Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 39:een 39:sta
  1. #31
    Tuli tuossa itsellänikin mieleeni, että kuinka kauan pyörität konetta sillä "ekalla" kerralla, kun se ei lähde käyntiin?
    RSV Mille
  2. #32
    Lainaa (opa82 @ Elo. 19 2005,20:28) kirjoitti
    Tuli tuossa itsellänikin mieleeni, että kuinka kauan pyörität konetta sillä "ekalla" kerralla, kun se ei lähde käyntiin?
    En tiedä keneltä kysyit, mutta minä pyöritän noin 2-4 sekuntia.

    Hassua kyllä, pieni kaasun anto tuntuisi auttavan, vaikka kylmällä koneella siihen ei pitäisi koskea...?
  3. #33
    Ongelma on ainakin toistaiseksi poistunut kun en anna ihan täysillä huikkaa. On ollut sen verran lämpimät kelit että ilmeisesti vähempikin riittää.

    Just on tulossa 6000 km:n huolto joten saa pojat säätää jos on tarvetta.
    CBF600SA
    "There are too many people and too few human beings."
  4. #34
    Kuten jo tuonne toisaalle asiasta mainitsin, niin eilen 6tkm huollossa todettiin käynnissä jotain häikkää ja vaati ilmeisesti kaasareiden säätöä.. Mikä ei siis ole normaalia näin uudessa hondassa -> takuuseen. Nyt tuntuu, että startitkin ovat aiemmasta vaan helpottuneet. Koskaan ei ole suuria ongelmia ollutkaan, mutta ryypyttämisen on voinut jättää vähemmälle ja aina lähtee ekalla.
    Ja vielä asiasta kukkapurkkiin: ootteko öljyjä/suodatinta vaihdattaneet jo 6tonnin huollossa?
    Honda Rebel125 -95 ~ CBF600s -05 ~ Suzuki GSX-R600 -06

    Mitä useampi mutka sitä mukavampi matka
  5. #35
    Wanha (97) XX vaatii aina kylmänä ryyppyä käynnistyäkseen, semmoista hellettä ei vielä ole eteen tullut etteikö tarttis, lähtee tosin aina ekalla.
    Do you have premonitions of déjà vu?
  6. #36
    Kolme mopoa omistanut ja kaikki on lähteny närkkäämällä käyntiin JOS akku on ok.

    Erikoista mopoissa on, että huonolla akulla saa jauhaa kyllästymiseen asti käynnistymättä, mutta hyvällä akulla riittää hipasu starttinappulaan.

    Jos akku on ok ja kylmänä käyttää ryyppyä ja ei käynnisty ekalla, kannattaa vaatia huoltoa etsimään vika takuuseen (käytännössä hankalaa). Tahtoo käydä niin, että tulpat kastuu eka yrittämisestä ja käynnistyminen vaikeutuu entisestään.

    Uusissa vehkeissä on niin paljon elektroniikkaa mukana, että vikapaikkoja on todella paljon ja monasti huoltokin joutuu nostamaan kädet pystyyn, jolloin viasta tulee ominaisuus.
  7. #37
    ekalla pitää lähteä, jos ei niin ainakin tokalla muuten huollon tarvetta
  8. #38
    Ei lähde ekalla ei, mutta tokalla kyllä, jos huomaa antaa vähän kaasua. Muuten kyllä toimii tosi hyvin, vaikea uskoa, että olisi jotakin vikaa oikein...?
  9.  
  10. #39
    Alkuperäisen kysyjän ongelma lienee jo tähän mennessä ratkennut, mutta kommentoin silti...

    Kuten jkj58 mainitsikin jo muutama kuukausi sitten, niin akun on syytä olla kunnossa.

    Kärjetön sytytys vaatii kunnolla toimiakseen yli 11 volttia ja starttimoottorin pyöritys saattaa tiputtaa jännitteen huonolla akulla 8-9 voltin tasolle. Silloin saattaa käydä niin että pyörä käynnistyy vasta "juuri kun lopetat starttaamisen" ja jytyä riittää kipinäntuottamiseenkin.
    Honda ST1100 Pan European
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12