Sivu: 5 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456 ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 176:sta
  1. #121
    Lainaa kaahonen kirjoitti Katso viesti
    Sammuko ABS valot? Itellä kans akku vetelee viimesiä, lämpimillä keleillä toimii ok, mut nyt kylmien öiden jälkeen nihkeä startti ja ABS valot vilkkuu. No hetki ajoa ja uusi startti ja homma ok. Ensi keväänä uusi akku.
    Kannattanee muistaa, että kun akku alkaa olla viimosillaan, ei tietty ole mitään takuuta siitä, että ABS:n todella aktivoituessa jännite pysyy tarpeeksi korkealla / ABS toiminnassa. Eli en luottaisi hirveästi ABS:n toiminnallisuuteen kun alkaa tulla noita startin jälkeisiä ABS-ongelmia johtuen liian alas valahtaneesta jännitteestä.
    <p>2002-2014</p>
  2. #122
    Joo ajatus olikin pitää mopo latauksessa tarvittaessa ja ensi keväänä vaihtaa uusi akku. En viitsi talvea vasten ostaa uutta akkua.
  3. #123
    Millä periaatteella näissä bensan opiskelijavalo toimii? Itsellä on bensan lukumäärästä riippumatta alkanut valo elää omaa elämäänsä. Sammuu silloin kuin näemmä sitä huvittaa ja palaa milloin himmeänä ja milloin kirkkaampana kuun ja planeettojen asennoista riippuen - mitään logiikkaa en olen huomannut toiminnan suhteen.
    R 1200R '08. ex R 1100RS '93
  4. #124
    Lainaa krummi kirjoitti Katso viesti
    Millä periaatteella näissä bensan opiskelijavalo toimii? Itsellä on bensan lukumäärästä riippumatta alkanut valo elää omaa elämäänsä. Sammuu silloin kuin näemmä sitä huvittaa ja palaa milloin himmeänä ja milloin kirkkaampana kuun ja planeettojen asennoista riippuen - mitään logiikkaa en olen huomannut toiminnan suhteen.
    Siellä on jotkut maadoitukset hapettuneet tai jotain muuta ongelmaa.
    Pekka
  5. #125
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Kannattanee muistaa, että kun akku alkaa olla viimosillaan, ei tietty ole mitään takuuta siitä, että ABS:n todella aktivoituessa jännite pysyy tarpeeksi korkealla / ABS toiminnassa. Eli en luottaisi hirveästi ABS:n toiminnallisuuteen kun alkaa tulla noita startin jälkeisiä ABS-ongelmia johtuen liian alas valahtaneesta jännitteestä.
    Itselläni ABS on vilkutellu pari vuotta. N 2 kk se pysyy uudella akulla tyytyväisenä. Käsittääkseni ABSin tarkistuksen jännite alaraja on niin tiukka että jo starttaaminen vetäsee jännitteen alas vaikka akku on kunnossa.

    Itselle tein PekkaVeen modauksen, eli vedin laturilta virran ABS:n 15 napaan ja hyvin toimii. Enää ei tarvi starttailla turhia. Ja kyllähän vikavalo kertoo jos ABS tipahtaa pois pelistä kesken ajon.
  6. #126
    Lainaa Risto L kirjoitti Katso viesti
    Itselläni ABS on vilkutellu pari vuotta. N 2 kk se pysyy uudella akulla tyytyväisenä. Käsittääkseni ABSin tarkistuksen jännite alaraja on niin tiukka että jo starttaaminen vetäsee jännitteen alas vaikka akku on kunnossa.
    Ei se normaali starttaus uudella tai hyväkuntoisella akulla vedä jännitettä liian alas.
    Sun kannattaisi tarkistaa startti. Sieltä ovat magneetit irtoilleet liimauksistaan joskus ja se aiheuttaa starttiin "oikosulun" jolloin virtaa menee startista läpi huimasti startatessa. Jos akkusi ovat kestäneet vain pari vuotta, niin epäilisin jotain tuollaista.
    Liimaa ne magneetit paikalleen tai osta uusi startti vaikka Tuolta
    65.- eurolla saa hyvän uuden startin kotiin kannettuna.

    Itsekin ostin Ebaystä startin muutama vuosi sitten, koska Bendix-laite oli hajonnut.
    Ja se on toiminut erinomaisesti.

    Tuolla on tarinaa siitä, miten se Valeo startti puretaan ja huolletaan

    Voihan kyllä olla niinkin, että olet ostanut siihen vääriä akkuja. Osta siihen SLA 12-22 AGM akku Heavisideltä, niin ei tule enää akkuongelmia, jos siis startti on kunnossa.
    Kerro minulta terveisiä sinne Heavisiden Mauri Tuusalle, kun tilaat akun, niin voit saada sen akun hyvään hintaan. Se SLA 12-22 AGM akku maksaa kuitenkin alle 90.- euroa.
    Mauri lähettää niitä akkuja Matkahuollolla vaikka mihin.
    Viimeksi muokannut: Pekkavee; 26.04.2015 klo 23:29.
    Pekka
  7. #127
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Ei se normaali starttaus uudella tai hyväkuntoisella akulla vedä jännitettä liian alas.
    Sun kannattaisi tarkistaa startti. Sieltä ovat magneetit irtoilleet liimauksistaan joskus ja se aiheuttaa starttiin "oikosulun" jolloin virtaa menee startista läpi huimasti startatessa. Jos akkusi ovat kestäneet vain pari vuotta, niin epäilisin jotain tuollaista.
    Liimaa ne magneetit paikalleen tai osta uusi startti vaikka Tuolta
    65.- eurolla saa hyvän uuden startin kotiin kannettuna.

    Itsekin ostin Ebaystä startin muutama vuosi sitten, koska Bendix-laite oli hajonnut.
    Ja se on toiminut erinomaisesti.

    Tuolla on tarinaa siitä, miten se Valeo startti puretaan ja huolletaan

    Voihan kyllä olla niinkin, että olet ostanut siihen vääriä akkuja. Osta siihen SLA 12-22 AGM akku Heavisideltä, niin ei tule enää akkuongelmia, jos siis startti on kunnossa.
    Kerro minulta terveisiä sinne Heavisiden Mauri Tuusalle, kun tilaat akun, niin voit saada sen akun hyvään hintaan. Se SLA 12-22 AGM akku maksaa kuitenkin alle 90.- euroa.
    Mauri lähettää niitä akkuja Matkahuollolla vaikka mihin.
    No juts näiden foorumien kirjoittelujen takia akun uusin ( vanha akku vieläkin muussa käytössä) Akkuja ei mene. Startti meni norjan reissulla pari vuotta sitten just noin kuin kuvasitkin ja se on uusittu.

    Kattelen tällä kokoonpanolla niin kauan kuin uutta tulee vastaan
  8. #128
    Nii ja...

    Kuten tässä asiaan perehtyneet on kirjotellu asiasta näin:

    Ever since it�s introduction in 1994, BMW�s ABS-II has been reported as prone to low voltage faults during engine start-up. The ABS-II Control Unit begins monitoring the battery voltage as soon as the ignition is turned on and the ABS II control module starts the initialization and checkout sequence. If the battery voltage drops below a preset threshold, ABS-II will fault with a low voltage indication. I believe this low voltage threshold is set too high in most cases.

    When the engine is started and the starter motor is engaged, there is a very high current draw on the battery while the starter is operating. The high current draw lowers the battery voltage. If your battery is more than a few months old, and not maintained on a trickle charger or Battery Tender�, or if it is cold outside, your electrical system can fall below the low voltage fault threshold. This fault can almost always be cleared by stopping and restarting the now warmer engine after a brief run period to recharge the battery. This can be aggravating.


    Tästä lainattu teksti: http://advwisdom.hogranch.com/Wisdom...oltage_Fix.htm

    Tämä tekemäni Pekan vinkkaama asennus on vähä oikaistu tästä ohjeesta, mutta toimii.
  9. #129
    Jarruista puheen ollen, etujarrut vinkuu kevyesti jarruttaessa. Olen muutaman topakan jarrutuksen yrittänyt mutta ei apuja. Mikähän tuohon voisi auttaa. Paloissa näyttää olevan vielä pintaa. Vai pitäskö vaan vaihtaa uudet? Onkos siinä muutakun satula irti ja vaihtaa palat?

    Niin ja mopo r1100rt vm 2000
  10. #130
    Lainaa kaahonen kirjoitti Katso viesti
    Jarruista puheen ollen, etujarrut vinkuu kevyesti jarruttaessa. Olen muutaman topakan jarrutuksen yrittänyt mutta ei apuja. Mikähän tuohon voisi auttaa. Paloissa näyttää olevan vielä pintaa. Vai pitäskö vaan vaihtaa uudet? Onkos siinä muutakun satula irti ja vaihtaa palat?

    Niin ja mopo r1100rt vm 2000
    Käytä korvatulppia.
    Palojen vaihto on kyllä helppo homma, just noin.
    Pekka
  11. #131
    Minkälaista etukumia suosittelette 1100RT:hen. Misukka ilmeisesti yksi parhaista? Mistä kannattaa tilata?
  12. #132
    Lainaa kaahonen kirjoitti Katso viesti
    Minkälaista etukumia suosittelette 1100RT:hen. Misukka ilmeisesti yksi parhaista? Mistä kannattaa tilata?
    taitaa kaikki ukot ja akat olla lomilla...

    no tilasin kuitenkin Misukan PR 4, eiköhän tuolla pärjää
  13. #133
    Kertokaapa viisaammat missä mahtaa olla vika? Oireena on satunnainen vaihteen jumiminen, eli ei tahdo oikein vaihtaa pienemmälle? Pitää antaa välikaasua niin sitten taas poljin liikkuu. Onko kyseessä väärissä säädöissä oleva kytkin vai onko laatikko menossa. Tämä siis ilmenee satunnaisesti, pääosin vaihteet pelaa ok. Kyseessä R1100RT -00 ajettu 87tkm.
  14. #134
    Jos kytkin toimii muutoin normaalisti, saattaa olla laatikkoöljyt vaihdon tarpeessa. Onhan laatikkoöljyä riittävästi?
    BMW R1200GSA LC
    BMW R1150GS
    ex: K1600GT, K1200GT
  15. #135
    Lainaa AXP kirjoitti Katso viesti
    Jos kytkin toimii muutoin normaalisti, saattaa olla laatikkoöljyt vaihdon tarpeessa. Onhan laatikkoöljyä riittävästi?

    Keväällä vaihdoin redlinet ja pitäs olla riittävästi. Pystyykö muuten kuin vaihtamalla tarkistamaan öljyn riittävän määrän?
  16. #136
    Lainaa kaahonen kirjoitti Katso viesti
    Keväällä vaihdoin redlinet ja pitäs olla riittävästi. Pystyykö muuten kuin vaihtamalla tarkistamaan öljyn riittävän määrän?
    Sitähän pitää olla siihen täyttöreiän alareunaan. Ainakin omassa kun avaan pultin, ei tartte juuri pyörää kallistaa, niin sieltä alkaa tulla öljyä.
    <p>2002-2014</p>
  17. #137
    Voisko tosiaan nuo oireet johtua liian pienestä öljyn määrästä? Pahiten tahmoo 3 ja 4 vaihteelta kun yrittää vaihtaa pienemmälle. Mutta ongelma ei ole aina. Kytkin toimii mielestäni normaalisti.
  18. #138
    Lainaa kaahonen kirjoitti Katso viesti
    Voisko tosiaan nuo oireet johtua liian pienestä öljyn määrästä? Pahiten tahmoo 3 ja 4 vaihteelta kun yrittää vaihtaa pienemmälle. Mutta ongelma ei ole aina. Kytkin toimii mielestäni normaalisti.
    No en usko! Mutta vaihdevivuston tarkistaisin, eli net tangot + puoliumpiot jvaihdepolkimelta lootaan asti, ja ettei net ole vain päässeet siirtymään - voitelua niveliin ja että lukitukset ovat OK?
  19. #139
    Ok pitääpä tarkistaa molemmat. Mites jos kytkin ei ole säädöissä ja ei irroita kunnolla, voisko johtua siitä. Mites kytkimen säätö onnistuu?
  20. #140
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    No en usko! Mutta vaihdevivuston tarkistaisin, eli net tangot + puoliumpiot jvaihdepolkimelta lootaan asti, ja ettei net ole vain päässeet siirtymään - voitelua niveliin ja että lukitukset ovat OK?
    Palasin viikon Viron reissulta. Täällähän kirjoitellaan taas vaikka mitä.
    Komppaan kyllä mchuurretta. Pura ne vaihdepolkimen tankojen pallonivelet, putsaa ja vaseliinia sinne. Ja sitten leikkaat vielä jostain huopapalasta uudet pölysuojat niihin niveliin. Niitä palloniveliä pitää kasassa semmoiset pienet rautalankakiepit. Vaikea selittää, mutta löydät ne kyllä.
    Pekka
  21. #141
    Noniin nyt nivelet putsattu ja rasvattu. Testilenkillä toimi oikein hyvin, tosin oire on tähänkin asti ollut satunnainen.
  22. #142
    Lainaa kaahonen kirjoitti Katso viesti
    Noniin nyt nivelet putsattu ja rasvattu. Testilenkillä toimi oikein hyvin, tosin oire on tähänkin asti ollut satunnainen.
    Minulla oli keväällä Gessussani myös vaihtamisongelmaa (ykköseltä kakkoselle), joka ilmeni ensin hieman epäjohdonmukaisesti ja sitten pysyvästi. Nivelet putsattiin ja rasvattiin ja vaihtaminen tuntui taas pelaavan kunnes sitten alkoi uudestaan oireilemaan. Tarkempi tarkastelu paljasti, että vaihdelootan akselilta oli se eka vipu löystynyt. Vipu tapasi välillä akselin booreihin ja välillä ei. Tästä epäjohdonmukaisen käytös ja pahimmillaan ykköseltä seuraavaan koska pisin siirtoliike. Äkkiseltään tätä vivun löysyyttä ei huomannut (nimeltä manitsematon gessugurukaan ;- ), kun sen vivuston edessä on starttimoottori. Startti on ainakin gessussa otettava pois, että pääsee kiristämään vivun kiinni. Lienee sama viritys rt:ssä.
    R1150RS(02), R1150GS(02)
  23. #143
    Kiristin rasvauksen yhteydessa ko booreihin kiinnittyvän vivun. Kattelin tuossa kytkimen säätöohjetta ja siinä vedetään kytkinkahvassa oleva säätö 12mm auki. Itselläni se oli lähes kiinni. Avasin muutaman kierroksen ja testiä, vaikutti että tahmominen on kadonnut. Testasin pariin tiukempaan ylämäkeen eikä kytkin tuntunut luistavan. Oisko sillä kunnossa?
  24. #144
    Vuotaako moottorisi vielä öljyä siitä sylinterin kannen ja pytyn välistä? Minun pyörässä oli niin ja se on nyt saatu tiiviiksi.
    Jyyräkuski
  25. #145
    Lainaa hoope kirjoitti Katso viesti
    Vuotaako moottorisi vielä öljyä siitä sylinterin kannen ja pytyn välistä? Minun pyörässä oli niin ja se on nyt saatu tiiviiksi.
    Kenelle tämä kysymys? Mulla ei tietääkseni vuoda?
  26. #146
    Sinulle, kirjoitit 28,5. 2014- että öljyä oli pytyn juuressa.
    Jyyräkuski
  27. #147
    Lainaa hoope kirjoitti Katso viesti
    Sinulle, kirjoitit 28,5. 2014- että öljyä oli pytyn juuressa.
    Ok. Mopo on jo kertaalleen vaihtunut. Se edellisen mopon vuoto loppui kun kiristin moottorin päällä olevan liitoksen. Eli öljy valui sieltä lämpimänä.
  28. #148
    Hei. Kertokaa viisaammat miten tuo synkkaus tehdään oikea oppisesti? Tps kohdilleen 0.37V, oli 0,6V. Sit alipainemittarit kiinni kaasareihin ja tyhjäkäynnin säätö (lämmin moottori, kaksi palkkia) sit kierroksia 3000rpm ja säätö vaijerien päästä, näitä en oikein tahtonut saada, tai siis piti ruuvata aikaa paljon.
    Samalla kun tuli katteet riisuttua niin laitoin uuden chipin moottorinohjausyksikköön. Kamat kasaan ja testiä. No vääntöä jonkin verran lisää eikä tärinää enää niin paljon kuin ennen, mutta pienillä kierroksilla nykii todella pahasti ja välillä meinaa jopa sammua.

    Siis, meniköhän tuossa synkkaus jotenkin pieleen vai mistä voisi vikaa lähteä etsimään?

    Pah tässä tais käydä niin että tps säätö meni pieleen, kun tankin irrotuksen yhteydessä säädin käsiryypyn vaijeria koska se selvästi oli jäänyt tankin ja rungon väliin ja liikkui tahmeasti. Eli kun tein tuon tps säädön, käsiryypyn vaijeri kantoin kaasua. Pitääpä tarkistaa uudelleen...
    Viimeksi muokannut: kaahonen; 15.09.2015 klo 16:43.
  29. #149
    No niin, kaikki toimii taas.

    Paitsi käsiryyppy ei pelaa, eli ei tee enää mitään. Noo kahvasta saa saman, pitänee PekkaVeen kurssilla tutkia tarkemmin.
    Viimeksi muokannut: kaahonen; 18.09.2015 klo 10:14.
  30.  
  31. #150
    BMW R1100RT kytkinremontin tekijä hakusessa.

    Kiteellä odottaa vuoden 1996 mallia oleva RT1100 osaavaa kaveria kytkinremppaan. Kytkinlevy ja ehkä koko asennelma pitänee vaihtaa.
    Ongelma ratkennut. Remonttimies löytyi!:
    Viimeksi muokannut: Twini-Wingi; 02.02.2016 klo 17:19. Syy: Homma hoitui!
    Historiaa et voi muuttaa. Tästä, tai tulevista päivistä saatat onnistua tekemään vaikka kuinka hyviä, niin
    itsellesi kuin ympärillesi!
Sivu: 5 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456 ViimeinenViimeinen