Tätäkin sattuu. Yleensähän joutuu (tai saa) ohittaa kotiloita mutta joskus sattuu eteen hiljempaa ajava motoristi.
Ohi siis vaan mutta mites morjestat? Vasemman käden heilautus ei pahemmin näy ja oikealla väännetään kaasua.
Itse olen vilkauttanut vasenta vilkkua palatessa omalle kaistalle - liekö yleinen käytäntö?![]()
Raaka voima voittaa monesti peukalon imemisen...
Noissa tilanteissa morjestus oikealla jalalla.
Oikeenkäden sormet pystyyn, en tiedä näkyykö mut ei tarvi kaasua höllätä
Kawasaki ZXR 750
Tai kohdalla nostetaan etupyörä ylös...![]()
Suzuki Bandit 1200T -97
KTM 690 Enduro R -15
Ex: Suzuki GSX 1100 T (-89), Yamaha YZ 450 F (-08), KTM 640 LC4 Supermoto -03, Suzuki Bandit 1200N -05, Kawasaki ZZR 1100 -97, Kawasaki GPX 750R -89, Kawasaki KX 125 -90, Yamaha YZ 80 -89, Helkama Raisu -??
Oikea takatassu toimii, samoin kiittamiseen tilaa antaneelle kotilolle..
Takatassuilla voi antaa kylla kotiloille toisenlaistakin palautetta..![]()
Oikealta ohi, niin voi vasemmalla morjestaa![]()
No, se on sitten vaan VOE VOE
(veekaks @ Huhti. 19 2004,18:13) kirjoitti
Toimii ehkä jos ohittaa customin - nehän menee niin hitaasti
![]()
![]()
(Ei herneitä...)
Raaka voima voittaa monesti peukalon imemisen...
oikeelta vaan ohi ja reilu läppäsy selkään,siis sellanen ystävällinen läppäsy.![]()
Ken oikealta ohittaa, saapi sormimerkki morjenstuksen peräänsä.
No joo, kysymykseen en tiedä vastausta kun en pääse ohi kenestäkään.![]()
Näin toimitaan.(pete @ Huhti. 19 2004,17:57) kirjoitti
pervo(teemu @ Huhti. 19 2004,19:06) kirjoitti
![]()
![]()
![]()
Tästä lähtien samanlailla. Hyvä konsti toi(pete @ Huhti. 19 2004,17:57) kirjoitti
![]()
Jarrut on vauhdin surma!
Kyllä siinä muavia pitää olla!
Yamaha YZF-R1 -09
Kyllä siinä vierellä heilautettu vasen käsikin näkyy ihan hyvin. Varsinkin jos ihan reilusti heilauttaa vasenta kättä etuviistoon oikealle. Jos taas on jäykät nivelet ettei taivu niin sitten on tietysti toinen juttu...Nousee vaikka seisomaan ja kumartaa!
![]()
- vesku -
"viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
Kannattaa varmistaa ettei kyseessä ole nainen, voi joutua vaikeuksiin seksuaalisesta häirinnästä(nore @ Huhti. 19 2004,18:33) kirjoitti
![]()
Donitsia sen olla pitää!
Toi oikean koivennosto on tullu mulle jotenki luonnostaan. Mietiskelin vaan kerran että, mahtaako kaikki ymmärtää ton ystävällisenä eleenä, eikä minään keljuiluna "potkaistaan vähä vauhtia tolle mummolle"
Ite jatkan kuitenkin tällä koipilinjalla.![]()
Minä lienen hyvä henkilö vastaamaan otsikon kysymykseen:lähinnä siitä syystä, että tulen ohitetuksi niin usein... *. Kun ajelee rajoitusten mukaan niin 90% prätkistä pyyhältää ennemmin tai myöhemmin ohi. Itse olen tainnut kerran ohittaa yhden customin, joka ajeli hiljalleen odotellen edellisellä levähdyspaikalla lähtöä tekeviä kavereitaan. Heiluttelin vasenta kättä, mutta kaveri ei huomannut katsellessaan taaksepäin... *
Kyllä sen vasemman käden heilautuksen huomaa. Moni moikkaa siinä rinnalla päätään kääntämällä ja nyökkäämällä, tai nostamalla kaasukäden etusormea. Eniten ilahduttaa kyytiläisen käden heilautus *
Kyllä aika moni autoilijakin kiittää esim. ohitusmerkistä tai väistämisestä ohituksen helpottamiseksi. Eli sitä saa mitä tilaa... *![]()
www.motzcari.com
Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
mullekkin tuli vaikee tilanne kun toinen morjestas vieressä (636) ja mä en keksiny mitään muuta kuin nyökkästä oikeen syvääään.
Vain vastaan tulevia morjestetaan, ei samaan suuntaan ajavia ohittajia tai ohitettavia.![]()
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
Ei oo hierveemmin tarvinnut ohitella ja jos tulee niin mitä siinä heilumaan sen enempää![]()
(...sillon kun sinä taputtelit lattialla paskaa, niin minä poljin fillarilla naisiin...)
Tuolla keskemmällä juorooppaa oikeeta jalkaa nostelevat tuonne klo 19:00-19:30 paikkeille (edestä) ja klo 16:30-17:00 (takaa) taikka klo 4:30-5:00 ja sekin takaa. Se takaa, että ei olla kiittämättömiä ja ohitettu tuli huomatuksi takaa ja sivulta ja sitte vielä peilistäkin. Se takaa kaikille kivan mielen tavan takaa. Täällä tuota ei näe tavan takaa.
Soisi olevan yleisempää täälläkin - vai mitä hemmot?
![]()
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Kyllä mä tota vasenta vilkkua pari kertaa räpsäytin, sillon joskus, kun mä sen traktorin ohitin ja perille näytti viesti menevän...
Mitenkähän autoilijat mieltää ton oikeella "monottamisen"
motoristi kyllä tietää, mist on kysymys.
![]()
oikean koiven heilautus on kansainvälinen tapa.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Oikeella koivella ja usein myös oikeella kädellä.
Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
Tai oikealla ja vasemmalla jalalla samanaikaan ja jos ei mene perille, niin sitten vielä kädet mukaan siihen sivulle viuhtomaan...![]()
(No ei tosissaan, huumoria pittää olla)
Itse alkuperäiseen kysymykseen vastatakseni:
Itte en ole toisia mopomiehiä ohittanut, niin en tiiä...
*** mopoton ***
Maantiellä harvoin ohittelen mopoja, mutta kaupungissa liikennetilanteista johtuen joskus. Näissä huomaan käyttäneeni montaa eri tapaa, tilanteesta riippuen.
- Oikea jalka on helppo heittää ylös, kun muutenkin on jalat edessä.
- Kaasukäden sormien nosto, joskin se on aika pieni ele.
- Vasemman käden heilautus, mutta vasta sitten kun olen jo ohittanut kaverin, ei vielä kohdalla. Sen ainakin huomaa.
- Ja tietty jos käsiä tarvitaan kauheasti kahvoilla, niin reipas pään heilautus ylös/taaksepäin, kuitenkin kypärää päästä vippaamatta.Tuohan on se yleisin 'hätätervehdys', kun liian myöhään huomaat toisen motoristin.
Tuo oli hyvä huomio, kun joku kirjoitti että mitenkähän autoilijat tajuaa sen jalan heilautuksen. On hieno ele kiittää esim. tilaa antanutta autoilijaa, mutta ehkä vilkun käyttö tai käden heilautus vie viestin varmemmin oikeana perille, kuin 'potku'.![]()
* Arctic Ranger *
Näinhän se homma menee..Eli koipi vaan reippaasti heilahtaan kun jonkun ohi meette..Kyllä ne autoilijatkin sen ymmärtää kiitoksena kun ette siihen kotilon kylkeen kenkäse(kawabata @ Huhti. 20 2004,02:20) kirjoitti
![]()
Miks hidastaa vauhtia..kerranha tääl va eletään.
Tarttis vaan tuolla Suomen liikenteessä liikkuvien ensin opetella "kansainväliset tavat" jotta ymmärtäisivät muutakin kuin kansainvälisen käsimerkin...(Tätsy @ Huhti. 20 2004,10:42) kirjoitti
Epäilen että aika moni autoilija kokee auton suuntaan tulevan jalan heilautuksen muuna kuin ystävällisenä tervehdyksenä tai kiitoksena![]()
- vesku -
"viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"