Tänään matkalla powerparkkiin se sitten tapahtui.
Poijan kahvihammasta alkoi kolottaa ja pyysi pysähtymään
seuraavalla huoltoasemalla.
Nooh meikä kurvasi terävästi Esson pihalle ja hidasajolla kaartaen parkkiin.Mutta pyörän pysähtyessä maasto ei ollutkaan tasainen, eikä oikea jalka tavannut asfalttia kuten niin monasti aiemmin vaan pyörä alkoi kallistua oikealle, jalka loivassa montussa ja hirvittävästä punnerrusyrityksestä huolimatta Pannari kyljelleen.
Eka ajatus että jäikö pojan jalka alle? Puuhh! Opetus oli mennyt perille eikä vahinkoa päässyt tapahtumaan.
Äkkiä pyörä pystyyn kahteen "mieheen".
Kyllähän nolotti![]()
Pannari maistuu makeelta!
Ikävää että tollaista sattuu, mutta positiivista että mitään ei käynytNoh onhan se sitten tämän kesän kaataminen ohitte
![]()
Juupajuu jarru on vaudin surmahttp://jariklemetti.tarinoi.fi/
Meikäpojjaalla meinas kanssa tänään lähteä mopo käsistä, ku sateella lähdin mutkassa ruoholahden liittymästä länsiväylälle kohti espoota kiihdyttämään... En mielestäni antanut yhtään liikaa oikeata, mutta kyllä se näköjään lähtee takanakki helposti alta, ku on märkä keli. Liuku takapää jonkun metrin ja rupes pyörä kallistumaan. Sain oikaistua onneks päästämällä kaasun pikaisesti irti, mutta kyllä sydän vähän tykytteli sen jälkeen. Toista kautta ajan ja tämä oli ensimmäinen "läheltä piti"-tilanne. Aina oppii uutta.
Jos hyppäät laskuvarjolla, joka ei aukea, voisi katsojille olla hauskaa, jos tekisit vaikka uintiliikkeitä.
Länsiväylän alkumutka on sateella todella liukas, tienpinta on kohtuullisen likainen mm. öljystä. Kyseinen risteys on liikennemääriltään todella vilkas. Ennenkuin hankin prätkän muistan lukeneeni (viime vai edelliskesänä) jonkun motoristin kokemuksia ko. kohdasta. Silloin märkä tie ja tien likaisuus nostettiin esiin.(Loosah @ Heinä. 01 2005,01:22) kirjoitti
//Kosmonautti
Näitä "läheltä piti"-tilanteitahan sattuu harvase päivä... Milloin juoksee jänis nenän edestä, milloin lokki meinaa ajaa päin... Milloin taas oli sitten hiekkaa siinä ja siinä risteyksessä... Ja milloin autoilijat meinaa päästää päiviltä... Mitä niitä sen suuremmin hehkuttelemaan...
*Vanha ja väsynyt, laiska ja lihava* , *Have a Prozac and smile!*
toinen voi aina toimia sinä esimerkkinä että muut eivät tee samaa virhettä(Sumppa @ Heinä. 01 2005,02:45) kirjoitti
![]()
Juupajuu jarru on vaudin surmahttp://jariklemetti.tarinoi.fi/
Peace vaan mään, tekevälle sattuu, hyvä ettei tullut henkilövahinkoja, tekemällä oppii!
Do you have premonitions of déjà vu?
kaksipyöräisen vehkeen lepotilanne on kyljellään. Täysin normaalia.
Ostakaa vähän keveämpiä pyöriä, niin pystyy jalalla korjaamaan. vähän eroa onko pyörässä kuivapaino <170 vai >250
Jake
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Juu, just vedin lipat prisman parkkihallissa. Siellä kun on liukasta ja kiva sladitella tyhjässä parkkihallissa. Nyt sitten oliki vähä liukkaampi paikka äkisti, niin tuli vedettyä kunnon supermotosladi moottorijarrulla... Pyörä poikittain, eikä oiennut millään ("En vain osaa!") ja sit yhtäkkiä töppäs ja highsidehän siitä tuli... onneks vauhtia oli vaan parkkihalliin sopiva määrä
Karbanilta ostetut eilen asennetut hiilarijäljitelmärysterit on nyt menettäneet neitsyytensä ja sopii paremmin mopon muuhun lookkiin, ne oliki liian kiiltävät
Samoin eilen väsätyt bensakanisterin kuljetusraudat otti vähän osumaa, yks hitsaus repes. Itelle pikkusormen kynteen tärähdys ja polveen kans. Muuten hyväSe oli sitten AllroadTourin ensimmäinen kaato, olin menossa ostamaan hyttysmyrkkyä ko. tapahtumaan varten
Mut sattuuhan noita![]()
Samaa mieltä olen. Ihmisen pitäisi*kyetä oppimaan ainakin omista virheistään, ja vielä parempi, jos voisi muiden kokemuksistakin saada veilä lisäevästä, ettei kaikkia mokia tarvitsis ihan itse tehdä. Että tunnustetaanpa vaan rehellisesti kaikki mokat!(Cubix @ Heinä. 01 2005,02:51) kirjoitti
Ja niille, joilla jatkuvasti tuntuu olevan "tilanne päällä", voisi olla hyvä hetkeksi pysähtyä miettimään, miten pitkään hyvä onni voi jatkua, jos koko ajan mennään limiitillä.
Mutta, jokainen miestä tekee virheitä, ja vanhan oppi-isäni viisaus olikin "kyllä se maailma sen suurimmankin pölkyn höylää, kunhan ei vaan ottais' kovin isoa lastua kerralla".
Mutta, *silti!
GPz900R(A2); ZZ-R 1100 (D1)
"Where are my teeth?! How can I have any pudding, if I can't find my teeth!!?!"
Itsellekkin sattu läheltä piti tilanne aamulla työmatkalla. Tai oikeastaan oravalle sattu läheltä piti tilanne. Ajoin ohituskaistaa pitkin kun n. parikymmen metrin päässä orava lähti ylittämään tietä juosten suoraan vierellä menevän auton alle. Ajattelin jo, että siinä tuli noutaja pikku kurrelle kun ruskee mytty pyöri auton alta mutta mitä vielä! Sehän pomppas pystyyn ja lähti juoksemaan takaisin tulo suuntaansa suoraan mun eturenkaan edestä
ja siitä vastaantulevien kaistan yli kahden vastaantulevan auton välistä. Siinä oli kyllä kyllä kurrella sen verran onnee matkas ettei sen kyllä kannata lotota tällä viikolla
![]()
Red Meat
Sattuuhan noita... Mulla kävi pyörä ekan kerran kyljellään pari viikkoa sitten. Istuin pyörän päällä (pyörän jalka ei ollut alhaalla) ja kaveri parkkasi pyöränsä niin, että hänen pyörän eturengas oli mun pyörän takarenkaan kohdalla. No tietenkin oli pientä viettoa eteenpäin, kaverilla pyörä vapaalla ja jalkatuella. No tajusin vain, että joku kaatuu päälle, enkä jaksanut pitää kahta pyörää pystyssä, joten piti laskea pyörä maahan ja hypätä alta pois. No vauriot oli vähäisiä: Peiliin pienet naarmut (lähtee hiekkapaperilla kun peili mustaa muovia), moottorisuojaan vähäisiä naarmuja (onneksi oli, korjaantuu mattamaalilla) ja kytkinkahvaan ja tangonpäähän vähän naarmuja.
Parasta tässä oli se, ettei tarvinnut itse tehdä sitä ekaa kaatoa![]()
Länsiväylän alkupäässä ja muutenkin Ruoholahden suunnassa saa kyllä olla varovainen. Etenkin sateella on kohtuullisen rauhallisissa kiihdytyksissäkin saanut sladitella mäkeä ylös. Rekat merkkaa reviirinsä naftalla...(Loosah @ Heinä. 01 2005,01:22) kirjoitti
![]()
<span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>
Tai Venture, minkä kuivapaino on 350. Kuormattuna ja matkustaja kyydissä, ehkä peräkärrykin kiinni koukussa, hidasajo-ominaisuudet ovat koko lailla menetettyjä, ja tasapainon pitäminen paikallaan vaatii reisilihaksien lisäksi tarkkaa harkintaa ja joskus vähän tuuriakin.(jaket @ Heinä. 01 2005,08:35) kirjoitti
Paikaltaan kaatuminen onneksi harvoin rikkoo mitään, ainakaan suurempaa.
Ilman lapsia ei ole huomista.
Panin kuivapaino 281kg.Jotenkin en vain nähnyt varjossa olevaa painaumaa asfaltissa.
Pyörään ei tullut muuta vauriota kuin kaatumaraudan muovisen suojan nirhaumat.Täytyy todeta että hyvin on suunnittelupöydällä jaappanin miehet funtsailleet.
Pannari maistuu makeelta!
Eikös se niin mennyt että on niitä motoristeja jotka ovat kaatuneet, ja niitä jotka eivät vielä ole kerenneet kaatua?![]()
Now riding:
* KTM 690 Enduro R
Past ones:
* KTM EXC 300
* KTM 250 EXC Racing
* CBR 600 F4
* CBR 954 RR
"Täytyy todeta että hyvin on suunnittelupöydällä jaappanin miehet funtsailleet."
tai sitten koeajolenkeillä ovat huomanneet´, että pyörä on nutullaan koko ajan painonsa takia, pakko laittaa suojat.![]()
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Juhannuslauantain iltana taisi paikka olla myöskin kohtalaisen liukas. Joku oli onnistunut kylvämään sinne muutaman kuution hiekkaa ja eikös siellä sitten ollut jonkun kawa kyljellään ja ambulanssi vieressä.(Pianonvirittäjä @ Heinä. 01 2005,10:27) kirjoitti
Olisi kiva tietää kuka tuossa tapauksessa on korvausvelvollinen. Ei noihin risteyksiin kuitenkaan mitkään hiekkakasat kuulu.
Pari kertaa tullut nähtyä kun rekka heittää tankin pielestä pienet loraukset kyseiseen mutkaan. Noh osaa ainakin varoa siinä...(Pianonvirittäjä @ Heinä. 01 2005,10:27) kirjoitti
What´s the definition of a cocaine party??
-Lines inside means lines outside.
eipähän ollu enää läheltäpititilanne... jammu nurin parkkisella ja oikea etukate kakaksi (naarmuille) peili varresta katkipoikki ja putkeen naarmuja... nämä ensivilauksella... kello oli meinaan puolenyön luokkaa... pimeässä ei erottanut mutaa asfaltin ja nurmikon välissä...etunakki mutaan ja heikunkeikun... *kyynärpäätä hiukka kolottaa mutta ei muuta kuskille eikä matkustajalle S**T*N*
<---------- ja toikin idiootti vaan hyppii ja taputtaa...
Yamaha FZ6-S -06
Kawasaki ZX-10R -06
Yamaha YZF 1000 R Thunderace -00
Suzuki GSF 600S Bandit -01
Suzuki GR650 -89