Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 62:sta
  1. #1
    Mikäköhän mahtaa olla tämän päivän nopein sport touring pyörä?
  2. #2
    Kannattaa varmaan vähän määritellä tuota "sport touring" termiä.. Onhan sitä rykkösellä maailma kierretty ympäri ja hayabusalla matkanteko sujuu suht kepeästi, mut eivät valmistajien tiedossa tuohon touring kategoriaan asetu..
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  3. #3
    Juu lähinnä tarkoitin sellaista jossa matkustajan ei tarvis istua tähystystornissa.Ettei ota kypärä kiinni matalissa alikuluissa.Hehiö.
  4. #4
    Itse sijoitan busan matkapyörä kategoriaan, eli se on nopein sport touring pyörä.
    Meteant, dum obient
  5. #5
    Kuis tää kawan 1200.nen
  6. #6
    Nopein missä? Radallako vai huiput kö?
    Honda VTR 1000F
  7. #7
  8. #8
    No mitenkäs olis Honda XX?
    B-King
  9. #9
    Nii se tonninen meniköhän tänään 262?
  10. #10
    Lainaa (Tony @ Touko. 22 2005,00:14) kirjoitti
    No mitenkäs olis Honda XX?
    FastBikes testin mukaan peräti 8km/h nopeampi oli Busa lentokentällä, mutta kun Busaa ajavan selkään laitettiin reppu niin ei ollut enään nopein.
    Eli Busa näistä matkalehmistä on nopein.
    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
  11. #11
    Missähän mielessä nopein? Jos muuten arvostellaan, niin parissa lehtiartikkelia löytyi.
    Täällä oli järjestys:
    BMW K1200S
    Kawasaki ZX-12 R
    Suzuki Hayabusa

    Täällä oli järjestys:
    BMW K1200S
    Yamaha FJR 1300
    Suzuki Hayabusa

    Tuo Bemarin rajoittaja menee päälle 273km/h, kun joku sakemanni oli GPS:n kanssa testannut, joten huipuissa se varmaan on noista "huonoin".
    Dixi et animam levavi
  12. #12
    Vaan milläpä on vielä mukava ajella mutkapätkiä nuoruuden innolla?



  13. #13
    Nii yks busa tänään kentällä ajo vartin alle kympin ja loppunopeus karvan alle 300.Karva tais olla se 1km/H.Olisko välityksiä vaihdettu? Hehiö
  14. #14
    12 kawakin on nopea, eilen semmonen meni vartilla ysi puolen aikaan ja loppunopeus jotain 260km/h... Ja olipa vielä naku Olikohan siinäkin rattaat vaihdettu



    ...pakokaasuimpulsinaattorilla tahdistettu...
  15. #15
    joo juu, mut busat ja kaksteistkawatha on tuorinkipyäriä nykyään, sporttuorinkipyäriä o nämä R1:set ja zx10:t...

    esm: "kaverihan ei voinu sitte ostaa gsxr-1000 ensipyöräksi, kun se ei menny 0-200 alle 7 sekunnin...jäi ootteleen ens vuoden mallia, jos sitte menis" (fiktio).
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
  16. #16
  17. #17
    Lainaa (compact_d @ Touko. 22 2005,10:46) kirjoitti
    Yksi Sport Touring:n määritelmä:
    http://www.sport-touring.net/bikes/s...rs/index.shtml
    Ei ollenkaan huonoja määritelmiä, voisin jopa olla samaa mieltä
  18. #18
    Lainaa (Pihu @ Touko. 22 2005,00:54) kirjoitti
    Hehiö
    Kawabatan alter ego?
    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

    Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

  19. #19
    Ihan hyvä kysymys, kun joku vaan ensin määrittelisi tuon "sport touring" pyörän.

    Oman määrittelyni mukaan siinä pitäsi olla ainakin seuraava varustus:

    -laukkusatsi

    -mahdollisesti matkustaja

    -kardaaniveto

    -mielellään sen kokoinen tankki, että sillä ajaa ko. varustuksella lähemmäs tai yli 300km tankaamatta, jotta ei tarvitse turhan usein pysäytellä

    Taitaa vaan ehdokkaat olla noilla määreillä vähissä.

    Joskus olen kavereille sanonut, että siinä vaiheessa kun meikäläinen on Goldwingiä hommaamassa, niin sitten saa toimittaa hoitoon

    Eilen vaan tuli ajellessa mieleen, että alkaa tuo mukavuudenhalu ajamaan meikäläistäkin koko ajan enemmän siihen suuntaan...



    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  20. #20
    Lainaa (Ekku @ Touko. 22 2005,12:50) kirjoitti
    Ihan hyvä kysymys, kun joku vaan ensin määrittelisi tuon "sport touring" pyörän.

    Oman määrittelyni mukaan siinä pitäsi olla ainakin seuraava varustus:

    -laukkusatsi

    -mahdollisesti matkustaja

    -kardaaniveto

    -mielellään sen kokoinen tankki, että sillä ajaa ko. varustuksella lähemmäs tai yli 300km tankaamatta, jotta ei tarvitse turhan usein pysäytellä

    Taitaa vaan ehdokkaat olla noilla määreillä vähissä.

    Joskus olen kavereille sanonut, että siinä vaiheessa kun meikäläinen on Goldwingiä hommaamassa, niin sitten saa toimittaa hoitoon

    Eilen vaan tuli ajellessa mieleen, että alkaa tuo mukavuudenhalu ajamaan meikäläistäkin koko ajan enemmän siihen suuntaan...
    No tuo on aika hyvä määrittely... saanko anteeksi jos minulla on ketjut?

    Ja omaan määrittelyyni lisäisin että sillä on MUKAVA ajaa 2 päällä pitkiäkin matkoja väsymättä/puutumatta riippumatta istuuko edessä vai takana ja vieläpä inhimillisessä asennossa.
    Honda CBR1100XX
  21. #21
    Kaks päällä ei ole ikinä mukava ajaa oli pyörä mikä tahansa.
    Tukka putkella pitkin baanaa,
    kyllä vauhti korjaa virheet.
  22. #22
    (poistettu tili)
    Lainaa (Ekku @ Touko. 22 2005,12:50) kirjoitti
    Oman määrittelyni mukaan siinä pitäsi olla ainakin seuraava varustus:

    -mahdollisesti matkustaja
    Oliko vakiovaruste vai tarvike?

    Eikö ollakkaan paskanjauhannassa?
  23. #23
    Lainaa (CebariTonni @ Touko. 23 2005,12:42) kirjoitti
    No tuo on aika hyvä määrittely... saanko anteeksi jos minulla on ketjut?

    Ja omaan määrittelyyni lisäisin että sillä on MUKAVA ajaa 2 päällä pitkiäkin matkoja väsymättä/puutumatta riippumatta istuuko edessä vai takana ja vieläpä inhimillisessä asennossa.
    Saat anteeksi minun puolestani, jos kerran viitsit niitä rasvailla
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  24. #24
    Lainaa (R2-D2 @ Touko. 23 2005,13:28) kirjoitti
    Lainaa (Ekku @ Touko. 22 2005,12:50) kirjoitti
    Oman määrittelyni mukaan siinä pitäsi olla ainakin seuraava varustus:

    -mahdollisesti matkustaja
    Oliko vakiovaruste vai tarvike?

    Eikö ollakkaan paskanjauhannassa?
    Sori, vaan kun tuli kirjoitettua vähän huolimattomasti.

    Tarkoitin lähinnä että sen matkapyörän suunnittelussa pitäisi jo olla otettu huomioon matkustajan tilat, jotta pidempi matka sujuisi ilman turhan suurta epämukavuutta.

    Vaikuttanee ehkä jopa kuljettajankin mukavuuteen pidemmän päälle

    Mulla harvemmin on kyllä tuommoista "varustetta" matkassa, puhumattakaan nyt siitä että semmoisen ihan omaksi hankkisin.

    On helpompi lainata muilta tarvittaessa
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  25. #25
    Naapurin 6-vuotias poika tietää vastauksen:
    Peugeot moposkootteri, se kulkee viritettynä yli 300km/h, ja 250km/h vielä keulii kaasusta, ei pärjää muut pyörät tuolle, kun ei mene edes vaihteisiin aikaa
    *** Triumph Speed Triple ***
    * Ex. Honda CBR 600 *
  26. #26
    Lainaa (lemonade @ Touko. 23 2005,15:11) kirjoitti
    Naapurin 6-vuotias poika tietää vastauksen:
    Peugeot moposkootteri, se kulkee viritettynä yli 300km/h, ja 250km/h vielä keulii kaasusta, ei pärjää muut pyörät tuolle, kun ei mene edes vaihteisiin aikaa *
    Joo toi on Ghostriderin uusin ase. Tulee GR4:een
    And the Road Warrior?
    That was the last we ever saw of him.
    He lives now only in my memories.
  27. #27
    Lainaa (suzufani @ Touko. 23 2005,13:23) kirjoitti
    Kaks päällä ei ole ikinä mukava ajaa oli pyörä mikä tahansa.
    Voisin kuvitella nauttivani esimerkiksi niskahieronnasta, jos pyöränä olisi vaikkapa Gold Wing. Ja hyvässä seurassa on aina mukava ajaa, ainakin matkasohvalla, luullakseni...
    Moottoripyöräily on edullinen ja antoisa harrastus.
  28. #28
    Lainaa (Pihu @ Touko. 22 2005,00:54) kirjoitti
    Nii yks busa tänään kentällä ajo vartin alle kympin ja loppunopeus karvan alle 300.Karva tais olla se 1km/H.Olisko välityksiä vaihdettu? Hehiö
    Joo, ei taida olla ihan vakio busa!!
    Minä en ole koskaan väärässä, vaan saatan joskus erehtyä!

    http://www.bike.fi/valokuv....095.jpg

    Honda CBR 1100 XX -04
  29. #29
    (poistettu tili)
    Lainaa (Ekku @ Touko. 23 2005,15:10) kirjoitti
    Tarkoitin lähinnä että sen matkapyörän suunnittelussa pitäisi jo olla otettu huomioon matkustajan tilat, jotta pidempi matka sujuisi ilman turhan suurta epämukavuutta.

    Vaikuttanee ehkä jopa kuljettajankin mukavuuteen pidemmän päälle
    Voisin kuvitella kuskin kärsivän puutteesta, jos matkustajan takapuoli on puutunut. Ei tosin ole kokemusta kun yksin ajelen, mutta parillisten kannattaa varmaan huomioida myös matkustajan mukavuus.
  30.  
  31. #30
    Lainaa (Ekku @ Touko. 22 2005,12:50) kirjoitti
    Ihan hyvä kysymys, kun joku vaan ensin määrittelisi tuon "sport touring" pyörän.

    Oman määrittelyni mukaan siinä pitäsi olla ainakin seuraava varustus:

    -laukkusatsi

    -mahdollisesti matkustaja

    -kardaaniveto

    -mielellään sen kokoinen tankki, että sillä ajaa ko. varustuksella lähemmäs tai yli 300km tankaamatta, jotta ei tarvitse turhan usein pysäytellä
    Mikäs tossa oli sitä sporttia? Minusta tuo kuulostaa touringin määritelmältä. *Sport touring on sellaista tourinkia, jossa kyytiläinen ei enää viihdy

    Ajelin viime kesänä kawalla pitkin keskieurooppaa. Takalaukussa kulki mukana kaikki mitä kuski ja pyörä 2 viikossa tarvitsevat. Päivämatkat olivat 300-700km, reitti vaihteli alppitiestä autobaanaan ja keskinopeus oli pätkästä riippuen 40-200km/h. Minusta se oli sport tourinkia ja siihen tarkoitukseen 12R on erittäin sopiva!
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen