Katso äänestykset tulokset: 1600 km vuorokaudessa - onko järkee? -

Äänestäjät
297. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Hullun touhua

    119 40,07%
  • En osaa sanoa

    38 12,79%
  • Vain tosimiehille/-naisille

    140 47,14%
Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 93:sta
  1. #31
    TÖSÖS !
    Enpä oo rautaperseajjoo ajanna mutta 1400 km vuorokaues on menny . Milijoona taukoo tankkausten lisäksi tarttee ! Välipallaa syyvä että jaksaa .
    Ei missään tappauksessa saa lähtee leikillään koittaan yht`äkkii . Väsymisen vaara on suuri .
    Ekaks kannattee ajella sellasii 12 tunnin ajoja että tottuupi istuskeleen .
    Mulla kaikkein väsyttävintä on ollu ylleensä viijen -kuuven tunnin ajon jälkeen .
    Sitten se taas siittä mennee .
    Kaverin kanssa ko on puheyhteys ratioilla sujuupi matka paljon rattosammin .
    Koko hommassahan ei oo mikään kiire , keskinoppeys ei tartte olla ko jottain 70 km/h .
    Matka joutuupi ko ei pijä liian pitkii taukoi !
    Triumph Tiger 800 XRX

  2. #32
    Toiset menee lappiin kalalle viikoksi tiettömien taipaleiden taakse, jotkut kuuntelee rap-musiikkia ja eräät haluaa omaksi iloksi istua vähän pitemmän siivun moottoripyörän satulassa. Mitä sitten???

    Ps. neidit tarvii laadukkaan moottoripyörän, miehet ajaa rautaperseen vaikka 125 kuutioisella skootterilla. Ei se ole vehkeistä kiinni vaan asenteesta.
  3. #33
    Laadukkaalla moottoripyörällä tarkoitan, että kulkee kokomatkan.. Olkoon vaikka skootteri...
    Elämä etenee, ei aina kivaan suuntaan, mutta etenee kuitenkin!
    Ei riemulla rajaa, kun Kawalla ajaa!
    Kawasaki Gpz1000RX
    Kawasaki ZG 1200
  4. #34
    Lainaa (kap57 @ Heinä. 27 2005,18:13) kirjoitti
    Lainaa (Nalkis @ Heinä. 27 2005,15:25) kirjoitti
    On se kumma, että kaikki kukkahattutädit/sedät on heti jeesustelemassa jos joku ajaa lievää ylinopeutta tai vähän keulittelee mutta sitten tälläinen juttu on kaikkien mielestä ihan ok eikä vaaranna kenenkään turvallisuutta? Tuo rataperse olisi kyllä ihan kokeilemisen arvoinen juttu.
    Kaipa hommassa painaa se, että rautaperse on a toistaiseksi ) aivan laillista touhua, b: kukaan ei ole telonut itseään otsikoihin näissä pitkissä ajoissa. Sen sijaan "lievät" kiihdyttelyt ( = tarkoittanee hetkellisesti 2xrajoitus ) ja keulimisleikit ovat aiheuttaneet/edesauttaneet muutamia murhenäytelmiä...
    Osataanko / halutaanko tuosta tehdä uutista ? Epäilen, että uutinen kertoisi vain suistumisesta/nukahtamisesta, ei siitä, että kyse on tarkoituksellaitsensäväsyttämisextremeurheilusta.

    Juu ja minulla ei todellakaan ole ironbutteja vastaan mitään, mutta tarkoituksellista riskinottoa tuohon liittyy ihan kuten paheksutummissakin tempuissa...

    Sairaskohtaus tai väsymys näkyy kuolonkolareiden syynä useammin, kuin selkeä ylinopeus tai liian suuri tilannenopeus.
    *** Poliisi on parasta huumetta! ***
    [url="http://www.adressit.com/liikenne"]Adressi: Liikennettä tulisi kehittää tielläliikkujat huomioiden[/url]
    [url="http://www.tiet.fi/"]-= TIET.FI: Tielläliikkujien Etujärjestö ry =-[/url]
  5. #35
    Ei tuossa ole mitään järkeä, sehän perustuukin oman sitkeyden ja kestävyyden mittaamiseen.
    Mieluummin mopolla sateeseen, kuin kotona tossun alla )

    http://www.meikamotoristi.com
  6. #36
    Noin pitkän matkan päälle on ainakin hyvä ottaa rennosti hetken aikaa ennenkuin lähtee jatkamaan...



  7. #37
    Lainaa (b1200 @ Heinä. 27 2005,22:20) kirjoitti
    Sairaskohtaus tai väsymys näkyy kuolonkolareiden syynä useammin, kuin selkeä ylinopeus tai liian suuri tilannenopeus.
    Ja mistähän tilastosta toi on repästy vai onko ihan MUTUA
    <p>Teknik sano ryssä kun saranan näki </p>
  8. #38
    Aloitin eilen 1215 ja tänään 1059 päättyi 1600:nen. Ei ajaminen mitenkään rankalta tai kohtuuttomalta tuntunut. Taukoilua omien tuntemuksien mukaan, tämän takia mielestäni yksin on joustavampaa. - Ja tarvittaessa voi kivuttomasti muuttaa suunnitelmia tai keskeyttää.
    Aamuyön pimeä hetki Pohjois-karjalassa yhdistettynä sateeseen ja hirvivaaraan sai minut bussikatokseen aamu-yöllä tauolle.Olin liian aikaisessa, olisi pitänyt ajoittaa aamuyö(01-03) pohjoisimpaan pisteeseen.
    Päivän taas valjettua matka jatkui taas virkeänä.
    Kotiin tultua otin kolmen tunnin päikkärit ja tässä sitä edelleen palloillaan...
    Ex-955i
  9. #39
    Moottoripyöräilyssä parasta o se, ku jättää mopon kadun varteen, menee ite patiolle vetään bissee ja kattelee ku pikkuritsat kyylää omaa mopoo.

    nimimerkki alle 200 km kesässä
    Heinäpään Härkä, zx-10r
  10. #40
    Ite ajoin 6r kawalla 1800km vuorokaudessa...ja oli kyllä niiiiin persiistä että huhhuh.Ja loppumatkan tietysti yöllä sateessa ja sumussa hirviä väistellen.Mut olihan se kokemus ja nyt jo naurattaa.
    we're not here for a long time , we're here for a good time
  11. #41
    Pisin matka on 800km vuorokausi. Sekin on tulossa kun lähetään jänhällästä niin pitää ajaa suoraan kotia juvalle joku 835km
    Juupajuu jarru on vaudin surma http://jariklemetti.tarinoi.fi/
  12. #42
    Kyllä se 1600 pitäis vielä ehtiä ajaa tämän kauden aikana.
    Tiet on ajamista varten
  13. #43
    Kummaa paskanjauhantaa nukahtamisista ja yliväsymyksistä? Kokemuksen syvä rintaääni puhuu? Kuka hullu ton 1000 mailia nyt putkeen käskee vetää? Kyllä siinä 24h aikana saa huilatakkin - jopa nukkuaki, ja pitääkin huilata! Näin toimien homma ei väsytä (liikaa?) kun persuksia! Ja homman voi jättää keskenkin, ellei käy liikaa ylpeyden päälle..

    nimin. rautaperse -03

    ps. Eilen Virtasalmen ratakeikka yht. matkoineen ja ratasessioineen 850km/14h. Pitäiskö tosta olla nyt päiväkeikkana taju kankaalla?



    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  14. #44
    Lainaa (955i @ Heinä. 27 2005,22:56) kirjoitti
    Aloitin eilen 1215 ja tänään 1059 päättyi 1600:nen. Ei ajaminen mitenkään rankalta tai kohtuuttomalta tuntunut. Taukoilua omien tuntemuksien mukaan, tämän takia mielestäni yksin on joustavampaa. - Ja tarvittaessa voi kivuttomasti muuttaa suunnitelmia tai keskeyttää.
    Aamuyön pimeä hetki Pohjois-karjalassa yhdistettynä sateeseen ja hirvivaaraan sai minut bussikatokseen aamu-yöllä tauolle.Olin liian aikaisessa, olisi pitänyt ajoittaa aamuyö(01-03) pohjoisimpaan pisteeseen.
    Päivän taas valjettua matka jatkui taas virkeänä.
    Kotiin tultua otin kolmen tunnin päikkärit ja tässä sitä edelleen palloillaan...
    Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
    IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
    Suzuki GSX-750F
  15. #45
    Lainaa (Vince TB @ Heinä. 27 2005,23:02) kirjoitti
    Moottoripyöräilyssä parasta o se, ku jättää mopon kadun varteen, menee ite patiolle vetään bissee ja kattelee ku pikkuritsat kyylää omaa mopoo.

    nimimerkki alle 200 km kesässä *

    Mutta käy se tuokin perseen päälle jos kaiket iltaa istuu patiolla - ei ne phemeitä penkkejä oo sielläkään...
    Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
    IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
    Suzuki GSX-750F
  16. #46
    Lainaa (b1200 @ Heinä. 27 2005,22:20) kirjoitti
    Lainaa (kap57 @ Heinä. 27 2005,18:13) kirjoitti
    Lainaa (Nalkis @ Heinä. 27 2005,15:25) kirjoitti
    On se kumma, että kaikki kukkahattutädit/sedät on heti jeesustelemassa jos joku ajaa lievää ylinopeutta tai vähän keulittelee mutta sitten tälläinen juttu on kaikkien mielestä ihan ok eikä vaaranna kenenkään turvallisuutta? Tuo rataperse olisi kyllä ihan kokeilemisen arvoinen juttu.
    Kaipa hommassa painaa se, että rautaperse on a toistaiseksi ) aivan laillista touhua, b: kukaan ei ole telonut itseään otsikoihin näissä pitkissä ajoissa. Sen sijaan "lievät" kiihdyttelyt ( = tarkoittanee hetkellisesti 2xrajoitus ) ja keulimisleikit ovat aiheuttaneet/edesauttaneet muutamia murhenäytelmiä...
    Osataanko / halutaanko tuosta tehdä uutista ? Epäilen, että uutinen kertoisi vain suistumisesta/nukahtamisesta, ei siitä, että kyse on tarkoituksellaitsensäväsyttämisextremeurheilusta.

    Juu ja minulla ei todellakaan ole ironbutteja vastaan mitään, mutta tarkoituksellista riskinottoa tuohon liittyy ihan kuten paheksutummissakin tempuissa...

    Sairaskohtaus tai väsymys näkyy kuolonkolareiden syynä useammin, kuin selkeä ylinopeus tai liian suuri tilannenopeus.
    Tätä juuri meinasin. Jos esim. teen topicin siitä kuinka tyhjällä tiellä kokeilen vähän kuinka pyörä kulkee tai keulin ketään vaarantamatta niin heti on useita henkilöitä jo kirjoittamassa kuinka minut pitäisi viedä saunan taakse, mutta sitten tälläiseen liikenteen vaarantamisen muotoon ne henkilöt ei puutu? Pitääpäs pistää viestiä Lylylle, että rupeaa ajamaan lakiehdotusta jossa vaaditaan piirturia myös moottoripyöriin että päästään eroon tälläisestä matka-bomberoinnista

    Pitää pistää vielä lopuksi, ettei minulla ole mitään näitä Iron Butt hommia vastaan kun olisi itsekin tarkoitus kokeilla sitä. Lähinnä vain ihmettelin, että miksei tämä keskustelu ole herättynyt enempää jeesustelua verrattuna moneen muuhun topiciin, mikä tuntuu olevan aika tavallista täällä...
    Red Meat
  17. #47
    Lainaa (Willi Tähti @ Heinä. 27 2005,22:47) kirjoitti
    Lainaa (b1200 @ Heinä. 27 2005,22:20) kirjoitti
    Sairaskohtaus tai väsymys näkyy kuolonkolareiden syynä useammin, kuin selkeä ylinopeus tai liian suuri tilannenopeus.
    Ja mistähän tilastosta toi on repästy vai onko ihan MUTUA
    Tuossa yksi - voin kaivella lisääkin aihetta myöhemmin.. http://www.kotisivut.org/x/tilasto2.htm
    *** Poliisi on parasta huumetta! ***
    [url="http://www.adressit.com/liikenne"]Adressi: Liikennettä tulisi kehittää tielläliikkujat huomioiden[/url]
    [url="http://www.tiet.fi/"]-= TIET.FI: Tielläliikkujien Etujärjestö ry =-[/url]
  18. #48
    Lainaa (b1200 @ Heinä. 28 2005,10:13) kirjoitti
    Lainaa (Willi Tähti @ Heinä. 27 2005,22:47) kirjoitti
    Lainaa (b1200 @ Heinä. 27 2005,22:20) kirjoitti
    Sairaskohtaus tai väsymys näkyy kuolonkolareiden syynä useammin, kuin selkeä ylinopeus tai liian suuri tilannenopeus.
    Ja mistähän tilastosta toi on repästy vai onko ihan MUTUA
    Tuossa yksi - voin kaivella lisääkin aihetta myöhemmin.. http://www.kotisivut.org/x/tilasto2.htm
    No jos löytäisit sellaisen mikä koskee moottoripyöriä.
    <p>Teknik sano ryssä kun saranan näki </p>
  19. #49
    Kuulun jonkun harrastukseen. Toisista on kiva nähdä moottoripyörä pystyssä.
    Desmo Jugend
  20. #50
    Ei oo mitään järkee.. Just siksi olenkin harkinnut sen ajamista.

    Äsköisellä Norjan reissulla tuli paluumatkasta lähes ironbutt. ajettiin Altasta Helsinkiin n. 22 tuntia. Matkaa kertyi n. 1300km loppumatkasta alkoi olla väsy ja en voi suositella.. Oli aika perseestä.. Ajamisessa ei todellakaan ollut enää siinä vaiheessa mitään kivaa..



    -01 Ducati monster 620 Dark -> -97 Suzuki GSF 1200 S Bandit -> -04 Suzuki GSX 1400

    Still going strong!

    "There are 10 types of people. Those who know binary and those who don't."
  21. #51
    Lainaa (Janne10r @ Heinä. 27 2005,04:11) kirjoitti
    Enpä kommentoi että onko 1600km/vrk mitään järkee, mut +2000km/vrk rataa on jo vähän niinku hulluutta :

    Tässä rapaterseen tulokset.

    NIMI TULOS
    Tomi Piiparinen 2099 km
    Keijo Suvinen 1639 km
    Joonas Värtinen 1202 km
    Toi on jo silkkaa hulluutta! Ite oon ajanu 8h/n 400km ja sekin oli jo ihan riittävästi. Ja silläkään en olis päässy ku 1200km/24h. Huhhuh...
    Kipu on väliaikaista, Kunnia ikuista!
  22. #52
    Kaverin kanssa olis tarkoitus vielä tänä kesänä ajaa kimpassa SS1000, kunhan vaan löytyis molemmille sopiva ajankohta ja kohtuullinen odotettavissa oleva ajokeli
    R1250RT, R1200GS, G650X
  23. #53
    Lainaa (Willi Tähti @ Heinä. 28 2005,10:15) kirjoitti
    Lainaa (b1200 @ Heinä. 28 2005,10:13) kirjoitti
    Lainaa (Willi Tähti @ Heinä. 27 2005,22:47) kirjoitti
    Lainaa (b1200 @ Heinä. 27 2005,22:20) kirjoitti
    Sairaskohtaus tai väsymys näkyy kuolonkolareiden syynä useammin, kuin selkeä ylinopeus tai liian suuri tilannenopeus.
    Ja mistähän tilastosta toi on repästy vai onko ihan MUTUA
    Tuossa yksi - voin kaivella lisääkin aihetta myöhemmin.. http://www.kotisivut.org/x/tilasto2.htm
    No jos löytäisit sellaisen mikä koskee moottoripyöriä.
    Tuo tilasto koskee toki moottoripyöriäkin... Mutta katson jos löydän omista arkistoistani pelkkiä moottoripyöriä koskevan sopivan tilaston.

    Eikös väsymyksen kasvaessa voida riskialttiutta verrata jokseenkin suoraanverrannollisesti ajamiseen päihtyneenä ?Muistan tästäkin esitetyn jonkinlaista karkeaa laskutapaa, josta sai jonkinlaisen käsityksen.
    *** Poliisi on parasta huumetta! ***
    [url="http://www.adressit.com/liikenne"]Adressi: Liikennettä tulisi kehittää tielläliikkujat huomioiden[/url]
    [url="http://www.tiet.fi/"]-= TIET.FI: Tielläliikkujien Etujärjestö ry =-[/url]
  24. #54
    Ajoin ko. matkan Eurooppaan mennessäni tänä kesänä. Yhdistin siis SS:n ja "pakollisen" siirtymätaipalen. Mielestäni siinä oli muka jo vähän järkeä??
    Ei se matkapyörällä ajona Ruotsin moottoriliikenneteillä ole mahdoton tehtävä.
    Palatessa yritin samaa (ilman kuittien keräämistä) Tsekin, Puolan, Liettuan, Latvian ja Viron kautta. En ennättänyt, vaikka ajoin ajallisesti enemmän kuin mennessä.
    Joten kyllä reitillä on merkittävä vaikutus.
    Turvallista
  25. #55
    Lainaa (b1200 @ Heinä. 28 2005,10:50) kirjoitti
    Tuo tilasto koskee toki moottoripyöriäkin... Mutta katson jos löydän omista arkistoistani pelkkiä moottoripyöriä koskevan sopivan tilaston.

    Eikös väsymyksen kasvaessa voida riskialttiutta verrata jokseenkin suoraanverrannollisesti ajamiseen päihtyneenä ?Muistan tästäkin esitetyn jonkinlaista karkeaa laskutapaa, josta sai jonkinlaisen käsityksen.
    Revi >TOSTA<

    Niin ja älä vaihda puheenaihetta
    <p>Teknik sano ryssä kun saranan näki </p>
  26. #56
    Lainaa (toimeve @ Heinä. 27 2005,09:07) kirjoitti
    Ottamatta kantaa reissun järkevyythen, niin kellä kokemusta on niin onko reissu parempi tehä yksin ajellen vai pyörä tai kaks kaverina? Kyytiläinen lienee tekkee hommasta hieman haastavamman?
    Jokunen kesä sitten lomareissulta kotiinpäin: Puolenpäivän jälkeen lähtö Helsinborgista Tukholmaan (600km). Ei mahduttu laivaan, sanoisinko, lievä v***** helteisen päivän päälle ja Tukholmaan ei haluttu jäädä, joten nokka kohti Umeå:ta (700km). Aamulla aikaisin Umeåssa ja pari tuntia unta sataman nurmikolla. Laivalla Vaasaan (unta pattiin) ja Vaasasta suoraan Espooseen (400km). Tähän meni aikaa reilu 24h ja koska tytteli on kova ajonainen niin homma hoitui näppärästi kahdella kuskilla.

    Uudelleen en kyllä lähtisi enää tähän samaan 1700km ajorupeamaan yhteen syssyyn.
    Honda CBR1100XX
  27. #57
    Rautaperse -04. Istuin uskomattomia aikoja koneen ääressä. Toiset varmaan ehti ajaa sinä aikana tsiljoona kilometriä.



    e. no ei. Vois joskus jopa itsekkin kokeilla.



  28. #58
    Kyllä täytyy myöntää, et mun perse+muu anatomia ei oo tarkotettu tollaseen istuskeluun. Lisäksi tulee myös sen verran ylikehittynyt mukavuudenhalu, että kyl mä oon korkeintaan läskiperse, vaikkei se kovin kunniakkalta kuullostakaan. Mut jokainen tavoitelkoon onnellista ja tyytyväistä olotilaa omalla tavallaan. Viimekesänä ajoin n. 450 km yhdellä välitankkauksella ja yhdellä kahvipaussilla. Selkä ja persaus oli sen jälkeen aivan romuna, joten kyllä täytyy tyytyä vähän lyhyempiin lenkkeihin, tai pitää enempi taukoja.
  29. #59
    Lainaa (Willi Tähti @ Heinä. 28 2005,11:25) kirjoitti
    Lainaa (b1200 @ Heinä. 28 2005,10:50) kirjoitti
    Tuo tilasto koskee toki moottoripyöriäkin... Mutta katson jos löydän omista arkistoistani pelkkiä moottoripyöriä koskevan sopivan tilaston.

    Eikös väsymyksen kasvaessa voida riskialttiutta verrata jokseenkin suoraanverrannollisesti ajamiseen päihtyneenä ?Muistan tästäkin esitetyn jonkinlaista karkeaa laskutapaa, josta sai jonkinlaisen käsityksen.
    Revi >TOSTA<

    Niin ja älä vaihda puheenaihetta
    Valitettavasti tuossa ei ole tarpeeksi tarkasti yksilöity tutkimus, jotta voisin vetää siitä varmoja johtopäätöksiä. Haluaisin ennemmin nähdä eritellyn listan tutkijalautakunnan toteamista syistä, ilman spekulaatiota.

    Missä kohti vaihdoin puheenaihetta ? Käsittääkseni kaikki mitä kirjoitin sivuaa tätä topiccia ? Vai eikö sinusta Ironbutt tyyppiseen ajoon liity altistuminen epätavalliselle rasitukselle ja tarpeelle ajaa hieman "normaalia" väsyneempänä.

    Edelleen väitän, että väsyneenä ajaminen on riski ja mitä pidempään päivän aikana ajaa, sitä suuremman riskin ottaa. Tästä huolimatta en kritisoi kenenkään moottoripyöräharrastetta, vaan kiinnostuneena seuraan "Willi Tähti" -nimimerkin oivallisesti terävöittävää ilmiötä: Yksi harrastuksen muoto on niin mukava tuomita jos ei kuulu omiin intresseihin ja oma toisenlainen riskinotto hyväksytään itsestäänselvyytenä.
    *** Poliisi on parasta huumetta! ***
    [url="http://www.adressit.com/liikenne"]Adressi: Liikennettä tulisi kehittää tielläliikkujat huomioiden[/url]
    [url="http://www.tiet.fi/"]-= TIET.FI: Tielläliikkujien Etujärjestö ry =-[/url]
  30.  
  31. #60
    Mä olin viime kesänä pyörällä (CBR 600cc) prahassa kun siellä tankatessa huomasin että oli visassa mennyt luottoraja umpeen eikä penniäkään rahaa. soitto visayhtiöön ja antoivat sen verran lisäluottoa että pääsen kotiin. piti siis nopeasti päästä pois prahasta.

    lähdin prahasta n klo 17 pienessä krapulassa kohti saksaa.
    ajoin ensin rostockiin (600km) kyselemään laivakyytiä suomeen tai ruotsiin, laivat täynnä. siitä sitten Lyypekkiin 120km n. 45minuutissa eikä sieltäkään päässyt laivaan.
    Siitä jatkoin heti Helsingborgiin (300km) jossa olin joskus aamuyöstä. Lautamatkan ajan (15min) nukuin ja jatkoin matkaan läpi ruotsin (600km) kaatosateessa joku vitun kesätakki ja farkut päällä. nukahtelin välillä tankoon ja nukuin mm. invavessan lattialla pari minuuttia kunnes joku vartija tuli huutamaan ettei siellä saa nukkua.

    yhteensä ajoa tuli siis varmaan joku 1700km ja aikaa meni muistaakseni n. 26 tuntia, ja ehdin tukholmasta lähtevään iltalaivaan.

    tolla mun kyykyllä ajaessa on perse aivan ruvella jo 200km jälkeen. ton reissun jälkeen oli perse, selkä, niska, kädet ja muut paikat niin paskana ettei voinut edes kuvitella ajavansa seuraavan viikon aikana metriäkään. varsinkin kun ennen tätä pyrähdystä oli kilometrejä takana jo 5500 parin edellisen viikon aikana. ei koskaan enää tollaista määrää vuorokauden aikana
Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen