Renkaiden vaihto olisi ajankohtainen. Mitkä olisivat parhaat 10R:lle? Nimim. kysyvä ei tieltä eksy, tai sitten eksyy *![]()
Mä luulen että 10R huolii kaiken merkkisiä renkaita, eikä saa näppylöitä Dunlopeista tai vaikka Michelinistä.
Miten määritellään parhaat? Paljon pitoa? Paljon kilometrejä? Hyvä pitävyys sateella? Eli "ihan pikkasen" riippuu mihin tarkoitukseen renkaat tulee.
Omat ehdotukset:
Rata-ajoon Metzeler Racetec/Rennsport tai Pirellin SuperCorsa
Matka-ajoon vaikka Pirellin Corsa ja vaikka mitä muita
Molempiin tarkoituksiin kompromissejä Bridge BT012, Dunlop SportMax, Michelin Pilot Power... jne.
Moni ajelee 10R:llä niinkuin aikaisemmin 9R:llä-tarvitaan kokemuksia. Kiitos hyvistä vinkeistä.(Double6Pack @ Heinä. 28 2005,14:07) kirjoitti
![]()
Anteeksi mutta selventikö tuo jotenkin asiaa että 10R:llä ajetaan kuten 9R:llä? Mitäs jos ei ole ollut 9R:ää aiemmin niin eikö silloin aja ollenkaan??? Oliko oikea logiikka(kava 10 @ Heinä. 28 2005,21:06) kirjoitti
Eiköhän osa aja sillä lähes pelkästään radalla, suurin osa pelkästään kadulla ja osa molemmissa! Ja jos kysyit asiaa tarkoittaen omaa pyörääsi niin kannattanee paljastaa käyttötarkoitus niin helpottaa vastausta.
9R-kuskeja kun on pilvin pimein, heidän kokemuksiaan hyvistä renkaista olisi kiva kuulla. Kawasportit kun ovat aikalailla samansuuntaisia normaalikäytössä. Eli kulutuskestävyydeltään ja pito-ominaisuuksiltaan parhaat renkaat kiinnostavat. Enimmäkseen ajelen pikku mutkateitä, niinkuin suurin osa R-kuskeista. 10R:n ensiasennusrenkaathan ovat Dunlopin Sportmaxit. Ne ovat olleet ihan jees, mutta olisiko vielä parempia vaihtoehtoja![]()
![]()
![]()
No jos ne on "ihan jees" niin osta uudet semmoiset.
Itse olen käyttänyt 9R:ssä kumeja seuraavasti:
Takarenkaat:
Michelin Pilot Sport, kesti 9000 kilsaa
Metzeler Sportec M1, kesti 4500 kilsaa
Pirelli EvoCorsa, 4500 km
Bridge MT-010, 2700 km (3 ratapäivää ja kalju)
Nyt Diablo Corsa
Etusia:
Michelin Pilot Sport, kesti 14500km
Pirelli EvoCorsa vieläkin alla, takana 600 kilsaa ja kestää vieläkin. Seuraavaksi eteen Diablo Corsa.
Mitkään noista ei olleet varsinaisesti huonoja, vaan kun maantierengas (BT-010) ei kestä rataa, niin pehmeämmillä kilsoja tulee näköjään kokonaisuudessa enemmän. Ajot on painottuneet matkan varrella enemmän ja enemmän radalle, siksi olen hakenut pikkuhiljaa pehmeämpää seosta alle. BT-010 oli kokeilu, joka meni mönkään: Ostin halvalla, kun luulin niiden kestävän minun mummovauhteja radalla, ei kestänyt. Ratana aina ollut Motopark.
Suosittelen 10R:ään vähintään Pirellin Diablon tasoisia renkaita tms vastaavia 1000cc sporttipyörien ensiasennusrenkaita, jos et paljoa aja radalla. JOs yhtään enemmän, niin Diablo Corsa tms. Siinä on kuitenkin tehoa niin paljon, etten lähtisi säästämään väärässä paikassa.
Kylläpäs sulla Vode kesti Pilot Sportti pitkään. Mulla meni finaaliin reilun 5tm ajon jälkeen eikä kertaakaan poltettu kumia. Ajo on kyllä ollut 90% reipasta (joskus liiankin) mutkapätkäajoa.
Parhaillaan takana on Pilot Power, jonka havaitsin melko hyväksi vanhassa pyörässäni. Ajo oli enimmäkseen mutkapätkillä kanttailua sekä radalla kruisailua. Pilot Power oli viime Motorrad -lehden rengastestissä toinen ja voittaja Pilot Power Race, joten eivät ne aivan paskat voi olla.
Lukemani mukaan Kympin ensiasennus Dunlopit ovat todella petolliset. Kovassa kanttauksessa pito lähtee yllättäen kokonaan ja sitten lähdettin ojan pohjalle roskia keräilemään.
990 SM-T -11
FZ1-N -07
ZX-9R F2P -04
CBR 600 F4 -00
NSR 125R -94
No sillä ajettiin loppupeleissä aika "mummona." Radallakin vissiin käytiin pari kertaa kuitenkin. Kerran poltin vähän. Se oli siis teräsvyö esissä. Tuli aika yllättäeen tuo vaihtotarve.(Seeber @ Heinä. 29 2005,16:52) kirjoitti
Jos mulla olis kymppiärrä, niin Diabloa tai Diablo Corsaa alle laittaisin ihan katuajoonkin. Eturenkaaksi vähintään corsa ja taakse sitten vaikka pelkkä Diablo, jos enemmän matkaa ajetaan. Tuntuu nuo takaset merkistä huolimatta kestävän seka-ajoa (katu/rata) noin vajaa 5000 kilsaa, niin ei ole väliä mikä siellä pyörii, jos on itse tyytyväinen. Rata ajoon enempi suuntautuva sitten ottaa pehmeämpää.
En siis ole mikään fanaattinen Diablofani, mutta se on semmonen hyvä referenssi ja noita kyllä kehuvat. Puuperseenä en tunne mitään eroa eri renkaiden suhteen. *![]()
Ysiin laitoin diablot kesän alussa ja takanen loppu n.4000km. etunen viel siinä vaiheessa hyvä.Nyt tos kympissä oli ostaessa alla mezin sportec m-1:t ja tuntuma kyllä noissakin on todella hyvä,sateella tosin diablo oli hieman parempi, mun mielestä. corsat vois olla ittellä seuraava vaihtoehto....
typoja typoja....
www.alphaindigo.net
www.soulhealermusic.com