Hullun touhua
En osaa sanoa
Vain tosimiehille/-naisille
TÖSÖS !
Enpä oo rautaperseajjoo ajanna mutta 1400 km vuorokaues on menny . Milijoona taukoo tankkausten lisäksi tarttee ! Välipallaa syyvä että jaksaa .
Ei missään tappauksessa saa lähtee leikillään koittaan yht`äkkii . Väsymisen vaara on suuri .
Ekaks kannattee ajella sellasii 12 tunnin ajoja että tottuupi istuskeleen .
Mulla kaikkein väsyttävintä on ollu ylleensä viijen -kuuven tunnin ajon jälkeen .
Sitten se taas siittä mennee .
Kaverin kanssa ko on puheyhteys ratioilla sujuupi matka paljon rattosammin .
Koko hommassahan ei oo mikään kiire , keskinoppeys ei tartte olla ko jottain 70 km/h .
Matka joutuupi ko ei pijä liian pitkii taukoi !
Triumph Tiger 800 XRX
Toiset menee lappiin kalalle viikoksi tiettömien taipaleiden taakse, jotkut kuuntelee rap-musiikkia ja eräät haluaa omaksi iloksi istua vähän pitemmän siivun moottoripyörän satulassa. Mitä sitten???
Ps. neidit tarvii laadukkaan moottoripyörän, miehet ajaa rautaperseen vaikka 125 kuutioisella skootterilla. Ei se ole vehkeistä kiinni vaan asenteesta.
Laadukkaalla moottoripyörällä tarkoitan, että kulkee kokomatkan.. Olkoon vaikka skootteri...![]()
Elämä etenee, ei aina kivaan suuntaan, mutta etenee kuitenkin!
Ei riemulla rajaa, kun Kawalla ajaa!
Kawasaki Gpz1000RX
Kawasaki ZG 1200
Osataanko / halutaanko tuosta tehdä uutista ? Epäilen, että uutinen kertoisi vain suistumisesta/nukahtamisesta, ei siitä, että kyse on tarkoituksellaitsensäväsyttämisextremeurheilusta.(kap57 @ Heinä. 27 2005,18:13) kirjoitti
Juu ja minulla ei todellakaan ole ironbutteja vastaan mitään, mutta tarkoituksellista riskinottoa tuohon liittyy ihan kuten paheksutummissakin tempuissa...
Sairaskohtaus tai väsymys näkyy kuolonkolareiden syynä useammin, kuin selkeä ylinopeus tai liian suuri tilannenopeus.
*** Poliisi on parasta huumetta! ***
[url="http://www.adressit.com/liikenne"]Adressi: Liikennettä tulisi kehittää tielläliikkujat huomioiden[/url]
[url="http://www.tiet.fi/"]-= TIET.FI: Tielläliikkujien Etujärjestö ry =-[/url]
Ei tuossa ole mitään järkeä, sehän perustuukin oman sitkeyden ja kestävyyden mittaamiseen.
![]()
Noin pitkän matkan päälle on ainakin hyvä ottaa rennosti hetken aikaa ennenkuin lähtee jatkamaan...
Ja mistähän tilastosta toi on repästy vai onko ihan MUTUA(b1200 @ Heinä. 27 2005,22:20) kirjoitti
<p>Teknik sano ryssä kun saranan näki</p>
Aloitin eilen 1215 ja tänään 1059 päättyi 1600:nen. Ei ajaminen mitenkään rankalta tai kohtuuttomalta tuntunut. Taukoilua omien tuntemuksien mukaan, tämän takia mielestäni yksin on joustavampaa. - Ja tarvittaessa voi kivuttomasti muuttaa suunnitelmia tai keskeyttää.
Aamuyön pimeä hetki Pohjois-karjalassa yhdistettynä sateeseen ja hirvivaaraan sai minut bussikatokseen aamu-yöllä tauolle.Olin liian aikaisessa, olisi pitänyt ajoittaa aamuyö(01-03) pohjoisimpaan pisteeseen.
Päivän taas valjettua matka jatkui taas virkeänä.
Kotiin tultua otin kolmen tunnin päikkärit ja tässä sitä edelleen palloillaan...
Ex-955i
Moottoripyöräilyssä parasta o se, ku jättää mopon kadun varteen, menee ite patiolle vetään bissee ja kattelee ku pikkuritsat kyylää omaa mopoo.
nimimerkki alle 200 km kesässä![]()
![]()
Heinäpään Härkä, zx-10r
Ite ajoin 6r kawalla 1800km vuorokaudessa...ja oli kyllä niiiiin persiistä että huhhuh.Ja loppumatkan tietysti yöllä sateessa ja sumussa hirviä väistellen.Mut olihan se kokemus ja nyt jo naurattaa.![]()
we're not here for a long time , we're here for a good time
Pisin matka on 800km vuorokausi. Sekin on tulossa kun lähetään jänhällästä niin pitää ajaa suoraan kotia juvalle joku 835km![]()
Juupajuu jarru on vaudin surmahttp://jariklemetti.tarinoi.fi/
Kyllä se 1600 pitäis vielä ehtiä ajaa tämän kauden aikana.![]()
![]()
Tiet on ajamista varten
Kummaa paskanjauhantaa nukahtamisista ja yliväsymyksistä? Kokemuksen syvä rintaääni puhuu? Kuka hullu ton 1000 mailia nyt putkeen käskee vetää? Kyllä siinä 24h aikana saa huilatakkin - jopa nukkuaki, ja pitääkin huilata! Näin toimien homma ei väsytä (liikaa?) kun persuksia! Ja homman voi jättää keskenkin, ellei käy liikaa ylpeyden päälle..
nimin. rautaperse -03
ps. Eilen Virtasalmen ratakeikka yht. matkoineen ja ratasessioineen 850km/14h. Pitäiskö tosta olla nyt päiväkeikkana taju kankaalla?
Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
(955i @ Heinä. 27 2005,22:56) kirjoitti
![]()
Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
Suzuki GSX-750F
(Vince TB @ Heinä. 27 2005,23:02) kirjoitti
![]()
Mutta käy se tuokin perseen päälle jos kaiket iltaa istuu patiolla - ei ne phemeitä penkkejä oo sielläkään...
Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
Suzuki GSX-750F
Tätä juuri meinasin. Jos esim. teen topicin siitä kuinka tyhjällä tiellä kokeilen vähän kuinka pyörä kulkee tai keulin ketään vaarantamatta niin heti on useita henkilöitä jo kirjoittamassa kuinka minut pitäisi viedä saunan taakse, mutta sitten tälläiseen liikenteen vaarantamisen muotoon ne henkilöt ei puutu? Pitääpäs pistää viestiä Lylylle, että rupeaa ajamaan lakiehdotusta jossa vaaditaan piirturia myös moottoripyöriin että päästään eroon tälläisestä matka-bomberoinnista(b1200 @ Heinä. 27 2005,22:20) kirjoitti
Pitää pistää vielä lopuksi, ettei minulla ole mitään näitä Iron Butt hommia vastaan kun olisi itsekin tarkoitus kokeilla sitä. Lähinnä vain ihmettelin, että miksei tämä keskustelu ole herättynyt enempää jeesustelua verrattuna moneen muuhun topiciin, mikä tuntuu olevan aika tavallista täällä...
Red Meat
Tuossa yksi - voin kaivella lisääkin aihetta myöhemmin.. http://www.kotisivut.org/x/tilasto2.htm(Willi Tähti @ Heinä. 27 2005,22:47) kirjoitti
*** Poliisi on parasta huumetta! ***
[url="http://www.adressit.com/liikenne"]Adressi: Liikennettä tulisi kehittää tielläliikkujat huomioiden[/url]
[url="http://www.tiet.fi/"]-= TIET.FI: Tielläliikkujien Etujärjestö ry =-[/url]
No jos löytäisit sellaisen mikä koskee moottoripyöriä.(b1200 @ Heinä. 28 2005,10:13) kirjoitti
<p>Teknik sano ryssä kun saranan näki</p>
Kuulun jonkun harrastukseen. Toisista on kiva nähdä moottoripyörä pystyssä.
Desmo Jugend
Ei oo mitään järkee.. Just siksi olenkin harkinnut sen ajamista.
Äsköisellä Norjan reissulla tuli paluumatkasta lähes ironbutt. ajettiin Altasta Helsinkiin n. 22 tuntia. Matkaa kertyi n. 1300km loppumatkasta alkoi olla väsy ja en voi suositella.. Oli aika perseestä.. Ajamisessa ei todellakaan ollut enää siinä vaiheessa mitään kivaa..
-01 Ducati monster 620 Dark -> -97 Suzuki GSF 1200 S Bandit -> -04 Suzuki GSX 1400
Still going strong!
"There are 10 types of people. Those who know binary and those who don't."
Toi on jo silkkaa hulluutta! Ite oon ajanu 8h/n 400km ja sekin oli jo ihan riittävästi. Ja silläkään en olis päässy ku 1200km/24h. Huhhuh...(Janne10r @ Heinä. 27 2005,04:11) kirjoitti
Kipu on väliaikaista, Kunnia ikuista!
Kaverin kanssa olis tarkoitus vielä tänä kesänä ajaa kimpassa SS1000, kunhan vaan löytyis molemmille sopiva ajankohta ja kohtuullinen odotettavissa oleva ajokeli![]()
R1250RT, R1200GS, G650X
Tuo tilasto koskee toki moottoripyöriäkin... Mutta katson jos löydän omista arkistoistani pelkkiä moottoripyöriä koskevan sopivan tilaston.(Willi Tähti @ Heinä. 28 2005,10:15) kirjoitti
Eikös väsymyksen kasvaessa voida riskialttiutta verrata jokseenkin suoraanverrannollisesti ajamiseen päihtyneenä ?Muistan tästäkin esitetyn jonkinlaista karkeaa laskutapaa, josta sai jonkinlaisen käsityksen.
*** Poliisi on parasta huumetta! ***
[url="http://www.adressit.com/liikenne"]Adressi: Liikennettä tulisi kehittää tielläliikkujat huomioiden[/url]
[url="http://www.tiet.fi/"]-= TIET.FI: Tielläliikkujien Etujärjestö ry =-[/url]
Ajoin ko. matkan Eurooppaan mennessäni tänä kesänä. Yhdistin siis SS:n ja "pakollisen" siirtymätaipalen. Mielestäni siinä oli muka jo vähän järkeä??
Ei se matkapyörällä ajona Ruotsin moottoriliikenneteillä ole mahdoton tehtävä.
Palatessa yritin samaa (ilman kuittien keräämistä) Tsekin, Puolan, Liettuan, Latvian ja Viron kautta. En ennättänyt, vaikka ajoin ajallisesti enemmän kuin mennessä.
Joten kyllä reitillä on merkittävä vaikutus.
Turvallista![]()
Revi >TOSTA<(b1200 @ Heinä. 28 2005,10:50) kirjoitti
Niin ja älä vaihda puheenaihetta
<p>Teknik sano ryssä kun saranan näki</p>
Jokunen kesä sitten lomareissulta kotiinpäin: Puolenpäivän jälkeen lähtö Helsinborgista Tukholmaan (600km). Ei mahduttu laivaan, sanoisinko, lievä v***** helteisen päivän päälle ja Tukholmaan ei haluttu jäädä, joten nokka kohti Umeå:ta (700km). Aamulla aikaisin Umeåssa ja pari tuntia unta sataman nurmikolla. Laivalla Vaasaan (unta pattiin) ja Vaasasta suoraan Espooseen (400km). Tähän meni aikaa reilu 24h ja koska tytteli on kova ajonainen niin homma hoitui näppärästi kahdella kuskilla.(toimeve @ Heinä. 27 2005,09:07) kirjoitti
Uudelleen en kyllä lähtisi enää tähän samaan 1700km ajorupeamaan yhteen syssyyn.
Honda CBR1100XX
Rautaperse -04. Istuin uskomattomia aikoja koneen ääressä. Toiset varmaan ehti ajaa sinä aikana tsiljoona kilometriä.
e. no ei. Vois joskus jopa itsekkin kokeilla.
Kyllä täytyy myöntää, et mun perse+muu anatomia ei oo tarkotettu tollaseen istuskeluun. Lisäksi tulee myös sen verran ylikehittynyt mukavuudenhalu, että kyl mä oon korkeintaan läskiperse, vaikkei se kovin kunniakkalta kuullostakaan. Mut jokainen tavoitelkoon onnellista ja tyytyväistä olotilaa omalla tavallaan. Viimekesänä ajoin n. 450 km yhdellä välitankkauksella ja yhdellä kahvipaussilla. Selkä ja persaus oli sen jälkeen aivan romuna, joten kyllä täytyy tyytyä vähän lyhyempiin lenkkeihin, tai pitää enempi taukoja.![]()
![]()
Valitettavasti tuossa ei ole tarpeeksi tarkasti yksilöity tutkimus, jotta voisin vetää siitä varmoja johtopäätöksiä. Haluaisin ennemmin nähdä eritellyn listan tutkijalautakunnan toteamista syistä, ilman spekulaatiota.(Willi Tähti @ Heinä. 28 2005,11:25) kirjoitti
Missä kohti vaihdoin puheenaihetta ? Käsittääkseni kaikki mitä kirjoitin sivuaa tätä topiccia ? Vai eikö sinusta Ironbutt tyyppiseen ajoon liity altistuminen epätavalliselle rasitukselle ja tarpeelle ajaa hieman "normaalia" väsyneempänä.
Edelleen väitän, että väsyneenä ajaminen on riski ja mitä pidempään päivän aikana ajaa, sitä suuremman riskin ottaa. Tästä huolimatta en kritisoi kenenkään moottoripyöräharrastetta, vaan kiinnostuneena seuraan "Willi Tähti" -nimimerkin oivallisesti terävöittävää ilmiötä: Yksi harrastuksen muoto on niin mukava tuomita jos ei kuulu omiin intresseihin ja oma toisenlainen riskinotto hyväksytään itsestäänselvyytenä.
*** Poliisi on parasta huumetta! ***
[url="http://www.adressit.com/liikenne"]Adressi: Liikennettä tulisi kehittää tielläliikkujat huomioiden[/url]
[url="http://www.tiet.fi/"]-= TIET.FI: Tielläliikkujien Etujärjestö ry =-[/url]
Mä olin viime kesänä pyörällä (CBR 600cc) prahassa kun siellä tankatessa huomasin että oli visassa mennyt luottoraja umpeen eikä penniäkään rahaa. soitto visayhtiöön ja antoivat sen verran lisäluottoa että pääsen kotiin. piti siis nopeasti päästä pois prahasta.
lähdin prahasta n klo 17 pienessä krapulassa kohti saksaa.
ajoin ensin rostockiin (600km) kyselemään laivakyytiä suomeen tai ruotsiin, laivat täynnä. siitä sitten Lyypekkiin 120km n. 45minuutissa eikä sieltäkään päässyt laivaan.
Siitä jatkoin heti Helsingborgiin (300km) jossa olin joskus aamuyöstä. Lautamatkan ajan (15min) nukuin ja jatkoin matkaan läpi ruotsin (600km) kaatosateessa joku vitun kesätakki ja farkut päällä. nukahtelin välillä tankoon ja nukuin mm. invavessan lattialla pari minuuttia kunnes joku vartija tuli huutamaan ettei siellä saa nukkua.
yhteensä ajoa tuli siis varmaan joku 1700km ja aikaa meni muistaakseni n. 26 tuntia, ja ehdin tukholmasta lähtevään iltalaivaan.
tolla mun kyykyllä ajaessa on perse aivan ruvella jo 200km jälkeen. ton reissun jälkeen oli perse, selkä, niska, kädet ja muut paikat niin paskana ettei voinut edes kuvitella ajavansa seuraavan viikon aikana metriäkään. varsinkin kun ennen tätä pyrähdystä oli kilometrejä takana jo 5500 parin edellisen viikon aikana. ei koskaan enää tollaista määrää vuorokauden aikana