Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Tervehdys

    Ongelmani on etujarrujen ilmaus. Jouduin purkamaan jarrut ja kasattuani ne en saa niistä ilmoja paois. Kaikki tuntuu toimivan. Pääsylinteristä eitule enää ilmaa ja työsylintereitten ilmaruuveista tulee vain nestettä. Silti kahva menee melkein pohjaan ja on "löysä". Missä vika?

    Terveisin
    Lars Åkerblom
  2. #2
    ilmaa vaan lisää, niitähän saa pumppailla aika kauan. Kannattaa myös välillä vähän naputella satulaa vaikka kumivasaralla, että ilmakuplat lähtevät liikkeelle.
    Happy with what you have to be happy with.
  3. #3
    Olisikohan pääsylinterin tiivisteessä tai männässä reikää?
    Kokemusta tuollaisesta, kun yritettiin VFR:än jarruja ilmata pari viikkoa kaikkia mahdollisia oppaita apuna käyttäen, eikä millään saada pelittämään.
    Lopuksi purettiin kahvan päästä koko sylinterihässäkkä, ja yhdessä kumikalvossa oli n.1mm reikä, jolloin kunnollista painetta ei aikaan saatu!
    Siitä selvisikin miksi isäukko VFR:än metsään saikin, kun muistikuva oli vain että etujarru oli hävinnyt ja kahva painunut pohjaan!
    Now riding:
    * KTM 690 Enduro R


    Past ones:
    * KTM EXC 300
    * KTM 250 EXC Racing
    * CBR 600 F4
    * CBR 954 RR
  4. #4
    Itselleni oli samanmoisia ongelmia kytkimen ilmauksen kanssa. Pari tuntia pumppailin ja ilmailin huonolla menestyksellä, kunnes ravistin letkua puolesta välistä. Sinne oli jäänyt joku ilmakupla, vaikka letku ei ollut lähelläkään vaakatasoa saatikka sitten "ylämäkeä".

    Joten tsekkaappa ettei letkussa ole ilmaa...
    A-P
  5. #5
    hae apteekista isomman puolein ruisku, laita letku siihen ja se kiinni ilmausruuviin aloita nesteiden täyttö alhaalta ylöspäin näin selviää vähenmällä kahvan kampeamisella
  6. #6
    Terve,

    Siinä etujarrussa on yleensä hankaluutena se haaroitus kuraläpän yläpuolella, siihen vaakaputkeen tahtoo jäädä ilmaa.

    Eli todennäköisesti se ilma lymyilee siinä. Koeta ilmata vain lisää sitä oikeanpuoleista kaliberia.

    Liittyen itse ilmaukseen; käytössä tiivis letku ilmausnippaan, nippa auki vain silloin kun kahvasta puristetaan, kahvaa ei puristeta aivan pohjaan ja kahva palautetaan hitaasti alkuasentoon ?

    t. Erkki
    Erkki Hugg
  7. #7
    Lainaa (Motohead @ Heinä. 27 2005,14:14) kirjoitti
    Terve,

    Siinä etujarrussa on yleensä hankaluutena se haaroitus kuraläpän yläpuolella, siihen vaakaputkeen tahtoo jäädä ilmaa.

    Eli todennäköisesti se ilma lymyilee siinä. Koeta ilmata vain lisää sitä oikeanpuoleista kaliberia.

    Liittyen itse ilmaukseen; käytössä tiivis letku ilmausnippaan, nippa auki vain silloin kun kahvasta puristetaan, kahvaa ei puristeta aivan pohjaan ja kahva palautetaan hitaasti alkuasentoon ?

    t. Erkki
    Ja ilmausruuvi tietenkin kiinni, ennen kun aletaan palauttaa sitä kahvaa.
    Happy with what you have to be happy with.
  8.  
  9. #8
    Itse kävin ostamassa Etolasta pätkän letkua ja kolmendesin muovipullon. Korkkiin letkun mentävä reikä ja pohjalle hieman nestettä. Letkun toinen pää nippaan (tiiviisti!) ja toinen pää pullloon nesteen sisään. Näin ei mene vahingossakaan ilmaa takaisin sylinterille ilmauksen aikana. Toinen ja todennäköisesti parempi tapa on pistää nesteet alakautta, vaikkapa sillä ruiskulla. Muistaakseni tarkoitukseen tehty pumppu ei hirveitä maksa.

    Ja kuten Petri totesikin, ilmausruuvi kiinni jos ilmaat kahvaa pumpaamalla...
    A-P