Eli vfr:n keula on menny aika pehmeex vaikka ökjyt ja stefat on vaihdettu keväällä.Putket ei vuoda mistään eli auttaako vain jäykemmät öljyt? stefoja tuskin tarvii vaihtaa ku ei vuoda. Kuinka paljon siihen keulaan menee sitä öljyö?
Jäykemmät öljyt lisää vaimennusta, mutta ei ratkaise itse ongelmaa, eli liian löysiä jousia. Jos laitat vain jäykemmät öljyt, tulee keulasta pahimmillaan liian kova nopeissa töyssyissä, vaikka se on yhä yleisluonteeltaan löysä.
Jouset on ilmeisesti kuoleentuneet. Itse vaihdoin -88 malliin uudet hieman alkuperäistä jäykemmät jouset ja keulasta tuli hyvä. Jouset saa helposti vaihdettua yläkautta.
Kun istut paikallaan pyörän päällä keulan pitäisi painua noin 30% joustovarasta.
Kannattaa ehkä harkita myös takajousen uusimista, niin saa todennäköisimmin yhteensopivan etu- ja takapään. Itse olin uusimassa takajousta ja samalla vaihdettiin etupään jouset. Molemma nyt WP:n valmistetta. Kalliiksi tuli, mutta ajettavuus selvästi kertaluokkaa parempi ja takapään säädettävyys lisää mahdollisuuksia nautiskella ajamisesta tarpeiden mukaan.
First four cylinder Zetor was called the super 35.
Tarkennetaan vielä varmennukseksi.
Tietysti takaiskari kokonaisuudessaan.
First four cylinder Zetor was called the super 35.
Eikös tossa oo showan takaiskari, joka on ihan huollettava. Takajousihan ei ole vakiona mitenkään älyttömän löysä, toisin kuin etujouset, eli takaiskarista voi saada ihan hyvän viemällä huoltoon. Pääsee vähän halvemmalla, ehkä.![]()
jaaa.... mistäs tuon tietää onko toi takaiskari huollettavaa mallia...? pyörä mallia -86 vfr
Onko jossain kyseiseen aiheeseen ohjeita....![]()