Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    No kaikki alko siitä kun vaihdoin etuhaarukan stefat... Nyt etupää toimii todella hienosti paitsi että etujarrut laahaa. Olen ilmannut ne moneen kertaan (kohta menny ½ litraa nestettä) eikä muutosta tapahdu. Parin kilsan lenkin jälkeen toinen levy niin kuuma ettei pysty pitelee. Olisko jotain vinkkejä? Minäkö tyhmä nyt en ymmärrä...
    Kyseessä on GPX 750 R
  2. #2
    Oiskohan jarrusylinteri jumissa ku laaha.Ei muuta ku satula irti ja tutkimaan mite se huilaa siinä.
  3. #3
    Lainaa (Veivi @ Heinä. 11 2005,11:26) kirjoitti
    No kaikki alko siitä kun vaihdoin etuhaarukan stefat... Nyt etupää toimii todella hienosti paitsi että etujarrut laahaa. Olen ilmannut ne moneen kertaan (kohta menny ½ litraa nestettä) eikä muutosta tapahdu.
    Eipä siinä ilmaamiset paljoa auta. Varmaankin jarrupalat ja levyt eivät ole toisiinsa nähden täsmälleen vastaavalla kohdallaan kuin ennen projektin aloitusta olivat.
    Kokeile nostaa etunen ylös ja pyörittämällä/kuuntelemalla katsot mikä kohta siinä laahaa vai laahaako kaiken aikaa.
    Jos etupyörä on varmasti oikealla paikalla (onko mahdollista siirtää akselia esim. 1mm) ja palat varmasti kohdallaan/kunnolla paikallaan niin seuraavaksi jarrumäntää voi yrittää painaa hieman sisempään, hmm.. ruuvarilla voi saada vahinkoa aikaan joten kannattanee ottaa palat pois ennen operaatiota ja painaa mahdollisimman suoraan sisäänpäin laajalta alueelta. Jarrumäntä tulee helposti ulospäin kun satulat on irti, joku kaveri kuitenkin painaa jarrukahvasta kokeilllakseen onko hyvät jarrut (90% varmuudella)
    Kannattaa myös tarkastaa että jarrusatula pääsee liukumaan myös sivusuunnassa eli voit joutua putsaushommiin ja laittamaan sinne liukuihin kumien alle tarkoitukseen sopivaa rasvaa.
    Tuo että homma alkoi stefojen vaihdosta viittaisi kyllä siihen että vika ei ole jarrusatuloissa, voipi olla että vähän ajan päästä palat ja levyt kuluvat sopivasti ja ongelma poistuu kilometrien myötä

    Levyjarruthan laahaavat aina hieman mutta ei niiden sentään kuumeta tahi savuta pidä jos ei jarruta.



  4. #4
    Kyllähän ongelma tuntuu siltä että männät/liukutapit jumittavat. Vaihdoit siis keulaputkien stefat, etkä jarrumäntien tiivisteitä Jos jarrunesteet ovat olleet kauan vaihtamatta ei olisi ihme että lievä syöpä olisi iskenyt jarrukalikoihin.
  5. #5
    Kyllä tuo kuulostaisi ihan vain klassisen jarruherkistelyn tarpeelta Eikä ole edes hankalakaan operaatio. Lopputuloksena pitäisi jarrupaloja painavat männät liikkua suht. herkästi ja perinteisten jarrujen tapauksessa myös jarrusatula - radiaalijarruissa ei ole erillistä, liikkuvaa satulaa kun on männät molemmin puolin levyä. Eli eikun pura, putsaa ja kokoa
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  6. #6
    Nonii. Nyt on jarrut avattu, putsattu, voimisteltu ja rasvattu. Laahaminen jatkuu edelleen.
    Pitänee kurvailla tossa nurkissa ja kattoo jos ne hakis paikkansa ja alkais toimia. Takajarrun kanssa ei ollu mitään ongelmia kun otin takapyörän irti. Luulis että takajarru olis jumissa kun sitä vähemmän käytetään. Kiitos kaikille vinkeistä.
  7. #7
    Lainaa (Veivi @ Heinä. 12 2005,11:27) kirjoitti
    Nonii. Nyt on jarrut avattu, putsattu, voimisteltu ja rasvattu. Laahaminen jatkuu edelleen. *
    Pitänee kurvailla tossa nurkissa ja kattoo jos ne hakis paikkansa ja alkais toimia. Takajarrun kanssa ei ollu mitään ongelmia kun otin takapyörän irti. Luulis että takajarru olis jumissa kun sitä vähemmän käytetään. Kiitos kaikille vinkeistä. *
    Enpä oikein usko, että itsestään paranevat. Onko muuten palat eripaksuiset? Meinaan vaan, että jos palat olisivat vaihtaneet paikkojansa...
    Kawasaki GT750 P1 -82
    Kawasaki GPZ750 Turbo E2 -86
  8. #8
    Lainaa (KawaGT @ Heinä. 12 2005,11:33) kirjoitti
    Enpä oikein usko, että itsestään paranevat. Onko muuten palat eripaksuiset? Meinaan vaan, että jos palat olisivat vaihtaneet paikkojansa...
    Palat on keskenään erimalliset, mahdotonta kytkee väärinpäin.
  9. #9
    Katoikko missä kunnos ne sylinterin sisällä olevat stefat on??
    Itellä jumitti takanen ku oli pikku lysmy stefassa.
    Arvatenki sulla ne jarru sylinterin männät käyny normaalia ulompana rempan aikana ja oot sitte vaan painanu ne takas paikalleen palojen ja ruuvarin kera ??
  10. #10
    Eikai nestettä ole liikaa,tai jarruissa ns.pieni paine kokoajan päällä?Oli vaan itellä näin..
    Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

    ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
  11.  
  12. #11
    Onko pääsylinteri tsekattu, että se ei jumita?
    1835