Sivu: 3 / 12:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 331:sta
    Lainaa (Rodukka @ Elo. 02 2005,12:44) kirjoitti
    Lainaa (kepparik4 @ Elo. 01 2005,12:11) kirjoitti
    Opetetaanko siällä yhdelläkädelläajoa? Käsittely kurssilta: Oppilas kysyy: opettaja opettaja, opetellaanko tänään keulimaan? Tähän opettaja:Ei, tänään opettelemme morjestamaan kanssamotoristille!
    Ensiviikolla opetellaa sitten keulimaan yhdelläkädellä että voi taas morjestella kanssamotoristeille!
    tiädän.........
    Kyllä mun luureista kuului A-kurssilla liikenneajossa: "ja sitten käsi tervehdykseen vastaantulevalle motoristille..." Mutta se maikka olikin suht rento tyyppi. Huomautteli myös liian hiljaa ajamisesta ja eka liittymäajoharjoituskin alkoi motarilta (okei, mun oma toive...).
    Ja käsittelyharjoituksissa sitten varmaan keulitte yhdellä kädellä ja harjoittelitte morjestelua?
    " päivällä kun ampuu mustan valo-ammuksen niin tulee yö... "
    Oltiin kotterolla liikkeellä, Tampereella joku tuli Pirkkalan liittymästä mustan Wildstaarin kanssa liittymästä eteen, ei pystynyt katsomaan sivulle että onko tulossa ketään, eikä peileistäkään hän nähnyt kai onko autoja tulossa. Ei kai huomannut kun yritti pysyä pystyssä, että pyörää voisi kääntää kaistalla sen verran että peileistä näkisi tai että itse pystyisi katsomaan sivulle...

Vähän matkaa ajelimme Wildstaarikonkarin perässä, tuli siinä Bemarin uudella 1200GS:llä vastaan toinen, mutta ei noussut käsi kummallakaan...Bemarikuskin naama oli ylösalaisin käännetyn u:n muotoinen, kai oli virkailme unohtunut päälle.

Onneksi satoi niin perskeleesti vähän ajan kuluttua.
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
    Lainaa (kepparik4 @ Elo. 02 2005,16:36) kirjoitti
    Ja käsittelyharjoituksissa sitten varmaan keulitte yhdellä kädellä ja harjoittelitte morjestelua? *
    Se piti opetella itse *
    pitäähän sitä nyt motoristia moikata! KERPELE
    Kawasaki Ninja ZX-10R
    varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    morjestan aina kun "liikennetilanne sen sallii", joskus on lapa pystyssä minuutin kun letka tulee vastaan..

mulle on kyllä moikanneet keskimäärin kaikki tyylisuuntaan katsomatta jos olen ehtinyt morottaa ensiks, jopa HD-ratsastajat (jep katsoin tarkasti merkin) - voihan joku joskus olla vastapuolella "tilanteessa" ettei huomaa morotusta..

"japanilaisen 600cc muoviluodin kuljettaja"
    2016 > Triumph 675 team member
    2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
    (.. DKW-RT175VS im holz schublade)
    .. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
    .. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
    Samaa mieltä muutaman aikaisemman kans, kyllä se muovimopon kuski useimmiten ajelee mieluummin omissa oloissaan, tiedä miksi.
    Minusta noin/yli 90% customisteista nostaa toisilleen rukkasta vaikka karuimman näköiset heput löytyy juuri näitten päältä.
    Onko kyykkä sitte enemmän trendi ja nuoriso- tai ittensä nuoreksi tuntevan pyörä?

Ninja Wikakasa
    karuimman näköiset löytyy tosivanhojen moottoripyörien päältä.

Roplatessa ehkä karuistuneet.
    Kuukausi sitten kävin pikaisesti Italiassa Passo dello Stelvion kokoontumisessa, sinne odoteltiin yli 10000 motoristia. Tiet oli ihan täynnä pyöriä ja vuoriston pikkukylien kuppilat täynnänsä motokansaa, Italialaisia. Iso osa vastaantulijoista ja ohittajista moikkasi pyörämassasta huolimatta, paitsi ihan loppunousun neulansilmissä harva irrotti kättänsä kahvoista. Hieno tapa se on se morotus, paljon parempi kuin mörötys (vaikka jälkimmäistä jotkut ilmeisesti treenaa ihan peilin edessä ).

Itse moikkaan ja vastaan tervehdykseen jos vain huomaan, ehdin ja pystyn, vastaantullessa vasen käsi sivulla ja ohittaessa oikealla jalalla sojottaen. Viime aikoina olen aloittanut myös uuden tervehdystavan autoilijoille jotka ilmestyy mutkan takaa väärällä kaistalla loivaa ajolinjaa ennakoidessaan: vasemmalla kädellä roikottaen etusormi ulkona osoitetaan keskiviivan paikkaa - tätä tervehdystä voi tyylikkäästi käyttää ainoastaan vasemmalle kaartavassa mutkassa. Joskus oikein hyvänä päivänä, tämä tervehdys palkitaan vastaantulijan taholta näkemisen arvoisella ilmeellä

Myöhemmin...
    Life's pretty straight without motorcycling
    (poistettu tili)
    Moikkaaminen ottaa noin sekunnin, joten en ymmärrä näitä jotka analysoivat vastaantulijan pyörän tyypin, onko goret vai nahkaa, tosi- vai uusiomotoristi, jne, jne. Ja päättää vasta sitten voiko lapasta nostaa se hikinen sentti.

Jos junnut moposkoottereillaan morjestaa, mäkin morjestan, minusta ei kuulu hyviin tapoihin jättää tervehtimättä. Eihän se maksa mitään.
    Lainaa (Rodukka @ Elo. 02 2005,18:12) kirjoitti
    Lainaa (kepparik4 @ Elo. 02 2005,16:36) kirjoitti
    Ja käsittelyharjoituksissa sitten varmaan keulitte yhdellä kädellä ja harjoittelitte morjestelua?
    Se piti opetella itse
    " päivällä kun ampuu mustan valo-ammuksen niin tulee yö... "
    Omakohtainen täysin epätieteellinen ja virheellisestikin toteutettu mutta silti tuore tutkimus:

kolmen päivän saldo eli kolme ilta-ajoa, kilometrejä yhteensä n. 470 km Seinäjoen, Kauhajoen, Parkanon ja Alavuden ympäristössä:

Isoilla teillä (eli nopeudet 100 ja 80)
    * mopoja tullut vastaan 27, 6 vastasi tervehdykseen!!

Taajamissa
    * ehkä noin joka neljäs tervehtii eikä se aina oikeasti kovin järkevältä tunnu tuolla taajamassa mutta ei puututa siihen

Summa Summarum
    a) moon sokee *enkä nää vastauksia
    b) kuka nyt ****sohvalle tervehtis jota ajaa kukkahattusetä
    c) ne ei halua tervehtiä justiin mua

Elikkä aika tylsältä tuon räpylän vilkuttaminen tuntuu notta pitänee varmaan keskittyä ajamiseen...

Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
    IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
    Suzuki GSX-750F
    Äijät kurvailee sillasille paskoilla et on pakko olla kokoajan kaks hanskaa stongassa tai lähtee lapasesta. Se niistä ajo-ominaisuuksista!
    Nykyinen: Yamaha R1 2006
    Exät: Honda CBR 900 1993, KTM EXC 250 2003
    Tuleepa mieleen, että entäpä jos tervehdys onkin suht huomaamaton?

Itse matkasin viime viikonloppuna Viroon ja takaisin ja matkalla tais olla kaks tai kolme, jotka ei tervehtineet.
    Toiset tervehtii leveästi käsi sivulla, se on helppo huomata.
    Monilla nousee pelkästään sormet stongasta ja jos vaatteet on mustat ja hanska musta, sitä ei oikein tahdo huomata.

Olisko tuo syy siihen, että saatte noinkin monta moikkaamatonta sinne tienpäälle?

Tunnus suljettu
    Liittyi May 2005
    Kirkkonummi
    Onhan totta, että tietyissä tilanteissa EI PYSTY moikkaamaan mutta itse mielessäni ajattelen, jos ei toinen moikkaa; EI OSAA AJAA EDES SEKUNTTIA YHDELLÄ KÄDELLÄ
    Lainaa (BikeBabe @ Heinä. 31 2005,05:15) kirjoitti
    Tämän taasen (eelleen vain oma mielipiteeni) johtunee siitä et viidenkympin villityksessa nuoruuden haaveensa isosta pyörästä toteuttavat johtajaportaan mieseläjät eivät morottamisen tapakulttuurista tiijä hölökäsen pöläystä.
    Nohnoh...
    Veikkaan, että johtoportaan huipulla olevatkin moikkaa, kaikkia ihan samallalailla kuin muutkin. Ei siihen liity sosiaalinen asema lainkaan.

Usea nykyinen aloittelija-/nuoriaikuinen motoristi on kusella pyyhkinyt lattioita kun "uusiomotoristit" on jo ajelleet pyörillään, joten en alkaisi oikein "mollaileen" heitäkään.

Esim: minäkin olen aloittanut pikkucrossilla (50ccm) ja kun olin 6 vuotias ja siitä on muuten aikaa... Ajan vieläkin, aion muuten ajaa vielä ainakin samanverran vuosia lisää kun tähänmennessä olen ajellut.. Moikkaan myös kaikkia motoristeja (lukuunottamatta MP polleja). vaikka olen sieltä mainitsemastasi korkeimmilta rappusilta työelämässä...

Mut tietysti voin olla värässä, eikä tästä tarvi ottaa herneitä kärsääs..
    Lainaa (Kawasaki ZL @ Elo. 06 2005,08:13) kirjoitti
    Tuleepa mieleen, että entäpä jos tervehdys onkin suht huomaamaton?
    Terävä huomio. Joku jo aiemmin kertoi Stelvion käynnistään ja motoristitiheydestä. Ajelin kesän ekalla reissulla 6 tkm ympäri Eurooppaa, ja voittopuolisesti motoristit tervehtivät. Käsi ei välttämättä nouse stongasta, mutta vähintään sormet ojentuu. Se ei näkyisi endurosuojista.
    Alpeilla, vaikka prätkiä on paaaaljon, tervehditään siitä huolimatta. Välillä, kun meinaa itse väsähtää, tapakulttuuri velvoittaa. Kulttuuri ei ole direktiivejä -ja kun on kulttuuri, on tarvittaessa sitten joukkovoimaakin estämään kaiken maailman direktiivit. Moottoripyöräilijät ovat vähemmistö. Kaikki, mikä lujittaa yhteenkuuluvaisuutta, tekee vapauden rajoittamisesta vaikeaa!

... jotain piti muistaa
    Lainaa kirjoitti
    mainitsemastasi korkeimmilta rappusilta työelämässä...
    Minäkin olen aikoinaan päätynyt seisoskelemaan työelämäni korkeimmalla rappusella (yks.), mutta hyppäsin sitten pois, en tosin sen takia että olisi huimannut...

Hierarkiat on p...stä, mutta moottoripyöräpoliisia morjestan. Jaa miksi? Enpä kerro tässä...
    Kyllä minäkin moikkaan aina kun pystyn. Niin tyhmä en ole, että päästäisin risteyksessä kytkinkahvasta moikatakseni. Jos nyt kerran piikkiaikoina jo opetteli ajamaan yhdellä räpylällä, niin miksei se onnistuisi nytkin. Risteyksessä voi sitten nyökytellä päätä ja näyttää niskavaivaiselta. Jollei vastaantulija ymmärrä, niin sitten ei. Ei se mualima siihen kaaru. Mutta mopoille ja lattiamopoille (skoottereille) ei lapa nouse. Outtakoot vuoren, notta saavat piikin. Kaikki satapiikistä ylöspäin onkin sitten moikattavaa karjaa, ikään pyörään tai sukupuoleen katsomatta.

Sen verran vielä, että tuolle matkustajalle sain kyllä opettaa tavat, että takapenkkiläinenkin moikkaa aina, kun tulee väkeä vastaan. Silloin tietysti, kun armeliaisuuttaan viitsii takapenkkiläisen ottaa kyytiin. (Ajaisi nyt eukkokin kortin)

Ja siitä rahoituksesta. Tässä sitä mietitään, että mistäs sitä sais takapyörärahaa... Rupeaa tuo keskimmäinen ura jo pikkuhiljaa häviämään... Noh, kankailla se ei vielä kuitenkaan ole, joten ajoon vaan!
    <p>Purpattava spagetinkeitin</p>
    Lainaa (xjrrrrräyh @ Elo. 06 2005,10:24) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    mainitsemastasi korkeimmilta rappusilta työelämässä...
    Minäkin olen aikoinaan päätynyt seisoskelemaan työelämäni korkeimmalla rappusella (yks.), mutta hyppäsin sitten pois, en tosin sen takia että olisi huimannut...

Hierarkiat on p...stä, mutta moottoripyöräpoliisia morjestan. Jaa miksi? Enpä kerro tässä...
    Kyllä se hyppy pois korkealta rappuselta tekee vaan hyvää, vapaaehtoisesti..

ja nyt kyllä taisin päättää, että en enää morjesta kuin kustomeille, jos muut ei ensin vastaa.. sen verta oon turhaan kättäni nostanut..
    -Heikki-
    FXDB -07
    Torstaina sateessa ajellessa kaikkien (kolmen ) vastaantulleen pyörän kuskit kyllä moikkasivat. Ilmojen parantuessa prosentti sitten vähän laski...
    F800R
    Valoa tunnelin päässä - tällä viikolla ajoa vain vajaa 500 km vasta, johon on mahtunut mopoja sekaan ihan mukavasti. Vain 4 tuolla tiellä ei ole tervehtinyt takaisin eikä se yksi kuski joka tuli vastaan väärällä kaistalla YLÄMÄESSÄ KELTAISELLA VIIVALLA PER..NA - kyllä pitää olla kiire jos ei voi oottaa 100 m että näkis ketä tulee vastaan varsinkin kun ohittaa rekkaa - näitä mä en tajua, EN!!! Tommoset kuskit tuolla tiellä on *

Asiaan, miten tervehditään kun ohitetaan edellä ajava? Tässä tuntuu olevan variaatioita aika lailla - yleisin näkyy olevan se että takaa singahtaa "jotain" siihen mun eteen mutta eipä ne siinä kauaa viivy eli kaiketi tuo tervehtiminen tuossa kohtaa on sitten turhaakin...minä oon sitten yrittänyt heilutellä kättä, kypärää ja mopoa että sais jonkinlaista kontaktia mutta kaippa ne kuskit on niin "le Mansin" pätkällä sillä hetkellä ettei ne mitään tunnu huomaavan

Siis oikeasti tällä viikolla on ollut semmosia ohituksia edestä ja takaa että ihme on ettei toi kynttilämeri tosiaan oo tuon suurempi *
    Suzuki GSX-750F
    Minä vähän luulen että vilkuttelu on vähentynyt runsaan moottoripyöräilyn harrastamisen kasvun johdosta. Uudet motoristit eivät ole vielä tajunneet tätä että vilkutellaan kun törmätään?
    ~SV1000N~
    Omakohtainen kokemukseni osoittaa, että tuollaiset keski-ikäiset toppapuku miehet customeillaan tai enduroillaan ovat nihkeimpiä räpylän heiluttajia. Syyksi epäilen sitä, että ne on yksinkertiasesti niin juroja, ettei tajua että ylipäänsä hyviin käytöstapoihin kuuluu tervehdykseen vastaaminen. Tiesti tai oli sitten tietämättä että motoristit yleensä toisiaan morjenstaa.
    Lainaa (Hulpakka @ Elo. 11 2005,23:00) kirjoitti
    Omakohtainen kokemukseni osoittaa, että tuollaiset keski-ikäiset toppapuku miehet customeillaan tai enduroillaan ovat nihkeimpiä räpylän heiluttajia. Syyksi epäilen sitä, että ne on yksinkertiasesti niin juroja, ettei tajua että ylipäänsä hyviin käytöstapoihin kuuluu tervehdykseen vastaaminen. Tiesti tai oli sitten tietämättä että motoristit yleensä toisiaan morjenstaa.
    Tai sitten ei yksinkertaisesti uskalla irrottaa kättä stongasta ja keskittyminen oo 110 prosenttista itse ajamiseen
    Mutta mukavaahan se on kun joku morjestaa asusteista ja tyylilajista välittämättä.
    kyllä ilman viittäsataa hevosvoimaa toimeen tulee,mutta kyllähän se kitumista on!Kärpät on jalometallia!
    Lainaa (xjrrrrräyh @ Elo. 02 2005,19:17) kirjoitti
    Roplatessa ehkä karuistuneet.
    Täysin OT, mutta kiitos ideasta, nähtävänä allekirjoituksessa!
    I put the butcher knife up to her neck and said if you wanna live to see tomorrow, you better start fryin' 'em eggs a little better'n what'chu been fryin' 'em. I'm tired of eatin' sloppy, slimy eggs!
    -Jesco White
    Kun oma motoristiurani alkoi kyytiläisenä, niin morjestaminen oli se hieno juttu. Ei siihen tarvinnu sen enempiä kouluttaa. Nyt vihdoin itsekin ohjaksiin päästyäni moikkaaminen on vieläkin hienompaa. Ja juu, "treenatessa" kuului ämyristä open sanat jotta "ja sitten valmistaudutaan morjestamaan motoristia". Olisin tämän toki tehnyt ihan ilman kehotustakin
    Ei minuu hirmusesti rassaa, jos ei moikata takaisin. Ite tuun kyllä varmastikin vilkuttelemaan aina kun siihen pystyn, vaikkakin tuoreenkarheena ohjastajana ne räpylät luultavasti aika tiukasti koittaa niissä kääntimissä pysyäkin.
    Mieluummin miten vaan kuhan kaikilla on kivaa!
    Lainaa kirjoitti
    kiitos
    Olkaapa niin hyvä!

Mutkatiellä moikkavat kaikki! Ainakin mitä itte oon huomannut.

Taitaa johtua siitä että siellä on niin mukavaa.

Suoralla tiellä on niin ikävä ajella että ei jaksa sitten moikatakaan...ehkä tämmöinen kvasifeuidilainen tulkinta: Suoranajoon ky....ntynyt motoristi ei moikkaa, sillä hänet on saanut moottoripyöräilyyn alkujaan innostumaan joku toinen motoristi, jonka kuvan alitajunnassaan hän näkee lähestymässä tiellä...viha kuohuu ja käsi ei nouse.

Mutkatiellä taasen motoristi on toistuvien kallistusten ja ajamisen kliimaksissa, joten hän innoissaan viuhtoo toisille motoristeille: Kiitos, kun innostit minut tähän ikiorgastiseen harrastukseen...
    Lainaa (xjrrrrräyh @ Elo. 14 2005,10:43) kirjoitti
    Mutkatiellä taasen motoristi on toistuvien kallistusten ja ajamisen kliimaksissa, joten hän innoissaan viuhtoo toisille motoristeille: Kiitos, kun innostit minut tähän ikiorgastiseen harrastukseen...
    Tuosta oon tehnyt muuten ihan saman havainnon *

Juttelin eilen yhden tänä kesänä mopon hankkineen kaverin kanssa ja ajoja muutama sata kilometriä takana. Hän oli hyvin innoissaan siitä että aina joku moikkaa, huoltsikalla tulee heti joku motskarityyppi jutteleen jne. - hienoa hommaa!

Tuota moikkaamista oli alussa hieman ihmetellyt ja heilutellut kypärää ja kaikkea mahdollista kun ei tiennyt mitä tehdä, mutta nyt käsi heiluu senkin edesä kun hieman valoitin tätä harrastuksen taustaa *

Mutta kyllä se totta on että uudet motoristit ei välttämättä tiedä miten tämä "heimo" toimii ja miten kova yhteenkuuluvuuden tunne tällä porukalla loppujen lopuksi on (vaikka välillä tällä palstalla voi toisenkinlaiden käsityksen saada...) - pidetään vain lippu (eikun käsi) korkealla ja autetaan myös uusia harrastajia hienon lajin pariin varsinkin niillä huoltsikoilla, pysäkeillä ja muissa paikoissa merkkiin, kuutioihin ja mopon tyyppiin katsomatta.

edit: sukupuoleen sekä ikään katsomatta!!!!!!!

Suzuki GSX-750F
    Lainaa (MikaL @ Elo. 14 2005,11:17) kirjoitti
    Mutta kyllä se totta on että uudet motoristit ei välttämättä tiedä miten tämä "heimo" toimii ja miten kova yhteenkuuluvuuden tunne tällä porukalla loppujen lopuksi on (vaikka välillä tällä palstalla voi toisenkinlaiden käsityksen saada...) - pidetään vain lippu (eikun käsi) korkealla ja autetaan myös uusia harrastajia hienon lajin pariin varsinkin niillä huoltsikoilla, pysäkeillä ja muissa paikoissa merkkiin, kuutioihin ja mopon tyyppiin katsomatta.
    Iha kyyneleen toi silmään

ei mulla muuta sitten.
    Mitä jos tämän jättäisi tyhjäksi
  30.  
    Myönteinen ajattelu voittaa aina...

Ei tästä muuten tulis yhtään mitää.
Sivu: 3 / 12:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen