Eli MYYNTI ilmoitus oli tällainen....
Hieno kuntoinen fj 1200 uusilla kulutus osilla.
(mm renkaat jarrut ym.) myynti kuvassa oli pyörä takalaukulla.
Puhelimessa kehuivat että kuitteja koneen laitosta on parintuhanne euron edestä....
Noh kun hain pyörän ehkä olin myös tyhmä kun otin...
renkaat oli kuluneet Kesti reilun tuhat kilsaa(ei sutimista)Jarrujen osat oli kolme vuotta aiemmin vaihdettu,selvitin edelliseltä omistajalta. takalaukkua ei löytynytkää enään kadonnut jonnekkin(otin sitten vanhasta pois) ja koneeseen tehdyn remontin kuitteja ei sitten löytynytkään mutta molemmat myyjät kehuivat nähneensä ne jossain päin liikettä......
Noh netissä ko.liikkeen sivuilla myydään cb500 hondaa oikein kuvan kera niin oho kun kuvaa kattoo niin se onkin er5 kawa.... eli voiko moiseen liikkeeseen luottaa???
Minä olen nyt kuitenkin ajellu ostamallani pyörällä 5000 tkm ilman ongelmia kun olin sillon päättänyt että tuon pyörän minä haluan ... ainoita paikkoja jotka huoli vanhan ratsuni vaihdossa.
t:J
Näillä mennään mitä on saatu !
Hehee! Kuulostaa aika perinteikkäälle toiminnalle tuossa liikkeessä. Muutenkin asiat on Oittisella aina hoidettu "hiukan sinnepäin"-asenteella.
Ihan edulliseen hintaan on toisinaan tullut jotain sieltä osteltua, mutta taitaa olla kavereilla hiukan liian kiire, kun ei hommat tunnu oikein koskaan toimivan niinkuin pitäisi. Usein tuntuu, että henkilökuntaa ei oikein jaksa homma kiinnostaa. Ei ole kovin "myyvää" porukkaa. Tuntuu välillä, että itse pitää puoliväkisin käydä tarpeet hakemassa. Ihan kuin eivät haluaisi luopua mistään.
Huoltopuoleen turvaudun nykyään vain äärimmäisen suuren tarpeen edessä: kyllä siellä on kaikki sovitut jutut tehty, mutta ei koskaan koeajoja säätöjen yms. jälkeen. Tulee sellanen tunne, että tulikohan maksettua tyhjästä, kun ei mekaanikko ole edes testannut toimiiko vehkeet niin kuin pitäisi. Se huoltopuoli näyttää muuten lähinnä murskaamolle (tavarat ihan v*tun sekasin). Luulisi että siellä on vaikea työskennellä. Ja kiire tuntuu olevan aina, varsinkin jos tulee reklamaation merkeissä liikkeeseen.
Noh! Joka tapauksessa, tulee siellä käytyä varmaan jatkossakin, lähellä kun on. Mutta jos siinä firmassa olisi kaikki kunnossa niin varmaan tulisi osteltua paljon useimmien osia ym. sieltä, eikä kilpailijoilta. On Oittisella nimittäin ihan kilpailukykyiset hinnat. Pitää vaan ensin mennä paikan päälle ottaa ostettava tavara käteen, varmistaa että on oikea ja työntää rahat myyjän käteen. Tilaustavaran ostaminen onkin sitten hiukan riskialttiimpaa.
Pikkusen täytyy vetää takasin päin .... lähettelin sähköposteja pari kappaletta .... heps kukkuu soittivat takasin ja kertoivat että kuitteja on löytynyt ..... eli kahtotaan ja ootellaan kuin käy.....
edell. FJ:hin tyytyväinen...
Noh oli aikasemmin pikkusen hätänen ei ole kuulunut aikasempien soittojen jälkeen mitään ....kuhan lupaavat .... menenpä lauantaina käymään henk.kohtasesti ja kysäsempä kuittien perään ......(xj650t @ Elo. 05 2005,20:39) kirjoitti
Tyypilistä Oittistatyypillistä pieksämäki touhua
![]()
Firman nimi vaihtuu kokoajan mutta sama mies pysyy tiskintakana aina,olen joitakin kikottimia aikoinaan oittiselta (sillon moto savo) ostanut ja lupaukset ovat aina olleet tota luokkaa....
Kaikki on uutta ja hienoa![]()
![]()
Yamaha FZS 600 -02
"Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
No niin tuli sitten käytyä kyselemässä löytyneitä kuitteja ... ei niitä ollutkaan (ehkä olettivat että ei tule 250km takaa kyselemään) .... noh kun astuin liikkeeseen niin tuli ystävällinen tervehdys ... mutta .... kun esitin asiani rupes kummasti muut asiat kiinnostamaan .... ja kuitteja ei ollutkaan vain jotain omistajuus todistuksia .... mutta kehtas he?&%/tti soikoon sanoa että ne edellisen omistajan piirongin laatikossa ... Pitääkö noi PIR&% ukot meitä tavallisia pulliaisia ihan pelleinä ettei me osata itse selvittää asioita ... noh onneksi olen hämeestä ja tavan hidas niin en käynyt kurkusta kiinni .... olis siitä kai saanut saman kuin ihmisestä(xj650t @ Loka. 13 2005,18:26) kirjoitti
.
Edelisten omistajien kertoman mukaan (90-2000 liikkuva poliisi,robifox,yksityinen 01-03 , yksityinen 03-04 ja minä sitten 05)huollot tehty 5000 välein , rungon/renkaiden kaikki laakerit vaihdettu 01 (100 000km) kone samalla aukastu ja tarkastettu ettei kulumia ole sylintereissä(kuin uudet) kansi laitettu ja nokkaketju vaihdettu samalla,samaten teräspunosletkut etujarruihin .....
eli tuosta edellisestä listasta 05 vuonna MOTO-OITTINEN myy pyörää jossa on paljon uutta osaa eli 4v vanhoja palikoita.
Minun puolesta PIEKSÄMÄELLE vois antaa jonkun luotettavuus palkinnon.
TERV: Jari L.
ps. 15 000 km kesällä ko jammulla ajaneena peli toimii vielä, onnex ei hajonnut, mitenkähän puolen vuoden takuun olis käynyt minkä myönsivät![]()
Kuulostaa aika tutulta oittisen toiminnalta. Hinnat on kyllä ihan ok mut muu touhu aika syvältä.
Jos Oittisella käy vain siitä syystä että se on lähellä niin kannattaa harkita tutustumista Varkauden osaan&koneeseen. Ovat ottaneet pyörät osaks toimintaa vasta ihan viime vuosina mutta ovat saaneet pari asiantuntevaa kaveria sinne töihin. En ole missään saanut niin hyvää palvelua kuin siellä. Myyjät jopa jaksavat turista mukavia varsinaisen ostotapahtuman jälkeenkin. Viime kuuleman mukaan huoltotilatkin olis tulossa lähiaikoina. Hieno paikka.
Oho! Jopas kuulosti maksetulta mainokselta.
Superbike #7
Pistetääs vielä pari esimerkkiä tosta Oittisen toiminnasta, kun jäi edellisestä viestistä puuttumaan.
1. Pari, kolme vuotta sitten vein sinne piikisen kotarin koneen laitettavaks vaihteiston takia. Sanoin ettei oo hirvee kiire, mutta jos kuukauden sisään sais pois. No lupasivat ilmottaa kun kone on valmis. Odottelin vähän reilun kuukauden ja kun mitään ei kuulunu kävin paikan päällä ja vastaus oli että ei ehditä laittamaan sitä ainakaan kahteen viikkoon, kun on kilpapyöriä laitoissa. Tätä samaa rataa homma jatku neljä kuukautta kunnes vihdoin sain koneen sieltä pois. Tosin positiivista tässä oli se että laskussa oli merkattu työtunteja vain yksi, kuulema hyvityksenä viivästyksestä.
2. Tänä kesänä kawa rupes oireilemaan, eikä tykänny aina käydä kaikilla pannuilla alle 2000rpm. Vaihtelin tulpat ja tulpanjohdot, mutta ei vaikutusta, joten varaamaan aikaa kaasareiden synkkausta varten Oittiselta. No pojat synkkas kaasarit eikä aikaakaan menny kun reilu puol tuntia(laskuttivat sen puolikkaan), mutta vika ei hävinnytkään ja huoltomiehet eivät osanneet muuta kuin pyöritellä päätä ja levitellä käsiä. Ois kuulemma tarvinnu lisää aikaa vian määritykseen. Niin ja kaiken huipuks tyhjäkäynti oli säädetty niin korkealle että kierrokset jäi alkuun n. 4000 ennen kun laskivat noin 2500! Tästä seurauksena että pyörä "huutaa" koko ajan ja moottorijarru katosi lähes täysin! Ruuvailin sit vauhdissa tyhjäkäynnin mieluisammalle tasolle.Tämän lisäksi kolmos- ja nelospannun sytytystulpat oli vedetty vain sormitiukkuuteen. Kotimatkalla sit alko vahvistumaan pelko siitä että ne kawan surullisen kuuluisat venttilit vetelee viimesiään. Ajoin kotona pyörän suoraan talliin ja ennen pyörän purkuoperaatiota soitin tutulle moottorivelholle. Kysy puhelimessa tulppien värin(oli muuten erivärisiä joka tulppa), ja niiden perusteella sano ensimmäisenä että venttiilivika! Oikeessa oli.
Se mikä jäi mietityttämään oli se, että miksi kaksi ammattimekaanikkoa ei osaa kertoa maksavalle asiakkaalle samaa, puuhasteltuaan pyörän kanssa lähes tunnin, kuin joku muu kolmen minuutin puhelun jälkeen.Ihmetyttää vaan.
Superbike #7
Menin ostamaan 2010 crossia jossa moottori remontti tehty; öljy lammikko alla n. 1,5m halkaisijaltaan. Ei varmaan olisi ollut iso investointi laitaa vielä vaihdevivun stefa kun noin ison remontin oli "tehny"
En suosittele