Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    olis ajankohtaista vaihtaa jarrunesteet mopoon.tutkiskeltuani haynesin kirjaa jäi homma vielä vähän epäselväksi(voi toki johtua huonosta lontoon ymmärryksestä)
    eli mopo on edelleen -89 äffä.miten noi vanhat litkut saa parhaiten pois etujarruista.avaanko vaan kaikki ilmausruuvit ja pumppailen tyhjäksi,vai pitääkö se tehdä yksitellen joka ruuvilla.ilmaus pitää ainakin hoitaa yksitellen eikös juu.
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  2. #2
    Älä vedä ilmaa sinne järjestelmään, lisäät säiliöön aina lisää ennen kun se menee tyhjäksi.
    Käytä kunnon nestettä korkkaamattomasta purkista.
    Laita letku siihen jarrusatulan nippaan ja toinen pää johonkin purkkiin, nesteet ei levii paloihin ja näet laittaa ruuvin kiinni ennen kuin ilmakuplat palaa puristimeen, jos palaa...
    näet samalla mitä sieltä puristimesta tulee ja kun neste muuttuu kirkkaaksi eli tulee uutta niin vaihdat toiseen jarrusatulaan. Ainoana ongelmana voi olla että ruikkasee säiliöstä jos runnot liian nopeasti sitä kahvaa, takajarrun kanssa ei yleensä ole sitä ongelmaa kun säiliö on ylempänä paksun letkun päässä.
    Purkaan sen joutuu kumminkin...
  3. #3
    mites ku noissa jarrusatuloissa on kaks nippaa.pitääkö ne molemmat ottaa auki ja laittaa letku systeemit
    vai toimitaanko niinku haynes:in opas sanoo että sisempi ensin,siis lähempänä pyörää oleva
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  4. #4
    Molemmista satulan puolista pitää ottaa nestettä sen verran että näkee nesteen muuttuneen uudeksi/puhtaaksi.
    Jos on esim. edessä kaksi puristinta joissa molemmissa on kaksi nippaa niin kaikki neljä täytyy aukaista ja jokaisesta ottaa nestettä, sama nesteen paine vaikuttaa molempien satuloiden männissä ja jos sinne jää vettä joka kiehuu niin molempien satuloiden jarruvoima häviää.
    Kannattaa niitä nippoja aukoessa varmistaa että avain on varmasti kunnollinen lenkki/hylsy jolla alat aukaisemaan, jakoavaimella saat lähinnä vitutusta aikaiseksi jos ne nipat on ollut pitempään kiinni ja hapettuneet tai edellisen yrittäjän jäljiltä pahoinpidelty, uusia nippoja saa kyllä, jopa autojen nipat saattaa olla samanlaisia, Brandtilla hinta saattaa olla eri...
    Se Haynesin manuaali on oikeesti hyvä kaveri, ostaisin omaan mutta ei ole vielä saatavilla.
    Purkaan sen joutuu kumminkin...
  5. #5
    Sit muuten sitä jarruneste purkkia ei kannata ravistaa....

    Kokeilin joskus ja turi PARI pikkusta ilma kuplaa purkkiin. Oli sit ostettava uusi, kun ei voinut odottaa et itku tasaantuu. Tää oli kyl crossi aikoina.
    - Face Yor Fears and Live Your Dreams -
  6. #6
    Ite oon puristanu männät sisään, niin saan sylintereistäkin vanhat litkut pihalle. Just sinne se vesi kertyy ja männät ruostuu ja jumii. Varsinkin jos on jo kuluneemmat palat.
    Tää on vaan niitä mun nysväyksii.
  7. #7
    tänään sain vihdoin vaihdettua jarrulitkut mopoon ja säiliöstä sekä etu- että takajarrun löyty sellasta valeeta möhnää.no putsasin tietysti pois,mutta homma vaati kyllä vähän enemmän aikaa.nyt on jarrut ihan eri planeetalta ku ennen.ei vissiin ollu vaihdettu vuosikausiin jos koskaan.
    oisko toi möhnä mahd. sitä kuuluisaa kosteutta/vettä ,mitä kertyy nesteisiin vai mitä lie.
    no jok.tap. homma ei ollu vaikee piti vaan uskaltaa alottaa.
    kiitos kaikille neuvoista
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  8. #8
    Olisikohan kellään mitään hyvää linkkiä heittää aiheeseen ->"näin teeseitsemies vaihtaa sutsukiin jarrunesteet"? enklanninkielinenkin käy mainiosti.
  9.  
  10. #9