...tumpelo mikä tumpelo![]()
Miten cbr 1000 f:stä (-92) saa penkin irti...entinen omistajakin sanoi, että joku lukkosysteemi siitä on p..kana ja oli suosiolla jättäny repimättä. Mitenhän sitä kannattaisi yrittää ottaa? Ja mielelhän rikkomatta.
Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7
319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
Orkkiksena penkin pitäisi irrota kypärälukon avainta vastapäivään kiertämällä, mutta jos se mekanismi on paskana niin....Se lukkosysteemi on kyllä aika yksinkertainen. Pitäis saada semmoista pientä kieltä hieman taaksepäin liikutettua, mutta kun penkki on haitolla
Takakatettakaan ei saa irti kun on penkki paikallaan. Ei auta varmaan kun vääntää penkin reunaa ja yrittää saada lukkomekanismi esiin senverran että saa sorkittua jollain sitä kieltä.![]()
TRE 1130K
...eiku tuumasta toimhen...on nimittäin se koko kypärälukkosysteemi hukassa...eli ei auta kuin "sorkkia".
edit: ja sitä siitä pois saanu vaikka miten yritti. Olkhon siinä!
Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7
319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
Kuinka voi olla kypärälukkosysteemi hukassa, siinähän se on penkin vasemmalla puolella melko takana...Ettei siinä oo jotakin omatekoisia katteita tms. jotka vois peittää sen lukon?
Siistimmin tulee, ku otat sisälokasuojasta pienen pätkän pois. Tai poraat reijän. Ei tarvi penkkiä/katteita rikkoa. Mulla oli aikanaan sama ongelma omassa Cebarissa. Lukko oli rikki.
Tein aukon sinne sisälokarin takaosaan. Sieltä näkyy se lukkosysteemi ja sitä on helppo vetää sen verran taaksepäin, että satula irtoaa.
CBR1000F -87/90 -> CBR1100XX -99-> VTR1000F -05-> CBR1000RR Repsol -05 -> CB 350 -72
Siis "hukassa" tarkottaa tässä sitä, että on totaalisesti pois. Reikä jälellä ja sisäpuolella murtunu korvallinen. Joku varmasti joskus tarvinnu...
Kun sopiva hetki, niin kokkeilen tuota reiän tekoa.
Kiitoksia avusta.
Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7
319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
Ei tarvinnu alakaa reikiä tekemhän: mekanismi tosihhanki yksinkertanen ja sopivan pienellä lampulla kun pääsi entisen kypärälukkosysteemin reiästä kurkkimhan, niin sieltähän se "laukasin" löyty - ja komiasti losahti penkki ylös *
Piti aukasta sen takia, että asensin Wingrac-telinhen kolomelle laukulle...siitä operaatiosta pistän tarinaa tuonnempana sivuilleni...saakeli että oli urakka ja montaa hommaa piti tehä usiamphan kerthan. Sen verran voin valottaa, että miksei kukhan kertonu (enpä tainnu kyllä kysyäkhän...) että takakate kannattaa laittaa paikoilhen ennenku asentaa koko härvelin laukkuinhen paikoilhen. Siinä olis säästäny varmasti pari tuntia *
Moottoripyöräily on hauskaa.
Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7
319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
itse laittelin kans sen kapan kolmen laukun telineen cebariin viime viikolla, ja kyllä minä sen takakatteen asensin telineen asennuksen jälkeen, ei siinä kyllä minusta mitään ongelmia ollut.?