Tulokset 1:stä 27:een 27:sta
    Tulipa taas todistettua itselleni, että hyvät kaupat tein Fazerin ostaessani. Olen parin viikon aikana käynyt ajamassa noin 15 muuta merkkiä ja mallia. Ei ole Fazun voittanutta.
    edelleenkin kesää odotellessa
    Oikein

Omalla on nyt 3200km takana ja ei ole tarvinnut pettyä vielä. Mitä nyt suutinsarjan vois laittaa, tangon vaihtaa kun se ajoasento on kuitenkin aika enduro =) Jousitusta pistin eilen roimasti kireämmälle ja sitähän se kaipasikin.
    Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
    Kawasaki Z750 2004
    Yamaha FZS1000 2005
    KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
    Kävin tällä viikolla myös koeajamassa tuon fazerin ja aivan mahtava pelihän se oli matalaa pleksiä lukuunottamatta
    Paras pyörä kyllä mitä olen koskaan tyypittänyt, mutta onkin vielä pari kiinnostavaa kilpailijaa testaamatta.
    You tried your best and you failed miserably. The lesson is 'never try'. --Homer Simpson ---

Honda Transalp XL 700V
    Lainaa kirjoitti
    Ei ole Fazun voittanutta.
    No ei ole nii vaikka olen kuullut kylillä puhuttavan että jotku mopot vähän kovempaa kulkisivatkin
    Tässä mallia allekirjotuksiin.
    Varmastikin hieno peli, en kiistä. Hieman alkaa vain ikä painamaan...
    Lainaa (Ulpe @ Heinä. 15 2005,17:04) kirjoitti
    Oikein *

Omalla on nyt 3200km takana ja ei ole tarvinnut pettyä vielä. Mitä nyt suutinsarjan vois laittaa, tangon vaihtaa kun se ajoasento on kuitenkin aika enduro =) Jousitusta pistin eilen roimasti kireämmälle ja sitähän se kaipasikin.
    Itseäkin ruvennut kiinnostaan Fasu. Ehkäpä tuore 600:nen olisi aluksi hankintalistalla. Kuinka "enduro" tuo ajoasento on? Onkohan vuosia katuendurolla ajaneelle kovinkin kyykky ajoasento?
    Paljonko kusiainen syö käytännössä? Tonnista jossain haukuttiin isoruokaiseksi... *Onko tonnisen ja kusisaisen fyysisissä mitoissa paljon eroa? Missä vuosimallissa keula muuttuu nuorekkaamaksi? Ja vielä ajettavuudesta; Millainen ajaa soratiellä??

Yamaha DT 125 LC "87 1994-1996
    Honda CB125T "81 ~2002-
    Honda Transalp 600 "93 *2002-2008
    Yamaha TDM 900 "04 * 2008-2010
    Yamaha TDM 850 "91 2011-
    FZ6S on loistava pyörä! Tästä tonnisesta en oo vielä mitenkään varma.

Pikkufasu kulki mulla n. 4,5 litralla ja mikä parasta, korkeusasema merenpinnasta ei muuta sitä.

Tonninen on vasta ollu sisäänajossa ja siististikään ei näköjään 5,5 alitu. Mitä sit, ku käännän hanat kaakkoon?

Pikkufasun ajoasento on 1,8 metriselle bueno. Ajoin pyörällä yli 7 tkm ja kaipaan esim. sitä starttia: vähä peukaloa näytti ja heti tulille. Ny saa asetella ryyppyä ja hyvä jos kolmannella…

Ei nää soralla enduroita oo, mutta helpompia ajaa, kun useammat kapeampirenkaiset
    ... jotain piti muistaa
    Muuttuuko FZS600 -> FZ6S:ksi vasta vuonna 2004? Onko kyseessä täysin erilaiset pyörät vai onko pelkkä "face lift"??
    Yamaha DT 125 LC "87 1994-1996
    Honda CB125T "81 ~2002-
    Honda Transalp 600 "93 *2002-2008
    Yamaha TDM 900 "04 * 2008-2010
    Yamaha TDM 850 "91 2011-
    Lainaa (Transalp @ Elo. 02 2005,17:40) kirjoitti
    Muuttuuko FZS600 -> FZ6S:ksi vasta vuonna 2004? Onko kyseessä täysin erilaiset pyörät vai onko pelkkä "face lift"??
    Jep:2004. Täysin eri pyörä. Katselepa FZ6s tekniikkaa ja teho/painosuhdetta. On ruiskua, käynninestoa, digitaalia, jne.

Valitettavasti kehitys on tuonut myös katalysaattorin, kuiskaavat desibelit, jne.
    ... jotain piti muistaa
    Hmm... monessa artikkelissa on kehuttu vanhempaa versiota paremmaksi kuin uutta. * Tiedä sitten, kun en uudella ole ajanut.
    Huono tie, parempi mieli
    Nojoo ottia tuota.
    Meikällä pyöräkehitys kulkee selkeästi taaksepäin, zeta-kawan teknoruiskusta mentiin tuommoseen kaasarinieleskelijään. Eihän tuolla (tonnisella) kyllä pääse lähellekään zetan kulutusta (5.5l/100km oli muuten viime kesän kokonaiskulutus, kun kuiteista laskin), kunhan vaan ei tankkia imaise lommolle kiihdytysessä =) Kawalla en saanu repimälläkään kulutusta paljon 7l/100km kummemmaksi, fasulla meni jo pikku kiskomisella (osa matkaa, osa repimistä) tuo 7l...

Kyselin tänään ohimennen huollosta siitä starttihommelista, kyllähän ne mekaanikot vähän semmosta meinas, että ne tuppaa olemaan yksilöitä. Toinen voipi startata kun vähän hipaisee starttinappia ja toinen vaatii kaasua, ryyppyä ja ave mariaa. Harmi, että itsellä on tuo jälkimmäinen. Kaipa sen kans oppii olemaan.

Tuolla toisessa threadissa jo mainostinkin, että meni se stonga vaihtoon kun en siitä orggis-ajoasennosta tykkää. Ostin semmosen "halpis"-alumiinitangon, piti olla sininen niin on bling-blingiä =) Vähän se on löysä se tanko, ehkä joskus tulevaisuudessa iskee jotain renthalin fatbaria kiinni, kun taas alkaa tuota irtorahaa pyörimään jaloissa. Tämmönen nyt.

Edelleen tyytyväinen vaihtoon.

edit:
    Nii joo Transalp: Meikä luulis, että tuohon tonniseen on sun melko helppo siirtyä, ei se vakiona ole todellakaan mikään kyykky. Eihän se tietenkään transalppi ole, mutta ei ihan gixxerikään.

Kawasaki Z750 2004
    Yamaha FZS1000 2005
    Lainaa (R@gdoll @ Elo. 02 2005,17:58) kirjoitti
    Hmm... monessa artikkelissa on kehuttu vanhempaa versiota paremmaksi kuin uutta. Tiedä sitten, kun en uudella ole ajanut.
    Tarkoitukseni ei mitenkään ole haukkua ”vanhaa” FZS600. Olen sitä vain tyypittänyt, enkä hauku.

Tarkoitukseni oli kehua helvetisti FZ6S:ää. Se on hyvä pyörä. Minulle vaan turhan kevyt, snadi. Kaikki tuo on oppimiskysymystä, vaan kun olen painavammilla oppini saanut, ni…
    ... jotain piti muistaa
    (poistettu tili)
    Lainaa (seku @ Elo. 04 2005,10:14) kirjoitti
    Lainaa (R@gdoll @ Elo. 02 2005,17:58) kirjoitti
    Hmm... monessa artikkelissa on kehuttu vanhempaa versiota paremmaksi kuin uutta. * Tiedä sitten, kun en uudella ole ajanut.
    Tarkoitukseni ei mitenkään ole haukkua ”vanhaa” FZS600. Olen sitä vain tyypittänyt, enkä hauku.

Tarkoitukseni oli kehua helvetisti FZ6S:ää. Se on hyvä pyörä. Minulle vaan turhan kevyt, snadi. Kaikki tuo on oppimiskysymystä, vaan kun olen painavammilla oppini saanut, ni…
    Mullakin on himassa joku brittilehti, jossa oli vanhan ja uuden vertailu. Uusi ei ollut mitenkään ylivoimainen voittaja, en muista oliko voittaja lainkaan.

Nimenomaan suosittelivat hyväkuntoisen käytetyn pikku-fasun ostamista, best-buy. Monen käytetyn hintapyynnit on vaan epärealistisia, pikkuisella lisäsatsauksella saa uuden.
    Käykääs kattoon NYT niitä hintapyyntöjä. Hi hi hi. Muutaman tonnin ajetun FZ6S:n saa alle 9 teur.

... jotain piti muistaa
    Mulla olis myytävänä tonninen fasu:
    KLIK

Hinta saadaan varmasti neuvoteltua kohdileen.
    Hieno peli totta tosiaan! Mulle istuu kuin nenä päähän
    ..kettu kuittaa
    Lainaa (seku @ Elo. 04 2005,10:14) kirjoitti

Noh, en ottanut sitä haukkuna, vaan piti laittaa vähän provosoivaa tekstiä jutun aikaansaamiseksi. *

Kyllähän nyt päivitetyn mallin pitää olla parempi kuin vanha. Mutta itsekin jossain luin tuosta uusi vs. vanha malli ja muistelen ettei uusi ainakaan voittanut.

Joitain eroavasuuksia voisin pikaisesti luetella, joista tietenkin vanhemman mallin paremmuudet ensin. *
    - Mittaristo mennyt selkeästi huonommaksi
    - Etujarrut eivät enää niin tehokkaat (vanhassa samat kuin R1:ssä ja muissa) Uudessakin varmaan riittävät.
    - Uusi moottori (kuulemma) enemmän kierroskone, vääntöä ei löydy alhaalta (kuusisatasessa, mitä vääntöä...alhaalta...)
    - Uusi on kevyempi (esim. alu runko)
    - Uudessa ruisku, polttoaineen kulutus ei kuitenkaan ole pienempi. Oma fasu menee kevyesti alle 4 litran tasaisella 80-100 maantieajolla, keskikulutus on tänä kesänä ollut n. 4,5 l/100km sis. 3 päivää rataa ja 3500 km norjan reissun kaksi päällä kamppeiden kanssa)
    - Uudemmassa korkeampi istuinkorkeus
    ...

Itseäkin polttelee isommat kuutiot ja tarkoitus on vaihtaa ehkä vuoden päästä johonkin litraiseen kamppeeseen. Emäntä on vaan aloittanut mopoilun tänä kesänä ja isompaa ei vielä kannata ostaa. Tuo on kyllä hyvä pyörä aloittelijallekkin ja ominaisuuksia riittää pidemmällekkin. Itsellä ollut vain aiempi pyörä reilu litrainen ärrä-suska (teinit gikseriksin nimittelee) ja tuo kusiainen ei mitään hirveitä kiksejä anna.

Olisiko mitään ehdotuksia kevyestä litraisesta pyörästä, jolla muorikin osaisi ajaa? Tuo tonninen fasu voisi olla hyvä ja pitää jossain vaiheessa käydä muorin kanssa testaamassa. Vaihtoehtoina olen miettinyt myös noita kevyempiä v2:ia esim. Suskan SV1000S tms. Tuokin kuulostaa olevan vähän kyykyn puoleinen ja matkustajan tilat syvältä.
    Huono tie, parempi mieli
    Btw. kilosissa näyttäs ainakin runko muuttuneen mustaksi 03-> malleissa. Onkohan muita muutoksia tuon mallin aikana tehty?

Huono tie, parempi mieli
    Lainaa (seku @ Elo. 02 2005,13:36) kirjoitti

Tonninen on vasta ollu sisäänajossa ja siististikään ei näköjään 5,5 alitu. Mitä sit, ku käännän hanat kaakkoon?

Pikkufasun ajoasento on 1,8 metriselle bueno. Ajoin pyörällä yli 7 tkm ja kaipaan esim. sitä starttia: vähä peukaloa näytti ja heti tulille. Ny saa asetella ryyppyä ja hyvä jos kolmannella…
    Sit kulutus nousee 8-10 litraan satkul
    meitsil 04 vuosimallia oleva tonninen fasu ja myöskin melko "janoinen" kylmänä käynnistettäes
    04 Buell xb12s

Lainaa (vauhti korjaa virheet... @ Elo. 05 2005,08:11) kirjoitti
    Lainaa (seku @ Elo. 02 2005,13:36) kirjoitti

Sit kulutus nousee 8-10 litraan satkul
    meitsil 04 vuosimallia oleva tonninen fasu ja myöskin melko "janoinen" kylmänä käynnistettäes
    Juu kyllähän se näyttää syöpöttelevät jos noita kylmästartteja joutuu paljon tekeen. Toivottavasti se onkin vaan siitä kiinni =) Sillon ku ostin tuon ja ajoin kotiin, oli kulutus 4.9l/100km ensimmäisen 300km jälkeen. Eipä oo paljon noita lukemia hätyytelty sen jälkeen. Viikon päästä ois eka pidempi reissu, sitten saa ihan matkalukemiakin verrokiksi.
    Kawasaki Z750 2004
    Yamaha FZS1000 2005
    Lainaa (R@gdoll @ Elo. 04 2005,21:47) kirjoitti
    Btw. kilosissa näyttäs ainakin runko muuttuneen mustaksi 03-> malleissa. Onkohan muita muutoksia tuon mallin aikana tehty?
    Onhan Fazuun kai tehty valtava modifikaatio värimuutosten lisäksi 01-02 vm. vs myöhemmät mallit. Eli tankin etuosassa oleva kiinnike pultti on kasvatettu suuremmaksi. Vanhemmissa malleissa kun se "huonosti" kiinnitettynä tuppasi löystymään.

Saksassa on ainakin -05 huononnettu asentamalla siihen katti. Eli putkea vaihtaessa tuostakin tulee sitten ylimääräistä tuskaa. Muita muutoksia en itse ainakaan muista kuulleeni. Tuntuu tuo Fazukin olevan silti puolivalmiste jota jokainen sitten oman mielensä mukaan modailee.
    Joku kommentti FZ6/FZS ominaisuuksiin:

>Mittaristo mennyt selkeästi huonommaksi
    Kierroslukumittari on auringossa vaikealukuinen. Digitaali muuten OK.

>Etujarrut eivät enää niin tehokkaat (vanhassa samat kuin R1:ssä ja muissa)
    Mulle riittävät. Joka ei näillä pärjää, ei osaa ajaa.

>Uusi moottori (kuulemma) enemmän kierroskone, vääntöä ei löydy alhaalta
    Hi hi! Mylly vääntää kusiaiseks kummasti. Maksimitehot on 12000 rundia. Punaraja 14000. Ei ollu juuri tarvetta moisia kysellä. Saksassa pikkusen kokeilin. Suomessa lähtee kortti.

>Uusi on kevyempi (esim. alu runko)
    Jep! On menny liian kevyeksi. Pikkukuski tai nainen osaa keveyttä arvostaa.

>Uudessa ruisku, polttoaineen kulutus ei kuitenkaan ole pienempi. Oma fasu menee kevyesti alle 4 litran tasaisella 80-100 maantieajolla, keskikulutus on tänä kesänä ollut n. 4,5 l/100km sis. 3 päivää rataa ja 3500 km norjan reissun kaksi päällä kamppeiden kanssa)
    Tommosia lukemia en oo kuullu ku unissa. n. 4,5 l/100km. Keskikulutus alppiretkellä tyydytti minua kovin.

>Uudemmassa korkeampi istuinkorkeus
    Jep! 1,8 metriselle tosi passeli. Tuskin ongelmia on vielä 1,7 metriselläkään.

... jotain piti muistaa
    Lainaa (vauhti korjaa virheet... @ Elo. 05 2005,08:11) kirjoitti
    ...meitsil 04 vuosimallia oleva tonninen fasu ja myöskin melko "janoinen" kylmänä käynnistettäes
    Kulutus ei taida mopossa olla niitä tärkeimpiä ominaisuuksia, mutta itsekkin olen seurannut omaani ihan mielenkiinnosta. Onhan siitä pienestä kulutuksesta se hyöty, ettei joka huoltsikalla tarvi pysähtyä.

Ei kai se kylmäkäynnistys kaasarikoneessa niin paljoa tee, kun imua voi säätää manuaalisesti... Ruisku työntää anturien mukaan automaattisesti lisää soppaa. pikkufasussa ei ainakaan tarvi käyttää keskikesällä imua. Keväällä ja syksyllä auttaa hieman.

Lainaa (seku @ Elo. 05 2005,09:10) kirjoitti
    >Mittaristo mennyt selkeästi huonommaksi
    Kierroslukumittari on auringossa vaikealukuinen. Digitaali muuten OK.

>Etujarrut eivät enää niin tehokkaat (vanhassa samat kuin R1:ssä ja muissa)
    Mulle riittävät. Joka ei näillä pärjää, ei osaa ajaa.

>Uusi moottori (kuulemma) enemmän kierroskone, vääntöä ei löydy alhaalta
    Hi hi! Mylly vääntää kusiaiseks kummasti. Maksimitehot on 12000 rundia. Punaraja 14000. Ei ollu juuri tarvetta moisia kysellä. Saksassa pikkusen kokeilin. Suomessa lähtee kortti.
    Itse vertasin speksejä FZS600 vs. FZ6S, en absoluuttisia "arvoja"

Lainaa kirjoitti
    Voiko pyörä olla liian kevyt??? Minun mielestä ei ainakaan noilla kiloilla. Liian pienen tai huteran ymmärrän, mutta liian vähän massaa? Itse kävisin heti vaihtamassa tonnisen fasun, jos se olisi painoltaan ja kooltaan pikkuveljen kaltainen.

Lainaa kirjoitti
    >Uudessa ruisku, polttoaineen kulutus ei kuitenkaan ole pienempi. Oma fasu menee kevyesti alle 4 litran tasaisella 80-100 maantieajolla, keskikulutus on tänä kesänä ollut n. 4,5 l/100km sis. 3 päivää rataa ja 3500 km norjan reissun kaksi päällä kamppeiden kanssa)
    Tommosia lukemia en oo kuullu ku unissa. n. 4,5 l/100km. Keskikulutus alppiretkellä tyydytti minua kovin.
    Unissa? Itse olen saanut puolenkymmentä kertaa tälle kesälle alle neljän litran kulutuksen tankilliselle. Laskin juuri muistiinpanoista, että meillä meni Norjan reissulla 4,51 l/100 km sis. kaksi aikuista kyydissä ja niille varusteet... kangas sivulaukut, tankkilaukku ja merimiessäkki takana.

Ainakin vanhemmassa fasussa on aika tiheät välitykset ja matkavauhdin noustessa lähelle 150 km/h nousee kulutus lähelle kuutta litraa. Kemoran moottoriradalla on mennyt n. 7,6 l sataselle ja lujaa on koitettu ajaa eli kierrokset tehokkaimmalla alueella.

Tankkauspaikkaakaan ei yleensä ole tarvinnut katsella ennen 400 kilometriä. Eli tuossa suhteessa ruisku ei tuo varmastikkaan mitään hyötyä.

Huono tie, parempi mieli
    Lainaa (R@gdoll @ Elo. 05 2005,13:17) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Voiko pyörä olla liian kevyt??? Minun mielestä ei ainakaan noilla kiloilla. Liian pienen tai huteran ymmärrän, mutta liian vähän massaa? Itse kävisin heti vaihtamassa tonnisen fasun, jos se olisi painoltaan ja kooltaan pikkuveljen kaltainen.
    Keveyskommenttejani ne on muutkin ihmetelleet. Ihmettelylle on perusteita. On kuitenkin niin, että Rykkönen ja pikku-rykkönen on rataraasereita, papan näkökulmasta. Fatserit on niistä katukäyttöön modifioitu.

FZ6 on rungoltaan täsmällinen, kone R6 versiosta vääntävämmäksi duunattu ja kulkee mutkaan ku juna. Työntöohjaustreeniä on sillä helppo tehdä. Kun massa ei mitenkään ”tunnu”, tulee pyörää vietyä mutkaan turhan kovaa- Mutkassa oottaa milloin kivi, milloin asfalttivaurio, tms. Törmäsin pyörällä tilanteisiin, jossa etupyörän pito loppu –eikä se ollu pyörän vika. Tilannenopeuteni oli liian suuri

Se on tottumuskysymys toi paino. Kun on painavilla pyörillä, teho/painosuhde on syytä pitää suhteessa 100/200, tai rataa on treenattava.

Tää tonninen ny jälleen ylittää ton, eli oppia elämä kaikki. Kikotin kulkee kans kivasti. Kortti pysyköön!

Ai ni, editoin tän lisäyksen 4,5l/100 km oli meillä FZ6S: ja 600 Diven (sillä snadisti alle) keskikulutus 6 tkm reisulla, mutta että alle 4

... jotain piti muistaa
    Tuli kokeiltua Yamaha centerin kilofasu lisä vermeillä tällä viikolla. Olisi myynnissäkin kohtuu hintaan. Aika mukavat laulut lähtee Akran putkesta. Stonga oli myös oikastu ja pleksi poistettu katteesta. Hätäisen tuntuinen peli on ja kaasutin moottorin pehmeämpi vaste kaasuun tuntuu kivalta. Tehot riittää varmaan tälläiselle papalle. Tuli käytettyä varmaan vaan 1/3 kierroksista ja silti maisema vaihtui mukavasti. Peilejä en saanut mieleisekseni säädettyä. Olisi kiva ollut tietää miten alkuperäinen kate suojaa matka ajossa ja itse asiassa olisi kiva kuulla miten fasu laulaa vakio putkella. Itse olen sitä mieltä että matka ajossa tehoputken laulu alkaa tuntua kuupassa ja vie nautintoa ajosta. Taidan olla jo pappa näille teho vermeille. Mielestäni esittely pyörä olisi paras olla vakio kone pakasta vedettynä. Ajoasennostakaan ei saanut oikein kuvaa kun stonga oli vaihdettu ja ajo viimoistaan ei saanut oikein kuvaa.
    Täytyy varmaan etsiä liike jossa olisi laite vakiona tarjolla. *
    L-twin rules

Ducati Multistrada 1200 dvt 2015

Mp historia
    Ducati Multistrada 1200 abs
    Kawasaki gtr 1400 abs
    Kawasaki zzr 1400 ABS
    Ducati Multistrada ds 1000
    Aprilia Futura rst 1000
    Yamaha Bulldog 1100
    Suzuki rg 125 e
    Lainaa (Motohtori @ Elo. 07 2005,21:30) kirjoitti
    Olisi kiva ollut tietää miten alkuperäinen kate suojaa matka ajossa ja itse asiassa olisi kiva kuulla miten fasu laulaa vakio putkella.
    Fasu ei laula alkuperäisellä putkella. Kuulostaa lähinnä huopatossutehtaan mankelinpyorittimeltä

Kävin ko. liikkeessä kattelemassa, se ajoasento on tosiaan aika eri originaaliin verrattuna. Kannattaa jossain tyypätä se laittamaton versio, siinä ollaan melko paljon pystymmässä.
    Kawasaki Z750 2004
    Yamaha FZS1000 2005
  27.  
    ei suojaa tonnisen kate läheskää yhtähyvin ku pikkufasun kate. Mut voihan siihen iskee jonku isomman screenin kii
    Tässä mallia allekirjotuksiin.