MIstä johtuu eturenkaan/ohjaustangon melko voimakas, monen sentin vibra kaupunkinopeuksissa kun ei pidä tangosta kiinni? Olen törmännyt tähän kahdella (ei uudella) pyörällä?
cbrkf
Ohjauslaakeri löysällä..?
Kulunut eturengas...? (luultavinta)
Renkaat eri merkkiä / mallia ja vähän epäsopivat keskenään..?
![]()
vihtaukselleen kulahtanu etukumi, löysällä oleva/kulahtanut ohjauslaakeri..
KTM 690SM
ja jos sattuu olemaan pinnavanteet, niin kannattaa tsekata että vanne on kutakuinkin rihlauksissaan. Muutama "peräkkäinen" löysä pinna aiheuttaa helposti tommosta woblaamista.
<p>-- Backman</p>
Ei oo muuten mikään noista edellä mainituista, vaan eturenkaan tyyppi on vaihtunut kovarunkoiseen, vaihda rengas jossa on pehmeämpi runko...tai tietty noi kaikki syyt kantsii tarkistaa...mutta yleensä vika ilmenee kun kumi kuluu ja runko ei jousta...
Autovero pois moottoripyöristä PERKELE!
Telinelaukun käyttökin saattaa aiheuttaa tuon, koska laukku jää monesti aika pitkälle taakse ja korkealle. Kokeile ilman. Onhan takasvingi myös oikealla kireydellä?
R1250RT, R1200GS, G650X
Itselläni vaikutti eturenkaan merkki ja malli.
Varsinkin raskaskeulaiset isot pyörät saattaa olla ronkeleita eturenkaasta vaikkakin olisi uusi rengas. Minulla ainakin Metzelerin MZ4 "Bertta" versio lopetti vipotuksen kokonaan, joka minulla tosin esiintyi 70-100km/h vauhdissa. Sitä ennen oli Bridgen BT-020 joka oli uudesta lähtien ihan p********
Honda CBR1100XX
ajoin isännän uudehkolla Jammu XJ 900 Diversionilla ja päästin kätöset irti ohjaustangosta ja silloin oli lippaaminen enemmän kuin lähellä...menin liikkeeseen kysymään että mistä johtuu ja sanoivat että perälaukusta...en uskonut ennenkuin otin perälaukun irti ja kokeilin...eli jos pyörässäsi on perälaukku niin se voi olla syy!