Darwinin oppien mukaisesti alkaa motoristiperheisiin kohtapuolin syntyä kolmikätisiä tenavia.
Kuten joskus aikaisemminkin olen vastaillut näillä sivuilla:
Aina morjenstan, jos huomaan motoristin ja pystyn turvallisesti sen tekemään. Aivan sama millä hän ajelee, mutta mopoilijat ja skootterikuskit morjenstelkoot toisiaan...
Itse viimeiset pennit pyörään laittanut, ja vielä velkaa jäänyt...
<p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
Enskalla, kun ajanu niin ei kukaan morjasta. Ite kyllä morjestin, ei vastausta. Nyt, kun on smoto niin aina on käsi ojossa. No en minä kyllä morjasta, kun on ennen toiset valikoinu kenelle kättä heiluttaa. Jos smoto tulee vastaan niin kättelen sitä jopa vauhissaNaurettavaa, mutta kukin tavallaan, jotkut oikeat moottoripyöräilijät kehtaa vielä v*ttuilla piikiksi omaa pyörää, kun haisee 2t.
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
Kyllä täältä yleensä räpylä nousee kanssamotoristeille.
Yamaha DT 125 LC "87 1994-1996
Honda CB125T "81 ~2002-
Honda Transalp 600 "93 *2002-2008
Yamaha TDM 900 "04 * 2008-2010
Yamaha TDM 850 "91 2011-
oon huomannu että enää ei jakseta morjestaa niinkun alku kesästä... itse pyrin morjestamaan kaikille motoristeille...
morjestatteko noille mönkkärikuskeille ku niitä on alkanu tulemaan katukuvaan
Don't hate the player, Hate the game
Ite morjestan melkein aina kun kerkiää. Mutta tuli just mieleen kun tuolla ruotsissa käväsin viikko sitten. Ei kukaan morjestanut *En tiiä sitten onko siellä joku inho kevareita kohtaan :P Tai sitten siellä ei vaan ole se tapana.
Yamaha FZ6S -06
Mistä tätä ajetaan!?
Itsestä olisi seuraavaa käytäntö suhteellisen mukava:
1. Jos tulee pitkä jono vastaan, niin vain jonossa ajavat tervehtivät. Muuten pahimmassa tapauksessa jonon vastaantulija ajelee km-tolkulla yhdellä kädellä. Ei turvallista.
2. Ei moikkailla valoristeyksissä vaihtumista odotellessa. Eikä yleensäkään kaupunki- tai taajamaliikenteessä.
Pysytään hengissä kesä kerrallaan
Moikkaan yleensä kaikkia, mutta jos joku ei vastaa niin tuskin pahasti vaikuttaa mun seksuaalielämään.
Tukka putkella pitkin baanaa,
kyllä vauhti korjaa virheet.
Saunan taakse vaan kaikki jotka ei morjesta, ja uusiomotoristit!(-RD- @ Heinä. 31 2005,19:20) kirjoitti
Jos kaikki rahat ei menneet mopoon, saunan taakse! Jos aloitit vasta 30:n jälkeen, saunan taakse!
ORGgilaista suvaitsevuutta.
"En pidä minään...." väliäkö sillä mitä pidät.
Morjestelen kyllä yleensä kaikille, mutta jos mua ei moikata niin en ole sittä moksiskaan. Jos ei jaksa kättä heiluttaa niin ei väkisin, mutta kiva tapa kuiteski morjestaa.![]()
elämä on yllätyksiä täynnä, aamulla on krapula!
Tämä morjestelu on alkanu näyttää ihan karavaanaritouhulta nykyään, koko ajan saat olla käsi ojossa kun maantiellä liikut!
Joo joo, on hianoa kun on yhteenkuuluvuuden tunne, mutta liika on liikaa! Toissa viikolla kun ajelin porista turkkuseen en jaksanut enää 50 mopon jälkeen laskea,mutta paljon niitä mopoja oli liikkeellä ja rupes se oma morjestelu olemaan sen näköstä kans ( aikamoisia kevätjuhlaliikkeitä tuli harrastettua kun rupes vituttaan se jatkuva moikkailu ). Siis viälä morjestelin, mutta nyt päätän lopettaa koko touhun..... Morjestelkoon ketkä haluaa, minä ainakin keskityn täst edes ajamiseen. Toista se oli ennen kun mopoja ei ollut joka pitäjässä....
" päivällä kun ampuu mustan valo-ammuksen niin tulee yö... "
Kaveri ajelee matkapyörällä ja ei morjesta kuin muita samanlaisia.
Selitys oli seuraavanlainen: Kyykyillä ajaa vain kaahareita. Customeilla ajaa vain huumediilerit ja muut kriminaalit.
Itseäni ainakin hävettää, jos vastaantulija morjestaa ja itse "unohdan" tämän tehdä.![]()
Ihme homma jos mulla on joskus ajaessa muuta tekemistä kuin vilkutella kaikille ohikiitäjille(KalleEemeli @ Heinä. 31 2005,00:53) kirjoitti
Oikeasti, mä vilkuttelen kun siltä tuntuu. En käänny vastaantulijan perään jos se ei heiluttele molempia käsiään mulle. En minäkään moikkaile kaikkia Nike-lenkkareissa käveleviä sen takia, että mullakin on sellaiset. Yhteenkuuluvaisuuden tunne täytyy tulla sisältä päin...
- Rajatonta Voimaa! -
Tämä aihe se nousee aina vaan esille. Ihmetyttää se että joidenkin mielestä pyöriä on niin paljon ettei jaksa tervehtiä?!
Käykääpä joskus kauniina sunnuntaipäivänä ylittämässä vaikka Groslockner pyöriä on satoja liikkeellä ja varmasti 90% noista tervehtii.
Ja jos käden irrottaminen tangosta tuntuu turvallisuusriskiltä kannattaa ajotaitoja pyrkiä parantamaan, vaikka ohjatuilla kursseilla.
Jos et aloittanut yli 30 vuotta sitten .. saunan taakse..(R2-D2 @ Elo. 01 2005,09:05) kirjoitti
![]()
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Morjestellaan , kun huomataan, pystytään, keretään tai viitsitään!
Ei se ole sen kummempaa, kuin morjestamista! Tuskin siinä on mistään "yhteiskunta- tms" luokka-asiasta kysymys, ompahan vaan hassunhauska porukka, joka viittii kyyhöttää tuulessa ja joskus jopa sateessa, vaikka kotilokin on keksitty. Jos tuo itsensä "kiusaaminen" saa tuntemaan yhteenkuuluvuutta ja tarpeen morjestaa, siitä vaan. Ja hyvä tapa tietenkin on vastata tervehdykseen. Mut on tosi usein tilanne, et huomaa vasta kun motoristi vilahtaa silmäkulman ohi, et siinä meni mut ei ehdi morjestaa. Itte kyllä moikkailen, jos huomaan tai pystyn sen riskittä tekemään ja tietty myös vastaan moikkaamiseen!
PSmo
- Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
*
http://www.tiet.fi/liity.htm
Opetetaanko siällä yhdelläkädelläajoa? Käsittely kurssilta: Oppilas kysyy: opettaja opettaja, opetellaanko tänään keulimaan? Tähän opettaja:Ei, tänään opettelemme morjestamaan kanssamotoristille!(R1100 @ Elo. 01 2005,12:00) kirjoitti
Ensiviikolla opetellaa sitten keulimaan yhdelläkädellä että voi taas morjestella kanssamotoristeille!
tiädän.........
Minä ainakin moikkaan jokaista vastaantulevaa motoristia. Jos pyörän päällä näyttää olevan kaksi, on moikkaaminen se perinteinen. Mutta, jos näyttää kuski yksin olevan, niin silloin ilman muuta morjestan lähettämällä lentosuukonAinakin vastaantulevan huomio kiinniittyy jo siinä vaiheessa, kun käden nostaa ja loppuhan on sitten aivan mukavaa
![]()
Sen mitä olen huomannut lentosuukoista, on, että yleensä tuo vastaantulija kyllä hämmentyy siinä määrin, ettei huomaa enää moikata takaisin!
Muttaedelleen ja turvallisesti, moikataan sitten tai ei.
On ihmisiä, joiden seurassa kesät ovat aina kuumempia, seikkailut suurempia ja tähdet lähempänä.
Mulla nousee lapanen aina kun huomaa vastaantulevan motoristin. Eikä elämäni siihen kaadu, tai päivä mene pilalle jos ei moikkaa takas.
Moottoripyöriä on nyt niin paljon, että se rupeaa olemaan "arkipäivää". Mukaan joukkueen iloiseen mahtuu vaikka minkälaisia "statusmotoristeja", sunnuntaimotoristeja, uusiomotoristeja, elämäntapamotoristeja jne. Kaikki eivät vaan jaksa välittää meidän kulttuurista ja tavoista, vaan välittävät omista asioista, eikä kato muualle, tai sitten muuten vaan ei jaksa olla niin pirun ystävällinen ja yhteishenkinen.
Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...
" Been there, wrecked that... "
En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!
The more I learn about women, the more I love my motorcycle
Enpä ole kovin montaa kertaa kehdannu motoristeille tassua nostaa, kun mopolla vielä toistaiseksi ajan..![]()
Noh, mukava yllätys ollut se että muutama motoristi morottanut ihan omatoimisesti ja pakkohan siihen on vastata.
Husqvarna SM125s -05 <- Myydään!
Ittellä ainakin tassu heilahtaa sivulle jo miltei refleksinä jos kahdella pyörällä joku vastaan puhaltaa. Jos tilanne sellainen etten toista kättä saa irti, niin päätä osaan, vanhana hevarina, tukan puuttumisesta huolimatta, keikuttaa... *
Jos joku ei vastaa, niin kikkelis kokkelis vaan, toivottavasti oma rento vetkutus saa edes vastaantulijan hyvälle mielelle... Mitäs näistä ressiä repimään...
-A-
9mm, One size fits all...
Onnistuneesti lainasit tekstin mutta oisko haitannut myös lukea se?(R2-D2 @ Elo. 01 2005,09:05) kirjoitti
"On se ny per... kun ei letitetyllä parrallakaa saa...!"
yhdyn täysin kirjoittajaan *(CJ200 @ Heinä. 31 2005,22:39) kirjoitti
![]()
(safar @ Heinä. 31 2005,19:10) kirjoitti
Ihan samaa mieltä - siis toi loppumarmatus...
Mutta tuo tervehtiminenhän on jokaisen oma asia - minulta räpylä nousee AINA KUN SE ON MAHDOLLISTA mopon kiiltoasteen siihen mitenkään vaikuttamatta ja kuuluuhan se kaiketi jo hyviin käytöstapoihin että tervehtimiseen vastataan asiaankuuluvasti...(nyt alkaa kuulostaa jo kansakoulun opettajalta, sorry).
Risteyksessä tervehtiminen on monesti vaan niin vaikeaa kun pitää yrittää pitää kytkintä pohjassa ja toisella kädellä jarrua ja sitten sitä yrittää keksiä jonkun ihme päänheilautuksen tai kyynärpäännoston kun vastaantuleva moikkaa ihan piruuttaan vaikka tietää ettei tuo toinen pysty vastaamaan mitenkään - ja sitten ohimennessä kuuluu kypärän sisältä räkänen nauru vielä palan matkaa...heh...
Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
Suzuki GSX-750F
tottakai moikataan, ei se käsi siitä kulu.
mutta oikeassa on ketjun aloittaja: ajat on muuttuneet (viikonloppuna pyörä jätti tielle keski-suomessa ja ainakin 30 prätkää ajoi ohitse kun pyörä oli levällään bussipysäkillä. no, saipahan rauhassa etsiä vikaa)
ennen vastaantulevaa motoristia moikattiin, pulassa olevaa motoristia autettiin ja merkkiin tai malliin katsomatta kaikkia motoristeja pidettiin veljinä.
jep, kaikki muuttuu... ja vanhat kääkät koettaa sinnitellä mukana.
Tähän vois tosiaan joku todeta että " Herää vaari tähänpäivään, Rannanjärvi on jo kuollu! "(gs650gt @ Elo. 02 2005,11:40) kirjoitti
Nyt kun olen etelä-suomessa käymässä niin täällä kyllä huomaa eron tervehtimisessä pohjoiseen verrattuna. Täällä on pyöriä paljon enemmän, ja varsinkin kaupunki alueella ja taajamissa jatkuva morjenstaminen voi alkaa tympimään.
Matka-ajossa kyllä on lapa pystössä joka kerta![]()
Tässä mallia allekirjotuksiin.
Vitsikkäästi sanottu. Mutta niin se vaan on että yksi kirjoittaa niinkuin osaa, ja lukija tulkitsee niinkuin ymmärtää.(-RD- @ Elo. 01 2005,16:28) kirjoitti
Sinä tulkitsit niin että joku on lynkattu. Minä en sellaista havainnu.
Myöskin velkaantuneena pidän perinteitä yllä.
Tosin kun nykyään on enemmän ja pidempää letkaa liikkeellä, niin käytäntö voisi olla se, että letkan vetäjä hoitaa porukan puolesta kädetykset.
1000
Kyllä mun luureista kuului A-kurssilla liikenneajossa: "ja sitten käsi tervehdykseen vastaantulevalle motoristille..." Mutta se maikka olikin suht rento tyyppi. Huomautteli myös liian hiljaa ajamisesta ja eka liittymäajoharjoituskin alkoi motarilta (okei, mun oma toive...).(kepparik4 @ Elo. 01 2005,12:11) kirjoitti