Kertokaas viisaammat et miten tossa vf 1000 f:ssä pitäs öljyt kattoo? Tullu kesä painittua öljy kanistereiden kans niin ois vissii jo aika tietää mikä on virallinen tarkistus tapa *Renkaat maassa vai keskijalan varassa? Keskijalalta näyttää ylärajaa mut renkaat maassa alle puolta. Tuli tänää ylimääräiset hampikkaan takaa stefan välistä ulos... *
![]()
Lainaus käyttäjän käsikirjasta:
"Käynnistä moottori ja anna käydä muutama minuutti. Pidä pyörä pystysuorassa ja tarkista öljymäärä moottorissa. Mitattaessa mittatikkua EI kierretä sisään. Jos öljypinta on alle ylärajan, lisätään öljyä ylärajaan asti."
Siis tässä ei puhuta keskituesta mitään, mutta edellisessä kohdassa jossa neuvotaan öljynvaihto, kehotetaan asettamaan pyörä keskituelle. Öljynvaihdon jälkeen öljyä tulisi olla ylämerkkiin saakka, pyörä edelleen keskituella, joten mene ja tiedä?
Honda VF1000F2 -85
Honda VF1100S -85
Aprilia RST Futura -01
prkle ja ma oon aina ruuvannu sen sisään eli mulla on ollu koko ajan liikaa öljyä koneessa **
Ilmankos ruikkas stefan välistä öljyä kartanolle.. Kiitti vastauksesta *
![]()
Mietippäs vielä kerran miten se tikun ruuvaaminen vaikuttaa siihen ylämerkin korkeuteen(oopee @ Heinä. 28 2005,15:53) kirjoitti
![]()
No, se on sitten vaan VOE VOE
Hyvä pointti veekaks ......
Reissut mielessä........
Ja vielä: Clymerin korjausopus neuvoo sitten nostamaan pyörän keskituelle tasaisella maalla öljymäärän tarkastusta varten. Eli jos lisää öljyä renkaat maassa ylärajaan saakka, sitä liene liikaa.
Honda VF1000F2 -85
Honda VF1100S -85
Aprilia RST Futura -01
Tuota noin, mistäs sitä öljyä pursuaa ulos?(oopee @ Heinä. 28 2005,15:53) kirjoitti
.
eiku liian vähä...(dnapekko @ Heinä. 29 2005,10:05) kirjoitti
jokaisessa meissä asuu pieni ghostraider
zx-10r-04 ex
dr-800s-93
ktm duke 620 -96
zx10-r -08
Etuhammasrattaan akselin stefan välistä. Oli sillon liikaa konees öljyä,otin liiat pois ja kokeilin josko kävis tuuri ja stefa vielä pitäs. No se piti jonkun aikaa mut just oltiin aamusella emännän kans menos ajelulle niin eikö prkle alkanu vuotamaan. Osaa vit**taa. Ei se auta ku lähtä purkamaan ja kattoo saako sen stefan vaihdettua 'ulkopuolelta' et ei tarttis koko konetta halkasta. **
Ettei kyseessä olisi liiallisen ketjunrasvaamisen aiheuttama öljymöhnä?(oopee @ Heinä. 29 2005,13:44) kirjoitti
.
Kun tuella näyttää (oikein?) ylärajaa, ja renkailla puoltaväliä, on renkailla seisovalle pyörälle tehtävä mahdollinen lisäys kuitenkin liikaa, jos se tuella oleva öljymäärä on oikea?? Vai menikö suunnat sekaisin...(suski750-f @ Heinä. 29 2005,10:52) kirjoitti
Honda VF1000F2 -85
Honda VF1100S -85
Aprilia RST Futura -01
Ei ollu ketjurasvan möhnää,ihan ehtaa moottoriöljyä. No,mopo seisoo nyt pöydällä ja uudet stefat ja lohkon tiiviste tulollaan,toivottavasti nyt viel tälle kesää.. Eihän sitä stefaa saanu helposti irrotettua.Liian nätti hommahan se ois ollukki jos sen ois saanu heti hampikkaan jälkeen ulkokautta vaihettua. Nyt piti laskee öljyt,nesteet ja vesipumppu irrottaa eestä et sai sen lohkon irrotettua jossa stefa oli. *![]()