Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
    Mikä ketjurasva/-vaha toimii mielestäsi parhaiten sadekelillä? Hylkiikö rasva vettä, vai huuhtoutuuko se sateessa pois ja joudut lisäämään?
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
    Eihän sen veden pitäisi sitä rasvaa/öljyä/vahaa liuottaa pois, mutta muistaakseni suositellaan rasvaamaan ketjuja useammin jos sateessa ajaa, ja näin olen itsekin tehnyt!
    Itsellä käytössä Castrolin chainwaxit, ja Shellin uusi öljy-vaha-yhdistelmä-voiteluaine...
    Now riding:
    * KTM 690 Enduro R

Past ones:
    * KTM EXC 300
    * KTM 250 EXC Racing
    * CBR 600 F4
    * CBR 954 RR
    Valvolinen White Synthetic Chainlube toimii joka säässä ja tilanteessa, eikä suttaa yhtään
    1290 Super Duke R
    Mulla käytössä motorexin joku spray (strong)en nyt muista nimeä mutta stormilta saa 10€ 500 ml pullon,pysyy kejuissa n. 500-700 km ihan hyvin, miinuksena on että suttaa pikkasen,mutta ei mitenkään kauheesti...

Yamaha FZS 600 -02
    "Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
    Esim. Castrolin Chainspray SPOR on sopiva X-rengasketjuille ja sen päällekin voi laittaa CASTROL CHAINWAX vahaa sadekelillä, jolloin ketjun pinnalle muodostuu kalvo, joka suojaa kosteudelta.

Ketju tulisi mieluiten voidella heti ajon jälkeen, jolloin nivelet ovat lämpimät ja rasva imeytyy parhaiten niveliin.

Säännöllinen puhdistus esim. Castrol CHAIN CLEANERilla poistaa kulumista aiheuttavan hiekkapölyn ja sen jälkeen uusi voitelu estää jälleen pölyn pääsyn niveliin.

t. Shoppilaiset
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
    plus napista pari kolme pykälää isommalle siinä se,eikä ketjujen voitelu muutenkaan ole riesa kun pyörässä tällainen laite PRO-OILER ja siinä 80w-90 vaihdelaatikko öljy.Suosittelen lämpimästi,on hieno ja toimiva laite
    "oikeassa momentissa"
    Itse olen käyttänyt Bel Rayn Super Clean ketjuvahaa,en tiedä onko mitään maailman parasta, mut on toiminu kuitenki.Perstuntumalla sanoisin ,et vahat on sateessa pysyvimpiä ,kun sitkostetut ölyt.
    Castrollin vahaa käytin ennen.. Mut en enää ketjut on ihan hirveessä mäiskeessä... Nyt on käytös Motorexin ketjuöljyy , mut se vaihtu tohon todella "hyvään" MIDLANDIN ketjurasvaan.. Se on oikeesti hyvää. Se on vanha Quaker Staten rasvaa joka vaihto nimee>> siis Quaker nykyään >> MIDLAND
    Höhöö letkut on kotona, sano entinen palomies!

Siis mää vai
    Lainaa (triangel @ Heinä. 16 2005,16:40) kirjoitti
    plus napista pari kolme pykälää isommalle siinä se,eikä ketjujen voitelu muutenkaan ole riesa kun pyörässä tällainen laite PRO-OILER ja siinä 80w-90 vaihdelaatikko öljy.Suosittelen lämpimästi,on hieno ja toimiva laite *
    aika arvokas vaan...
    - XT 660 R
    Lainaa (Gozales @ Heinä. 17 2005,22:40) kirjoitti
    aika arvokas vaan...
    Mut mites se menee......... Elämä ON
    Höhöö letkut on kotona, sano entinen palomies!

Siis mää vai
    plus napista pari kolme pykälää isommalle siinä se,eikä ketjujen voitelu muutenkaan ole riesa kun pyörässä tällainen laite PRO-OILER ja siinä 80w-90 vaihdelaatikko öljy.
    Paljonko lentää öljyä pyörän päälle ton kanssa?? Mulla on valkoinen pyörä ja ketjuöljyt näkyy heti jos ne vähänkin roiski
    Lainaa (racingfreak @ Heinä. 17 2005,22:53) kirjoitti
    plus napista pari kolme pykälää isommalle siinä se,eikä ketjujen voitelu muutenkaan ole riesa kun pyörässä tällainen laite PRO-OILER ja siinä 80w-90 vaihdelaatikko öljy.
    Paljonko lentää öljyä pyörän päälle ton kanssa?? Mulla on valkoinen pyörä ja ketjuöljyt näkyy heti jos ne vähänkin roiski
    Täytyy sanoa että roiskeet on todella vähäisiä tai ei ollenkaan.Tuon laitehan toimiin todella tarkasti ja optimaalisesti riippuen miten paljon öljyä ketjulle haluaa.Kokeillut ole myös scottoileria joka on tähän verrattuna naurettava kapistus.Laite on tehty suurella tietämyksellä ajatuksella se on pitkän kehittelyn tulos.Kaikki maksaa ja mukavuus eniten,tikan heitto on halpa harrastus mutta siinä joutuu ruumiillisen rasitukseen ,niinkuin ketjujen rasvauksessakin perinteisin konstein.Minä kysyn että mikä ketjujen rasvaus,olen sen melkein jo unohtanut että pyörässäni on ketjut.
    "oikeassa momentissa"
    hain tossa shellin ketjuvahaa.. ihan käypää ainetta tuntuu olevan
    Kawasaki Ninja ZX-10R
    rotassa myös perämoottorin potkuriakselirasvaa, sellaista toffeemaista,en maista kuiten, notkeahkonjäykkää, voitelee hyvin ja pysyy minkä pysyy, kätevä pitää tuubia mukana taskussa, sieltä purskautella, tuubista, ketjuille aina kun näyttävät kuivilta, maksaa biiltemasa 2,8 euroa sellanen usiammale tuhannele kilsale rottamaisella rasvauksella riittävä tuubi. siis runsaalla. sirkiöön sitten hieman maltillisemmin rasvaa, siinä kun se näkyy heti kuitenkin.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
    Hei!

Minulla on rasvaus hoidettu Scott-oilerilla, jossa käytän Nesteen valmistamaa moottorisahan teräketjuöljyä. Hyvin toimii, on halpaa ja vielä bio-laatua eli ympäristöystävällistä!

+Pasi
    Agip Chain Lube ja parempaa ei ole kohdalle osunut...
    "Ei sovi, ei mahdu...herra saa rahansa takaisin"

www.menokoneracing.fi
    Bel rayn ketjuvaha lensi meikäläisellä roskiin ja vaihdan takaisin hyväksitodettuun castroliin ( br ei pysy ketjun sisäpinnalla kuin n. 200km )!!!!!
    " päivällä kun ampuu mustan valo-ammuksen niin tulee yö... "
  19.  
    Oon nyt käyttänyt ketjuissa Nesteen OH Grease (NLGI 2) jota ostin kerran ihan kokeeksi (3 eur...) kun ketjuöljyillä meinas ketjut panna hanttiin ja pitää ääntä ja muutenkin takuta.

En tiedä onko tuon rasvan käyttö kovin järkevää mutta nyt ainakin ketjut pelaa minun mielestä hyvin eikä niitä tarvi kovin usein huoltaa. Ei myöskään sotke kovasti ja voitelu on helppoa - muutamaan kohtaan löntti ja sinne se leviää hienosti kun pikkasen rengasta pyörittää...on pysynyt myös sateella ja rasvatessa tulee semmonen mukavan kostea saundi niihin...

Mutta kuten sanoin, en tiedä onko tästä sitten enemmän haittaa kuin hyötyä - minulla kuitenkin ketjut alkoi pelata paremmin eikä tarvinnut heti kävellä kauppaan. Nyt käyttökokemuksia 6000 km verran enkä aio heti vaihtaa - rasvausväli on luokkaa 500 - 1500 km. Olen ehkä rasvannut liian herkästi mutta eihän se haittaa vaika sitä rasvaa kunnolla onkin? En kuitenkaan aja kuivilla ketjuiila!!!

Nesteen sivulta
    NESTE OH GREASE
    Erikoisrasva työkoneiden ja ajoneuvojen niveltappeihin

Neste OH Grease on paksusta mineraaliöljystä ja vedettömästä kalsiumsaentimesta valmistettu punainen rasva, jonka erikoisominaisuuksina ovat erinomainen kiinnitarttuvuus ja veden kesto. Rasva pysyy kestävän ja sitkeän rakenteensa vuoksi voitelukohteessa normaaleja yleisrasvoja paremmin, jolloin päästään pidempiin voiteluväleihin. Neste OH Grease sisältää tehokkaan EP-lisäaineistuksen, joka ehkäisee voideltavien kohteiden kulumista raskaissa ja iskumaisissa kuormituksissa

Erityisominaisuudet:

- Erinomainen kiinnitarttuvuus ja mekaaninen kestävyys
    - Erinomainen ruosteenestokyky
    - Kestävä veden huuhtelevaa vaikutusta vastaan
    - Hyvä voitelevuus raskailla ja iskumaisilla kuormilla
    - EP-lisäaineistettu
    Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
    IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
    Suzuki GSX-750F