Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    helou yamahan miehet. onko tietoja tosta xz550 mallista.lähinnä että onko niitä suomessa ja kuinka paljon.itte en ole nähny yhtään.
    tuli vaan tällänen mieleen ku eno-mies ruottin maalta olis myymässä ko vekotinta

    toi vuosimalli on -83.



    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  2. #2
    Kyllä noita jonkun verran, muttei joka kylässä. Se on sellainen välikoon matkajammu. Muistaakseni vesijäähdytetty v-2 jossa kardaani veto. Tänä kesänä tosin vasta yhden olen bongannut.
  3. #3
    kas täällä. http://www.motorbikes.be/en/Yamaha/1983/XZ%20550/
  4. #4
    onhan se ihan kivan näkönen kasari mopotin
    pitääpä harkita jos ostais suzukille kaverin.ja vaimollehan toi olis varmaan aika näpsäkkä peli alottelu mopoksi
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  5. #5
    no sain neuvoteltua jammun hinnaksi pyöreästi 1200€.
    kannattako lähtee ruotsista hakemaan vai tuleeko tullauskulut ja verot yms. liian isoksi. onko järkevää



    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  6. #6
    Tuolla näyttäysi olebvan myös sellainen tarjolla,
    Yamaha XZ550
  7. #7
    Jokoha näi toimis ku päläti jo ummet ja lammet ja immit YÖmahoista javoista clipperisstä ja super majoristaki. Nyt alkaa jo v-tuttaa kohta et oliko jo mite pöllöyissä ku kehitti nää sivut.No ehkä ite.
    Mut on tos yks xz 550 -82
    (talleis seisoo mitä sattuu; välillä tuvassaki...)
    AAMEN
  8. #8
    Kuvassa aikakauden mainos amerikan mantereelta.
    Shampoo jammu oli tekniikaltaan aikaansa edellä, nykyään eilisen antiikkia(romua?), ellei ole laitettu kuntoon.
    Aikoinaan hinta oli liian lähhellä perus 750 rivinelikkoa, joten mallista ei suurta hittiä syntynyt.
    Malli tunnetaan meren takana nimellä Vision.




    Petokala
  9. #9
    Kaverilla oli 80-luvulla tuollainen XZ550; orggis kokokatteella (vähän Turbo-Yamahan linjoja hakeva) ja valko-punaisena. Nätti pikkutoureri, mutta pikkuisen väliinputoaja, kun siitä veekakkosesta ei niin hirveitä tehoja saanut irti, että ulkomuodon lupaukset olisi saanut lunastettua (wiki sanoo 65 hv). Jännä yksityiskohta etuakseli, joka oli keulaputkien "takapuolella".
    ...
  10.  
  11. #10
    Lainaa (Tenere-Heikki @ Joulu. 08 2011,07:56) kirjoitti
    Kaverilla oli 80-luvulla tuollainen XZ550; orggis kokokatteella (vähän Turbo-Yamahan linjoja hakeva) ja valko-punaisena. Nätti pikkutoureri, mutta pikkuisen väliinputoaja, kun siitä veekakkosesta ei niin hirveitä tehoja saanut irti, että ulkomuodon lupaukset olisi saanut lunastettua (wiki sanoo 65 hv). Jännä yksityiskohta etuakseli, joka oli keulaputkien "takapuolella".
    Joo, muistan lukeneeni Teknarin koeajon tuosta joskus -81. Tuolla akseliratkaisulla haettiin lyhyempää akseliväliä ja sillä ketteryyttä.

    Olen kerran koeajanut tuollaista käytettynä. Se oli jo edesmenneessä Välisalon liikkeessä myynnissä, ja akku oli sippi joten kun sammutin sen koeajolla se piti työntää käyntiin. Ihan kiva peli muuten, vaikkakin laiska. Jos olet keräilyesinettä hakemassa niin siihen ihan hyvä kun noita ei ylettömästi Suomessa enää ole. Ajopeliksi löytyy parempiakin.

    Ihme firma se Välisalo, koeajoin sieltä kolmea käytettyä. Tuon XZ:n lisäksi kokeilin XT600:sta jota en meinannut saada potkittua käyntiin millään (vika voi olla tekniikassakin mutta hitto kun tuli hiki) ja GPZ550 Kawaa joka sammui kokonaan kesken koeajon. Soittelin huoltikselta (aika ennen kännyköitä) myymälään, ja sain ohjeeksi "änkkärin villat pudonneet pakoputkeen, ota joku keppi ojasta ja ronki sillä pakoputkea". En ostanut mitään noista kolmesta...