No niin arvon kanssa motoristit, eli kyseessä on nyt ensimmäisen kesän suzukisti *
Ja nyt on alkanut kiinnostamaan tuollainen 750 Z:ta, katteella tietenkin. Itsellä tällä hetkellä alla 600 Bandit, jossa ART:n slipari. Hyvin köhii *
Mutta kertokaa minulle millainen Z 750 S on ajaa. Itse olen 186 ja painoa 105 kiloa, niin luulis pysyvän pikkusen allakin jonki aikaa.
Onko kyseisessä pyörässä mitään tyyppivikaa ja kyseessähän on aika puhtaasti tällänen fighter pyörä. Eli kun vaihdan Banditin Z:n missä tuntuu ensimmäisen, niin ja onko ajo-ominaisuuksissa paljonkin eroja? Kuinka paljon tuo pikku etukate auttaa ajossa?
Onko ilkeä lähteä ajeleen 200-300 kilsan reissuja Z:lla, tai onko kukaan ajanut ? Millaista oli ?
Eli nyt kaikki Z:alaiset kertokaa mitä hyvää ja mitä huono pyörästä olette löytäneet. *
itse voin kertoa banditistani, että ihan kiva pyörä, vähän ehkä liian peruspyörä. Kumminkin on tullut ajettua motocrossia 5 vuotiaasta lähtien *
Kiitos jo etukäteen.
- Face Yor Fears and Live Your Dreams -
Katteellista Zetaa ei varmaan ole täällä kovin moni ajanut... Mutta perusmallista löytyy kokemuksia, käytä hakua.
Noin isolle miehelle voi ajoasentokäydä vähän ahtaaksi, itse olen 185cm/80kg ja tilavampikin ajoasento voisi olla.
Krossitangon vaihtaminen tuo vähän muutosta, itselläni vakiotanko oli liian sylissä.
Ajettavuudessa varmaan voittaa Banditin: Zeta on hyvä ajo-ominaisuuksiltaan tiettyyn rajaan asti (radalla alkaa kaivata kunnon jousitusta ja jarruja).
Vikojakaan ei taida ihmeemmin olla, jotain ominaisuuksia kylläkin: tärinä ~6000rpm kohdalla on aika paha (6:lla on paha ajaa matkanopeuksia n.125-140km/h, 150km/h jälkeen helpottaa... Tuli kokeiltua Saksan baanalla) ja vaihdelaatikko pelaa vähän epätäsmällisesti.
Kaveri hankki jokin aikaa sitten kyseisen pyörän ja kävin pari lenkkiä sillä heittää.
Itse en kyllä sanois sitä niinkään fighteriksi, vaan ennemminkin joksikin sport touringiksi. Aikalailla samaa sarjaa kuin esimerkiksi Jammun FZ6S paitsi tehokkaampi. Hyvä ajaa, varmaankin myös hieman pidempää lenkkiä. Hyvä peli!
Henkilökohtainen mielipiteeni... *noin kookkaalle kaverille en suosittelisi keskikokoisia pyöriä, ei sillä ettei matka taittuisi, mutta pyörä ja mies vois olla samaa sarjaa. *![]()
Voi olla pyörä vähän liian pieni teikäläiselle. Itse olen 175cm ja 78Kg ja tuntuu suht passelin kokoiselta. Ei tosini yllä kantapäät maahan molemmilta puolilta yhtäaikaa meikäläisellä mutta päkiät tukevasti.
Itsellä on noin yleisesti hyvin vähän kokemusta pyöristä, joten en osaa paljoa verrata. Erittäin tasainen pyörä. Katteellisessa mallissa on miellyttävästi analoginen rpm ja nopeusmittaristo. Vaihteisto toimii tosi napakasti. Jarrutuntuma voisi olla ehkä parempi, mutta vika voi olla käyttäjässäkin
Tehon puolesta en käsitä kuka tarvitsisi ainakaan maanteilla enempää![]()
Kawasaki Z750S/2005
No olisiko sitten tonninen Z:ta parempi meikäläiselle, kun kokoa ja painoa löytyy ?
Silloin on ehkä toi 1200:n Banditti kans harkinnassa...
Olis ollu vain kiva edetä askel askeleelta ylemmäs...
Tai millaisesta pyörästä puhutaan jos 750 Z:ta on keskikokoinen nii mikä olis sit iso ?
- Face Yor Fears and Live Your Dreams -
Noi on hiukan erityylisiä pyöriä, mutta Z1000 on koottu paremmista osista ja on tehokkaampi kuin 1200 Bandit (S?). Bandit (S?) on parempi matka-ajoon ja siis edullisempi.(Sampop @ Heinä. 24 2005,15:57) kirjoitti
Itse tykkään ZK:sta kaikinpuolin. Todella mukava kaupungissa ja mutkateillä, mutta välillä olisi hauska antaa mennä kovaa pidemmänkin aikaa, mutta se ottaa välillä zetassa voimille.
Jos noi kaks on vaihtoehtoina, niin Zeta. Entäs tonninen fasu?
Hyvä vehje on tyrkätä menemään suoralla ja mutkatiellä. Ite oon 193 pitkä ja massaa löytyy n.120 hyvin mahtuu ajamaan, jos ei mahdu ajamaan kannattaa harkita pientä jumppaa et taipuu mopon päälle. Päivässä taittuu helposti yli 600 kilsaa, harjoittelu tekee mestarin.![]()
![]()
Alkuperäiseen kysymykseen: vajaana kolmena päivänä 2000 km ajaneena voi sanoa että pidemmätkin siivut onnistuvat. Tarpeen vaatiessa kohtuullista haipakkaakin pääsee, ja jopa tappien kulutuspalojen huomaa kuluneen. Ainakin 182cm/86kg kuskille on sopinut hyvin peli alun ennakkoluuloista huolimatta. Kate auttaa selkeästi motarilla jne. Mitään vikojakaan ei ole ilmestynyt laitokseen. Ominaisuuksia kytätessä kannattaa kuitenkin muistaa että kyseessä on edullinen pyörä missä on kohtuullisesti menohalujakin.
Samaa mieltä. Ite 196 ja pitkälti toistasataa kiloo painoo, ja hyvin menee.(pappa71 @ Heinä. 29 2005,23:14) kirjoitti
Ja tuo katteettomuus ei ole ainakaan vielä haitannut, eikä kyllä suomen nopeusrajoituksilla pitäisikään haitata. Vielä menee joku 120km/h ilman mitään tuskaa.
Motarilla sillä ei ole kivaa, mutta motarilla ei millään laitteella ole kivaa...
Väkilukuun suhteutettuna kaikissa maailman maissa on yhtä paljon ihmisiä.
Mulla on ollut useita erilaisia pyöriä. Nykyinen z 750 on hauskin koskaan omistamani pyörä. Kevyt, nopea, helppo hallita mutkateillä, kokonaisuudessa hauska ajaa. Mikäli ajaisin paljon pitkää matkaa, pyörävalintani olisi toinen. Ehdottoman hyvä yleispyörä. Suosittelen
Ps. 181 cm ja 102 kg
Jeps... Saattaapi olla se kilonen teikäläisen painoiselle parempi... Vanhana krossikuskina tuut meinaan pettymään pikku Z iskareihin pahasti(Sampop @ Heinä. 24 2005,15:57) kirjoitti
Meikäläisen kokoisellekkin toi etupää on turhan löysä 170cm 65kg
-HD FXD -07
Vanhoja...
-Z750 -04
-CBR 1000 RR -04
-YZF R1 -08