Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
  1. #1
    eli pyörä on suzuki sv650s -00 aj.23tkm ja kyseinen ongelma on joskus aina välillä putkahtanut esiin pyörän käynnistys vaiheessa. viimeksi tänään kun piti ajamaan lähteä niin pyörä ei jaksa startata, tuntuu kuin akku olisi aivan loppu, no mittari näytti akun kohdalla 12,48v eli kyllä sen tuolla pitäisi normaalisti käynnistyä, vai kuinka? akku on n.2,5kk vanha. startatessa kaikki mittariston varoitusvalot menee aivan himmeäksi ja ääni on samanlainen aivan kun akku olisi lähes tyhjä, eli ei jaksa pyörittää starttia. viimeksi pyörä kettuili tiistai iltana töistä lähdettäessä, sama ongelma ilmeni mutta työntämällä lähti käyntiin (tietenkin kaverin avustuksella). olisko kellään mitään ideoita mistä lähden vikaa hakemaan/tutkimaan? heitin pyörän auton kyytiin ja kiikutin tallille, kun ei viitsi alkaa tekemään parkkiksella mitään sen suurempaa remonttia.
  2. #2
    Akku tyhjä/paskana/liitokset hapettunu/heikot.



    KTM 690SM
  3. #3
    miten se akku nyt paskana voi olla jos 2,5kk vanha ja anto kuitenkin 12,5v?
  4. #4
    mulla oli samanlainen vika. akun + johto oli löysällä. tarkista liitokset.
    Miksi kompostissa ei ole valoja.
  5. #5
    miten mittasit jännitteen akusta?
    tyhjäkin akku antaa sen 12V...
    Don't hate the player, Hate the game
  6. #6
    Akku on tyhjä. 12,8V pitäisi ainakin antaa. Totesin tämän toissapäivänä myös itse. Oli jäänyt parkit päälle (lock-asennosta kun kääntää vielä yhden naksun vasemmalle jää parkit päälle. En ollut ennen tajunnut) ja töistä lähtiessä ei edes mittarivalot jaksaneet syttyä, starttauksesta puhumattakaan. Työntämällä kuitenkin heti käyntiin ja kotiin tullessa akku anto sen 12,4. Akku yön yli latauksessa ja nyt starttaa niin helvetin ilosesti.
    Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen
  7. #7
    Mittaappa se jännite kun käynnistät pyörää. Tämä kertoo enemmän akun kunnosta kuin pelkkä "paikallaan" mittailu. Jos laskee alle 10 voltin on akun kunto/varaus varsin heikko.

    Ja se minkä ikäinen akku on ei tarkoita sitä miten hyvässä kunnossa se on.
    Aprilia Mille R -03

    Ex. Speedmaster 2003
  8. #8
    Jos kaikkien testailuiden jälkeen akku osoittautuu hyväksi, voisi seuraavaksi tarkastaa startin hiilet!
    Kaverin Duce ei jaksanut oikein kunnolla startata ja osti uuden akun, ja jaksoi hiukan paremmin. Vähän ajan kuluttua ilmeni muita sähkövikoja, ja huollossa päätettiin vaihtaa startin hiilet. Sen jälkeen on ollut vanha akkukin käytössä ja hyvin pyörittää ja starttaa... Kumminkin noinkin vähän ajettu pyörä, mutta ei sitä koskaan tiedä mitä siellä on voinut mennä.
    Now riding:
    * KTM 690 Enduro R


    Past ones:
    * KTM EXC 300
    * KTM 250 EXC Racing
    * CBR 600 F4
    * CBR 954 RR
  9. #9
    Lainaa (ValeRossi @ Heinä. 29 2005,09:10) kirjoitti
    Jos kaikkien testailuiden jälkeen akku osoittautuu hyväksi, voisi seuraavaksi tarkastaa startin hiilet!
    Kaverin Duce ei jaksanut oikein kunnolla startata ja osti uuden akun, ja jaksoi hiukan paremmin. Vähän ajan kuluttua ilmeni muita sähkövikoja, ja huollossa päätettiin vaihtaa startin hiilet. Sen jälkeen on ollut vanha akkukin käytössä ja hyvin pyörittää ja starttaa... Kumminkin noinkin vähän ajettu pyörä, mutta ei sitä koskaan tiedä mitä siellä on voinut mennä.
    Juu, mutta melkein veikkaisin virran vähyyttä syyksi (voi olla myös esim löysä liitos jossain) jos kerran mittari ym valot himmenee käynnistettäessä...
    KTM 690SM
  10. #10
    Mulla oli vanhassa jamahassa samanlan tyyppinen oire, syynä oli startin hiilet
    --------------
    Road Runners Kouvola
    - "Transu" = Honda Transalp 600
    "Parhaimmillanikin olen vain, keskivertoa huonompi rakastelija"

    "Silikonirinnat naisella on vähän sama, kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä, mutta kyyti ei parane yhtään"
    ...
  11. #11
    Se valojen voimakas himmeneminen viittaa enemmän jännitteen putoamiseen, akku ja liitokset kannattaa tarkistaa.
    Voi kokeilla myös antaa apuvirtaa kaapeleilla, jos apuvirta auttaa niin akku kannattaa tarkistuttaa oikein kunnollisella rasitusvastu mittarilla. Akuissa on myös takuu johon voi koittaa vedota.
    Purkaan sen joutuu kumminkin...
  12. #12
    Tuli mieleen että kaverilla oli ongelmana sen etummaisen sylinterin tulpanhattu joka päästi vedet sinne tulpalle, sammu aina kovemmalla sateella...
    Kyseessä 02 malli, tulpanhatussa/johdossa oli tekovika.
    Purkaan sen joutuu kumminkin...
  13. #13
    noniin, tänään tuli pyörää tutkittua, miinus kaapelin maadoitus oli kunnossa, samoin oli pääsulakkeen liitin, myös startin piuhat tuli tutkittua. starttia en jaksanut tänään avata kun öljyt tulee ulos muuten huomenna pitää jatkaa kun on taas ehtinyt miettiä uusia kohteita. mutta kuitenkin tulosta ei tänään tapahtunut oikeastaan kovinkaan paljoa paitsi startatessa kun mittarilla mittasi nii tulokseksi tuli 3,9 - 6,2v, eli jokin kyllä mättää ja pahasti. akku kuitenkin näytti irroituksen jälkeen mittarilla hieman yli 12v. huomenna pitää se startti avata ja samalla katsoa startin rele, kun ei sitä tänään muistanut katsoa.
  14. #14
    Tarkista meneekö startille normaali jännite, jos näin on vika luultavammin startissa!



    Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

    ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
  15. #15
    Kun olet purkanut pyörän atomeiksi, kasaa se, lainaa kaverin pyörästä akkua ja käynnistä *.
    Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen
  16. #16
    3,9 - 6,2 volttia startatessa? Akku on tyhjä hyvä mies. Lataa nyt sen ennenku alat männänrenkaita vaihtelee..
  17.  
  18. #17
    Mahtaakohan laturista tulla mitään? Jos mopon saisi jollain käyntiin niin akun navoille pitäisi ilmestyä 14-15 volttia. Kannattaa myös tarkistaa akun maadoituskaapelin toinen pää rungossa ettei väliin ole päässyt hapettumaa.