Honda CBR 1000 RR Fireblade
Kawasaki Ninja ZX-10R
elikkäs isommasta pyörästä taas vaiheeks haaveilen ja jotenki noi kaks vaihtoehtoa kiinnostais eniten! Aattelin laittaa ihan äänestyksen, että näkee vähän selvemmin kumpaa ihmiset suosii..
lisäks kaipailisin omistajien kommenttia ajettavuudesta, kestosta, bensankulutuksesta..jne ja mahollisesti jotain linkkiä koeajoihin / arvosteluihin. nettimotosta lukasin ton cbr:n koeajon ja kyllähän se mehevälle vaikuttais..!
toisaalta myös toi kawa kiinnostais tietenkin tehojen takia, mutta ulkonäkö miellyttää myös erityisen paljo!
jostain syystä kawasakia kohtaan on ennakkoluuloja.. mut onko todellisuudessa saman veronen pyörä kuin muutki?! ...vai jopa parempi **
![]()
Ite tykkäsin 10R:stä,hyvä ajaa jne jne..Harmi kun en ole päässyt tota Kilobladea vielä kokeilemaan.Uskon et sekin on hyvä pyörä ajaa.Makuasioitahan nämä on,riippuu mikä painaa vaa'assa eniten
Mut tällä kokemuksella suosittelen tota KiloNinjaa,itelläkin on tuo vaihtoehtona kun meinaan mopoa vaihtaa![]()
"Mä oon tullu tänne voittamaan,en tekemään kavereita" J.Ruutu # 37
"Lähtökohtaisesti se johtuu siitä, että Kawasakin omistajiksi valikoituu henkilöitä, jotka syvästi vihaavat kaikkea toimivaa tekniikkaa ja tehdas on ottanut tämän huomioon tuotesuunnittelussaan..."
Ajoin kummallakin peräkkäin alkukeväällä 2004:
Tänään pari uutta pyörää listaan lisää; Kawasaki ZX 10R ja Honda CBR 1000RR Fireblade. Ajoin niillä ihan peräkkäin.
Täytyy sanoo että mun mielestä Honda oli selkeesti parempi. Kawa oli muuten ihan jees, mutta ei ollu oikeen vääntöä ala/keskikiekoilla ja paljon vikurimpi ajettava kuin Honda.
Honda oli paras pyörä ajettavuudeltaan mitä olen tähän mennessä testannut. Kawa ei ole juurikaan parempi kuin Suzuki, vähän vaan enemmän "race" asento ja ylävireisempi motti. Hyvähän sekin oli ja meni yläkierroksilla hienosti!
Se Honda aktiivinen ohjausiskari toimii aivan uskomattoman hienosti! Se pyörä on vakaa kuin kivi vaikka tekis mitä! Ja en ymmärrä miks ne väitti testissä ettei Honda oikeen keuli, mä keulin sillä enemmän kuin Kawalla, koska oli niin tasapainoinen ja helppo ajaa. Kyllä se kaasustakin nostaa tassua ihan hienosti.
Täytyy sanoa että oma Gixxer tuntuikin noiden kahden pyörän jälkeen jotenkin hiukan "vanhanaikaiselta", vaikka ei varmasti jää niille jalkoihin. Tuntu vaan melkeen kuin ois matkapyörällä lähtenyt kun hyppäsin taas sen puikkoihin.
Lähti sitten vielä omasta pyörästä perä alta koeajojen jälkeen, äijä selvis pienemmin vaurioin kuin pyörä. Suitsa säilyi ajokunnossa tosin on vähän rujon näköinen..
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Itse valitsisin tuon kawan, ulkonäkö huomattavasti parempi mielestäni ja jotenkin muutenkin se on mielestäni "enemmän". Honda jotenkin vain tuntuu tylsemmältä. Kummallakaan en ole ajanut joten tämä on vain mielipide ilman mitään faktoja. Mutta ainahan näissä mopo valintoihin vaikuttaa niin sydän- kuin järkiperusteeti?
"Kaikki hullut pitäisi tappaa tai ainakin niiden peilit kuuluisi säätää"
Samoilla linjoilla Tylyttäjän kanssa. 10R on levoton etupäästä, joten sillä saa enemmän jännitystä elämään ja jarrutusjäljet kalsareihin.(Tylyttäjä @ Heinä. 18 2005,15:48) kirjoitti
Mikäli sellaisesta tykkää, valinta on silloin 10R. Osoituksena 10R:n jännittävyydestä mainittakoon, että sillä vedettiin viime kesänä näyttävästi tolppaan Ruoholahdessa ja tulos oli EMPY-1. Bladesta on todettu ulkomaan lehdissä (mm. PB, FB ja TWO), että sillä on kilokyykyistä helpoin ajaa kovaa, jonka allekirjoitan. Blade on leppoisa peli.
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
Jos se nimellinen teho on se joka puhuttelee niin silloin valinta on kawa, mutta jos haluat että pyörällä voi tehdä muutakin kun vinguttaa rajoittimelle niin sitten Blade.
Kummatkin varmasti ihan hyviä mutta minun kohdalla blade vei voiton muutaman koeajelun jälkeen.
Enimmäkseen teki vaikutuksen bladen rauhallinen käyttäytyminen ja laajempi kierroksien käytettävyys.
![]()
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Sanotaan kympistä mitä tahansa, mutta mut se ainakin vakuutti. Koeajon suoritin Ahvenistolla. Lainapyörää nyt en uskaltanut kovin limitillä vetää, mutta sen mitä kurveja ajelin, niin todella hienosti se piti linjan ja tuntui luottamustaherättävän vakaalta. Jopa siinä määrin, että tuntui vaan kerjäävän lisää vauhtia koko ajan.
Bladea en ole ajanut, mutta kymppi taipui radalla jopa paremmin kuin oma 03-mallinen kutoskawa, joka sekin on erittäin hyvä. Bladekin lienee hyvä, mutta puheista päätellen hondamaiseen tapaan tylsä. Valinta on täysin makuasia, osta se mistä tykkäät.
Pannuttaminen syntyy yrittämisen halusta.
Liputan bladea. Semmotti mulla onkin.
Kaikin puolin hyvä peli ja tylsyys ilmeni mielestäni vain orkkisputken hiljaisuuden myötä... Nyt Yoshi puhuu nätisti ja PCIII yms kikotukset tekee oman osansa nautintoon.
Kawaa ajoin viime suvena, mutta en oikein lämmennyt. Vähän liian vihainen ja levoton peli minulle. Eikä ulkonäkökään täysin minun mieleen.
Varmasti ei kuitenkaan vituta vaikka ostaisi kumman tahansa.
kawa
Pleidiä testannut vaan pikkuisen vuos sitten kun ostoa ajattelin, jotenkin se "elottomuus" ei iskenyt.. pihisi vain vailla voiman tunnetta
Kawa taas on aivan erimaata, onhan se pikkuisen herkempi nokittamaan eikä nuo lyhyemmät välitykset ainakaan vähentäneet fun factoryäRadalla menee kuin juna..
OIs muuten sellainen 19tkm ajettuna myynnissä![]()
Kawasta en sano mittään kun en ole ajanut, mutta bladea en olisi halunnut palauttaa koeajosta. Vaarallinen pyörä (kortille), vauhti ei tunnu missään ja mutkat taittuvat näppärästi. Laadukkaan tuntuinen peli, hauska ja todella vakaa ajaa.
Ulkonäössä kawa vie voiton.
10R tietenkin.. Se on agressiivinen ja siinä on munaa !
Kybä kaipaa sen ohjaus iskarin jonka jälkeen ei ole ongelmia voblauksen/keulan levottumuuden kanssa.
- XT 660 R
aikas tasoihin näyttää menevän.. hondalla "vain" 10 ääntä enemmän..
Jotenkin se Kawa vain tuntuu lussulta ala ja keskikiekoilla. Ei oikein tapahdu mitään heti kun vääntää tuppia. Ylhäällä kiekuu sitten senkin edestä. Koeajopyörässä oli Slipari+PC3+Ivan's+16 piikkinen eturatas. Muutenhan se on aika esimerkillinen sporttipeli varsinkin ohjausiskarin asentamisen jälkeen.
Edit: Ääni menee siis kawalle, koska en ole hondalla ajanut. Hyvät perustelut.....
Tossa keväällä koeajopäivillä 10Rää koitin ja siitä jäi mieleen mukavan raa´an oloinen moottoriHondaa en oo koittanu, se ei jotenki iske, hyvä varmasti sekin, mutta Kawan ottaisin
![]()
Jarrut on vauhdin surma!
Kyllä siinä muavia pitää olla!
Yamaha YZF-R1 -09
BikeWorldin kevään koeajopäivänä molempia pääsin kokasemaan. Enpä oikein tiedä, kumpaa osaisin pitää parempana, mutta jotenkin kawa tuntui sopivammalta mun käteen.
Ja se mylly! Kiekaisee tosi kivasti yli 7000 rundulla.
Ajo-ominaisuuksista ei paljon pysty sanoman tuollaisen 20 minsan lämmittelyn perusteella, jossa Lauttasaaresta kerkes just käymään Länsiväylää pitkin kääntymässä Kehä II:lla.
Tiesin ennakolta, että kwaakussa on iso ykkönen, mutta kyllä bladekin yllätti, hyvä ettei sammunu pihasta liikkeelle lähdettäessä.
Olen kyllä aivan jäävi varsinaisesti näitä ränkkäämään, mulle vieraita, kun enemmän olen vain tollasilla sport-touring matkavessoilla vedelly. *![]()
GPz900R(A2); ZZ-R 1100 (D1)
"Where are my teeth?! How can I have any pudding, if I can't find my teeth!!?!"
Kumpikaan ei ole oikein minun käyttööni. Jos nyt noista pitäisi niin...
En todellakaan tiedä!!! Pitäisi testata molempia. Merkkiuskollisuus vetäisi kyllä leppoisasti käyttäytyvän ja tylsän Hondan puoleen, mutta... Ehkä minä ottaisin kuitenkin 636:n. Sitä kun pidettiin enklannin PB (vai olisiko ollut Bike) lehdessä ykköshaastajana isommille muoviluodeille.
Tai no jos uusista pitäisi, niin ehkä se olisi K5 Kilogikseri. Jos siis pitäisi rataohjuksesta haaveilla. Tai ehkä kuitenkin 999. Siinä olisi tyyliä...
*huoh* Onneksi ei tarvitse tehdä sellaista päätöstä. Liian vaikea minun aivokapasiteetilleni.
EDIT: ääni meni siis hontalle
- "VFR kehrää ja paukkuu" -
10R. Ehdottomasti jos itelle sais valita.
Kawasaki ZX7R -01
* * * * "everyone loves you when you are dead..."
Sitä että se toimii laajemmalla kierrosalueella mutta ei kiekaise ylhäällä niin ärhäkkäästi.(vma @ Heinä. 21 2005,21:36) kirjoitti
Tylsäksi voidaan kuvata jos paketti käyttäytyy rauhallisesti ja ei ole hirveästi "äxöniä" mutkissa.
Eli siis mitä paremmin paketti pelaa nin sen "tylsempi" se on heh.
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Kyllä 10r hakkaa sen bladen mennen tullen....Lukekaa masterbike testi(huippukuljettajat testaavat pyörät).Performance bikes on testi ja uudes fastbike lehdes,aina kawa voittaa hondan....![]()
Mä jaksa mitää paskapuheita kuunnella......
Paitsi radalla(powerboxer @ Heinä. 21 2005,21:48) kirjoitti
Buttoni jo tonne Masterbike-ketjuun kommentoikin.
Kawa tuntuu nopealta, Honda on nopea, mutta tosin pirun "tylsä". Maantieräppälyyn valitsisin ehdottomasti Kawan, jos taas nopeita kierrosaikoja haluaisin niin päätös olisi jo vaikeampi... No Repsol-Honda on ainakin helkutin nätti
![]()
Ootko ajanut kummallakin? Ajoin peräkkäin, ja kadulla Blade on selkeesti parempi. On vääntöä alhaalla ja paljon vakaampi ajaa.(powerboxer @ Heinä. 21 2005,21:48) kirjoitti
Kawa on varmasti hyvä radalla, mutta kadulla sillä on merkitystä, jos pyörä ei vedä alhaalta. Radalla se ei haittaa kun jengat on koko ajan ylhäällä! Lisäks se on aika hervoton ajettava.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
Käsi ylös, joka on "huippukuljettaja" ja siten katsoo saavansa kovinkin ison eron 10R:n / Bladen / Gikserin / Rykkösen välillä rata-ajossa (johon siis edellä olevat on suunniteltu). Muut ns. "rivikuskit" voivat sitten perustella mopovalintaansa/unelmaansa ulkonäköjutuilla ja muilla fiilispohjaisilla asioilla.(powerboxer @ Heinä. 21 2005,21:48) kirjoitti
Kannattaa muistaa, että mopolehtien testaajat ovat enemmän tai vähemmän ammattilaisia. Heille saattaa olla merkitystä niillä sekunnin kymmenyksien eroilla kierrosajassa. Siitähän ne juttua tukevat numerofaktat sinne lehteen saadaan. Me lehtien lukijat sitten uskomme näitä herroja, ja kerromme samoin sanoin omien pyöriemme ominaisuuksista snagarijonossa ja netin keskustelupalstoilla..
Nimimerkillä: -" käret visusti taskussa käsiäänestyksen aikana"-
- "VFR kehrää ja paukkuu" -
Nuo ominaisuudet ei tee siitä kaikkien mielestä parempaa (vakaus ja alavääntö). Kawa on kuitenkin selkeesti tehokkaampi ja kevyempi. Mut tää on taas tätä ikuista jauhantaa, käy koeajaan molemmat ja päätä itse.(Tylyttäjä @ Heinä. 22 2005,09:42) kirjoitti
Kawasaki ZX7R -01
Sekin riippuu testistä, onko se selkeästi tehokkaampi. No, sen voi sanoa, että keskimäärin se on ollut testeissä jonkin verran tehokkaampi. Joissain testeissä on ollut toisinkin päin.(jukepoksi @ Heinä. 22 2005,10:22) kirjoitti
Mutta, jos katotaan koko kierroalueen tehoa, niin Honda on tehokkaampi. Mun vanha K3 GSX-R:kin on tehokkaampi 9000rpm asti kuin Kawa. Sen huomaa myös ajossa.
Normiajelussa Honda tuntuu tehokkaammalta, koska se lähtee kierroksista huolimatta vetämään. Kawassa joutuu aika pitkään venttailemaan että pääsee "alueelle", jos on hiukan väärä pykälä sisällä.
Mun mielestä kilosen pyörän pitää olla sellanen, että se lähtee heti vetämään kunnolla, kierroksista välittämättä. Menee muuten ison koneen idea vähän hukkaan, jos sillä joutuu ajamaan kuin 600cc:llä.
No joo, samapa tuo mulle, omalla kohdalla kawa vie vaan selkeesti voiton. Ja pientä liioittelua on kyllä toi vertaus kusiaisiin![]()
Kawasaki ZX7R -01
On se vähän, mutta pointti varmaan tuli selville *(jukepoksi @ Heinä. 22 2005,10:34) kirjoitti
*
Sen takia en lämmennyt yhteenkään -04 tonniseen (Bladeen lämpesin jonkin verran), koska olisin mielestäni ottanut tietyillä osa-alueilla takapakkia omaan -03 Gixxeriini verrattuna. Mielestäni uuden pyörän tulisi olla suorituskyvyn jokaisella osa-alueella parempi kuin entinen, muuten ottaa pattiin. Tarkoitan siis tehoa/vääntöä/ajettavuutta/vakautta yms. Matkaominaisuuksilla ja kyytiläisen oloilla jne ei ole väliä.
Onneksi -05 Gixxerissä ei lyhennetty iskua, kuten R1:ssä ja 10R:ssä, ja alavääntö on edelleenkin hyvä! Lisäks huipputehoa on tullu kivasti lisää. Sen takia sellanen, ja lisäksi ajettavuus/ketteryys/vakaus pitäis olla huippuluokkaa! Sittenhän sen näkee kun sellasen saan ens viikolla. Tuli ostettua kolmas pyörä peräkkäin ilman koeajoa, aikaisemmilla kerroilla en ole pettynyt, toivottavasti en nytkään.
jokos oot pyörän saannu? kerroppas mielipitees siintä, jos oot kerenny jo(Tylyttäjä @ Heinä. 22 2005,10:48) kirjoitti
![]()
Eilen kävin jo kattomassa ja kuuntelemassa saundit(ville_ @ Heinä. 27 2005,13:00) kirjoitti
Ei käynyt muuten hetkeäkään orkkisputkella
Tänään pitäis saada kilpiin, joten illalla varmaan ekat koeajofiilikset!
Yhdyn äskeiseen!!!!!(Säätömies @ Heinä. 22 2005,09:42) kirjoitti
Kumpi mielyttää itseä ja kyytiläistä, silläkin on aika suuri merkitys!?![]()