Olin parkkeeraamassani pyörääni ja vieressäni oli suzuki gsx-f 750 ja pyörän omistaja. Kaveri sanoi siinä että "oletkos varma että moposi on ihan ehjä kun pitää tuollaista kilkatusta/kolkotusta"! No selittelin sitten siinä että se nyt kuuluu asiaan jne jne..Ei ottanut opikseen ja sanoi että oletkos varma ettei joku paikka ole löysällä tai ettei NOKKAKETJUT rallata![]()
..Nojoo, mitäpä tuohon nyt vastata, oli pokassa hieman pitelemistä...Tosin ehkä tuollaisen ymmärtää jotenkin
![]()
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Onko se ducatin ääni sit pelkkää kilinkolinkalikali-ääntä??![]()
Pieru kertoo paskan laadun
Ei ole, jos kyseessä on karvalakki-pikkukone.(RalliMakkara @ Heinä. 13 2005,22:32) kirjoitti
Vain 900-moottorista ylöspäin on kuiva kytkin joka etenkin avoimella kopalla ko-ko-ka-kaliseeee...
Eikös niitä pienempiäkin ole kuivalla kytkimellä, siis ainakin ollut?(Jyri @ Heinä. 13 2005,22:33) kirjoitti
Enivei, kaitpa se niin on että jos semmoinen kuivakytkin -Ducati kuulostaa kilikellolla varustetulta sepelimyllyltä, kaikki on ok ja kone kunnossa.
Noin muuten, mää oisin varmaan vastannut niihin oletko varma -kysymyksiin vain sanomalla -olen.![]()
Siis kysykö Suzukin omistaja oikeasti että onko mopo ehjä kun pitää tuommosta kalakatusta - sen on täytynyt olla TOSI *mopoonsa
Minulta naapurin rouva kysy yks päivä kun laitoin mopon käyntiin (Suzuki GSF750F 03) että onko tuo ihan kunnossa![]()
Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
Suzuki GSX-750F
Ja mulle pihalla olleet vanhat mummotkin taannoin ihmetteli että kuinka toi on noin hiljainen... onhan se 600cc rivinelosta vakioputkilla aika ompelukone, mutta silti. Ei kuulemma ollut kuulossa vielä vikaa.
Muistan aina kaverini bemurikuskin ilmeen kun saavuin ekan kerran Ducatilla hänen pihaan. Kaikki oli hyvin kunnes painoin kytkimen pohjaan, ja kun oli avoin koppa, niin johan kohosi kulmakarvat ja suu meni irvistykseen. Suorastaan hätääntyneenä kaveri ilmoitii mulle, että "sulla on jo..jo..jotain pahasti p***ana koneessa...!"
Ja minulla oli hauskaa. Kaveri ei ollut uskoa korviaan, että sen kuuluukin pitää sellaista ääntä.
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
No nyt hän mä hokasin. Ens kesäksi ostan klin klonk kali kali klink lonk Ducatin.... Tuota, ihan totta. Mitä hauskaa tossa nyt oli. Kyllä noihin japseihinkin voi laittaa narulla tyhjiä kaljatölkkejä perää kolisemaan ja kun kyytissä on joku, luulevat että on juuri mennyt naimisiin. *![]()
www.energiamestarit.fi
Kaikenlaista ihmiset kysyy. Kerran erään ravitolan läheisyydessä käyttelin Ducea tyhjäkäynnillä ja siihen ilmestyi hieman ilmeisesti olutta maistellut täti-ihminen. Hän kysyi minulta, että onko tuo ko. laite moottoripyörä vaiko VESPA. Vastasin hänelle hieman hämilläni, että no Vespa kai tämä varmaan sitten on. Täti poistui hieman pettyneenä kuultuaan vastaukseni. Jos olisin vastannut moottoripyörä, niin olisikohan täti-ihminen pyrkinyt kyyditettäväksi, siis Ducati 748:n kyyttiin.![]()
Minäkin onnellisena ducatin omistajana olen joutunut jopa kärsimään tästä. Tossa viikon alussa ajelin tankilta himaan ihan tyytyväisenä... no puolessa matkaa taksi tulee vierelle ja viittoo niin prkleesti. No ei siinä muuta kun bussipysäkille parkkiin ja ihmetteleen että mikä nyt rikki. taksiäijä jatko matkaa. no kattelin pyörän läpi eikä mitään vikaa. oletan että äijä ihmetteli kovaa kilkatusta ja kolinaa ja luuli että pyörä on päreinä. mutta sehän on vaan ducce se.
oon saannu myös kommentteja:
"sulla on öljyt lopussa!"
"taitaa tulla kallis huolto"
ja ehkä paras "vittu mikä kolina" carusellin pihassa joku tietäjä heitti.![]()
Jotkut 'ekspertit' ihaili trumpan rocket 3sta mutterilla kerran.. tyyliin 'täähän on 3mukinen plaa plaa plaa' trumppa kuski siinä vastaili iha rauhallisesti... no sufeen imettyäni siitä iskin Buellin tulille niin eksperttien päät pyöri vähän aikaa ympyrää kun ei heti keksiny mistä se maatalousmoottorin ääni aluks tulee.
Että onhan noita..
Mulle tulee tosin aika vähän noita fiilistelijöitä selittää.. no toisaalta olenhan aika ruma Tero ;)
Energy of the gods, adrenalin surge
Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
Up here in the air, this will never hurt
I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
Antaa ihmisten ihmetellä ja jos ne saa jotain siitä että ne on jostain jotain tietävinään, helvetin hyvä niin!! Jospa niillä olis sitten seuraavana känni-iltana vähemmän tarvetta pullistella snagarilla tai hakata vaimoa/kaveria/serkunpoikaystävää/koiraansa...
Mä sain aikanaan Motovelhoilla monet hyvät naurut kun (yleensä lähempänä keski-ikää olevat rasvari-) äijät laputtaa liikkeeseen kuin Euroopan omistajat ja ensimmäinen kysymys mut nähdessään oli: "Onks täällä ketään!??"
No hyvähän se vaan on kun asiasta huomautetaan, mutta mikäli kyseinen ääni ei kuuluisi ducatin ominaisuuksiin niin kyllähän sen jo tyhmempikin tajuaisi että on jotakin vialla, lähinnä pyörän omistaja
Toisaalta mikäli ei suuremmin näihin pyöriin tutustu ennen hankintaa voi käydä linjat kuumina huoltamoihin!
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Juuri näin.. Minä en meinaa malttaa sammuttaa omaa tyttöä, kun olen sen parkkiin saanut. On se niin hienon kuuloista "meteliä"(JIMJAK @ Heinä. 15 2005,13:45) kirjoitti
![]()
Ducati SS900FF -02
Ittelläni on ainakin SS750HF -99 kuivalla kytkimellä ja termarin putkilla ja kyllä se onkin kääntänyt päitä. Kuulostaa IHAN pommilta vaikka just huollettu eikä 40k enempää taulussa =D
"korjaa pakoputkes"
"toi leviää kohta"
...
Mut eiku:
![]()
Ai jaa...kyllä mun fzr:n käyntiäänet "hivelevät" korvia...(JIMJAK @ Heinä. 15 2005,13:45) kirjoitti
*äänet senkun paranee kun lähdetään liikkeelle..meinaan toi laatikko sävelet *
![]()
(kippis @ Heinä. 20 2005,14:58) kirjoitti
Eikös nuo pienemmät 600-800:t ole märkäkytkimellä?
800:nen on märkäkytkimellä ja veikkaan (ei jaksa tarkistaa), että se on kiinni vuosimallista. SS1000 on edelleen kuivalla kytkimellä.(nixu @ Heinä. 20 2005,22:32) kirjoitti
Desmo Jugend
Edelleen? Sehän on se viimeisin SS-malli, jota edelsi 900-nen, ja eikös se ollut seiskapätkän tavoin märkäkytkin -peli, siis ainakin nää uudemmat ie -mallit.
Mutta kiva tietää että se(kin) siis on kilikoli -malli, se 1000DS. Joskus ois nääs kiva sellanenkin koeajaa ja ehkä jopa omistaa...
SS1000 2005
Dry multiplate with hydraulic control
Tottuisikohan sellaiseen 800:sen pehmeä putputuksen jälkeen?
SS900 valmistettiin myös loppun asti kuivalla kytkimellä: Ducati.com
Dry multiplate with hydraulic control
Desmo Jugend
Joo, helinää helskettä ja avoimet kytkinkopat Ry.
Ilman Termiksiä ääni painottui ehkä liikaa sille kilinkalin-osastolle, joten volyymia pönttöihin tasasi toistokäppyrän, mutta myös vääntökäppyrän. Vielä yksi piikki pois eturattaasta ja Bella Donna kulkee kuin kaunis ajatus.
Moottorijarrun lisäksi etujarrua tarttee vain risteyksissä, joten sekin on mukavaa.. Kyllä huoltiksilla kuulee kaikkea kivaa. Viimeksi "asiantuntijaporukka" katseli hetken pyörää ja totesi: "Tuossa taitaa olla aika tykki, äänetkin on kuin kilpavehkeessä" Lämmitti taas mieltä. Hmmm..
Mutta Bike-lehdessä 999S oli "pudotettu" Maxi-sport ryhmään "Superbike" ryhmästä.. Hmmm again..![]()
Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
SS750 kuivalla kytkimellä? Oikeastiko? Luulin aina että SS900 on pienin kone joka on kuivakytkiminen. No, en jaksa asiaa tarkastaa. Kertokaa paremmin tietävät asiasta lisää.(kippis @ Heinä. 20 2005,14:58) kirjoitti
.
Ei ole SS750-mallissa kuivaa kytkintä eikä siihen sellaista saakaan kovin helposti koska lohkossa on liikaa reikää... Tässä kohtaa uskoisin omistavan luulevan, että hänellä on kuiva kytkin, mutta jos sitä tutkisi tarkemmin...
Näin muistelinkin. Kiitos dementtisen mieleni vahvistamisesta(Jyri @ Heinä. 26 2005,11:13) kirjoitti
![]()
.
Äänistä tuli mieleeni taas perinteinen Baltic-tourimme, jossa perässä ajajat laskivat Riikan ja Vilnan kaduilla kuinka monta autojen varashälytintä pärähtää päälle kun ajoimme ohitse. Oli siina taas naurussa pidättelemistä... meinaan kun jyrskyttelee teitä pitkin Pasolla jossa on hirveän näköiset mutta kovaääniset putket...
(kun pyörähdettiin erään marketin parkkiksella kaveri sanoi kuuden hälyttimen laukeavan päälle...)
- Ducati - ainoa oikea jyrskytin