Honda CBR 1000 RR Fireblade
Kawasaki Ninja ZX-10R
No tylyttäjä, laitahan fiiliksiä! Kulkeeko se uusi gixxeri kuin ja kestääkö runko? *![]()
Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen
Joo, täällä:(Kwaks @ Heinä. 28 2005,23:59) kirjoitti
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....y484904
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Kawa on tosikiva vempeleAjelen pääasiassa mutkateitä ja kyllä se sopii tällaiselle n. 180 senttiselle 80 kiloiselle kuin hanska käteen
. Kannattaa kokeilla niin tietää, mistä onpi kysymys
![]()
![]()
Uudessa Fast Bikes lehdessä on uusinta vertailu tonnisten sportti pyörien kesken. Gixxeri vie taas potin vaikka zx-10r tulee jo lähelle. 1000rr näyttää jäävän kauas näistä. Tosin tämähän on vain lehden testi ja netistä saa paljon lutettavampaa tietoa tuntemattomilta ihmisiltä![]()
Red Meat
Kyllähän toi Suitsa on omassa luokassaa tossa porukassaMut potkiihan se kawaki iha kivasti. Ite jättäsin kyl ton Hondan kotiin...
![]()
Se piirtää jol´on liituu...
Valitseepa minkä vaan Japanilaisista kilo-sporteista, niin aina saa varmasti rautaisen kovan pyörän. Kysymys on varmaan lähinnä omasta "perstuntumasta" ja mieltymyksistä. Oma ääni raakalaiselle=10R
Tasaisuudelle elikkäs hondalle.
" päivällä kun ampuu mustan valo-ammuksen niin tulee yö... "
Tasaisempi vääntökäyrä ja ajettavuus = pisteet Hondalle
Lisäksi honda tuntuu muutenkin luotettavammalta ja jämäkämmältä kun se ei kilise, kolise ja tärise niin kuin siitä olisi koko ajan kaikki ruuvit löysällä...
-Mielipiteet ovat niinkuin perseenreijät - kaikki joilla on eri mielipide kuin mulla, ovat perseenreikiä-
-If You Can't Be A Good Example, Be A Terrible Warning-
Mun 04-mallinen 10R on nyt ajettu 11.000 km. Ja koko ajan vaan paranee. Ei kilise, ei kolise, ei rämise, mutta murisee ja ottaa pultit, jos ajelee liian rauhallisesti(Mosse @ Elo. 01 2005,14:56) kirjoitti
![]()
Tuli hankittua tuollaine 05 vuoden CBR 1000RR. Kyllä sen vääntöalue on ihan omaa luokkaa ja tykkään siitä. Vakaa ja ketterä peli, taittuu mutkaan todella helposti.
Kyllähän totuus on tämä:
Vaihdettiin tässä taannoin pyöriä kaverin kanssa kolmeksi päiväksi, kaverilla -05 1000rr Blade ja mulla siis -05 10r.
Omat plussat ja miinukset molemmille:
Honda:
+arkiajoon sopivampi ajoasento
+parempi keula, huomattavasti helpompi hallita käännettäessä stonga äärasentoon.
+kyytiläinen viihtyi takapenkillä vähän paremmin
+mittaristo
+vaihteiston toimivuus, vaihdevälit tosin vähän liian pitkiä
-miksi sen rungon pitää olla juuri polvien kohdalta niin leveä? Kawassa polvet uppoaa runkoon/tankkiin. Minulle tuo ainakin auttaa saamaan paremman tuntuman pyörästä.
-tylsempi
-tuntuu toimivan huonommin, välillä sai sahata niin Perk*leesti käyntiin
-ruisku ei toimi niin hyvin kuin Kawassa, aiheuttaa levottomamman nykäisyn lisättäessä kaasua nopeasti.
Kawasaki:
+selvästi enemmän tehoa
+aktiiviseen ajoon sopivampi ajoasento
+äänet, vakioputkella ärjyy enemmän kuin Honda
+keulii herkemmin
+"luonnetta" enemmän
-kierroslukumittari on surkea, siitä ei pääse mihinkään. Onneksi on vaihtovalo helpottamassa
-keulii herkemmin
-keula liian jyrkkä, ei se ohjausiskarikaan täysin poista levottomuuden tunnetta
Ja nyt tuon bleidin laturi ja startti on alkanut kiukuttelemaan, mittarissa 25tkm.![]()