Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 44:sta
  1. #1
    Nyt tarvittais apua pyörän hankintaan...

    Kertokaapa mitä eroa on vuoden 2004 ja 2005 SV1000S mallilla vai onko mitään eroja? Uusiutuuko ko malli ensi vuodelle? Ja soveltuuko pyörä mitenkään reissuun kaksi päällä? Tässä näitä kysymyksiä muutama. Tarkoitus on hankkia "hyvä" pyörä jolla voisi reissata vähän pidempiäkin matkoja ja mikä olisi myös suht edullinen. Vai pitäneekö laittaa muutama tuhat euroa enemmän Hayabusaan
    Suzuki B-King (white edition)
    exät: R1200GS Rallye, K1300R, GSX1300R, TEx 2014, B-King, M1800R, ZZR1400, CB1300F, 1100XX, CBR600F, MBX125, PV50, tuntsat..
  2. #2
    Haku-toiminnolla löytyy montakin ketjua SV:stä. -04 ja -05 mallien välillä ei ole suuria eroja. Uudemmassa on polttoaineen ruiskutusta parannettu ja saatu samalla pari pollea lisää ja ehkä vääntöäkin. Myös runko muuttui mustaksi. -03 on taas korkea, uudemmissa takapään runkoa laskettiin pari senttiä.

    Menee matkapyöränä kaksi päällä, mutta riippuu myös parisuhteen lujuudesta ja luonteesta

    Kaikkiaan mukava pyörä, mutta jos matkapyöräily on prioriteetti, niin kannattaa harkita matkapyörää. Toisaalta matkaahan kaikilla pyörillä taitetaan
    alcoholism beats communism
  3. #3
    Juu ei tuolla ihan pelkkää herkkua ole pidempää matkaa ajaa, edes yks päällä. Asento on kuitenkin sen verta kyykky, että se verottaa väkisten. Tuntui LOMALTA kun norjanreissulta takaspäin ajellessa vaihdettiin pyöriä ja ajoin pari siivua banditilla ja kilofasulla. Kyytiläisellä on siinä ihan ok-oltavat ja onhan sillä kiva kuskata kun se jaksaa pyörittää.
  4. #4
    Paransin "kyykky-ongelmaa" tilaamalla muutaman sentin korkeammat "tankopalikat" (tourenlenker saksaksi). Olivat suzukin omat hivenen alle 300 €. Louissilta näyttää löytyvän myös samaan hintaan. Ajoasento parani ratkaisevasti. Ajosentohan on makuasia, mutta riippuu myös kuskin käsien pituudesta ja muusta ulottuvaisuudesta.
    alcoholism beats communism
  5. #5
    Niin, no en mä sitä normiajoon halua "parantaa". Hyvä tuntuma ja fiilis ajella radalla tai mutkapätkällä. Tuolleen tourinkiakin jaksoi ihan ok, mutta olishan se selälle ollut kevyempää pystymmällä pyörällä.

    Lisäys: Niin ja onhan tuosta ajoasennosta sekin hyvä puoli, ettei tarvi käydä salilla siihen että selkälihakset pysyy kunnossa.



  6. #6
    Itse en noista kaikista varusteluhärpäkkeistä kaikkea tiedä, niin saako tuollaiseen clipareilla varustettuun mopoon kiinnikkeitä, että voisi laittaa yhtenäisen ohjaustangon?

    Silloinhan olisi laajempi skaala säätää yläkropan ajoasentoa.

    Tuo suska vaikuttaisi spekseiltään sellaiselta, että voisi harkita seuraavaksi mopoksi. Ongelma on siinä, että sillä pitäisi pystyä myös muorin ajelemaan ja tietenkin kaksipäälläkin.
    Huono tie, parempi mieli
  7. #7
    Lainaa (R@gdoll @ Elo. 05 2005,14:38) kirjoitti
    Itse en noista kaikista varusteluhärpäkkeistä kaikkea tiedä, niin saako tuollaiseen clipareilla varustettuun mopoon kiinnikkeitä, että voisi laittaa yhtenäisen ohjaustangon?

    Silloinhan olisi laajempi skaala säätää yläkropan ajoasentoa.

    Tuo suska vaikuttaisi spekseiltään sellaiselta, että voisi harkita seuraavaksi mopoksi. Ongelma on siinä, että sillä pitäisi pystyä myös muorin ajelemaan ja tietenkin kaksipäälläkin. *
    Kyllä niitä muutossarjoja johon yhtenäinen ohjaustanko kiinnitetään on netissä näkynyt. Tässä linkki LSL:n sivuille mm. Louis myy näitä.
    Keväällä sellaisen ostoa mietin ennenkuin Helibars:it hankin, niiden kanssa kun riittävät alkuperäiset jarruletkut yms. Jos vaihtaa tavallisen ohjaustangon pitää myös letkut vaihtaa ja se olisi ollut kalliimpaa ja työläämpää.



  8. #8
    05 mallin muutoksia Superbike lehdestä poimittuna:
    "lighter crankshaft, modified pistons, bigger throttle bodies, and shorter inlet tract. Power gain 4 bhp."

    Lisäksi musta runko ja täyskatettu sinivalkoinen sz versio. Lisävarusteena täyskatetta on saanut jo aikaisemmin.

    SV on mielestäni huono matkapyörä. Ajoasento käy käsien ja niskan päälle. Lisäksi takapenkki on korkealla vyöruusua ajatellen. Alusta ja jarrut taas eivät oikein puolla pyörän käyttöä sporttiseen ajoon. Ne ovat perusbudjettitavaraa. Pyörä ei ole kovinkaan ketterän tuntuinen. Speksejä sen paremmin muistamatta tuntuma oli pyörästä pitkä, kapea ja matala. Mäyräkoiramalli .

    Katselin matkapyöräksi myös esim. Hondan Firestormia. Vanha malli sekin, mutta penkki soveltuu paremmin kaksi päällä ajoon ja matkantekoon. Niitä on saatavilla hyvään hintaan.
    Onneksi luuserit ovat jo luovuttaneet.
  9. #9
    Lainaa (R@gdoll @ Elo. 05 2005,14:38) kirjoitti
    Itse en noista kaikista varusteluhärpäkkeistä kaikkea tiedä, niin saako tuollaiseen clipareilla varustettuun mopoon kiinnikkeitä, että voisi laittaa yhtenäisen ohjaustangon?

    Tuo suska vaikuttaisi spekseiltään sellaiselta, että voisi harkita seuraavaksi mopoksi. Ongelma on siinä, että sillä pitäisi pystyä myös muorin ajelemaan ja tietenkin kaksipäälläkin. *
    Siis siihen saa korotetut clip-onit alkuperäisosana, Louissilta tai tuolta, josta näkyy, mistä on kysymys:

    http://www.helibars.com/suzuki.html

    Pyörää saa madallettua tarvittaessa ottamalla satulasta pehmusteita pois tai koiranluilla.
    alcoholism beats communism
  10. #10
    Lainaa (ukkopekka @ Elo. 05 2005,19:32) kirjoitti
    Siis siihen saa korotetut clip-onit alkuperäisosana, Louissilta tai tuolta, josta näkyy, mistä on kysymys:

    http://www.helibars.com/suzuki.html

    Pyörää saa madallettua tarvittaessa ottamalla satulasta pehmusteita pois tai koiranluilla.
    Juu, ymmärsin tuo clipari-muutoksen jo aiemmasta viestistäsi. Jatkoin vain ajatusta, että saako siihen asennettua normaali ohjaustankoa, joiden kautta mittoja olisi vielä helpompi muuttaa... leveyttä, etäisyyttä, korkeutta... eli ajoasento taitaisi olla yksi kynnyskysymys muorilla, kun on tottunut aika pystyasentoiseen fasupalaan

    Tuo istuinkorkeus ei olisi ongelma... tuo mopon paino on ainakin paperilla nykyisen fasupalan luokkaa ja parikymmentä kiloa tonnista fasua kevyempi, niin se voisi hennompaa ihmistä helpottaa.

    Jos jollain naispuolisella olisi jakaa kokemuksia mallista, niin *
    Itsellä on kokoa riittävästi vaikka enskaan ja entiset pyörät on kyykkyjä, niin omaa sopeutumusta ei tarvi miettiä.
    Huono tie, parempi mieli
  11. #11
    Noi mun kokemukset on siis ihan naispuolisen kokemuksia. ;) Ja siis ketteryyshän on toki makuasia, verrattuna bandiittiin tai kilofasuun, se on HUIMASTI ketterämpi. Ite en nää kovin isoa eroa pikkugiksuunkaan siinä suhteessa, vaikkakin on toki jonkinverran raskaampi kääntää. Mulla ei oo koskaan sillä ajaessa kipeytynyt niska, ranteetkin vaan kun ajettiin pidempää tourinkia viikko Norjassa. Selkä vähän puutuu, mutta ei mitenkään ajoa haittaavasti. Ja oon siis 177 pitkä, että senpituiselle ainakin ajoasento on ihan passeli.
  12. #12
    damn, en oo hoksannut katsoa profiiliasi.

    Kiitos kommenteista.... Tarkoitit vissiin, että SuperVessa on raskaampi kääntää kuin kuusisatanen gsxr?

    Meilläkin emäntä on sinun kokoluokkaa, noin 175 pitkä. Ajoharjoittelua auttoi kuitenkin huomattavasti, että madallettiin fasupalan penkkiä jolloin jalkapohjat ylsi kokonaan maahan.
    Huono tie, parempi mieli
  13. #13
    Lainaa (R@gdoll @ Elo. 05 2005,23:28) kirjoitti
    Juu, ymmärsin tuo clipari-muutoksen jo aiemmasta viestistäsi. Jatkoin vain ajatusta, että saako siihen asennettua normaali ohjaustankoa, joiden kautta mittoja olisi vielä helpompi muuttaa... leveyttä, etäisyyttä, korkeutta...
    Näyttäisi saavan, esimerkiksi tuolta:

    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=37937
    alcoholism beats communism
  14. #14
    Lainaa (R@gdoll @ Elo. 06 2005,00:06) kirjoitti
    Kiitos kommenteista.... Tarkoitit vissiin, että SuperVessa on raskaampi kääntää kuin kuusisatanen gsxr?
    Juu, sitä tarkoitin. Sen verran raskaampi että sen huomaa, mutta ei mitenkään hurjasti. Ajoin just vähän kilofasulla, jossa oli vielä perää nostettu. Se oli jokseenkin samankorkuinen kun tuo mun -04 sv, yhtä hyvin yltti jalat maahan molemmista.
  15. #15
    Mitenkäs esim. tuollainen -04 SuperVessa... Onko siinä putkissa katit ja onko mainintaa rek. otteessa vähäpäästöisyydestä?

    Meinaan vaan, että onko mahdollista vaihtaa ihan laillisesti jotkin tarvikepöntöt?
    Huono tie, parempi mieli
  16. #16
    2006 mallit näyttivät esitteen mukaan vastaavilta kuin tänäkin vuonna .
    Värit olivat muuttuneet muttei muuta eroa pistänyt silmään.
  17. #17
    Lainaa (R@gdoll @ Loka. 31 2005,21:52) kirjoitti
    Mitenkäs esim. tuollainen -04 SuperVessa... Onko siinä putkissa katit ja onko mainintaa rek. otteessa vähäpäästöisyydestä?

    Meinaan vaan, että onko mahdollista vaihtaa ihan laillisesti jotkin tarvikepöntöt?
    Ei ole katteja putkissa, tai ei ainakaan mitään merkintää rekisteriotteessa.
  18. #18
    Mulla kans kuumeilua Ässän perään. Ulkonäkö miellyttää ja koeajon perusteella muutkin ominaisuudet tuntui olevan kohdillaan. Kone sivistynyt ja varsin tärinätön v-koneeksi. Vääntöä hulppeasti heti alakierroksilta, hallintalaitteet hyvät, ajoasento ei liian kyykky jne. Taitaapi olla seuraava pyörä kunhan saan armaan Zetani kaupaksi.

    Ja kas...päädyinkin Tuonoon...



    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
  19. #19
    Mikähän mahtaa olla toimintasäde sv tonnisella näillä kotimaisilla matkanopeuksilla???
  20. #20
    Lainaa (Hanski @ Touko. 10 2006,12:25) kirjoitti
    Mikähän mahtaa olla toimintasäde sv tonnisella näillä kotimaisilla matkanopeuksilla???
    Ei henkilökohtaisia kokemuksia, mutta TUOLLA rapakon takaisia..

    Eli ei mikään matkahirmu siinä suhteessa. (Nykyisellä pääsee kevyesti yli 400 km ennen kuin bensan varoitusvalo syttyy)
    Huono tie, parempi mieli
  21. #21
    Lainaa (Hanski @ Touko. 10 2006,12:25) kirjoitti
    Mikähän mahtaa olla toimintasäde sv tonnisella näillä kotimaisilla matkanopeuksilla???
    Merkkivalo syttyy ylleensä n.210-230 kilometrin paikkeilla.
    Silloin bensaa jäljellä n. 5 litraa eli sillä ajelee vielä vajaat sata km. Toimintasäde siis noin 300km.
  22. #22
    Minun mielestä sv:n ajoasento on varsin leppoinen. Niska ja käsien puutumis ongelmat mitä mulla oli esim. bladen kanssa on historiaa. Jarrut ovat ihan ok,muistaakseni edessä samat kuin vähän vanhemmassa gsx-r:ssä. Alusta ei ole kilokyykkyjen tasoa mutta ei huono,hyvin tuolla on niiden mukana mutkateillä pysynyt. Joku tuolla aikasemmin sanoi sv:tä mäyräkoira malliksi,siitä olen kyllä täysin erimieltä. Minusta pyörä on lyhyt ja korkea (itsellä -03 malli) ja yllättävän kevyt/ketterä taittaa mutkiin. Mitään räjähtävää 1000 kuutioisten nelipyttyisten suorituskykyä on turha odottaa mutta yllättävän ripeä se kuitenkin on. Moottorin tasainen veto ja suht kova alavääntö hämää ja saa pyörän tuntumaan todellisuutta hitaammalle. Omassa vähän piristetyssä vessassa on 80nm vääntöä renkaalla jo 3000 kierroksella,ei tarvii paljon kierrättää ja meno on silti ripeää. Keulaa laite nostaa todella helposti,3000 rpm riittää. Kulutus omassa ollut vähän reilun 5litran ja 7litran väliin ajotyylistä riippuen.
    leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
  23. #23
    2003 mallin ajo-asento tosiaan melko erilainen kuin uudemmissa malleissa, runko takaosasta korkeampi, ja saa aikaiseksi sellaisen fiiliksen että istuu tosiaan pyörän päällä. Lisäksi asento luonnollisesti enemmän etukeno. Itse tykkäsin 2003 ajoasennosta, ei liian tosiaan mikään äärimmäinen kyykky, mutta ei sitten ihan tourinkikaan.

    Varsin ok fillari, pata varsinkin kaupunkipyöritykseen aivan sairaan hyvä. Alkaen 3000rpm jaksaa vääntää, myös kaksi päällä. Alusta / runko taas sitten aika letku. Kokonaisuutena tuntuu hieman löysältä paketilta, joka itseni mielestä oli se suurin miinus tossa laitteessa.

    Ja jos joku vielä kaipailee S malliin normaalia stongaa, multa saisi sellaisen käydä hakemassa huokealla. Ja onpa tollainen matalampi penkkikin -03 malliin vielä kaapin pohjalla.

    http://www.johu.org/sv/
  24. #24
    Kaksi päällä menoon ei kyllä mielestäni kyseinen pyörä sovellu ollenkaan! Muuten tyytyväinen hankintaani, vielä kun kaiken fiksaamisen saan tehtyä niin siten on kiva ajella.

    cooz taidan ajella sun vanhalla pyörällä.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08


    m 72 projekti
  25. #25
    Lainaa (Pahkasika @ Touko. 10 2006,17:33) kirjoitti
    Kulutus omassa ollut vähän reilun 5litran ja 7litran väliin ajotyylistä riippuen.
    Hmm... mulla menee nyt yli 10 litraa/100km ku otin snorkkelin pois. Taitaa säädöt olla aika perseellään?? Tehoa (ja ääntä) tuli kyllä lisää kun heitti sieltä sen snorkkelin pois. Ihan kuin koko laitos ois heränny henkiin jostain unesta. Ainoastaan toi bensansyönti huolestuttaa, tai siis lähinnä oikeestaan v*uttaa käydä vajaan 200km välein tankilla.

    Tulossa Yoshin TRS-kannut ja K&N vapaavirtausfilsu.. Samaan syssyyn ois tarkotus säätää ruisku, saa nähä mitä tapahtuu sen jälkeen...?? 15 l/100km.. *??
    There's a difference between living and being alive.
  26. #26
    Tuntuu aika kovalle tuo yli 10l/100km. Oman vois saada sen verran viemään jos oikein yrittämällä yrittäis. Mitä muuta sun pyörälle on tehty kuin poistettu se snorkkeli? Mulla on putkisto vaihdettu,lambda otettu pois käytöstä,säädetty oma ruisku kohdalleen ja muokattu sitä snorkkelia. Säädettäessä täytyy muistaa pair-system tukkia,muuten ei näytä oikeita seoksia ja jää ala sekä keskialueelta paksulle. Täytys oikein penkissä kokeilla miten vaikuttaa jos poistaa koko snorkkelin.
    leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
  27. #27
    Lainaa (Pahkasika @ Touko. 11 2006,19:58) kirjoitti
    Mitä muuta sun pyörälle on tehty kuin poistettu se snorkkeli?
    Ei muuta toistaiseksi. Nostin tankin ja nappasin sen kumisnorkkelin pois, aikaa meni ehkä 5 minuuttia. Mitään peruuttamatonta ei oo tapahtunu siis vielä...

    Ajattelin mennä tonne Espoon MR-Powerille säädättämään, sieltä näyttäis lähtevään kohtuuhintaan putket, säädöt ja penkitys ennen/jälkeen...

    Pakko kyllä sanoo että kevyesti v*uttaa käydä tankkaamassa joka toinen päivä (ihan niinku normiajossa). Kelasin jo hetken aikaa, että käyköhän joku naapurin narkkipoika imemässä niitä bensoja sieltä tankista... *

    En tiedä noista lambdojen poistamisista yhtään mitään kuten myöskään mistään pair-systemeistä.. * Kaveripiirissä ei liiemmin oo vastaavia, joten ei pääse mistään hakemaan tietoa sillee kasvotusten...
    There's a difference between living and being alive.
  28. #28
    Mua on eniten viritystä tapahtunu ku kuskilta tippu -18kg tänä keväänä
  29. #29
    Suosittelen racersipe tutustumaan suzukisv1000.com sivustoon ellei ole ennestään tuttu. Sieltä löytyy paljon tietoa kyseisestä moposta. Onko sun pyörä vieny aina noin paljon ainetta vai vasta snorkkelin poiston jälkeen?
    leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
  30.  
  31. #30
    Lainaa (Pahkasika @ Touko. 12 2006,14:58) kirjoitti
    Suosittelen racersipe tutustumaan suzukisv1000.com sivustoon ellei ole ennestään tuttu. Sieltä löytyy paljon tietoa kyseisestä moposta.
    Joo oon käyny siellä ja sit tää http://www.sv1000.zyns.com/ on toinen hyvä mesta. Nykyisissä internet-forumeissa on vaan se ongelma, että tietoa on ihan hel..sti ja myös asian "tietäjiä" sitäkin enemmän. Tuhat eri neuvoa ja 1002 tietäjää.. *

    Lainaa (Pahkasika @ Touko. 12 2006,14:58) kirjoitti
    Onko sun pyörä vieny aina noin paljon ainetta vai vasta snorkkelin poiston jälkeen?
    No toi on aina (4600km takana) ollu aikamoinen lurppahuuli, mutta nyt ainakin sitä ainetta 95/98 alkanu menee melkosesti...
    There's a difference between living and being alive.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen