Moi, on aika vaihtaa cbr1000f takarengas. Alkuperäinen koko on 180 leveä, mutta mopokaupan asentaja oli sitä mieltä, että kannattaisi kokeilla 190 leveetä...hänen mielestään olisi pyöreämpi profiili ja hauskempi ajella kurveissa.
Gummi tulee olemaan kuitenkin Mez Z6 sellainen kun tuli pari viikkoa sitten eteenkin ja tuntuu hyvältä, eli taakse vaihtoehdot ovat tuossa mallissa 180/55/17 tai 190/50/17.
Ihan yleisluontoisesti mitä hyviä/huonoja puolia mopossa on renkaan leventämisessä ja profiilin madaltamisessa? tänx.
cbrkf
Tais joskus olla juttua että tommone 180/55 kääntyy helpommin kuin 190/50 korkeemman profiilin ansiosta... Tämän repäsin ulkomuistista jotenka joku ekspertti voipi spekuloida tarkemmin.
Pain is just weakness leaving the body
Katso nyt kuitenkin, että sopii, rengaskauppias kun mieluusti myy hiukan kalliimman nakin sinne.
Tämä siksi, että ainakin 90- 95 CBR 1000 F muistini mukaan omaa takakumin 170 leveenä. Eli 170->180 mahtuu, 180->190 ??
Olen omissa peleissä koittanut pariin otteeseen hiukan leveempää, mutta tullut tulokseen, että kait ne tehtaalla sen olis jo laittanut sinne jos siitä tulis parempi ajettava. Ulkonäkö kyllä kohenis..
Suzuki RGV 250-87--> Kawasaki Gpx 500R-89--> Honda VFR750 F-91 --> Honda VFR 800 Fi-99 --> Honda VFR V-Tec 800-03 / Kawasaki ZZR 500 + Honda 1200 VFR -10 Tenere 700-20/ Honda Cbr 1100xx
Itseäkin kinnostaisi tuo 190 koko.. Tällä hetkellä alla 180 Z6..
Liekkö kukaan sovittanut SC24 CBR:ään tuota 190 kokoa että mahtuuko pyörimään??
Performance Bikes-lehdessä männä vuonna Lontoolainen mopokauppias päivitteli, kun kaikki haluaa 190 vaikka valmistaja suosittelee 180 tai jopa kapeampaa, menee kuulemma pyörä huonommaksi vaan. Juuri kyseiseen pyörään en ota kantaa kun en tarkemmin tunne asiaa mutta kuitenkin...
Do you have premonitions of déjà vu?
En tiedä sitten oliko vaan mielen temppuja, mutta kun vaihdoin oman renkaan 190->180, ero oli selkeä. Pyörä muuttu heti ketterämmäksi.
Ainut heikkous on äärimmäinen tarkkuus
yleisintä on juuri sporteissa vaihtaa 190->180, että kääntyisi ketterämmin. mutta eipä se kääntyminen sporteissa se ongelma yleensä ole....
Kuulemma tulee samalla myös vähän levottomampi, koska pienempi kosketuspinta katuun....?
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Saman asian tiimoilta, onko kukaan vaihtanut 190-->200.
Miten 12r omistajien/kokeileiden mielestä, onko tuo 200:n kummi syyllinen ison Kawan maineeseen kankeana?
Tuli tuossa kokeiltua juuri uutta Yamahan R6:sta, joka tuntui omaa Suzukia huomattavasti kiikkerämmältä, R6:ssa 180 takana.
Testi
180 jees, 190 nöynöy...
Oli tota mieltä yks rata-ajoa enempi harrastavakin.
Mut jos ajaa vaan suaraan, niin mitäpä väliä.
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
Älä vaihda leveämpään..Mutta Z6 on sairaan hyvä rengas "tavalliseen" ajoon..Meinaan tuntuu kestävän ja pitävän ainakin mulla.
Mä laitan sen kyllä joskus...
XX -04
Tuon järkevyyss riippuu myös vanteesi leveydestä. Jos sinulla on 5,5" vanne, 190 asettuu väärin ja on huono ajaa. Mikäli vanteesei on 6" (kuten kai suistissa), 190:n pitäisi toimia paremmin.
Itse tein kylllä kuten moni muukin ratojen tahkoaja. Vaihdoin alkuperäisen 5,5 vanteella olleen 190:n 180:iin ja ero oli merkittävä. Kapeampi rengas kääntyi selvätsi paremmin, eikä Suomen radoilla ajamillani 230-250 km/h:n huippunopeuksilla se ole ainakaan minusta liian epävakaa. Pysyisin siis 180:ssä.