Olisi mahdollisuus ostaa joko FZR 600 tai FZR 750. Isompi tietty kiehtoo enemmän, mutta onko se jotenkin harvinainen "välimalli", kun tuntuu kaikki FZR:t olevan 600- tai 1000-kuutioisia?
Meinaan vaan että uskaltaako tommosta vanhempaa (-90) pyörää ostaa jos siihen ei löydy osia, vai löytyykö? Käykö esim. tonnisen osia suoraan, mites kone, onko jossain toisessa pärrässä sama mylly?
Olisin pikaisesti saaduista tiedoista kovasti kiitollinen, ostopäätös pitäis tehä muutaman päivän sisällä!![]()
Ois ees mopo.
- No nyt on!
nyt pitää katsoa onko se tosiaankin FZR750R vai FZ750R. aikaisempi on OW01 merkinnällä tunnettu tuotantoraaseri joka tosiaan on melko harvinainen ja kohtuullisen nopeakin, vaikkakin on vanha pyörä ja olisi jo syytä siirtää radoilta historiaan (suurin osa näistä onkin jo entistetty sunnuntai-ajeluihin). fz750r on taas se täyskatettu fz, ja on peruspyörä ilman ihmeellisyyksiä. vanhempaa suunnittelua kuin fzr600, fzr600r tai fzr1000. FZR750R mallia seuraava on YZF750 ja ne näyttävät karkeasti samanlaisilta ulkoapäin paitsi etuvalot ja väritykset.
en oikein voi suositella ostamaan FZR750Rää ellei yamahan tekniikka ole jotenkin hallussa ja kiinnostusta harvinaisuuteen riittää. ennemmin sitten fzr1000 koska on paljon helpompi ja huolettomampi käyttää.
Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
PowerBike Finland
Nuo OW01:set ei taida olla ihan halpoja.
Venavikaa noissakin....kuten exupissa
http://www.roadracers.co.uk/yamahas.htm
Mutta sinne menee 1000cc kone tilalle
Jake
"Jos viistoistavuotiasta sais."
990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
No huh, menipäs hankalaksi noiden ärrien kans. Kyseessä on siis luullakseni tämä pyörä:
http://www.bikez.com/bike/index.php?bike=12094
Ei siis RR (?), mutta kuitenkin FZR. OW01 ei liene kyseessä, ajoasento on hieman pystympi ja hintakin 3k luokkaa, joten mistään oikeasta harvinaisuudesta tuskin on kyse. Niin ja teoreettinen tila takamatkustajallekin löytyy.
Bikezin mukaan kuitenkin 121 heppaa. Mihin tässä voi luottaa, vai missaanko jotain näiden ärrien ja zetojen keskellä?
Tänään käyn joka tapauksessa tyyppäämässä, pitää kysellä omistajalta jos se jotain asiasta tietää, lisäinfoa tännekin vaan kun sitä tuntuu löytyvän! Kiitos ja kumarrus.
Ois ees mopo.
- No nyt on!
No ei taida OW01:stä saada kolmella tonnilla. Tai jos saa niin kerro mistä niin haen pois
Eihän se oo tollanen:
http://www.bikez.com/motorcycles/yamaha_fz_750_1990.php
Jake
"Jos viistoistavuotiasta sais."
990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
Sen verran haluan korjata, että on olemassa myös ihan oikea FZR750R (joka EI ole OW-01), mutta se on jenkkimalli jota on vain jossain määrin raahattu eurooppaan.
No niin, eihän se siihen tyyppäämiiseen jääny vaan piti ajaa pyörä lentokapteenien tyyliin illaksi kotiin. Minkäs sille voi kun se tuntui heti niin omalta ja kukkarokin oli samaa mieltä.
On tosiaan FZR 750 R, ilmeisesti siis joku jenkkimalli tjsp, noita ei Suomessa kovin usein näe. Lukee pyllyssä kyllä vielä Genesis, mitenköhän tuo sopii kuvioon?
Hassu mittari siinä, valo syttyy kun ajaa yli 80 km/h ja numerot loppuu 180 kohdalla. Viisari kyllä kiertää vaikka koko ympyrän, ei tosin ole kokeiltu. Saksasta on rassi tuotu viime vuonna, liekö Keski-Euroopassa jotain tollasia kummia psykologisia nopeudenrajoittimia. :P Ei näytä toimivan täällä koto-Suomessa...
Myyjä sano että tonnisen osat käy aika paljolti. Kone toki on omanlaisensa (lyhyt iskunpituus), tiedä sitten siitä miten käy jos jotain sisuskaluja joutuu uusimaan. Ajattelen optimistisesti, kertokaa ihmeessä kannustavia tiedonmurusia!Tai muitakin.
Ekat sata kilsaa takana, vroom!![]()
Niin... laatikko pitelee vähän ääntä. Sama ääni kuului myös kuussatasessa, lieneekö normaalia vai ehkä joku tyyppivika FZR-jammuille?
Ois ees mopo.
- No nyt on!
Onnee vaan...vai jenkkimalli,mulla myös tosin 1000:nen...mikä valo syttyy mittarissa tietyissä vauhdissa,en oo omasta huomanna,ainoot erot mitä löysin.....ajovaloista..ei oo parkkívaloa..valot aina päällä kun laitaa virran päälle,valoja ei voi sammuttaa....jokin ihme ilmaputkisto härdelli joka painaa ilmaa pakoputkistoon.. *on poistettu... ja jenkki mallissa vähemmän tehoa...eiks japanissa ole tuo 180km/h huippurajoitus ajoneuvoille,ainaskin joskus ollut,muistelen niin..oisko ihanjapsimittaristo paikkoillaan *...
Mulla vihelti se loota ainakin omassa exupissa. Muistaakseni 2 ja 3 vaihteet.....(ez3 @ Heinä. 30 2005,01:28) kirjoitti
Jake
"Jos viistoistavuotiasta sais."
990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
Japsimalliin minäkin alan päätyä nettiä tarpeeksi selattuani. Pyörä näyttää juurikin samalta kuin tässä kuvassa:(fzr1000 @ Heinä. 30 2005,09:21) kirjoitti
http://www.fzrarchives.com/images/fz...53679_full.jpg
Paitsi että minun pyörään on tonnisesta vaihdettu etukate, tekee hieman erikoisemmaksi.
Ilmeisesti tosiaan Japanissa on tuo 180 km/h rajana ja numerot loppuu siihen. Vähän p:stä kun ei tiedä tarkemmin paljonko oli suoralla lasissa. Pitänee viritellä GPS paikoilleen.
Alunperin on varmaankin ollut myös kuristettu liiat tehot pois, mutta perstuntuman perusteella lienee haitat poistettu.
Mulla on parkkivalo ja valokytkimet muutenkin ihan normaalit.
Siis ilmaa pakoputkistoon? Enpä ole moista huomannut omasta. Ne tavalliset ilmaröörit etukatteesta lähtee mutta niillä ei liene juuri merkitystä, eihän ne edes mene suoraan ilmanputsarille! Ihan leluja..
Nopeusmittarissa on alareunassa iso merkkivalo, joka äkkiseltään vaikuttaa öljynpaineen valolta, muttei sitä ole. 80 km/h kun tulee linssiin niin valo syttyy palamaan. Vähäsen ärsyttävää kun silmänurkasta sen aina huomaa, mutta kai siihen tottuu.
Pyörä toimii tosi hyvin, mutta joku ihme miettimistauko on kiihdyttäessä jossain 7-8 trpm kohdilla. Vasta sitten kun pääsee yli 9 tonnin lähtee kunnolla. Kuulemma oli tullu kun oli vaihtanu tulpat! (???)
Ois ees mopo.
- No nyt on!
Juu, saattaa olla, että japanissakin noita on myyty ja lieneekö eksynyt sieltä eurooppaan???
Joka tapauksessa tuttavani kun toi monta vuotta sitten aidon OW-01:sensä suomeen, tullilla oli jotain sählinkiä että voiko se olla OW vai onko se jenkeistä tuotu FZR750R? Silloin tuli tutustuttua siihen jenkki-FZR:ään...
Aito OW on kyllä todella upea, todella... etenkin kun siinä on Öhlins-takahaarukka ja keula ja takaiskari yms yms ja pyörä on alkuperäisessä asussaan katurekisterissä... (ja mm. sitä Öhlins takahaarukkaa ei ollut aikoinaan vakiona, se on ostettu $$$$$$$$$$:lla) *
Ilmeisesti noissa itämaan viisaiden tuontimalleissa saattaa olla FZ:n kone, jostain ulkomaiselta foorumilta sain tämän käsityksen.
Onko FZ:n ja FZR:n koneiden välillä joku varma tuntomerkki, josta tunnistaisi? Joku muukin kuin pelkkä numerosarja?
Vähän Japanin suuntaan saattaa viitata sekin, että tyyppikilvessä on sikäläistä tekstiä... Enpä aikasemmin tajunnutkaan...![]()
Jotenkin tuntuu, ettei siinä ainakaa 121 hevosta ole, tai sitten on hepat hiipunu vanhuuttaan. Pärjää kyllä kuulemma uudehkolle VFR800:lle kiihdytyksessä joten ei se nyt ihan täys mopokaan ole.![]()
Ois ees mopo.
- No nyt on!
Teknisesti pyörä vastaa FZR 1000 -87/-88, mutta kone on hyvin pitkälti sama kuin FZ 750:ssä.
Ko itte teköö niin saa semmoisen ko siitä tuloo..