Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 51:een 51:sta
  1. #31
    Lainaa (isojussi @ Heinä. 15 2005,13:26) kirjoitti
    Lainaa (bandit @ Heinä. 15 2005,13:08) kirjoitti
    Iso Bandiitti uutena ee-speed:ssä 10600.- *ei paha.
    Ja on ihan toimiva myös matkapyöränä.
    On kokemusta B1200s:stä *2 1/2 vuotta ja 25000/km,
    avopuolisokin on viihtynyt takana n.10000/km joten ei se
    hirveen huono voi olla takanaistujalle.
    Banditia usein moititaan kovin löysäksi ja tunnottomaksi alustaltaan ja/tai rungoltaan?

    Miten tuo toimii ihan oikeasti kahden persiin lastissa? 3 laukkua + mahd. tankkilaukku + pari aikuista, vaikkapa nyt verrattuna muihin tuon kokoluokan pyöriin (gsx,xjr,cb,zrx jne)
    Omassa on vaihdettu wp:n jouset ja öljyt eteen, sen jälkeen ei ole ollut ongelmia 2-päällä, edes kovissa jarrutuksissa ei pahemmin niiaa.Runko on minun mielestäni suht hyvä ei voi valittaa,mutta ei se mikään moto-gp pyörä olekkaan.
    Oma matka varustus on givin kova perälaukku 46.l ,givin pehmeet sporttipyörän takalaukut ja givin tankkilaukku muistaakseni joku n.20.l + teltta+Nainen.Pyörä kyllä jaksaa ei tartte edes vaihtaa ohituksissa pienempää.Huomenna ollaan lähdössä(taas) norjaan lofooteille,eli kyllä ne mutkapätkät taittuu vielä täyspakkauksella ihan mukavasti,ei siellä muuten olisi niin kiva ajaa. Jo kolmas vuosi peräkkäin Norjaan.
    God hates us all

    By SLAYER

    Suzuki Bandit 01 600n/Lunastettu 2002 autoilijan virheen takia
    Suzuki Bandit 02 600s/Myyty 2003
    Suzuki Bandit 03 1200s/Lunastettu 2008 autoilijan virheen takia.
    Suzuki Bandit 06 1200 Fighteri
  2. #32
    Homma on vähän niinku siitä kiinni, mitkä on teidän mieltymykset. Paneurope on varmasti paras matkapyörä, mutta uusin alumiinirunko ei yhdellä kestänyt kaks päällä Puolaa. Honda antoi rungon takuuna.

    Tolla rahalla kannattaa vakavasti kattella myös isoja enduroita –siis jos ne kokeillessa tuntuu hyviltä. Tulin just kuuden tonnin stintiltä, enkä pidä yhtä oikeana, jos en toistakaan. Viime vuonna tein reissun äijäpyörällä: Suzuki 1100G ja nyt pikku mopolla: FZ6s. Molemmista reissuista nautin, mutta vain edellinen kelpaa kaks päällä ja kysyy kuskia, eli ei ole helpoin ajettava.

    Isot endurot kannattaa ehdottomasti tsekata. Kattelin taas, ku 1150 GS:llä mentiin spiraalia. Ehdottomasti all round pyörä. Hämmästyttävää!

    Mihinkään Deuvilleen en sortuisi. Tehoa kannattaa varata 2 päällä, kun mammalla on kuitenkin mukana vain kaikkein välttämättömin



    ... jotain piti muistaa
  3. #33
    Lainaa (jjp @ Heinä. 15 2005,13:24) kirjoitti
    Kun mulle on keppiveto se oikea veto, niin kaksi on enää jäljellä, Bemari ja Moto Guzzi. Olen katellut lähinnä R1100RT, RS ja GS -pyöriä. Kunhan loma tässä joskus alkaa, niin sitten taidan lähteä muutamaa katsomaan.
    No mobile.de kun kahlailee niin n. 7ke irtoaisi tuollainen tämän vuosituhannen bemppu matkaan ja tarjontaa riittää. Kuluihin 1k ja veroihin 4k, niin aika nätisti näyttäisi olevan hintahaarukassakin
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  4. #34
    Jos ajattelet yhtään kyytiläistä, niin suosittelen Busaa! Ehdottoman ihana istua takana! Ja kuulemma kuskinkin mielestä hyvä ajaa kaks päällä ja pitkää matkaa.
    "Älkää huoliko siskot, ne on munat jotka vanhenee, eivät kanat"
  5. #35
    JOVAIN ON SE KUN ON....!


    Ei ole takapenkkiä Parempaa....eik'äs ohjastajankaa satulas vikhaa ou !


    ps. Ja sit se Wingimiästen 1800:nki o kokkeiltu vaan ei käy...
  6. #36
    Bemarihan on suunniteltu kahden matkustettavaksi, melkein järestään noissa mainoskuvissa on kaks reisussa. Hayabusasta yritin ettiä semmosta kuvaa netistä, että ois kaks päällä, mut ei löytynny. Todennäköisesti siinä on yhtä karmee hylly takanaistujalle kuin muissakin kyykyissä. Ei aikuiseen makuun.

    Aikoinaan kun olin vielä töissä, kattelin Busaa sillä silmällä, mutta se jäi, kuten Kawa 12R:kin, oisin ottannut ne karmeat muovihärpäkkeet pois ja laittannu crossistongan, ehkä sitten ois ollu hyvä (ehkä ois joutunnu vielä penkkiä korottaan puolisen metriä että sais jalat mukaan, ainakin pusa oli niin p:leen matala, ihan ku ankeriaan selkää ois istunnu).

    Että vastoin kaikkea luuloa, ei mulla näitä kykkimispyöriä vastaan mitään oo, ihan hyviä aihioita.
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
  7. #37
    Mielenkiintoista!

    Busat ja muut ovat takuulla tosihienoja ja muutenkin upeita laitteita mutta ... mutta jotenkin vaan ei kolahda - ei perustu faktoihin vaan fiiliksiin. Sama juttu tuo PanEuropean takuuvarma valinta matkapyöräksi, paljon kehuja, mutta jotenkin pliisu, anteeksi nyt vaan...

    Minkäslaisia kommentteja esim. Yamaha DragStar 1100 saisi aikaan. Keppiveto ja kaikki...
    Rauhalliseen mukavaan rentouttavaan etenemiseen, ei kiihdyttely-räyh-tarpeita vaan etenemisen helppoutta...

    Vai olisko se sittenkin se BMW... tollaisen DragStarin saa paaljon uudemman ja vähemmän ajetun kuin esim PanEuropeanin tai BMW:n samalla papumäärällä.
  8. #38
    DragStar 1100 on oikein oiva custom mammankin kyyditykseen –jos et mee pitkille mökkiteille. Pyörä on riittävän vääntävä ja kuormauskelpoinen, kun kohtuudessa pysytään.
    ... jotain piti muistaa
  9. #39
    Lainaa (rico @ Heinä. 14 2005,11:14) kirjoitti
    Lainaa (Break @ Heinä. 13 2005,21:02) kirjoitti
    Kysymys: Mitä asiantuntijat suosittelevat matkapyöräksi rauhallista etenemistä ja mukavuutta arvostavalle pariskunnalle?
    Jos painotetaan nimenomaan tätä kysyjän ilmoittamaa asiaa, niin jotenkin on vaikea kuvitella että esimerkiksi tuplaX tai Busa olisivat noihin raameihin sopivia, niin hyviä kuin muuten ovatkin. Aika moni kuitenkin mieltää ne nimenomaan tehokkaiksi urheilupyöriksi... * *

    Luulisin että tämä tarjonnan erilaisuus johtuu paljolti siitä, että nykyisiin kyykkypyöriin tottuneiden on vain yksinkertaisesti hankala hahmottaa vuosikymmeniä sitten mopoilunsa aloittaneiden ja pitkään väliä pitäneiden ajatusmaailmaa.

    Joillekin reilusti alle sata heppaa riittää hyvin mukavaan matkantekoon eikä mutkapätkän kanttailukaan ole kaikille se suurimmat kicksit tuova juttu... * * *
    Juu.
    Helposti unohtuu kysyjän alkuasetelma. Siis rauhalliseen matka-ajoon. Siinä luokituksessa urheilullisin taitaa olla Yamahan FJR 1300. Kyllä silläkin kerkiää hyvin siinä missä useimmilla muilla.
    "If a..holes could fly, this place would be an airport"
  10. #40
    Tämä, kuten moni muukin vastaava kysyjä on saanut runsaasti ehdotuksia päätöksentekonsa tueksi. Hyvä niin, ja uskon, että suurimmalla osalla noista tarjokkaista homma voisi onnistuakin.
    Tosiasia vain on, että OIKEAN moton valinta on kyllä (IMHO) niin vaikea päätös, että ei sitä voi kukaan muu tehdä toisen puolesta, hyvä jos itse siihen kykenee ensimmäisellä kerralla.

    Ehdotan siis seuraavaa: poimi saamiesi ehdotusten joukosta viisi kandidaattia, jotka totenkin tuntuisivat soveliailta imagonsa ja asettamasi budjetin rajoissa. PYRI SITTEN PÄÄSEMÄÄN KUNNON KOEAJOILLE KAIKILLA NIILLÄ, JA JOS ON TARKOITUS AJAA MATKUSTAJAN KANSSA, NIIN MATKUSTAJA MUKAAN!!!

    Olen niin montaa keskustelua tälläkin forumilla seurannut siitä, kuinka jollain mp-mesuilla on pärrän päällä päässyt istumaan 30 sekuntia, ja samassa on pantu nimet tilauspaperiin ja ostettu 15,000 - 18,000 EUR pyörä osamaksulla, pahimmillaan käsirahakin "pikaluottona". Sitten on toukokuussa muutaman viikon ja muutaman 1000 km ajon jälkeen vasta alettu päästä jyvälle, mitä tuli hankittua, ja mitä (ehkä) "oikeesti" haluaisi. Eikun pyörä vaihtoon (viimeistään kaudenpäätteeksi), ja talven aikana (taas ilman koeajoa!) seuraava mopo alle, ja keväällä tunnustelemaan, osuiko yhtään paremmin.
    Käytännön esimerkkinä työkaverini, joka kävi läpi juuri tällaisen sarjan: (taustana 250cc crossijammu 1970-luvulla, uusi aloitus 1990-luvun lopulla) ensin Kawa EL500 (1 kesä), sitten BMW F650 (1 kesä), BMW 850R (2 kesää), taas BMW F650 (uusi malli, 1 kk), perään Honda Transalp (loppukausi), sitten Triumph Tiger (jolla jo kolmas kesä menossa!!!). Ja vielä niin, että käytännössä lähes jokainen noista pyöristä oli valittu ilman koeajoa, ja haettu kaupasta uusina... Ehkä tuo kertoo jotain po. pyörästä!? (...vai enemmänkin (rikkaasta) miehestä?)

    [ja mitä minä sitten ehdottaisin: No epäilyksettä Kawa ZZ-R 1200, mutta se on vahvasti subjektiivinen mielipide, enkä ole noista muista ehdotetuista kuin muutamaa kokeillut, joista Honda Blackbird tuli lähemmäksi omaa perstuntumaa, Yammun FJR1300 vielä jotenkin tuntui moottoripyörältä, mutta PanEuropean sen sijaan tuntui ihan sohvalta, varsinkin kun olin juuri sen alle ajanut parin Kawa ZX-10R ja Kawa ZX-12R (jossa sellaiset hilut&kilkkeet, että antoi 203 hp takaselta!), eli siis aika epäreilua, eiks niin! ]

    SIIS EIKUN KUNNON KOEAJOILLE!!!
    GPz900R(A2); ZZ-R 1100 (D1)
    "Where are my teeth?! How can I have any pudding, if I can't find my teeth!!?!"
  11. #41
    Mitäs mieltä porukka on ollut suitsan GSX 750 F pyörästä matkapyöränä kahdelle? Häviääkö pahastikkin isommille? Voisi luulla että 100 hummaa riittäisi jo rauhalliseen ajeluun Suomen teillä.
    Entä onko pyörä yhtään ketterämpi kuin isommat matkapyörät, esim blackbird tai zzr tms.?
    You tried your best and you failed miserably. The lesson is 'never try'. --Homer Simpson ---

    Honda Transalp XL 700V
  12. #42
    Isot allround pyörät ,Honda Varadero,Suzuki V-Strom yms.
    Itse ajelen Varaderolla ensimmäistä kesää 1000 CBR:n jälkeen.
    Kantaa kuorman loistavasti kaks`päällä ja tavarat,voimakin riittää
    vaikka eihän sitä ole koskaan liikaa.
  13. #43
    Lainaa (Avokid @ Heinä. 18 2005,12:33) kirjoitti
    Mitäs mieltä porukka on ollut suitsan GSX 750 F pyörästä matkapyöränä kahdelle? Häviääkö pahastikkin isommille? Voisi luulla että 100 hummaa riittäisi jo rauhalliseen ajeluun Suomen teillä.
    Entä onko pyörä yhtään ketterämpi kuin isommat matkapyörät, esim blackbird tai zzr tms.?
    GSX750F mulla oli kolme kesää ja siitä ei ole huonoa sanottavaa - edes kaksi päällä ja kamojen kanssa reissatessa. Mikään erityisen ketterä se tosin ei ole, väittäisin perstuntumalla XX:ää ketterämmäksi. ZZR:stä ei le kokemuksia.
    TH
    Bandit1200S
  14. #44
    Lainaa (Avokid @ Heinä. 18 2005,12:33) kirjoitti
    Mitäs mieltä porukka on ollut suitsan GSX 750 F pyörästä matkapyöränä kahdelle? Häviääkö pahastikkin isommille? Voisi luulla että 100 hummaa riittäisi jo rauhalliseen ajeluun Suomen teillä.
    Entä onko pyörä yhtään ketterämpi kuin isommat matkapyörät, esim blackbird tai zzr tms.?
    Oman mielipiteeni GSX750F-Suzukista jo aiemmin tässä ketjussa kirjoittelinkin, mutta lisätään vielä, että mainittujen seikkojen lisäksi sillä saamarin helposti sakot. Nopeusmittari näyttää ainakin alkuperäisillä Dunlopin renkailla pilkulleen oikein, eikä siis siedä sitä +10km/h varmistusta että ei aja ainakaan liian hiljaa... Kun ajaa 50 alueella 65, jotta vanhan totutun mukaan ajaisi oikeasti 55, niin todistettavasti ajaakin 65km/h. Josta tulee sanomista.

    Noihin muihin en osaa ajokäytökseltänsä verrata, mutta parkkipaikalla vääntelyyn en kaipaa ensimmäistäkään lisäkiloa 220-240kg bensamäärästä ja tavaramäärästä riippuen riittää ainakin minulle bodattavaksi massaksi ihan hyvin.
    Nerouteni ohella yksi lukuisista hyveistäni on vaatimattomuus.

    Yamaha FJR1300A
    Suzuki GSX750F
    Suzuki GS500E
    Pappa-Tunturi
    Kymco Cobra Cross
    Honda CB125
  15. #45
    Lainaa (Avokid @ Heinä. 18 2005,12:33) kirjoitti
    Mitäs mieltä porukka on ollut suitsan GSX 750 F pyörästä matkapyöränä kahdelle? Häviääkö pahastikkin isommille? Voisi luulla että 100 hummaa riittäisi jo rauhalliseen ajeluun Suomen teillä.
    Entä onko pyörä yhtään ketterämpi kuin isommat matkapyörät, esim blackbird tai zzr tms.?
    Jos Marauderin arvioidut 55hp riittävät kakspäällä ajamiseen, en ymmärrä miten 100hp ei riittäisi.

    Ohittaminen, johon suurempaa kuutiomäärää suosittlevien kuulee yleensä perustelunsa nojaavan, on tekniikkalaji, eikä siihen kummoisia heppamääriä tarvita. Toki on sanottava, että pienikuutioinen, matalaviritteinen kone, jossa vääntö löytyy kierrosalueen yläpäästä kapealta alueelta, alkaa olla jo hieman haastava ajettava ohitustilanteissa, vaan jotenkin kummasti olen 80km/h:n alueella nähnyt piikkikuskienkin ohittelevan ja jopa kyytiläisen kanssa...

    Me selvittiin mammelin kanssa aikoinaan Kawan EN-500:n kanssa aktiiviajelua vallan mallikkaasti. Mopo vaihtui, ei hepojen puutteen vuoksi, vaan yksinkertaisesti siitä syystä, että se oli fyysisesti liian pieni 192cm ja 170cm pariskunnalle. Painoa matkasi mopon päällä näinä aikoina 150kg +kamat.

    Tietenkin jos vaatimus on, että pyörä toimii kuin variaattorivaihteistolla varustettu pyörä eikä yli kuudenkympin vauhdeissa löydy kuin yksi vaihde, niin sitten sitä voimaa tarvitaan ja niin pirusti. Toisaalta halvemmaksi tulee kun opettelee käyttämään useampaa kuin yhtä vaihdetta.

    Jos mopoa ostetaan pelkkä heppamäärä silmien edessä, niin oletettavasti mennään metsään oikein urakalla, etenkin jos käyttötarkoitus on jotain muuta kuin nakkikioskilla elvistely.



    Jälleen yksi tehottomaan pastakoneeseen hairahtunut
  16. #46
    Tässä omat mietintöni, kun katselin uusia pyöriä sillä silmällä mopomessuilla. Tosin vanhasta pyörästä ei ole vielä tarkoitus luopua.

    -mukava/tilava ajoasento pidempäänkin istuskeluun kuskille ja matkustajalle
    -suojaavat katteet & pleksi – sadekelillä, kylmällä ja kovissa nopeuksissa iso etu.
    -riittävästi laukkutilaa, jotta saa tärkeimmät tavarat katseilta suojaan, laukkujen sisäkassit (taitaa saada useimpiin)
    -riittävästi voimaa kahdelle
    -hyvä istuin myös matkustajalle
    -keppiveto iso plussa
    -kahvalämppärit
    -siedettävän näköinen
    -isoimmat sohvapyörät eivät ole toistaiseksi kiinostaneet painonsa/kokonsa vuoksi

    Pyörät, joita loppujen lopuksi katsoin olivat Bemarin RT, Hondan Pan ja se Jammun FJR. Toistaiseksi tyydyn 1100 RT:hen vaikkakin sen keula on ruma, ja vaihteiden toiminta kyseenalainen. Voimaa siinä on riittävästi, vaikka joskus olen voimanpuutetta valitellut - tottumiskysymys. RT:n pleksin takana voi tällainen 180cm kaveri ajella visiiri auki suurissakin nopeuksissa. Pan:issa ja FJR:ssä häiritsee laukkujen pienuus - saako niihin isompia?

    Ja voihan sitä matkailua harrastaa millä pyörällä tahansa, mutta ilmeisesti täysverinen matkaratsu oli hakusessa. Toinen tykkää äidistä, ja toinen...

    Niin, ja jos se matkamopotin tulee hankittua ja myös matkailtua, niin kannattanee sijoittaa Autocomiin tai vastaavaan.
  17. #47
    Olen ollut tyytyväinen ZZR1100:n matkakäytössä. Givin 36 l laukkuihin mahtuu yllättävän paljon tavaraa mukaan. Pyörä jaksaa kulkea hyvin kaksi päällä laukut täynnä.
    ZX-11D5
  18. #48
    Lainaa (Hanski R1100RT @ Heinä. 19 2005,22:32) kirjoitti
    Toistaiseksi tyydyn 1100 RT:hen vaikkakin sen keula on ruma, ja vaihteiden toiminta kyseenalainen. Voimaa siinä on riittävästi,
    No eipä sitä keulaa tarvitse itse ajellessa katsoa !
    Ja ei niitä vaihteiston kolahduksiakaan tarvitse turhan usein kuunnella kun on riittävästi wääntöä.

    Itselläni oli aikaisemmin R1100RS, eikä siinäkään ollut moittimista 2-päällä pitkässä matkassa. R1100RT on vielä pykälän parempi ko. käyttöön.

    Jos en olisi nalkkiutunut Baijerilaisiin, niin FJR & Pannu Honda olisvat listoillani korkealla.
    Kaikkea kannattaa kokeilla paitsi omaa siskoa ja kansantansseja
  19. #49
    Ja näyttäkin jo kaikki pyörät kustomeita lukuunottamatta pannun tarjolle. Kaikki kehuvat omiaan ja tyttöystävät ovat tyytyväisia kaikilla takapenkeilla ainakin niin kauan kuin rakkautta kuljettajaan riittää eivätkä ole parempia päässeet (siis takaistuimia) kokeilemaan.

    Itse en ala omaani kehumaan se kun ei ole uskottavaa.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  20. #50
    Juu, en määkän kehu omaani, kun se tulee jo kehuttua muutenkin moneen kertaan.

    Tommonen 1100 Träkstaari tietty on vääntävä peli ja varmaan hyvä ajossa, ehkä myös Marauteri 800-nen aivan yhtä lailla, vaikka onkin 300 kuutiota vähemmän tilavuutta. Hevosvoimien ei kannata antaa hämätä.

    Mun yks kaveri, jolla oli aika lailla hyvätehoinen harrikka, oli kokeillut 650:stä Träkstaaria, ja tuumasi että: "Yllättävän hyvä vääntö, ei olis uskonut."

    Ai niin: Niissä kantsii testata takanaistujan jalkatilat niissä kustomeissa.

    Mutta tänään tapasin yhden kaverini, oli kierrellyt varmaan kymmenessä mopoliikkeessä etsien Pankkarilleen seuraajaa. Eipä hänelle taida muut kelvata kuin uusi Pankkari, veikkaan. Yksilöllistä, ei ollut tykänny edes Bemarin uudesta 1200S:ästäkään, puhumatikaan Bokseri 1200RT:stä...



    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
  21.  
  22. #51
    Lähes jokaisen mielestä oma malli on hyvä ellei paras. Käykää katselemassa ja kokeilemassa.
    Itsellä on Busa ja minun mittaiselle/ikäiselle 45 vee (sekä rouvalle) se on ihan hyvä sekä tavaratkin on mahtuneet mukaan vaikka hotelleissa ei asuttukaan. Varmasti esim uudessa Bemarin K 1200 S:ssä on parempi polvikulma ja toinen ääripäähän on sitten Wingi jonka omistin joskus 20 vuotta sitten.

    Se on vähän kiinni rahasta, minkä tyylisen pyörän haluaa, omista/rouvan mitoista, tavarakuljetuskapasiteetistä. Kannataa miettiä vähän kaikkia noita. Jokaisesta tyypistä, sporttourer, tourer, matkaenduro, peruspyörä jne löytyy erinomaisia vaihtoehtoja.

    Itse kävin koeajamassa muutamia erilaisia matkustajan kanssa ja koettiin että Busa vastasi tarpeita parhaiten: matkaa yksin ja kaksin, vähän nopeaa ajoa, vähän rataa.

    PS: voimia ZX 12 R pariskunnalle reissuun * Varsinkin matkustajalle * Nimim itsekin sen kyydissä istuneena...
    haemis
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12