Heips!
Kertokaapa kokemuksia miten RSV Apriliat on toiminu.
Kiinnostais sellasen hankkiminen.
Ja jos jollain on myynnissä, niin voi tarjota.
![]()
Turha tarkkuus on teknistä kypsymättömyyttä!!!
Huono pyörä ajaa tulee selkä ja hartiat kipeäksi ja ranne puutuu (ja pylly). Muuten olen ok! On myös nimipäivät 1.4 joka vuosi.
en tie kun en koe ajo mopoa ole mistään vielä löytänyt. Mutta hieno se on kun perkele![]()
Juupajuu jarru on vaudin surmahttp://jariklemetti.tarinoi.fi/
en mäkään mistään mitään tiedä mut pitää vakiputkilla samaa pörinää kuin nurtsileikkuri.
990 SM-T -11
FZ1-N -07
ZX-9R F2P -04
CBR 600 F4 -00
NSR 125R -94
Pyörä pahimmasta päästä. Pelkkä koeajo johti siihen, että gixeri jäi kauppaan ja rsv mukaan. Vielä kun löytäis Briggs&Stratton -tarran jostain.![]()
RSV4
(Seeber @ Heinä. 20 2005,22:26) kirjoitti
Jep ja nelikot vinkuvat samanlailla kuin porakone. Ei sellasta nelikon vinkunaa kukaan jaksa kuunnella.
Hyvä pyörä. Jää tehoissa jonkin verran uusimmille tonnisille mutta vääntöä ihan riittävästi. Kuten serkkuni totesi kokeillessaan omaani
- Tällä pyörällä on sielu
Mutkateillä mukava peli heitellä ja nopeuttakin riittää omiin tarpeisiin ainakin (jos todellista nopeutta noin 260-270 km /h normalissa tieliikenteessä olevassa pelissä ei ole riittävästi niin sitten kannattaa katsoa peiliin)
Ja ne äänet Arrowin sliparilla on *
<br />
Ei ole vääntöäkään riittävästi, muuten hyvä pyörä! Mut kyllä ne äänet on ihan kuin ruohonleikkurissa, varmaan muuttuu täysin kun vaihtaa röörit!(Samiv @ Heinä. 21 2005,10:25) kirjoitti
Olen ajanu -04 RSV:llä nyt kuukauden. Vaihdan takaisin rivinelikkoon ens viikolla.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Kävin talvella kaverin tallissa kuuntelemassa pakastavedettyä rsv:tä, mikä todellakin piti samaa ääntä kuin ruohonleikkuri. Arrowin raceputkilla äänet olivat jo ihan jees, mutta laittoi sound killerit takaisin sattuneesta syystä.
Ei ne nelikot mitään vingu, kunhan on kuutioita tarpeeksi.Ja vaikka tonnista kyykkäriä kierrättäisi ja änkkäri on vaihdettu, niin siitä on vinkuminen aika kaukana. Pikemminkin karjuu.
![]()
990 SM-T -11
FZ1-N -07
ZX-9R F2P -04
CBR 600 F4 -00
NSR 125R -94
Juu ei ne vingu. Joku tonninen pitää matalaa murinaa.. Ja ylhäällä karjuu kuin eläin(Seeber @ Heinä. 21 2005,11:06) kirjoitti
![]()
Hyvä kun kehtaa ajella tuolla Aprilialla vakioäänillä. Kerrankin menin tutun tallille käymään, niin sen eka kommetti oli: "Mä luulin että sä tuut prätkällä, mutta sä tulitkin ruohonleikkurilla"![]()
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
Lopetetaas nää Tylyttäjän mutu-puheet Aprilian väännöstä
Tuossa on vanhempi Dyno ilmeisesti jostain vuoden 2000 alusta: kawa, rsv ja TL1000
http://www.mcnews.com.au/Testing/rsvdyno.htm
Otetaan vuoden 2004 pyörät vertailuun väännön suhteen.
Tiedot suoraan vakiopyörien spekseistä. Ok Aprilialla on pienin vääntö vakiona noista kolmesta pyörästä . Eroa eniten vääntöä omaavaan Suzukiin on kokonaiset 6 newtonia. Kuinkohan paljon tuo todellisuudessa ajossa näkyy? Eli siis noissa R1:sessä ja Suzukissakaan ei varmaan ole sitten riittävästi vääntöä jos ei sitä ole Apriliassakaan.
Aprilia Mille 2004 R
10.9 kgm (107 Nm) at 7,500 rpm
The Yamaha YZF-R1 2004
106.6 Nm (10.9kg-m) @ 10,500 rpm without direct air induction 110.1 Nm (10.9kg-m) @ 10,500 rpm with direct air induction
Suzuki GSR-1000 R 2004
113 Nm/ 8,400 rpm.
En Kawan 10R:n vuoden 2004 vääntöjä
löytänyt, vuoden 2005 mallissa
115 N-m (11.7 kgf-m) (85.1 ft-lb) @ 9,500 rpm
Jos sulla on esittää siitä 04:sesta Apriliasta dynokäyrät samoin kuin muista vastaavista superbikeista niin katson mielelläni ja muutan sitten mielipidettäni
Ja kuka sitä nyt vakioputkia pyörässä pitää *
<br />
Ja palatakseni taas alkuperäiseen niin
www.apriliaforum.com löytyy paljon asiaa Aprilioista
<br />
Juu juu, ei ole mutua! Ihan selvästi persiissään tuntee sen mitä dyno vahvistaa. Teen vertauksia lähinnä edelliseen pyörääni, 2003 GSX-R 1000. Muihinkin on tullu verrattua.(Samiv @ Heinä. 21 2005,12:13) kirjoitti
Tossa käyrät, ja nämä käyrät ovat todellakin realistisia. olen verranu omien pyörienkin käyriä noihin, ja kovin samalta näyttää:
Aprilia RSV 1000 r 2004:
http://www.akrapovic.si/main....rt.html
Suzuki GSX-R 1000 2004:
http://www.akrapovic.si/main....rt.html
Noissa näkee otsallaankin todella selkeän eron. Teho, vääntö ja tasaisuus ovat täysin ylivoimaisia tuossa Gixxerissä. Ja sen voin vahvistaa, että käytännössä se on just niin. Olen ajanu tuolla Aprilialla jo kuukauden ja vetänyt roll-on testejä yms. Kiihdytellyt niin pirusti. Ei vaan oo tehoa eikä vääntöä, vaikka muuten onkin mahtava pyörä!
[QUOTE= (Tylyttäjä @ Heinä. 21 2005,12:34)]Noista taisin laskea vähän alta 10 newtonin eron väännössä vakioputkilla. Toki Suzukissa ja varmaan monessa muussakin nelikossa vääntö on tasaisempaa koko kierroasalueen ajan.Samiv,Heinä. 21 2005,12:13 kirjoitti
Ainakin itselle vääntöä ihan riittävästi minun tarpeisiin ja mikäli noita turvallisuus-osaston kynttilämeriä lueskelee niin ei varmaan monelle olisi pienemmäkään väännöt/tehot olleet pahitteeksi.
Alkuperäiselle kysyjälle vielä: Ajo-ominaisuuksiltaan hyvä pyörä mutta kuten sanottu että jos pelkästään huipputehoja haet niin ei välttämättä sinun pyörä. Ei kyllä myöskään ajoasennoltaan mikään mukavin kaupunkikruisailuun: jäykkä kytkin, voimakas moottorijarrutus ja etukumara asento. Tienpäällä vauhdissa sitten ei noita ongelmia enää.
Harvan olen kuitenkin kuullut sanovan ettei kannata ostaa.
<br />
[QUOTE= (Samiv @ Heinä. 21 2005,13:12)]Pahimmillaan vakioputkilla ero on varmaan 6000rpm. Apriliassa n. 76Nm ja Gixxerissä n. 97Nm. Siinä kohtaa Gixxerissä on n. 27% enemmän vääntöä! Siltä se tuntuukin.(Tylyttäjä @ Heinä. 21 2005,12:34) kirjoitti
8000rpm:ssä Aprilia n. 97Nm ja Gixxer n. 108Nm. Yli 10Nm eroa siinäkin. Joka kohdassa käyrä on Apriassa alempana, ja se on epätasainen. Noi kuopat tuntee kyllä "kuolleina kohtina" vedossa kun kunnolla kiihdyttelee.
Putkenvaihdolla se näyttäis paranevan aika pirusti, mutta mä olen ajanut vakiolla vain, joten siihen joudun vertaamaan. Putkenvaihdon jälkeenkään ei kuitenkaan pärjää rivinelkuille tehon tai väännön suhteen.
Ei kannata tuosta ottaa nokkiinsa. Kuten sanottua, pyörähän ei muuten aivan loistava! Mutta kun edelleen on näitä vanhoja uskomuksia twinin väännöstä, eikö ne olis aika jo unohtaa?
Tylyttäjä, sääli vähän äläkä kierrä puukkoa V-2- kuskien haavassa. Heillä on jo päivä täysin pilalla kun olet esittänyt aukottoman todistusaineiston.(Tylyttäjä @ Heinä. 21 2005,13:34) kirjoitti
Muuten olen jälleen kerran sitä mieltä, että rivinelonen on kunkku, mutta voi V-2:nkin toki ostaa, jos haluaa tehottomamman pelin.
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
Kaikesta huolimatta esimerkiksi uudessa Masterbikessa twini näytti taas miten laitteet kulkee. Lähes sama kierrosaika kuin tehokkaimmilla nelikoilla, eli eiköhän teho riitä urheilulliseen ajoon mihin pyörä on suunniteltu.
Kiihdyttelyyn sun muihin rullaan_tieheni testeihin on varmasti parempia pyöriä. Koulutettu apinakin osaa rullailla isolla vaihteella... onpa haasteellista. Huipputehomiehille Hajabusa tahi 12R on varmasti parempi vaihtoehto.
Apriliassa on erittäin hyvät ajo-ominaisuudet ja kun sen säätää kohdalleen on sillä ilo ajaa!![]()
Pyörissä kun on muutakin kuin vain huipputeho mitä voi vertailla, esimerkiksi ihan se, miten se istuu hanskaan.
[QUOTE= (Tylyttäjä @ Heinä. 21 2005,13:34)]Niin siis itsehän taas en vakio-Millellä ole ajanut vaan *omassa on Arrowin slipari ja lastu joten vääntökäytä on eri kuin vakiossa ja ei kyllä sellaisia kuoppia perstuntumalla mitä vakion käyrässä näyttäisi olevanSamiv,Heinä. 21 2005,13:12 kirjoitti
(on myös tosin vähän vanhempaa mallia jo vm 2000 mutta eiköhän siinä aika sama käyrä ole)
En mä sen enempää nokkiini ota **
Kyllähän se on selvää ettei Millestä ole viivalle uusimpien rivinelkkujen kanssa jos pelkästään tehoja katsotaan.
En kuitenkaan aivan tuota väännön riittämättömyyttä niele kakistelematta. Uskon että normaaleille kuskeille vääntöä on enemmän kuin riittävästi (varsinkin kun vaihtaa sen putken). Itsekin kun olen korkeintaan aloitteleva kuski (vasta toinen pyörä menossa ja edellinen vertailukohde FZR600)
<br />
Jos on nopeampi rata, niin jo vain jää. Esimerkiksi suomen radoilla riittää vallan hyvin 600cc, senhän te kaikki tiedätte. Vaan kylläpä jää kun tie aukeaa (tai on nopeampi rata), sama käy v-twineille.(Jyri @ Heinä. 21 2005,13:49) kirjoitti
Kadulla kaipaan nimenomaan vääntöä ja terävyyttä kaikilla kierrosalueilla. Silloin ajaminen on kaikkein nautittavinta. Ajonautintoon ei mulla riitä pelkät hyvät ajo-ominaisuudet, vaan se on kokonaisuus; tehoa, vääntöä, hallittavuutta, ketteryyttä jne. Nämä kaikki yhdistyy mun mielestä parhaiten tällä hetkellä r4 kilokyykyissä.
Apriliassa tuo yksi osa-alue ei ole paras mahdollinen, muut osa-alueet on mahtavia!
Oon tän jo monta kertaa maininnu Jyri: teho ei sulje pois muita osa-alueita. Sitä tuntuu olevan vaikea ymmärtää? Jos on kaikki muut osa-alueet kunnossa, kuten r4 kilokyykyissä ja apriliassa, niin miksi ei se voi olla sitten samantien tehokaskin? Ei se tarkoita että se olis joltain muulta osa-alueelta pois..
Luuletko tosiaan Jyri, että noi r4 kilokyykyt on tehty "ruullaan_tieheni" -testeihin tai kiihdyttelyyn? Ei ole, mutta ne nyt vaan on hyviä niissäkin. Mielestäni se ei ole huono puoli, vaan pelkkää plussaa!
Kyllä tästä sitten aina jaksetaan napista. Sillä aprilialla pääsee varmasti mutkasta tietä näkymättömiin ihan yhtälailla, kun rivinelkullakin. Eikä siihen tarvita sataa dynokäppyrää.
Kyllä jkl:n suunnalla joku factory r nuoli (arrow) putkilla kuulosti melko hienolle laitteelle. Toista, kun muut kiloluokan vehkeet, kun ei koosta huomaa onko ne kusiaisia vai tonttuja. Ja samalle ne kuulostaaIso pyörä tuo tuntuu olevan kylmä tyypitysten perusteella.
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
Nojuu taas samaa napinaa..Tehoissa nyt tuo aprilia jonkin verran jää, mutta jos ulkonäköä/olemusta katsoo nii pesee kyllä gixerin siltä seisomalta
(makuasia)
Niin, ja kyllä nuo 600/1000 vinkuu
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4