No onpahan vaikeeta päättää minkä etunakin vaihtaisi kun tuo nykyinen on kulunut aika lailla hampaille. Nykyinen rengas BT57 120/70ZR17 58W ja sillä on ajettu 7500km... Minkähän verran te muut olette saaneet tuolla kumilla mittariin?
Eli siis mikä rengas tilalle?
-Metzeler Roadtec Z6
-Maxxis SuperMaxx M6029
-Michelin Pilot Road B
-Pirelli Diablo (toimii vissiin parhaiten samanlaisen takanakin kanssa?)
-Bridgestone BT011
-Bridgestone BT014
Pyörähän on Honda CBF600S ja pelkästään kaupunkikurvailua ja sitten vähän matkaakin.
Itselläni on samanlainen CBF ja alkuperäisrengastus Bridgestone BT57 on kyllä osoittautunut todella surkeaksi. Eturengas meni hampaalle jo 3000 kilometrin ajon jälkeen, mittarissa nyt 9500 kilometriä. Kulutuspintaa keskellä runsaasti, rengas on pian sileä reunoista. Kokeilen seuraavaksi jotain muuta merkkiä. Takarengastakaan en ala kehumaan.
Kukin ajaa varojensa mukaan... Honda CBF600s 2005, XRV 750 ja Lynx Adventure 2010
Sulla on vielä se BT57 edessä? Eikö ravista? Mulla alkaa tuntua etupää pikkasen epävakaalta sen hammastuksen takia. Tänään kokeilin miten stonga vispaa jos rullaa vapaalla ja ei pidä tangosta kiinni, aika pelottavasti vispas...(JAKECBF @ Elo. 04 2005,13:06) kirjoitti
Nuo bridgestonet taitavat järjestään kulua kaikki pykälille.. Diablo ei ainakaan moisia merkkejä ole osoittanut.. Kaikki renkaat toimivat parhaiten samanlaisen parin kanssa, mutta diablossa kyse on sadepidosta. Eturenkaan kuvio tekee veteen takarenkaalle paljaan uran, joten takarenkaassa ei ole niin paljon kuviointia.
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
Ravistaa kyllä aika paljon, mutta en oo vielä saanut aikaiseksi hommailla uutta rengasta alle. Voi olla että päästelen 12000 kilometrin huoltoon saakka, jos pystyn.(CBF600S @ Elo. 04 2005,13:09) kirjoitti
Kukin ajaa varojensa mukaan... Honda CBF600s 2005, XRV 750 ja Lynx Adventure 2010
Jos tosiaan kurvailee vain kaupungissa ja matkan taittaminenkin on melko vähäistä niin onkohan renkaalla sen suurempaa merkitystä?? *(CBF600S @ Elo. 04 2005,12:51) kirjoitti
Nooh ehkä sen on hyvä kestää kilometrejä eli sen suuntaisija neuvoja mies taitaa kaipailla. Ajaako meistä monikin renkaan äärirajoilla *
ja tunnistaa eron että onko Diablo takasen edellä vettä auraamassa Diablo vai joku muu. *
![]()
Palkka juoksee....minä en
Huomasin omassa pyörässäni samanlaisen ongelman noin kuudenkympin nopeuksissa Pirellin Sport Demoneilla, mutta ainakin 4000km mennyt nyt ilman isoja ongelmia. En tiedä pitäiskö käydä uudestaan tasapainotuttamassa tai jotain..(CBF600S @ Elo. 04 2005,13:09) kirjoitti
You tried your best and you failed miserably. The lesson is 'never try'. --Homer Simpson ---
Honda Transalp XL 700V
pari viikkoa z6 etugummilla oon nyt ajanut... ei oo pahaa sanottavaa... ei vetele urissa ja sateellakin uskaltaa jarruttaa... ero vanhaan kuluneeseen misukkaan oli melkoinen, tosin ajelen sen verran rauhallisesti ettei rengas äärirajojaan oo varmaan vielä nähnytkään ja varmaan muitakin hyviä renkaita on... aio kuitenkin vielä syksyllä vaihtaa myös z6 taakse
cbrkf
Kattelin tossa shopin hintoja ja tuli nyt pari uutta vaihtoetoa... Tai oikeestaan en nyt tiedä kumman näistä valitsisin. Eli Metzelerin M-1 vai Z4... Tosin tuota Z4:sta ei ole varastossa kuin B:nä, eli raskaammalle pyörälle, joten taidan kallistua tuon M-1:n suuntaan... Missäköhän se sitten kannattaisi käydä laitattamassa alle? Vinkkejä?
Joo tokimoto näyttäs lupaavalta... Täytyy alkaa harjoittelemaan eturenkaan irroitusta =o) Sitä kun ei ole koskaan tullut tehtyä...(Mr.Saki @ Elo. 05 2005,13:39) kirjoitti
M-1 shopista ja asennus irtovanteelle tokimotossa yht 127e
M-1 ja asennus alta-alle bw:ssä 178e
Kummankohan vaihtoehdon valitsisi?