Tänään aamulla tuli kokeiltua kaveria kyydissä mun ZXR:ssä ja täytyy sanoa että oli aivanajaa. Itte 110kg ja kaveri 85kg. Tais muuten olla kantorajoilla
Onneksi kuulun niihin onnekkaisiin joilla ei ole eukko kinuamassa kyytiin. Ei oo mun pyörä kyllä tarkoitettu kyyditsemiseen. No tietysti jos itte painaisin 70kg ja muija 50kg niin sit vielä menis.
And the Road Warrior?
That was the last we ever saw of him.
He lives now only in my memories.
Arvaas vaan mitä se on ku pyörä on zx-6r 04 ja kyydissä on 196cm 100kg kaveri. Ite oon 177cm 75kg.
"Yleensä auto-/prätkäkuume lähtee kun hieroo lompakolla otsaa"
Mulla oli suurinpiirtein samanlainen tilanne 600 cebarilla ku kaveria kyysäsin, tuntu että pyörästä hävis puolet tehoista.(odu @ Touko. 29 2005,12:00) kirjoitti
There shall in that time be rumors of things going astray, and there shall be a great confusion as to where things really are, and nobody will really know where lieth those little things with the sort of raffia-work base, that has an attachment.
At that time, a friend shall lose his friend's hammer, and the young shall not know where lieth the things possessed by their fathers that their fathers put there only just the night before, about eight o'clock.
Nyt muuten ymmärrän kaveriani viime kesältä kun ennen kortin ajamista olin aina kinuamassa kyytiin. CBR600-04 ja kaverini 70kg. Mahtoi olla ajoelämys hänelle kun tällaisen ihrakasan sai taakseen
No pitää juottaa hänet känniin kun nään seuraavan kerran kiitokseksi![]()
And the Road Warrior?
That was the last we ever saw of him.
He lives now only in my memories.
Meillä on juuriki noin, eli itse oon n.70kg ja vaimoke n.55kg, ihan hyvä on ajella kakspäälläkin.(Ron Jeremy @ Touko. 29 2005,11:34) kirjoitti
Kawasaki ZX7R -01
* * * * "everyone loves you when you are dead..."
Pari vuotta sitten kierreltiin kyytiläisen ja varusteiden (yht. n. 200 kg painolastia) kanssa Euroopassa 3 viikkoa eikä matkanteko ollut ollenkaan vaikeaa. Riippuu varmaan vähän mopottimesta minkä verran kestää painoa päällä.(jukepoksi @ Touko. 29 2005,16:53) kirjoitti
Taitaa olla tyttöystävä(odu @ Touko. 29 2005,12:00) kirjoitti
![]()
Ezekiel 25:17
The path of the righteous man is beset on all sides by the iniquities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he, who in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee.
- GSX-R 1000 K7-
- MUSTANG HT-65-
Hyss! Älä kerro kaikille!(gsxr2004 @ Touko. 29 2005,17:25) kirjoitti
Toi on vielä niin hirvee vehje olla kyydissä. Iteki oon sitä ehtiny kokeilla!
"Yleensä auto-/prätkäkuume lähtee kun hieroo lompakolla otsaa"
mä en kyl yhtään allekirjoita tota väittämää! Kutakuinkin kaikki kyydissä olleet on kehunu sitä yllättävän hyväksi ja kerran olen itsekin ollut kyydissä.(odu @ Touko. 29 2005,17:26) kirjoitti
ja kyllä toi -03 636 taipuu 2-päälläkin ku vaan käskyttää kunnolla..
itse painan n. 103kg ja usein ollu kaveri (90kg) kyydissä ja hyvin menee! Riippuu tosi paljon siitä miten se kyytiläinen siellä osaa olla. Kuinkakohan paljon tossa on marginaalia ylittää tota kantorajaa ku muistaakseni 636:ssa se oli 180kg??
ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
...Oiskohan tässä se SE ero 600cc ja 1000cc välillä...paras kaveri kyytiin ja hoplaa...mopo tuntuu tuhnulta....ite 100kg-vaimo 60kg..no proplemo...hyvin tuntuu oma mopo vetävän alhaalta lähtien...(namo @ Touko. 29 2005,12:09) kirjoitti
Toisaalta voi olla etten oo ihan niin hyvä kaveri ton kaverin kanssa että olisin uskaltanu puristaa vehkeeni ihan sen selkään kiinni(Kawa600 @ Touko. 29 2005,17:33) kirjoitti
![]()
"Yleensä auto-/prätkäkuume lähtee kun hieroo lompakolla otsaa"
On kai tuo vähän siitä kuskistakin kiinni...
Muistelen tässä vaan sitä kun jo kakarana polkupyörillä kyyditettiin... Toiset osaa, toiset ei.
Harjotuksen puutetta!
sitäkunpakkautuu noihin ajowarusteisiin niin olo on jo siinäwaiheessa kuin kuuden micheliinin mänillä jotta ei oo wäliä missä istuu kunhan saa istuttua
mikäs se tollasen mopottimen maksimi kantawuus on?? Z750 ei sais kuormata yli 187 Kg...*huoh* pitää alkaa dietille.....![]()
![]()
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
-Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
-Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>
<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
Tuota.....jos ette antais sen kyytiläisen ajaa?
osaan kuvitella et se on vaikeaa ;)
Siis....toi otsikko..........
Ei mulla pyörä hyydy kuskatessa, mutta ukko kyllä.
Sen verran jännitän kun eukko kyydissä, että kädet ihan makaronia kun vähänkin pidempi lenkki
Emäntä kyllä nykyään osaa jo olla ihan kunnolla siellä, mutta silti jännitän pirusti.
Osittain johtuu varmaan siitä että tiedän sen olevan sairaan säikky ja pelkään että saa traumoja jos vähänkin vauhti nousee.
Otsikko on hieno(Kawasaki ZL @ Touko. 29 2005,20:06) kirjoitti
![]()
And the Road Warrior?
That was the last we ever saw of him.
He lives now only in my memories.
Erskan tehoissa ei tunnu kyytiläinen sitten yhtään missään tehojen puolesta. Ajettavuus tietysti muuttuu kun painopiste on erilainen akan istuessa takana, mutta konetehoihin sillä ei ole mitään vaikutusta. En ymmärrä mistä moinen voi johtua.![]()
Tuohan oli minun repliikki (siis toi mun allekirjoitus).(Kawasaki ZL @ Touko. 29 2005,20:06) kirjoitti
Ei mullakaan ole tehoa puuttunut vaikka on kyydissä ollutkin toisinaan jopa satakiloinenkin kaveri. Vähemmän kyllä tulee kahvaa väännettyä kun on arvotavaraa satulassa![]()
Samaa vikaa meikäläisellä. Tosin kokonaispainoa on yli 350 kg ja hevosia käytössä(Marsu @ Touko. 29 2005,20:36) kirjoitti
![]()
90 ja vaimon kädetkin joskus tuppaa vaeltelemaa . . . . . .
hmm... en ainakaan zzr:ssä huomannut kamalaa eroa kun ite olen 110km ihramaha *ja vaimoke ehokas on 65kg niin hyvin se liikkuu mielestäni zzr kanto +300kg painoa tarkistan sen kun mopottimen luokse ennätän
Juupajuu jarru on vaudin surmahttp://jariklemetti.tarinoi.fi/
Kannattaa säätää sitä jousitustakin sen kuorman mukaan. Toki siinäkin tulee rajat vastaan, mutta oikeilla säädöillä saa parannusta aikaan...
Honda VTR 1000F
No eipä meikällä kauheesti oo eroa onko yx vai kax päällä (tuo kax on jotain 50-60kg välillä) .
Mutta sitten kun on 3 boxia täynnä tavaraa + "metri" perälaukun päällä niin liikkeelle lähtö on vähän hakemista, mutta kun on vauhtiin päässy, niin oikeastaan parempi ajaa kun on painoa himpun verran.
Honda CBR1100XX
Viddu täytyy sanoa että täällä on oikeita matkavessan tarvitsijoita. Jos mun tarvii ottaa kaveri kyytiin ja vielä reissukamat niin Volvo heilahtaa alle. Tungen pääni ulos fönäristä jos tuulen virettä tarvitsen
Muija ei onneksi kyytiin halua ja se mitä ei mun Bilteman 30L reppuun mahdu niin sitä en tarvitse. Emmin kyllä ton repun kestävyyttä jos esim Kiikalaan meen kaljojeni kanssa![]()
And the Road Warrior?
That was the last we ever saw of him.
He lives now only in my memories.
Jaa...
Meikän vastaava zxr kyllä kyydittää minut(90kg) ja muijan(60kg) oikein kivasti. Ja potkii vielä eteenpäinkin ihan tarpeeksi.
No tässä varsinaiset matkapyörät erottuvat edukseen, XX ei notkahda millään kuormalla, käsittely on tietenkin paljon hitaampaa.
Do you have premonitions of déjà vu?
Mun ja kaverini painoon sulle mahtuisi vielä 45kg muija kyytiin.(Juha82/ZXR90 @ Touko. 30 2005,18:34) kirjoitti
Täytyy kyllä myötää että kokemattomuuttani tässä vuodatanei ollutkaan niin helppoa ajaa kaveri selässä kun luulin
Niin ja takajousi on varmaan liian löysä kahdelle raskaalle kaverille.
And the Road Warrior?
That was the last we ever saw of him.
He lives now only in my memories.
Jep sulla vähän enemmän painoa.
Tosin mullakin on takaiskari varmaa aika löysänä. Ja tästä pienellä aasinsillalla: Vaihdoin etuiskareiden stefat perjantaina ja tulos oli aivan loistava. Pyörä parani huomattavasti uusilla keulaöljyillä. Et jos et oo vaihdellu pitkään aikaan ni kannattaa harkita. Helpohko, mutta aikaa vievä homma. ja vaikuttaa Noihin kaksipäällä ajoihin paljon kun ei enää niiaile.![]()
ei sitä viitsi kakspäällä paljon käskyttääkään mopoa kun keulii pelkällä kaasulla kiihdyttäessä vielä kakkosellakin kun kiekat nousee. :)
Yhteispaino kyytiläisen kanssa jää alle 160kg:n.
"If William Shatner ever pulls you into the bathroom and asks
if you want to see the captain's log, just say no. I fell for
that nine times!"
-Patrick Stewart
Tohon en ota kantaa(Ron Jeremy @ Touko. 30 2005,17:48) kirjoitti
![]()
, mutta sen kyydittamisen oppii ihan vaan tekemalla.
Nii, hankalaahan se varmaan on, joten jos se kyytiläinen meinaa ruveta sieltä takapaksilta liikaa 'ajamaan', siis verbaalisesti, niin eiku hanaa vaan, niin että ajoviima peittää pahimmat äänet ja hankaloittaa turhat ajosuoritukseen puuttumiset.(Kawasaki ZL @ Touko. 29 2005,20:06) kirjoitti
Tai sitten vaihdetaan sellainen sopivankokoinen, -painoinen, ja -luonteinen takappenkkiläinen.
Tai jos se takapenkkiläinen on jo valmiiksi itselle rengastettu, niin sitten muijalle vaan oma mopo alle.