No noilta sivuilta löytyy tietoa/ohjeita pair-systemistä,tre:stä,ilmaboksi muutoksista jne. TRE kikale on muuten ihan ehdoton sisävessaan!! Se muuttaa sytytyskäyrää 1-4 vaihteella osakaasulla,kaasuun vastaavuus muuttuu paljon paremmaksi. Kikale on lähes ilmainen ja asennus lapsellisen helppoa. Epäilen että sulla on seokset vähän perseellään siinä mopossa kun noin janoinen on.
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
Joutuu oleen kyllä eri mieltä!!! Olen itse ajanut -03 -04 ja -05 mallit, ja jos kaikki olisi ollu esim mustia, niin en todellakaan olisi siitä joukosta löytänyt sitä 03 mallia. Enkä edes omaa 04:sta...(Johu @ Touko. 10 2006,17:43) kirjoitti
Eli niissä ei mielestäni ole juurikaan mitään eroa ajoasennoissa kuten väitätä!!!
But Officer....I wasn't speeding....I was QUALIFYING!
Onko tietoa tehon lisäyksestä(racersipe @ Touko. 11 2006,18:22) kirjoitti
Itsellä on Yoshin TRS kokoputki ja säädetty korpiaholla. Tehonlisäys taisi olla hiukan reilu 3hp luokkaa, mutta vääntkäyrä tassoittui kummasti.. Saattoi jopa kasvaa hiukan
Ja sen "raikasilma" hässäkän voi ihan huoletta tukkia vaikka kuumaliimalla sieltä putsarin pohjasta!!! Loppuupa se ainainen "ampuminen"
But Officer....I wasn't speeding....I was QUALIFYING!
Ok. Löysinkin ohjeet tuohon, mutta jotenkin vaan tuntuu siltä että tollasen ohjeen: "leikkaa punainen johto katki ja liitä se mustaan johtoon asettaen samalla vastus siihen väliin" perusteella lähteekö koko pas*a edes käyntiin..(Pahkasika @ Touko. 12 2006,22:04) kirjoitti
Ootko asentanu ton itse? Teitkö sen näiden ohjeiden avulla? Ilmeisesti pitää olla 15 kilo-ohmin vastus..? Täytyy mennä kysymään jostain elektroniikkakaupasta. Saahan noi johdot kytkettyä takaisinkin jos homma menee reisilleen.
Eiks tällänen nykyajan vehje osaa niinku itse duunaa sellasen kevyen säädön, esim reikiä ilmapoksiin -> enemmän ilmaa -> lisätään vähän syöttöjä? Vai pitäiskö toi ruisku säädättää aina ku tekee jotain modauksia (esim snorkkelin poisto, TRE-modaus, reiät ilmapoksiin, sit toi pair-system (en oo tätä vielä ehtiny selvittää)...)?
Jostain luin, että pitäis olla Powercommander jos haluaa säätää kunnolla ton laitteen kaikkea vapaavirtausfilsuja ja putkistomodauksia varten - onko näin??
There's a difference between living and being alive.
Raikasilma - hässäkkä... ?? Nyt kyl tipahdin kärryiltä... Varmaan jossain siellä ilmapoksin pohjassa?? Mitäs ihmettä se sit tekee? *(MarkuSV @ Touko. 13 2006,09:18) kirjoitti
![]()
No se "raikasilmasysteemi" on se pair system. Työntää ilmaa pakokavavaan ja näin vähentää päästöjä.Pair systemiin voit tutustua myös tuolla sv1000.com:ssa. Siitä ei tarvii muuta murehtia kunhan säädön aikana ei ole käytössä. TRE:n asensin itse mutta en tehnyt sitä noiden ohjeiden mukaan. Itsellä on päivitetty malli joka tajuaa pyörän olevan vapaalla ja näin ei sotke tyhjäkäyntiä. Tuo pelkkä vastus tekee sen että tyhjäkäynti hieman huononee.(racersipe @ Touko. 13 2006,11:41) kirjoitti
Joo tutustuin tohon pair systemiin.. mites sen voi "helpoiten" ottaa pois käytöstä?? Joudunko hankkimaan tämän ??(Pahkasika @ Touko. 13 2006,14:30) kirjoitti
Ok. Mua kiinnostaa just päivitetty malli, sillä luin että pelkällä tolla vastuksen laitolla voi tulla ongelmia (ellei tee on/off tyyppistä kytkintä tohon modaukseen) kylmäkäynnistyksessä kylmällä ilmalla. Mistäs tohon päivitettyyn malliin löytyis ohjeet?(Pahkasika @ Touko. 13 2006,14:30) kirjoitti
Huimasti selvinny asioita tässä parin päivän aikana... kiitos etenkin Pahkasialle selventävistä vastauksista.*Respect!![]()
Ei sun tarvii ostaa mitään osia pair:in poiston takia. sv1000.com:ssa on aika hyvät ohjeet kuten varmaan huomasitkin. Poistat osat ohjeen mukaan ja tulppaat ilmansuodatin kotelosta reijän johon "venttiililtä" letku tulee. Peitelevyt jotka myytävässä setissäkin on pystyy tekemään itse. Sinänsä koko pair:in poisto on mielestäni turhaa,ei siitä mitään hyötyä ole. Putkessa "ampumista" saattaa vähentää mutta itselläni ainakaan ei putkessa juuri pauku. Nimellistä korvausta vastaan voisin sulle vaikka lähettää koko TRE kikaleen jos ei kiinnosta itse alkaa tekemään.
No tätä mä vähän mietinkin... pari kertaa on paukahtanu, mutta ei se kyllä liiemmin häiritse. Enemmän häiritsee just toi elottomuus alakierroksilla.(Pahkasika @ Touko. 13 2006,19:41) kirjoitti
Wow. *(Pahkasika @ Touko. 13 2006,19:41) kirjoitti
Heitä privaa vaikka, niin sovitaan tarkemmin...
Nyt parille.. *![]()
Tuolta ketjusta löytyy TRE asiaa
---->klik<----
Privaa laitettu....(racersipe @ Touko. 13 2006,20:23) kirjoitti
Tervehdys kaikille..
Mäkin hommasin tossa tonnisen ässän ja pitäis jotain kivaa siihen keksiä..
Mikä toi snorkkelihomma oli?
Mitä ylipäänsä tohon kannattais laittaa et sais lisää potkua elämään ? =)
Onks kokemuksii et onks tosta tre hommasta kui paljon hyötyä?..
Gone mad
"Snorkkeli" on ilmansuodatinkotelosta tuleva kuminen "imuputki" jonka kautta imee ilmaan sinne suodatinkoteloon. Näkyy siitä tankin ja rungon välisestä raosta katsomalla tankin etuosassa. Tankin edestä ne kaksi kiinnitysruuvia auki ja tankki nousee pystyyn niin pääset lähemmin tutustumaan siihen"snorkkeliin". Se lähtee siitä kotelosta ihan vetämällä irti. Jotkut ovat leikanneet sitä lyhyemmäksi että imee ilmaa suoraan siitä tankin ja rungon välistä ja jotkut ovat poistaneet sen kokonaan. Ei tuohon näillä perinteisillä putkisto/suodatin/ruiskunsäätö jutuilla mitään maata mullistavaa teholisää saa mutta jonkin verran kuitenkin. Teho/vääntökäyrä tasoittuu ja kaasuunvastaavuus paranee kyllä huimasti ja sehän se tärkeintä onkin. Tehoa tollasesta putkiviritteisestä sv:stä lähtee n.108-115hv renkaalta osista ja penkistä riippuen. TRE kikale kannattaa sv:hen laittaa ehdottamasti,kaasuun vastaavuus paranee selkeästi osakaasulla. Jostain syystä tuntuu tässä kaks mukisessa vaikuttavan enemmän kuin esim.kilogikserissä.(Spotty @ Heinä. 12 2006,23:34) kirjoitti
Mulla on SV1000S, vuoden -05 malli, jossa on siis mäntien, puristussuhteen ja ruiskutuksen säädöillä otettu n. 5hp enemmän koneesta verrattuna -03-04 vuosimalleihin.
Nyt on kiinni M4 kokoputkisto (titaani), PCIII ja induktiokitti (eli K&N ilmansuodatin ja sille kiinnityskehikko -ei siis olleenkaan ilmansuodatinkotelon kantta). Lambda ja PAIR on tietenkin poistettu. PC:n säädätin ja tehot mittattiin KX-Centerin dynossa Tampereella: 121,6hp ja karvan yli 100Nm takarenkaalta. On muuten kova tulos jos ootte lueskellu maailman SV1000 foorumeja. Äänet on miehekkäät ja vääntö raivoisaa -powerkeulat lähtee kakkosella leikiten ja kutosella vetää rajoittimeen asti melkosen vikkelään.
Aattelin myydä pyörän nyt pois vakiokamoilla, joten olis tuo 6000km ajettu virisetti myynnissä -jos kiinnostaa, niin pistäkää privaa.