
    Eli ajaessa hana vapaavirtauksella.
    Ennen letkun poistoa hanan asennolla ei ollut vaikutusta.
    OK. Pitää itsekkin heti huomenissa testata.
    Voi ...RKELE jos se vika oli sitten tuollainen , ja sen takia on mennyt hyvää ajoaikaa pilalle..
    No pitää testata.
    Jep, ajelin tossa just 120km ja toimi hyvin.
    Tarvii vaan vaihtaa ne hanan tiivisteet niin voi laittaa sen alipaineletkun takaisin
    No nyt testasin itsekkin tulppaamista ja tuntuu ainakin noin parkissa huudatellessa toimivan ihan OK kaikilla pytyillä eli kyllä se vika taitaa siinä olla... Ehkä
    Kunhan saa vaihdettua koneesta pois Mobil:n superit ja tilalle mopo öljyt niin pitää käydä testaamassa toimiiko tuo enää ajossa. Toivottavasti
    Joo, toivottavasti vika olis se. Onhan tuo vähän turhauttavaa kun tuommoinen vika sitten, mutta eipähän ole kallis korjata.
    Harmittaa vaan tuo ajamatta jäänyt neljä viikkoa.
    Lainataan topiccia. Potilas on gsxr 750w -93. Ongelma oli aikaisemmin alle 4000r/min röpötys ja ajattelin putsata kaasarit jos vaikka auttaa. Putsauksen jälkeen 1 sylinteri on poissa pelistä. Moskaa löytyi laitimmaisten kaasareiden neulaventtiileiden edestä. Mikähän tuohon oikein mahtoi tulla. Heti ensistartilla savutti voimakkaasti ja moottorin alta tulikin liitoskohdasta hieman palamatonta bensaa. Oton tulpanhatun pois ja sehän jäi käteen. Pätkä pois ja uudelleen kiinnitys. Kipinäkin tuli mutta ei syty ja tulpan kun käytin uudelleen poissa oli se ihan rutikuiva.

Huomasin juuri etten käyttänyt seosruuveja ollenkaan poissa, joten voisiko moska olla tukkinut suuttimen. Mielessä kävi jo mäntä ja venttiilit, mutta helpoin kai hakea vikaa sieltä mistä itse on ronkkinu. Puristuspainemittaria sopivalla sovitteella ei tähän hätään ole saatavilla.
  27.  
    No vika löytyi sieltä mistä itse oli ronkkinut. Tyhjäkäyntisuutin oli jäänyt tuosta yhdestä kaasarista kokonaan pois kasausvaiheessa. Huolimattomuutta mutta jokatapauksessa nyt toimii.