Mulle olis nyt tarjolla Suzuki DR 650 Dakar muistaakseni 90-luvun alusta. Tosi siistin oloinen, ajettu reilu 30.000 km. Onko jollakulla kokemuksia ko. pelistä?
Ajattelin aiemmin vaihtaa nykyisen pelin Triumphin Bonnevilleen, mutta tää sopis paremmin budjettiin... *
I put the butcher knife up to her neck and said if you wanna live to see tomorrow, you better start fryin' 'em eggs a little better'n what'chu been fryin' 'em. I'm tired of eatin' sloppy, slimy eggs!
-Jesco White
Germaaniaksi löytyy DR 650 Forum. Paapelifisu auttaa ainakin allekirjoittanutta kääntelyssä kohtuumukavasti.
Horizons Unlimitedin mahtavilta maailmanmatkaajasivuilta löytyy myös Suzuki Tech -osio lontoonmurteella.
Osta pois kuleksimasta; Dakar on vielä riivatun komean näköinen ainakin 650 RS -malliin verrattuna (tai no sanotaan maastokelpoisemman näköinen...).
Edit: Itsellänikin oli DR 650 Dakar enskaa etsiessä kakkosvaihtoehtona; en ostanut, kun löytyi se listan ykkönenkin...
Itse omistin tuollaisen DR 650 RS -91 mallin.
Hauskempaa pyörää saa hakea. Miehekäs peli, vain potkukäynnistys.
Eipä siitä oikein huonoa sanottavaa löytynyt, viimeisen päälle maastoajoon tietysti ihan liian raskas. Pitkässä maantieajossa tärinät oli aika turruttavia, mutta sorateillä ja metsäautoteillä todella hyvä, ikävä on sitä pyörää.
Mikä IHME on toffo-pyörä?(MaximX @ Touko. 17 2004,16:27) kirjoitti
![]()
Suzuki on toffo-pyörä. Eli pyörä, joka on seissyt kerhon tallissa about 2 vuotta mystisen sähkövian lamaannuttamana (nyt tosin lienee heränny henkiin). Kerhon inside-juttuja...(heikkil @ Touko. 17 2004,16:50) kirjoitti
Susukista mäki ensin haaveilin mut koeajossa paljastu ne tärinät aika koviks,joten päädyin transuun enkä ole katunut.
Onhan siinä tietty se toffo-aspektikin... *Pistää miettimään...
No mut jos halvalla saa, niin sitten. Hinnasta kun ei vielä olla täysin päästy yhteisymmärrrykseen...
Ja niistä tärinöistä; mulla on nyt -80 vuoden H-D Sportsteri ilman mitään kumipuslia muualla kuin öljytankin kiinnityksessä, joten luulen etten mä huomaa edes mitään tärinöitä... *
Ainoo vaan mietityttää toi istuinkorkeus, kun jaloilla ei tuota mittaa ole ihan liikaa! Ylettyyköhän ollenkaan maankamaraan..?
I put the butcher knife up to her neck and said if you wanna live to see tomorrow, you better start fryin' 'em eggs a little better'n what'chu been fryin' 'em. I'm tired of eatin' sloppy, slimy eggs!
-Jesco White
Kannattaa pyörää tarkasteltaessa kuunnella moottorista
sellaista helinää tai kilinää ja ajossa hieman velttoa
ja jotenkin voimatonta olemusta.Johtuu siitä että
tasapainotusakselin ketju on löysällä.
Lähes joka DR:ä mitä vastaan on tullut ,on tuo ollut
löysällä(pitää kiristää noin5000km välein).Muutoin mukavan oloinen ajopeli,veli hankki tuossa hiljan DR650:sen.Itelläni taas liki 10vuotta DR750 ja hyvä laitos kaikin puolin,päitsikin sillä tuli kierrettyä.![]()
Joo mullakin oli Dr 750 Big vähän oli raskas peli leikkimiseen ja sitten se tasapaino akselin kiristäminen oli joka ikinen öljynvaihto välein aika turruttavaa muuten ihan jees....
Täytyy olla vähintään 4 eri pyörää kesän aikana.....
Mitenkäs tuo tasapainotusakselin ketju käytännössä kiristetään,kun ei ole vielä minkään valtakunnan korjausopusta. Tein kaupat -95 dr650 suizasta tänään ja ajattelin heti kerätä vähän tietoja,ettei tarttis "mennä perse edellä puuhun" vaan huoltais ennemmin kuin korjais. Jos vähän viisaammat ja kokeneemmat vois kertoa, oisin ikuisestisekä
!!!! *Tilasin alfamerin sakemannikielisen korjausoppaan sekä suomi-saksa-suomi teknisen sanaston. Toivottavasti
opin sen verran saksaa,et jotain selviää.