Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
  1. #1
    Rahastonhoitaja
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mikä oire tuo mahtaa olla? Kun oli kaasarit pöydällä, niin ajattelin tarkistaa luistien kalvon kunnon. Kolmos- ja neloskaasarin kalvon alta sitten löytyikin mustaa roskaista likaa. Lähti ihan varovasti pyyhkimällä pois. Sormiin tuo rakeinen musta lika ei oikein tuntunut miltään mikä olis heräyttänyt ahaa- elämystä. Kalvot ja luistit oli ok ja toinen noista kalvoista vielä viimekesänä vaihdettu, toinen alkuperäinen.

    Hiukan kun tarkastelin kaasareita, niin 1-2 kaasareiden ja 3-4 kaasareiden välissä on jonkinlainen "suodattimen" näköinen peukalonpään kokoinen "potikka" josta näyttäisi olevan kanava viereisiin kaasareihin juuri sinne kalvon alapuolelle. Melkein tulee mieleen, että tuota kautta juuri sinne kahden kaasarin kalvon alle olisi sitä moskaa päässyt. Mutta mitä se sitten on. Tiehiekkaa... Vai onko tuo "suodatinpotikka" jotenkin antautunut? Olisko kellään tietoa tai ajatusta.
  2. #2
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Mikä oire tuo mahtaa olla? Kun oli kaasarit pöydällä, niin ajattelin tarkistaa luistien kalvon kunnon. Kolmos- ja neloskaasarin kalvon alta sitten löytyikin mustaa roskaista likaa. Lähti ihan varovasti pyyhkimällä pois. Sormiin tuo rakeinen musta lika ei oikein tuntunut miltään mikä olis heräyttänyt ahaa- elämystä. Kalvot ja luistit oli ok ja toinen noista kalvoista vielä viimekesänä vaihdettu, toinen alkuperäinen.

    Hiukan kun tarkastelin kaasareita, niin 1-2 kaasareiden ja 3-4 kaasareiden välissä on jonkinlainen "suodattimen" näköinen peukalonpään kokoinen "potikka" josta näyttäisi olevan kanava viereisiin kaasareihin juuri sinne kalvon alapuolelle. Melkein tulee mieleen, että tuota kautta juuri sinne kahden kaasarin kalvon alle olisi sitä moskaa päässyt. Mutta mitä se sitten on. Tiehiekkaa... Vai onko tuo "suodatinpotikka" jotenkin antautunut? Olisko kellään tietoa tai ajatusta.
    Et haluaisi kertoa että mikä pyörä ?
  3. #3
    Lainaa jr66 kirjoitti Katso viesti
    Et haluaisi kertoa että mikä pyörä ?
    XJ 600 diversion on kyseessä, ellei ole vaihtunut hiljakkoin.
    Itse ongelmaan en osaa antaa ratkaisua.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  4. #4
    Eiköhän tuo ole ihan kohtuu normaalia jos pyörällä on ajettu muualla kuin puhtaalla pikitiellä.
    Sieltäkin luulisi jotain irtoavan ja kulkeutuvan tuonne kalvojen alle.
    Pieni imuhan tuonne kalvon alle ilmeisesti koneen käydessä on?

    Ainakin itsellä on joka kerta ollut jonkin verran pölyä kalvon alla, vaikka tuossa kalvon alle menevässä kanavassa jonkinlainen suodatin on.
    Ilmeisen riittämätön siis, tuo suodatin.
  5.  
  6. #5
    Rahastonhoitaja
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Joo toi divarihan se... Kaasarit (4 kpl rivissä) on Mikuni BDST28 jos muistan oikein.

    Toi on hiukka... kun ei ole ajettu missään liassa. Paitsi että niin joo, siitähän on vuosi aikaa kun noita viimeks kattelin ja siihen tosiaan osuu kaikenlaista keliä väliin. Kyllä sinne kalvon alle tosiaan pitää ulkoilman päästä sehän se työntää kalvon+luistin ylös kun kaasarissa alkaa olla alipainetta, eli kun kaasua annetaan. Kyllä alkaa tuntumaan että se olis semmonen "ilmatötterö" mikä on yhteinen kahdelle kaasarille ja sieltä olis aivastanut jotain noihin kahteen kaasariin.. Saakeli kun oli sormet tietty pienessä remppaterapiamoottoriöljyssä, niin ei oikein saanut tuntumaa oliko se moska öljyistä vai märkää muuten. Kuivaa ei ollu. Hajustakaan mitään osaa sanoa kun tallissa sen miljoonat höyryt yms. ja itteki hais pahalle.