heips!
ajattelin kysellä kaikilta tasapuolisesti vähän kyseisestä pyörästä, ku en löytänyt aihetta jossa siitä olisi kyselty!
joten, onko hyvä ajaa?
puutuuko paikat pitkällä matkalla?
onko matkapyörä, vai enemmänkin kaupunki pyörä
yms.. aiheeseen liittyvää!!!
honda rules
Hyvä pyörä! Loistava hankinta yleispyöräksi.Toimii niin matkalla kuin kaupungissa kiitos väännökkään koneen ja mukavan ajoasennon. (Reilusti yli 100Nm kierrosalueella 3000-8500. Ainakin näin mitattiin omastani johon on vaihdettu K&N, Devil bolton ja Factoryn suutinsarja.)
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
ZetaReX toimii hyvin pitkilla reissuilla. Kate suojaa todella hyvin: 140 on ehka mukavin kruisailuvauhti (itse olen 187 cm pitka). Voimaa ei jaa kaipaamaan edes kaksi + kahden viikon telttareissun tavarat paalla. Kone vaantaa julmasti. Jarrut ja jousitus hoitavat homman hyvin myos Alpeilla. Itse asiassa Jarrut ovat mahtavat. Sorateitakaan ei tarvitse aristella, silla ajoasento on melko pysty ja valja. Iso ja raskas pyorahan se on. Bensaa ja takarenkaita kuluu aika tahtia. Mutta niin on hyvalta meno maistunut tahan saakka, etta en ole hetimiten ajatellut vaihtaa.
ZZR 1200
Kuten edellä todettu: vääntöä riittää ohituksiin kaksi päällä ilman, että pitää polkea pienempää vaihdetta.
Ainoat valitukseni johtuvat ylösnostetusta putkesta. Takapenkkiläisen trampit on aika ylhäällä ja samasta syystä ihan vakio laukkuteline ei sovi paikalle.
Upea pyörä kokonaisuutena.![]()
Paas tehokäppyrä, jos on yli 100nm 3000prm.(SenioRR @ Heinä. 28 2005,14:54) kirjoitti
Jake
"Jos viistoistavuotiasta sais."
990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
Kuva käppyrästä löytyy tuolta "oma pyörä" otsakkeen alta. Nostin tuon threadin sen takia ylös. Oon niin helevetin tumpelo näitten koneitten kanssa, etten jaksa taas tapella jotta saisin linkin toimimaan...Elikkäs sieltä löytyy kuvia pyörästä ja käyrästä.
-Hannibal-
Tuo on kyllä aivan totta. Pönttö on aika ylhäällä, samoin kuin matkustajan tapit. Kyytiläisen polvet puutuvat, mutta siihen asentoonkin kuulemma tottuu. Mä nostan pitkillä suorilla joskus jalat koneen päälle niin että kyytiläinen voi laskea jalat kuskin tapeille ja oikoa koipiaan vähän (ja vaihtaa vaihteita...).(mikanrb @ Heinä. 30 2005,00:43) kirjoitti
Mutta sitä putkea voi laskea: jenkkifoorumilla "zrxoa" (muistaakseni) oli juttua miten äijät oli vaan rälläköineet sellaisen kiilan mallisen siivun eli kakkupalan pois putken alareunasta ja taivuttaneet sitten raon kiinni ja hitsanneet umpeen. Pönttö oli laskenut monta tuumaa. Uuden kiinnikkeen sille joutuu sitten kyllä värkkäämään, ja uudet tapit matkustajalle. Ja kallistusvara pienenee. Mutta kyllä pyörään vakio laukkuteline (ja laukut) sopivat ihan orggiksenakin. Katso vaikka kuvasta allekirjoituksessa.
ZZR 1200
Joo mutta toi teline on ainoa joka sopii. Eli Givin tms. perustelineet ei mahdu. Tuota ei ollut kovin nopeasti saatavana kun omaani etsin. Siksi vain takateline käytössä.(Ripley @ Syys. 29 2005,12:18) kirjoitti
Mulla oli pyörässäni Fivestarsin teline kolmelle laukulle ja siihen sopi paikalleen sivulaukuiksi kaks isoa Kappan 44 litrasta laukkua. Putkena alkuperäisen vaimentimen kiinnikkeissä oli Devil Trophy bolton änkkäri, joka on esim. Akraa tai alkuperäistä jonkin verran pidempi, mutta laukut sopivat silti hienosti telineeseen. Putken ja laukun väliin jäi jopa vähän tilaakin... Teline ja laukut ovat muuten myynnissä jos kiinnostaa.
Ai niin!Tuolla zrxoa:n sivuilla on myynnissä palikkasarja jolla matkustajan tappeja saadaan mukavasti alemmas. Aika hienoa tekoa näytti kuvissa olevan ja kuulemma toimiikin.
-Hannibal-
MR Heinolta tampereelta löytyy SW tectin nopeesti irtoovat telineet johon käy kappan tai giwin laukut. Laitoin omaani viime kesänä.
Onpi mukava menopeli. Omani hommasin elokuussa -04, ja syksyllä -05 talliin laitettaessa mittarissa yli 12000km. Enimmäkseen olen kruisaillut pääkaupunkiseudun pätillä, mutta matka-ajoakin on jonkin verran. Tarvittaessa Helsingistä Jyväskylään ajaa yhdellä tankillisella ja istumisella (yksin). Kyytiläiset tosin pikkusen valittelevat noita takatappeja, niinkuin on jo tullut esille. Tarttee varmaan tilata noi pudotuspalikat. Voimaa ja vääntöä on ihan riittävästi joka lähtöön.![]()
ZRX ON hyvä matkapyörä..ainakin parempi kuin rd 125 tai rd 350 joilla tuli norjan reissut nuoruudessa heitettyä. zrx viime kesänä pisin matka tre-lpr koikkelehtien sipoo-hamina museotie jne kaikki pikkumutkapätkät jne ja aboout 500 km samalta istumalta.. perse puutuu mutta niinhä se puuttuu aina.. mutta oikeesti hyvä tankki.. tasainen. tankilaukku helppo laittaaai. satulan alla semmoinen tila minne menewe vaikka 6-pax.. tavarakoukut jne.. kone vääntää.. 5 sisään ja nauti ajamisesta..
"onko matkapyörä, vai enemmänkin kaupunki pyörä"
siis tähän vastaten on molempia! ja vielä enemmänkin!! ts kaupunki, matka, rata, hupi, keulimis, temppu, poseeraus, hieno, kultti, jne jne pyörä
*clicks*
six pac meni ja paketti makkaraa? .. vai tais olla että 2 pulloa piti ottaa taskuihin?
Leuhkat eväät! Mulla on tuolla boksissa mm. 1 litra moottoriöljyä, renkaanpaikkausvaahtopullo, Kryptonite-kaarilukko, ensiapulaukku, jarrulevylukko, tubeless-paikkaussarja, nippusiteitä ja ketjurasvapullo. Eikä tule edes ahdasta. Pyrstön alla olevassa työkalulootassa on vielä työkalut (tietenkin), sulakkeita, polttimoita, rautalankaa, teippiä, rättejä, rekisteriote, vakuutuskirja, pullo CRC 5-56:sta sekä simpukankuoria Norjasta ja Skotlannista...(blastmaster @ Maalis. 11 2006,09:38) kirjoitti
![]()
ZZR 1200
Nouuu!(blastmaster @ Maalis. 11 2006,09:38) kirjoitti
Miksi on jesseteippiä tankissa? Sen kun yrität irroittaa, ei hyvä heilu. Jää sitä samperin liimajutskaa maalipintaan ja pahimmassa tapauksessa lähtee lakkaus.
Mutta asiaan,
Pyärä on pähee! Se on myös wannabii race pyörä:
-Hessu-
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
Henk. kohtasesti tuo penkki näyttää hieman homosohvalta, muuten pyörä tosi nätti.
Homosohvalta(Wainajala @ Maalis. 13 2006,08:36) kirjoitti
Juu, sitä mä olen vähän niinku meinannu vaihtaa orkkikseen ja sitten se seatcowli siihen matkustajan paikalle. hiilikuituinen sellainen
-Hessu-
Kawasaki ZX14 2008
Aika pienen kuvan laitto. Varmasti se on hyvä matka- ja yleispyörä, aivan kuten muutkin kaltaisensa nakupelit, takamatkustajan tappien korkeus on ainoa mitä kannattaa tutkailla, jos kakspäällä meinaa matkailla. Mutta paraitenhan pärjää kun ostaa kaks, niin sopii enemmän makkaraa ja kalijaa mukaan.![]()
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
"Nouuu!
Miksi on jesseteippiä tankissa? Sen kun yrität irroittaa, ei hyvä heilu. Jää sitä samperin liimajutskaa maalipintaan ja pahimmassa tapauksessa lähtee lakkaus."
ei oo enää.. oli viim keväänä hätävara kun poikaa usein kyydittelin siinä tankin ja mun välissä ja oli vetoketjut jne...
Hyvä hyvä,(blastmaster @ Maalis. 13 2006,11:32) kirjoitti
Ois muuten voinut oikeesti mennä maalipinta. Tuo jesari nappaa oikeasti tiukkaan kiinni, oltuaan vähän aikaa.
-H-
Kawasaki ZX14 2008
Onko kukaan ehtinyt lukeen viimesen TM:n jossa toi on mukana. Saapi ihan hyvät arviot, vaikka TM:n testeistä monella onkin hieman negatiiviset mielipiteet. Pitää paikkansa se takapään pohjaaminen kax päällä. Ehdin vasta nyt ottaa tallista ajoon, jatäytyy sanoa, onpi edelleen oikein mukava.
Ei oo rimulla rajaa kun Kavalla ajaa.![]()
TM:aa en ole lukemut. Mutta kyllä ne takajouset saa ihan ääriasetuksille säätää, kun kaksi päällä + teltat sun muut tavarat mukana reissua tekee. Ihan toimivat ne ovat silti olleet. Ei se minun kyytiläinen ei mikään hirvittävän raskasrakenteinen daami ollut, mutta matkatavaraa tuntui olevan senkin edestä. Jousien esijännitys maksimiin ja sisäänvaimennus neloseen niin hyvä tuli. Pieni ulosvaimennus nopeutti palautumsia kuopan jälkeen ja tuntui ehkäisevän "keinahtelua" jos töyssyjä oli monta peräkkäin. Eivätkä pahemmin pohjanneet vaikka Norjassa kuivuneita joenuomia koluttiin... (koripallonkokoisia kivenmurikoita pitkin, hyvää telttapaikka etsien - huh!)(sikiviki @ Huhti. 28 2006,23:31) kirjoitti
ZZR 1200
Juu. Säätömahdollisuudethan on ihan loistavat, sekä edessä että takana, ei siinä mitään. En oo varmaan vielä oppinu kaikkia niksejä.![]()