Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Taustaksi: 4 kauden ja 3 Euroopan reissun jälkeen keväällä 600 F4 vaihtui uuteen XX:ään, jolla nyt takana 9500 km, joista n. 7800 km viimeisen 3,5 vkon aikana reissussa. Kaikki reissut tehty 2 päällä ja 4 laukun kanssa.

    Kuussatkun jäljiltä odotettavaa ja ei niin yllättävää:

    - eipä paljon tarvitse kutoselta pienemmälle vaihdella
    - kantaa kuorman hyvin
    - ainakin uutena alusta toimii olemattomista säädöistä huolimatta hyvin
    - ei pode astamaa yli 2 km mpy kuten kaasarikuussatku, tosin tehojen tippumisen tuntee tässäkin
    - edelleen yllättävän ketterä, jopa täydessä lastissa

    Positiivisesti yllättävää:

    Bensankulutus:
    - koko reissun keskiarvokulutus 6,4 l/100km
    - maksimikulutus 7,5 l/100 km (koko matka bahnaa)
    - minimikulutus 5,5 l/ 100 km (333 km, pienempiä teitä)
    - tankkausväli siis selvästi yli 300 km

    Parannettavaa / kysymyksiä:

    Renkaat (ensiasennus BT-57:t)

    - ekat ja vikat "touring"-renkaat mun mopossa
    - takapään lipsumisen tunsi jo alppiserpentiineillä. Italiassa lähes lipat liikenneympyrässä kun takanakki lähti alta. Kesti hetken ennen kuin luottamus taas palasi
    - hyvä märkäpito ja kulutuskestävyys (takana n. 3-4 mm jäljellä ja etunen kuin uusi)
    - etusella, näköjään kaikilla Bridgestoneilla (?), on harjoillekulumistaipumus
    - seuraavaksi Pirellin Diablot kun nämä saa ajettua loppuun?

    Polttoainemittarin toiminta/loogisuus:
    - näyttää täyttä kun n. 160 km +/- x km on ajettu
    - sen jälkeen tippuu pykälä kerralla noin 10 km välein
    - valo alkaa palamaan yllättävän aikaisin, jäljellä ainakin 5-6 l tossa vaiheessa

    Lämpimänä käynti:
    - Roomassa + 30 asteessa A-tien rahastuspisteen jonossa sain maksimilämpötilaksi 111 astetta.
    - onko kellään ollut todella kuumassa / ruuhkassa ajettaessa ongelmaa, että flekti ei jaksa pitää lämpöjä kurissa?

    Laukkupaketin (Wingrack + 3 laukkua) "eläminen"
    - kovemmissa nopeuksissa "mutkaisella" bahnalla töysyissä tuntee laukkujen elämisen.
    - XX:ssä ei ole (varmistettu maahantuojalta) rekisterikilven takaa kulkevaa tukirautaa kuten kuussatkussa.
    - Norminopeuksissa ei ole kuitenkaan mikään ongelma.

    Pari numerofaktaa:
    - pisin päivämatka oli 942 km (Tukholmasta Saksaan)
    - huiput mittarin mukaan 265 kmh täydessä kuormassa eli ihan riittävästi...tosin johan sitä paluumatkalla kaipasi lisää tehoa...
    XX -06 (2012 - 2014)
    Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
    GSX-R 1000 k8 (2010)
    XX -08 (2008-2010)
    XX -05 (2005-2008)
    CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
  2. #2
    Moi,

    Voisitko kertoa vähän reitistänne ja muista liikenne ja majoitus asioista matkaltanne? Onko matkakertomus jossain luettavissa?

    Ollaan nimittäin itse lähdössä 7.8. ajamaan eurooppaan XX:n veljellä eli X11:lla, 4 laukkua ja 2 päällä. Ensimmäinen pitkä matka molemmille "kuskeille".

    Kiitti
  3. #3
    ite vaihdoin viikko sitten vanhan äffän tuplaäxään..ja sama ongelma..renkaiden kanssa
    elikkäs perä karkas kuudenkympinalueella, onneks=)märällä uudella asfaltilla...ja äffän kanssa ei mitään ongelmaa samassa kohtaa...jossa oli alla contit...
    kaikki ,paitsi moottoripyöräily on turhaa
  4. #4
    Loma loppui sunnuntaina ja himassa oltiin "jo" klo 22.15 eli nyt ollaan kiinni tiukasti työrutiineissa *.

    Täytyy kattoa jos jossain välissä ehtii jotain sepustaa tonne matkailuosioon.
    XX -06 (2012 - 2014)
    Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
    GSX-R 1000 k8 (2010)
    XX -08 (2008-2010)
    XX -05 (2005-2008)
    CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
  5. #5
    Itsellä eka reissu Eurooppaan onnellisesti takana, 5905 km kahden viikon aikana. Kommentti renkaisiin: vaihdoin *Pirelli Diablot *ennen reissua ja ainakin näin kokemattomalle pito oli erittäin hyvä. Kosteallakin uskalsi vääntää ykkösellä täydet suoralla eikä lipsumista. Samoin jarrutukset ok. Kulutuspintaa 6 tkm jälkeen runsaasti jäljellä (uskoisin 10 tkm pääsevän takasella). Suosittelen.

    /Jukka
    Yamaha RD125 -74 -> Honda VT750C -98 -> Suzuki GSX750F -00 ->Honda CBR 1100 XX -01 -> *Kawasaki ZX-6R -06 ->Honda CBR 1000RR Fireblade -08

    'Boredom is a big killer of men'
    Buster Martin, 100, Britain's oldest worker
  6. #6
    Kuussatkulla ajoin 3 sarjaa Bridgen BT010:jä loppuun. Pito oli kaikissa oloissa yes ja lipsumisesta kuivalla ei ollut tietoakaan. Kuussatkussa noi kesti 12 tkm ennen kuin takanakki oli vaihtokunnossa. Etunen meni kyllä BT57 pahemmin harjoille.

    BT57:ssa kulutuskestävyys näyttää olevan ihan kohillaan ja ettei pelkästään haukkumiseksi mene niin kunnon sateessakin märkäominaisuudet oli ihan hyvät.

    Joka tapauksessa seuraavat kumit ovat pehmeämmät ja kulutuskestävyys on riittävä kun ei tartte kesken reissun vaihdella uusiin.
    XX -06 (2012 - 2014)
    Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
    GSX-R 1000 k8 (2010)
    XX -08 (2008-2010)
    XX -05 (2005-2008)
    CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
  7. #7
    Päätit vetää laukut kiinni ja lasti *päällä tupen nurin *
    Jees, asiasta sen verran että itselläni BT:stä ei jäänyt hyvää kuvaa XX:ssä mutta Diablot pelasivat ihan OK!!



    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  8.  
  9. #8
    No joo, ei toi sitä ehkä järkevintä toimintaa ollut, mutta Hampurin jälkeen vikoilla vapaan nopeuden osuuksilla eteen osu tyhjä ja suora pätkä niin ei voinut vastustaa kiusausta *

    Asiasta kuudenteen; ennen Hampuria tuli kakskaistasella bahnalla mitattua pisin rekasta rekalla ohi ohitus mitä itelle on eteen sattunut, tasan 8 km ja edes silloin ei ois päässy siitä toisesta ohi ellei se ois säälistä vähän hellännyt! Kansa kiitteli takana ja me niiden joukossa *
    XX -06 (2012 - 2014)
    Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
    GSX-R 1000 k8 (2010)
    XX -08 (2008-2010)
    XX -05 (2005-2008)
    CBR 600 F4 -00 (2001-2005)