Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Pyörän päältä katsottuna renkaat kuluvat vasemmalta puolelta huomattavasti enemmän kuin oikealta, siis todella paljon. Onko muilla samaa ongelmaa?

    Pyörä kulkee suoraan ilman käsiä eikä tunnu kampeavan muutenkaan mihinkään suuntaan ja rengas linjakin näyttää suoralta.

    Kyseessä ZR-7 kawa
  2. #2

    Tunnus suljettu
    Liittyi May 2005
    Kirkkonummi
    Lainaa (Janne82 @ Heinä. 19 2005,22:42) kirjoitti
    Pyörän päältä katsottuna renkaat kuluvat vasemmalta puolelta huomattavasti enemmän kuin oikealta, siis todella paljon. Onko muilla samaa ongelmaa?

    Pyörä kulkee suoraan ilman käsiä eikä tunnu kampeavan muutenkaan mihinkään suuntaan ja rengas linjakin näyttää suoralta.

    Kyseessä ZR-7 kawa
    Olisiko asenettu ns. vinoon????
  3. #3
    Pitää välillä kiertää korttelia toiseen suuntaan
  4. #4
    Mulla huomaa ainakin eturenkaassa melko selvästi toispuoleisen kulumisen. Johtunee siitä, et tiet on kallistettu ojiin päin (oikealle) jolloin vasen sivu kuluu enemmän
    Suomessa sokeat tekevät pärekoreja, Italiassa moottoripyöriä.


    "Ei sun kannata
    ei kai kannata
    pitää päällä vilkkua
    jos oot jo ojassa"
  5. #5
    Juuri tuolla lailla mullakin kuluivat kumit loppuun. Toisella puolella oli kuvio aivan lopussa, mutta toisella puolella pinta oli kuin uusi.

    Syy löytynee ajolinjan valinnasta. Jos ajat urassa lähellä kaistan keskikohtaa niin tie ei ole tasainen vaan nousee keskikohtaa kohden ja se selittänee epätasaisen kulumisen.
  6. #6
    Niinhän ne tiet on kallellaan, mut tuntuu kyl aika rankalta kulumiselta. En tiie auttaisko jos taakse pingottais leveemmän kumin.

    Tai jos ei oo kun vasemmalle mutkia
  7. #7
    Toi on ihan yleinen ilmiö. Itselläkin sama juttu kahdessa entisessä mopossa. Nykyisestä en vielä tiedä.
    ex. YZF-R6R -06 kilpuri
    ex. GSX-R600 -05
    ex. ZX-9R -96
    ex. GSX600F -00
    ex. RD125LC -83
  8. #8
    johtuisko kun tiet ovat "pyöreitä" eli normaalilla kaksikaistaisella ajoradalla on tien keskilinja eli "keskiviiva" vähintään 50mm, yleensä 80-100 mm korkeammalla kuin tien reuna. mutkien kohdilla kallistuksia on vielä enemmän. pyöreys rakennetaan sen vuoksi, että vesi valuisi tieltä luiskiin tai ojiin eikä imeydy tien runkoon joka aiheutta tienrungon pehmenemisen josta seuraa halkeamia, monttuja yms. jäätyessään aiheuttaa "routakuoppia". kun ajat normisti omaa kaistaa pyörän renkaat koskettavat tiehen vasemmalta puolen enemmän.=> vasemman laidan nopeampi kuluminen.
    ennen kova, joskus jopa nopeakin...
  9. #9
    Lainaa (Janne82 @ Heinä. 20 2005,16:55) kirjoitti
    Niinhän ne tiet on kallellaan, mut tuntuu kyl aika rankalta kulumiselta. En tiie auttaisko jos taakse pingottais leveemmän kumin.

    Tai jos ei oo kun vasemmalle mutkia
    Ei kumin leveys muuta asiaa miksikään.Kulumisen
    syy on tosiaan suomen teiden profiili.
    "Parempi pyörä tallissa,kuin 10 kaupassa."
  10.  
  11. #10
    Jos sitten kuitenkin epäilet että syy on muu kun teiden profiili ni nosta mopo keskituelle ja piirrä viivaa renkaaseen kun sitä pyörität.Siitä näät ainakin että rengas on suorassa haarukkaan nähden.Viivan pitää olla ainakin suora mutta se voi olla sivussa keskikohtaan verrattuna.Jos laidassa ni sitte kädet ylös ja korjaamolle.
    Learn from your parents mistakes, use a condom!