Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Ei sillä että moinen pyörä yhtään kiinnostaa

    Onko tietoa, mitä muutoksia on ollut ko supermoton vuosimalleissa? Yksi käytetty olisi kiikarissa, vuosimallia 2003. Mitä muutoksia on tullut välillä 2003-2005? Onko ensi vuoden mallista vielä mitään tietoa?
    Suzuki Bandit 1200T -97
    KTM 690 Enduro R -15
    Ex: Suzuki GSX 1100 T (-89), Yamaha YZ 450 F (-08), KTM 640 LC4 Supermoto -03, Suzuki Bandit 1200N -05, Kawasaki ZZR 1100 -97, Kawasaki GPX 750R -89, Kawasaki KX 125 -90, Yamaha YZ 80 -89, Helkama Raisu -??
  2. #2
    Koneeseen ei mitään. Viimeisin sanottavampi muutos tapahtui juuri 03.
  3. #3
    Mun mielestä toi pyörä on ihan älytön ja kaikille tarpeeton, mutta ihan vain muuten: eikös tuo LC4 -kone ole melko huoltovapaa, siis noin Kotarin koneeksi? Jousitus- yms. komponetteja noihin on saatavilla lähes rajattomasti. Pitäisi käydä testaamassa 660 SMC kun vain ehtisi. Saattaapi olla tosin taas tuhoisaa...
    - Rajatonta Voimaa! -
  4. #4
    Entä paljoko nuo kestää kilometrejä? Missä kilometrimäärässä on odotettavissa venttiilinsäätöä suurempi remontti?
    Suzuki Bandit 1200T -97
    KTM 690 Enduro R -15
    Ex: Suzuki GSX 1100 T (-89), Yamaha YZ 450 F (-08), KTM 640 LC4 Supermoto -03, Suzuki Bandit 1200N -05, Kawasaki ZZR 1100 -97, Kawasaki GPX 750R -89, Kawasaki KX 125 -90, Yamaha YZ 80 -89, Helkama Raisu -??
  5. #5
    Lainaa (Tommy @ Heinä. 27 2005,09:43) kirjoitti
    Mun mielestä toi pyörä on ihan älytön ja kaikille tarpeeton, mutta ihan vain muuten: eikös tuo LC4 -kone ole melko huoltovapaa, siis noin Kotarin koneeksi? Jousitus- yms. komponetteja noihin on saatavilla lähes rajattomasti. Pitäisi käydä testaamassa 660 SMC kun vain ehtisi. Saattaapi olla tosin taas tuhoisaa... *
    LC 4 kone huolletaan 5 tkm välein. Aina säädetään venttiilit, vaihdetaan öljyt+suodattimet 2 kpl + ilmansuodatin sekä siihen päälle kiristelyt ym. Maahantuojan suositus huoltoon on 3 tuntia ja koko huolto töineen ja osineen maksaa n. 250-300 eur. Tulpat vaihdetaan joka toisessa huollossa. Eli huolto-kustannukset ovat siis tismalleen yhtä paljon kuin polttoainekustannukset. Suomesta et osia oikein saa muualta kuin maahantuojalta ja ovat nimittäin pikkuisen kalliita!! *

    Oma Kotka lähtee vaihtoon ylihuomenna.
  6. #6
    Lainaa (Julle @ Heinä. 27 2005,10:45) kirjoitti
    Entä paljoko nuo kestää kilometrejä? Missä kilometrimäärässä on odotettavissa venttiilinsäätöä suurempi remontti?
    Mahdoton sanoa! Riippuu tietenkin käytöstä ja huolloista. Jos pyörää huolletaan hyvin, ei liene sen heikompi kuin muutkaan yksipyttyiset. Tämän malliset pyörät ovat sellaisia, että niiden käyttö on todella kovaa!! 02 ja sitä aikaisemmissa malleissa oli ongelmia laakereiden kanssa, mutta siihen KTM reagoi ja ongelma on nyt hoidettu. Minulla ei ole ainakaan mitään tietoa mistään tyyppivioista / muista lasten taudeista.

    Itsellä Adventure 640 2004.
  7. #7
    Lainaa (SpeedyG @ Heinä. 27 2005,18:56) kirjoitti
    Lainaa (Julle @ Heinä. 27 2005,10:45) kirjoitti
    Entä paljoko nuo kestää kilometrejä? Missä kilometrimäärässä on odotettavissa venttiilinsäätöä suurempi remontti?
    Mahdoton sanoa! Riippuu tietenkin käytöstä ja huolloista. Jos pyörää huolletaan hyvin, ei liene sen heikompi kuin muutkaan yksipyttyiset. Tämän malliset pyörät ovat sellaisia, että niiden käyttö on todella kovaa!! 02 ja sitä aikaisemmissa malleissa oli ongelmia laakereiden kanssa, mutta siihen KTM reagoi ja ongelma on nyt hoidettu. Minulla ei ole ainakaan mitään tietoa mistään tyyppivioista / muista lasten taudeista.

    Itsellä Adventure 640 2004.
    Näinhän se tietenkin on... Tarjolla olevalla 2003- mallisella on ajettu reilu 9tkm. Huoltokirjaa ei ole, kun on kuulemma itse huollettu. Se tässä nyt eniten huolettaa että miten sitten on loppujen lopuksi huollettu. Tietenkin osaava kaveri huoltaa paremmin kuin liikkeessä...

    Mihinkäs olet kotkaa vaihtamassa?
    Suzuki Bandit 1200T -97
    KTM 690 Enduro R -15
    Ex: Suzuki GSX 1100 T (-89), Yamaha YZ 450 F (-08), KTM 640 LC4 Supermoto -03, Suzuki Bandit 1200N -05, Kawasaki ZZR 1100 -97, Kawasaki GPX 750R -89, Kawasaki KX 125 -90, Yamaha YZ 80 -89, Helkama Raisu -??
  8. #8
    Vaihdan Kotkan uuteen 2005 Honda TransAlpiin. KTM:ssä ei ole ollut mitään vikaa sinänsä, mutta minun käyttötarkoitukseen tuo Honda sopii paremmin. Myöskään täällä Hesassa ei noita sorateitä ole mitenkään liiemmalti.

    Kävin reissussa Euroopassa KTM:llä ja ajoin reilun 3 vkon aikana 6200 km ja silloin päätin vaihdosta puutuneen hanurin säestämänä. Honda ei ole yhtään sen tehokkaampi kuin KTM, mutta se on kuitenkin kaksipyttyinen ja siinä on parempi kate matka-ajoon sekä miellyttävämpi satula. Honda soveltuu myös kaksipäällä matkailuun.

    Tuolla Hondalla ei vaan ole mitään asiaa KTM:n rinnalle soratiellä! Alusta KTM:ssä on aivan loistava ja todella vakaa ajettava. Täysin eri planeetalta kuin Hondan.
  9.  
  10. #9
    [QUOTE]LC 4 kone huolletaan 5 tkm välein. Aina säädetään venttiilit, vaihdetaan öljyt+suodattimet 2 kpl + ilmansuodatin sekä siihen päälle kiristelyt ym. Maahantuojan suositus huoltoon on 3 tuntia ja koko huolto töineen ja osineen maksaa n. 250-300 eur. Tulpat vaihdetaan joka toisessa huollossa. Eli huolto-kustannukset ovat siis tismalleen yhtä paljon kuin polttoainekustannukset. Suomesta et osia oikein saa muualta kuin maahantuojalta ja ovat nimittäin pikkuisen kalliita!!

    ei niitä venttiileitä tartte säätää jos ei oo säädettävää tosin hyvä ne on tarkastaa. öljyt ja suodattimet vaihtelee 5 tkm välein ja suodattimet löytyy tarvikkeena.ilman putsari on ainakin itellä pestävä ja se pitää joskus pestä 500km kohdalla(riipuu pölyn määrästä) ja eka tulppa on menos.pyörä 625sxc-04 17000km takana.