Ongelmana on CBR1000RR:n jälkeen tuplaXX:n "laiskuus" lähinnä alakierroksilla... tosin käyttötarkoituskin pidenpien matkojen myötä ja kuljetuskapasiteetin kautta on muuttunut.
Hinku olis saada lisää voimaa, hyvää ja halvalla... Onko mitään järkeä laittaa pelkkää Commanderia ja säätää se orkkis putkiin sopivaksi... Ei ole tarvetta korostaa omaa erinomaisuuttaan järkyttävillä käyntiäänillä...
Jos haet lisää voimaa niin pelkkää PC:tä on turha laittaa. Tässäkin pätee vanha viisaus: Hyvää ja halpaa ei saa samassa paketissa. PC:llä saat parannettua pyörän toimivuutta eli vastaa kaasuun paremmin, ei nypytä tasakaasulla matalilla kierroksilla yms. Voiman lisäys todennäköisesti lähinna marginaalinen.
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Ei taida olla järkeä. Mulla on itseasiassa päinvastoin, täys akra ilman PC:ia.(cbr1000RR @ Loka. 25 2007,06:30) kirjoitti
Hyvin toimii, kaasuun vastaavuus voisi olla vähän terävämpikin, mutta toisaalta tietynlainen pehmeys tuntuu hyvältä mutkatiellä.Ei se mummiälestä oo laiska ollenkaan, tosin voishan se modernin tonnikyykkärin jälkeen tuntua siltä.
![]()
"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx
Moto Guzzi California EV Touring
Tuo hyvin toimiminen on aika suhteellinen käsite. Oletko vertaillut vastaavaa pyörää kokoputkellä ja säädetyllä Commanderilla? Ainakin mulla omassa pyörässä ero on aika iso vaikka ei ole edes täysputkistoa vaan slip-on vaihdettuna.(mopedman @ Loka. 25 2007,14:14) kirjoitti
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Kyllä siinä on hirveä ero, jos sen säätää oikeesti hyvin..(TeroT @ Loka. 25 2007,15:40) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Ehkä paras vaikuttavuus on kun on kokoputki ja PC + välitykset vaihdettu kohdilleen. Halvin vaihtoehto on tietty ensiksi laittaa nuo ratastukset. Katselet sitten oliko riittävästi lähtöjä.
Joka tapauksessa huimista hummista ei loppupeleissä puhuta, käyttäjäystävällisyys kyllä nousee pykälää paremmaksi.
Huipputehoon tuo kokoputki vaikuttaa eniten mutta usein slip- tai bolt-on vaimentajan vaihdolla saadaan parempi lopputulos ala- ja keskikierroksille. Yläkierroksillahan kokoputki virtaa paremmin ja siten myös antaa parhaan huipputehon. Toki tietysti vakiokäyrien mitoituskin vaikuttaa kokoputken tai vaimentimen vaihdon toimivuuseroihin.(jussixx @ Loka. 26 2007,12:48) kirjoitti
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Commader yhdessä vapaavirtasuodattimella acrojen jatkeeksi.Penkitys ja säätö osaavassa liikkeessä
mitäs ratastusta suosittelette kun pitää saada kiihtyvyyttä?
aattelin laittaa 3 piikkiä taakse isompaa se ei varmaan vaikuta vielä paljoa matka kierroksiin.
koko acra + commander jo on
tallissa nyt
yamaha rd125 -80
Pitbro 125 -07 4t crossi
hondacbr 1100xx -05
yamaha fz1 -10
ex
cbr600 -99
Paljonko toi Slipari-Commander-Vapari yhdistelmällä vaikuttaa dynolla tohon katalysaattori XX:ään?
ex Honda CBR 1100XX -99
Honda CBR 600RR-05
Aprilia RSV 1000R Mille -04
Suzuki GSX-R 1000 K9
Yamaha R1 2009
Pessimisti ei pety.