Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä mutta kun kotilokin käynnistyy ekalla yrittämällä (ja on vielä ranskalainen!) niin miksei mopo?
On uuden karhea (3000 km ajettu) ja seuraava huolto ei tuu ihan äkkiä. Ryyppyä annan aina ohjesäännön mukaan (kylmänä) ja silti saa käynnistää pari kertaa ja kestää jotakin sekunteja ennen kuin sytyttää. Onks jotain mitä voin itse tehdä tilanteen korjaamiseksi?
No eihän tää maailmaa kaada mutta... *![]()
CBF600SA
"There are too many people and too few human beings."
Kyllä sen pitäisi käynnistyä. Mulla käynnistyy aina ekalla.. Talven jälkeen vaati kaksi kertaa.
edit. niin ja vm on 2002 ja 45tkm ajettu.
Happy with what you have to be happy with.
Kyllä se mulla ainaki niin ranskalainen auto, kuin jaappanilainen prätkä ovat käynnissä hyvä että kerkiää startista otettaan vielä edes höllätä. Autossa nyt mitään huikkaa olekaan, mutta mopokaan ei lisäkakkua saa kun vasta sitten jos oikeasti on kone kylmä, eli alle 10 ast plexin alle asennetun digilämpömittarin mukaan. Ja 1 kolahtaa silmään heti kun tuossa mittarissa on 15 tai enämpi - muuta käyttöä tuolle mittarille nyt niin olekaan(Kikka6 @ Heinä. 22 2005,10:16) kirjoitti
Ainoa että lämpötilan ollessa alle 5 ast tuo lämpiäminen saattaa kestää hetken
![]()
- Pyörä myyty jo pois -
Tarkennapas vähän mikä mopo on kyseessä, ja minkä verran sillä on ikää..
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
kyllähän se pitäs ekalla käynnistyä...![]()
Tuli taloon huhtikuun lopussa ja vm. -05 eli tuore tapaus. Ekahuolto tehty, ei muuta. Honda tiätenki ja CBF600S.(Earthend @ Heinä. 22 2005,10:46) kirjoitti
CBF600SA
Meitin mopot molemmat vaatii vähän kaasua käynnistyshetkellä kylmänä, R1 ja XX...
"On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
-Nalle Puh-
Kyllä sen sitten pitäis laakista lähteä käyntiin.. Onkos se aina ollut tuollainen, vai vasta huollon jälkeen(Kikka6 @ Heinä. 22 2005,11:44) kirjoitti
![]()
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
No jävlar, eikö tosiaan ole itse mitään tehtävissä? Missä kaikki tekniikan ihmemiehet luuraavat???
Muuten, Vieremälläkin pitäis olla viinakauppa vaan kun ei oo.![]()
CBF600SA
Tuohan on kaasutinpeli, eli oliskohan säädöissä pientä viilaamista..
dont worry! mulla lähtee aina vasta viimesellä käyntiin!!![]()
Yritä elää tulojesi mukaan, vaikka sitä varten olisi otettava lainaa.
Kyllä nyt on jotain pielessä ku HONDA ei käynnisty ekalla,mun
Pani lähtee aina ekalla!!![]()
Suiza on hyvä pyörä
(Kikka6 @ Heinä. 22 2005,11:44) kirjoitti
Itsellä on ollut samanlainen pyörä käytössä keväästä 05 saakka, ajettu 9000 kilometriä ilman ongelmia. Kokemuksesta voin sanoa että jos honda ei lähde käyntiin, kyseessä on oikea ongelma, olen ajellut yli 150000 km ajetuilla hondilla ja AINA lähtee ensi yrittämällä käyntiin.
Kukin ajaa varojensa mukaan... Honda CBF600s 2005, XRV 750 ja Lynx Adventure 2010
-Ekalla lähtee. Mopokauppaan..?
Ettei vaan kanittais neulat? Ei tulvi kaasarit tms, bensa haiskahda?
Elämäntapamotoristi
Mulla on ja uutukainen cbf600s.. aamuryyppyyn se on jo tottunut, joskus piiiiitkän duunin parkkiksella seisomisen jälkeen myös.
Olen kyllä huomannu, että vanha rebeli käynnisty (yleensä) selkeesti kiltimmin ku tämä uusi tulokas... mistä lie johtuu...?
Honda Rebel125 -95 ~ CBF600s -05 ~ Suzuki GSX-R600 -06
Mitä useampi mutka sitä mukavampi matka
oma pyöräni käynnistyy paremmin ilman ryyppyä [kesät talvet] mutta se onkin kasari-pyörä ja siksi varma toiminnaltaan..
VT750C2 -2000
Kasaripyörä? Siis 80-luvulta?(Hellevi @ Elo. 05 2005,18:34) kirjoitti
![]()
Ducati Monster S4R -04
Ducati SS600 -95
Kyllä sitä saattaa joutua parikin kertaa nappia painamaan... välillä käynnistyy yhellä, välillä kahella... samainen mopo siis(Kikka6 @ Heinä. 22 2005,11:44) kirjoitti
Ja seuraava...eli CBF600S, eikä kyllä tahdo kylmänä ekalla lähteä. Lupaa, mutta toisella vasta käymään. 6 päivää vanhassa vehkeessä mittarissakin jo kyllä huikeat 150 kilometriä...Eli saattaapi olla kuluneisuutta jo havaittavissa...
Kyllähän Hondat on aina lähteneet ekalla käymään, paitsi todistettavasti Honda Monkey, joka talvella yli -15 asteessa tarvitsi aina kaksi (2) polkaisua![]()
Ei vaan, jo kolme CBF-omistajaa näyttänyt kirjoitelleen että ei lähe ekalla? Kai te ryyppyä käytätte kumminkin? Aika hassulta, jopa uskomattomalta, kuulostaa jos ei näissä lämpötiloissa, ryypyllä, lähde ekalla käymään. Ilman ryyppyä voi sitten jopa Hondan kone sen kaksi (2) starttausta tarvitakin
![]()
Try again. Fail again. Fail better.
Kyllähän se ryypyllä lähtee ihan nätisti. Ei ongelmia
Hauska huomata, kuinka paljon täällä on meitä cbf:istejä![]()
Honda Rebel125 -95 ~ CBF600s -05 ~ Suzuki GSX-R600 -06
Mitä useampi mutka sitä mukavampi matka
No kun ei ekalla lähde niin ei lähde(staalo @ Elo. 17 2005,22:59) kirjoitti
Pitää sit varmaan vaihtaa vaikka Jawaan...?
Ja juu, kyllä, älykkyys on ymmärtääkseni riittänyt ryyppyvivun löytämiseen ja käyttöön...![]()
Katso merkki tarkemmin, ei ole Honda, koska se käynnistyy aina ensimmäisellä myös talven jälkeen.(Kikka6 @ Heinä. 22 2005,11:44) kirjoitti
![]()
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
jos muuten toimii normisti, ni tuskimpa nyt viasta on kyse jos ei ihan sekunnissa hörähdä...![]()
www.alphaindigo.net
www.soulhealermusic.com
juu, siinä silloin on tuskin sen suurempaa vikaa kuin merkki.(ace73 @ Elo. 18 2005,23:30) kirjoitti
KTM 690SM
sie sen sanoit, en minä(Calypso @ Elo. 18 2005,23:40) kirjoitti
![]()
www.alphaindigo.net
www.soulhealermusic.com
Jos nyt Kasawika-poijaat sun muut elinvaurioiset keskustelisivat vaan omista pyörämerkeistään...saapa sitä varmaan täälläkin olla, jos olisi jotakin Honda-asiaakin...![]()
![]()
Mulla on sama pyörä, ajettu 4800, joka "kylmä" käynnistyksessä ryyppy täysin ulos, ni heti lähtee. Sitä saa kyllä melko pian alkaa pienentelemään ja saman tien liikkeelle.
Onhan siinä se tyhjäkäynnin säätöruuvi, tod. näk. sen pieni lisääminen auttaa käynnistystä. Taisivat 1000 huollossa, vähän panna sitä pienemmälle originaalista.