Tässä heti lakuun kuvia.
Tuollaisen ostin viime sunnuntaina. Eilen sain kuvattua, kun vihdoinkin olin hinkannut tarpeeksi vahaa pintaan. Erikoista pyörässä on hiilariyläputket, joista tulee mukavat äänet. Lisäksi löytyy minivilkut ja ankanpyörstö. Ulkonäkö on lähellä täydellistä. Ehkä laitan muutaman Le Mansin MotoGp:stä mukaan tarttuneen tarran ankanpyrstöön. Sen lisäksi en ulkonäölle teen muuta kuin pidän pyörää hyvässä vahassa. Täytyy vielä kehua noita hiilariyläpputkia. On se hienoa, kun putket tulee molemmin puolin sivuille ja niistä kuuluu ääntäkin.
Muuta pyörästä. Ajettu reilut 22tkm ja lisää tulee. Renkaina alla uudet pirellin Diablot. vaihdoin renkaat heti kunnollisiin, vaikka alla olleet eivät olleetkaan sakkorenkaita. Tarkoitus on ajaa tuolla myös radalla, joten touring renkaita en siihen laita, vaan päinvastoin tarkoitus on siirtyä Diabloista pehmeämpiiin seoksiin, kun radalla-ajotaito kerttyy. Pyörä on oikein ketterä ja alusta jämäkkä. Tehoa on riittävästi. En halua tässä vaiheessa tehokkaampaa pyörää, koska aion harjoitella rata-ajoa tosissani tuolla. Tehottomampi pyörä ei lähde käsistä ulostuloissa niin helposti ja jarrutukset ovat helpompia, kun suoranopeudet ovat pienempiä. Kun vertaan pyörää VFR:ään niin VFR:ssä ei ollut paljon asioita paremmin kuin tuossa. VFR:ssä oli kätevä yksipuoleinen takahaarukka ja mukavampi ajoasento matka-ajoon. Matka-ajoa en tuolla aja, kuin pakolliset siirtymiset. Kaksipäällä ajolla en myöskään ala takaiskaria löystyttämään tai takarengasta kulmikkaaksi kuluttamaan. Tästä syystä ankanpyrstö saa pysyä paikallaan, kun se kerran on siihen vaivalla asennettu. Yläputkien takia ei ole edes kyytiläisen jalkatappeja. Vaikio vaimentimet ja kyytiläisen tapit löytyvät, jos tuolla joskus aikoo ajaa reissua, jota epäilen suuresti, kun ei ole ajoasento kovin rento, mutta sitäkin parempi radalla ajoa silmällä pitäen.
Lasten suusta kuulee totuuden ja pihan pikkulapset sanoivat, että on hieno pyörä, joten se on hieno pyörä!
VFR:ää käynnistellessä eivät lapset ja niiden hoitajat tulleet riviin katsomaan liikkeelleklähtöä. Olisiko se tuo Ducatin ääni, josta jo lapset synnynäisesti pitävät. Pitäväthän vastasyntyneet sokerin ja rasvan maustakin synnynnäisesti, kunnes oppivat jotain muuta. Sama lienee tuossa Ducatin äänessä. Sen lisäksi, että ne aina rivisssa suu auki katsovat, jos lähden ajamaan niin päivisin ne pärisyttelevät suutaan ja ajavat keskenään kilpaa polkupyörillään. Tätäkään en ollut havainnut VFR:än aikoina vaan ilmiö on lisääntynyt huomattavasti tällä viikolla, kun olen pyörääni pihalla rassannut. Paljon lapsosten hassuja kysymyksiä on tullut moottoripyöristä ja olen tietysti niihin vastaillut kasvattavasti. Olen kertonut niille, että tiellä ei saa ajaa kovaa, vaan moottoriradat ovat sitä varten.Tietenkin perustelin tämän turvallisuudella ja poliisin sakottamisella. Eilen eräs lapsi, joka ei osaa lukea pyörän merkkiä siitä kyljestä, kysyi minkä merkkinen tuo on. No vastasin, että Ducati. Kysyi onko hyvä merkki, sanoin että on oikein hyvä merkki. Sitten se tiesi jonkin toisen pyörämerkin ja kysyi onko Yamaha parempi kuin Ducati, johon tietysti vastasin, että ei se Yamaha ihan niin hyvä merkki ole kuin Ducati, mutta nämä ovat vähän makuasioita..
No tässähän tätä tekstiä yhteen viestiin. Kohta vaihdan pyörään öljyt ja lapset tulevat taas riviin katsomaan, kun lämmitän konetta ja irroittelen katteita. Sitten ne ajavat suut päristen kilpaa polkupyörillään pikin pihaa.. saavatpahan ainakin liikuntaa.
Kjeh Kjeh... Asiaa Harri !!!Koitahan olla konttaamatta noilla putkilla sitten.
Hienohan se on ja sinut tuntien varmaan hyvissä käsissäkin.
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Ducatin liikkeellelähtö on yleisötapahtuma, ei lieni ihan jokapäiväistä(Harri @ Kesä. 17 2005,09:48) kirjoitti
Itse sanon lapsille aina, että Ducati on paras ja hevi paskaa. Näin on oikeat asenteet ja hokemat opittu ajoissa...
Desmo Jugend
Täytyyhän sitä hyvin käsitellä. Tässä on nyt viisi päivää ostettu osia ja vaihdettu ja huollettu sitä. tietysti sillein sopivan verkkaiseen tahtiin. Maanantaina ostin uutta rojua ja huolsin ketjut, eturenkaan vaihdoin tiistaina, takarenkaan keskiviikkona, torstaina vahasin ja pesin, tänään taas vaihdoin öljyt ja putsasin eturattaan kotelon paskasta sekä vähän etukatteiden sisäpintoja.(Yamaha1 @ Kesä. 17 2005,11:28) kirjoitti
Tiedän tunteen! Onnea...
Se, että omistaja on tyytyväinen uuteen kalustoon, on todella kiva huomata. Pidä hauskaa sen kanssa...![]()
Ostin pukit, kun piti renkaat vaihtaa.. lisäksi se sivuseisontatuki on vähän hutera, joten parempi nostaa ilmaan koko laite.(GAMMA500 @ Kesä. 17 2005,17:09) kirjoitti
Ei ole järkeviä työtiloja, joten viihdytän pihan lapsia tekemällä parkkiruudussa kaikki huollot. Nyt alkaa olla työkalut kaikkeen muuhun paitsi venttilien säätöön, mutta pitää ne puuttuvatkin ostaa ja opetella myös niiden venttiileiden säätö. Olen jopa harkinnut sellaisen pienen varikkoteltan ostoa tuohon parkkiruutuun, mutta pitänevät jo vähän kylähulluna, jos sellaisen siihen pystytän.
Pitäkööt hulluna ;), ducatin parastahan tässä ajatteletVenttilien säädössä pääsee rakotulkilla pitkälle, mikrometri mittapaloineen auttaa mutta jos on paikallinen ducatiliike lähellä niin siellä ne mittaavat samalla vaivalla kun saat uudet palat mukaan
1198+RG500
nyt löyty todella tyylikäs pyörä
tahtoo tollasen![]()
zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
Hienohan se on ja äänetkin ovat aivan mahtavat.(cb-61 @ Heinä. 07 2005,21:04) kirjoitti
Tehoa tuollaisesta ei hirveemmin löydy, eli jos tehojen perässä juoksee niin kannattaa ostaa jokin japsirivinelkku.
Hetkeäkään en ole vielä katunut,kun VFR:än tuohon vaihdoin.
R.I.P.
Eli tämä kaunotar poistui keskuudestamme. Hallitus ajoi sen kumolleen ja lunastukseen. Tapaturmasta on jo aikaa, mutta nyt vasta saatiin kaikki valmiiksi vakuutus yhtiön kanssa. Lunastushinta on kohtuullinen, käsittely oli hidas.
Nyt on sitten talvi aikaa ihmetellä ja suunnitella ensi kesän pyöräostosta. rivikoneisiin ei ole paluuta, vaan jokin Twini pitää saada alle. ss900ff olisi aika hyvä ehdokas, kun sopiva löytyy sopivilla osilla sopivaan hintaan heikkona hetkenä niin kaupat syntyvät hetkessä. Tietysti voisi Käydä Italiasta hakemassa pari Dukaatia Suomeen, jos ei parempaakaan keksi.
Hyvä pyörä se oli.
Nyt olisi sitten ketjuratas-setti myynnissä tuohon vehkeeseen, kolme piikkiä isommalla takarattaalla tietysti, jotta saisi isommatkin vaihteet käyttöön. Tarjouksia otetaan vastaan. Edullisesti ketjut ja rattaat saa nurkasta pois.
OoivoiOsanottoni. Mitenkäs tämä tapahtui? Ja itsekin näköjään selvisit, mutta kävikö sulle mitään?
R.I.P. Ducati![]()
Kör som du kan, om du kan inte köra som du vill.
Puhun usein - mutta paskaa.
Surunvalittelut...(Harri @ Syys. 23 2005,19:35) kirjoitti
Tuollainen ss900 kun itseäkin kutittelisi, niin kerros näin tyhmälle että onko noita ylipäätään myyty pahemmin mihinkään muualle kuin tänne pohjolan perukoille? Jossain keskieuroopassa kun kaksi kolmasosaa myytävistä Ducateista tuntuu olevan monstereita ja noita S/SS-malleja on tarjolla vaan muutama hassu...(Harri @ Syys. 23 2005,19:35) kirjoitti
Minulle ei käynyt kuinkaan, kun en ollut edes Suomessa tapahtuma hetkellä.(Elazi @ Syys. 23 2005,22:28) kirjoitti
Parempi puolisko kaatoi ajovirheestä pyörän vasemmalle kääntyvässä mutkassa (kyllä hän saa ajaa myös seuraavalla pyörälläni). Pyörä nurin asfalttiin ja siitä liukumalla ojaan. Kuskilta murtui nilkka, joka on vielä pari viikkoa kipsissä.
Näitä sattuu, onneksi oli edes syksy, eikä tullut juurikaan henkilövahinkoja. Metallia ja muovia saa lisää..
Olisko aika ostaa paremmalle puoliskolle oma vekotin(Harri @ Syys. 24 2005,15:46) kirjoitti
![]()
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Italiassa niitä ainakin on paljon, 5000-6000€ hintaan näyttäisi olevan tarjolla. Värejä on paljon mistä valita. Suomessahan noita ss900ff pyöriä ei niin kauheasti ole järkevään hintaan myynnissä. Pikaisesti laskettuna sen tuominen makasaisi; pyörä 5500 + rahti 500 + verot 2500 = 8500€. En usko, että paljon yli 9000 menee. rahtikulut tietysti riippuu tuoko kimppatilauksena hakeeko itse vai miten sen Suomeen toimittaa. Meillä olisi kaksi kuskia, joten voisi hakea samalla reissulla kaksi pyörää..(ajf @ Syys. 23 2005,23:34) kirjoitti
Suomessa ei ole paljon punaisia ss900ff Ducateja hiilikuituyläputkilla tarjolla alle 30000km/10000€..
Suomeen muuten tulee yleensä 1-2 rekkakuormallista pyöriä keväällä Italiasta. Kerron lisää kiinnostuneille. Kaksi Hontaa olen itselleni ostanut Italiasta ja molempiin olin tyytyväinen. Molemmilla kerroilla rahdin hinnaksi tuli 445€ ja se sisälsi myös kaikki tarvittavat paperit rekisteröitiä ja katsastusta varten.
olisi.(terä1krr @ Syys. 24 2005,15:52) kirjoitti
Sponsoreita otetaan vastaan. Voitte laittaa rahaa suoraan tililleni. Kiitän kädestä pitäen kaikkia yli 500€ lahjoittaneita. Tilinumeron saa privaviestillä kysymällä, myös neteller tai paypal tilit löytyy..
Noh, täähän alkaa kuulostaa jo lähes järkevältä, ainakin verrattuna noihin 11-12 kiloeuron pinnassa oleviin pyynteihin mitä niistä parista täkäläisestä vehkeestä tunnutaan pyytävän.(Harri @ Syys. 24 2005,15:56) kirjoitti
Mistä päästäänkin siihen että mites tuollainen ui maahan, veroihin ja kilpiin jos se on ei-alkuperäisessä asussaan? vaatimuksenmukaisuustodistus pitäisi kait olla sille kuosille missä se on? Pitääkö lainata jostain alkuperäiset röörit hetkeksi, ujuttaa papereiden välissä kossupullo virkamiehen näön sumentamiseksi vai miten homma toimii?(Harri @ Syys. 24 2005,15:56) kirjoitti
Ja olenko puusilmä, kun en osannut täältäkään haulla löytää mitään tähän varsinaisesti liittyvää?
Noh, pakko myöntää että olen kyllä kiinnostunut, saa kertoa lisää.(Harri @ Syys. 24 2005,15:56) kirjoitti
![]()
Pistin privana, kun en viitsi toisten ihmisten yhteystietoja tänne laittaa. Jos joku muu on myös kiinnostunut, niin kertokaa.(ajf @ Syys. 24 2005,18:46) kirjoitti
VFR, jonka taannoin toin pääsi kilpiin vaihdetulla vaimentimella, ilman ongelmaa. Jos ss Ducatin tuot, niin mäyräkoiraa ((ajf @ Syys. 24 2005,18:46) kirjoitti
) vastaan saat lainaksi alkuperäiset vaimentimet, kun mulla on nurkissa yhdet ylimääräiset, eli siitä tämä homma ei ainakaan jää kiinni. Ei sen pyörän tarvitse alkuperäinen olla, kunhan täyttää kaikki vaatimukset ja vaatimuksenmukaisuustodistus löytyy.
Uudelleen syntyminen tapahtui. Punainen kaunottareni heräsi henkiin isompana ja vahvempana kuin ennen. Jotenkin ei osannut edes talvea olla ilman Ducatia, vaikka tarkoitus olikin ostaa uusi pyörä vasta keväällä.(Harri @ Syys. 23 2005,19:35) kirjoitti
Niin Tässä on se uusi.
P.S. Olipas muuten hauska lukea tuo ensimmäinen viestini pitkästä aikaa. Tuli ihan kesää ikävä.
JAAHAS!!! Onnea nyt taas uuden mopon johdosta... Heh, teikäläinen se omistaa jo neljättä pyörää siinä ajassa ku mä olen ajellu tällä samalla "paskalla"...![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...