Minkälaisella *pesuaineella pesette moottoripyöränne,ja kuinka usein tuleeko puunattua joka ajokerran jälkeenkö? että näkeekö pyörää rapaisena juuri koskaan.Täytyy tunnustaa että pestyä tulee ja käytössä on wurhtin pineliuotin, turtlen pesu shampoo välistä astian pesu aine ja mäntysuopa tuntuu tosi toimivalta mutta se haju.Nyt ostin juuri kokeelle tuota autoglymin mp-pesuainetta kokeiltua ei ole vielä tullut mutta jos samanlaista on kuin nuo muut glymin tuotteet niin pitäis pelata.Nimittäin en juuri vahoina ja kiilloitus aineina muita käytä siksi hyviksi nuo on osoittautunut.Onhan tuo puhdas pyörä osa turvallisuuttakin , tulee siinä pesun ja puunauksen yhteydessä huomattua paremmin mahdollisia korjausta vaativia kohtia.
![]()
"oikeassa momentissa"
Ainakin itse olen tyytyväinen AutoGlymin Motorcycle Cleaneriin ja tietenkin vahoihin. Kuinka usein sitten pesen, riippuu vähän kilsoista. Noin yleisesti pyörä on kuitenkin aina puhdas ja vahattu.
Pestään silloin tällöin ja millä sattuu. Pesun jälkeen pintaan teflonvaha by Korrec. Yleensä sellanen naturvännen liuotin aine ensin pintaan ja sitten painepesurilla kevyesti huuhtelu.
Pesen tarvittaessa korrekin vahapesulla ja sienellä kevyesti ja perään Autoclymin kovavahaa, sitä ennen tietysti vahattu pehmeellä vahalla.
Niin ja koska kyseessä nakupyörä, koneesta ja putkistosta tulee todella kiiltäviä kun ennen pesua vetelee reilusti WD-40:stä, liika lähtee pois pestessä ja moottorin lämmetessä vähän savuaa.
Don´t tread on me!
Itse olen hoitanut pesun täten
1.Huuhdon pyörän letkulla + sienellä ja pesuaineella (fairi) ?
2.Motoclean ainetta ruiskuttanut pyörän päälle + huuhtonut pois
3.Kuivattanut ja samalla pessyt vanteet vanteen puhdistus aineella...jotain teboilin myrkkyä taisi olla
4.Puolikiinteää Carlake vahaa pintaan
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Olen huomannut että joillakin aineilla eloksoidut mutterit yms hapettuu pesun jälken , tuo liuottimen käyttökö en ole oikein varma ,kiilto häviää myös alumiini pinnoilta.Sitten tuo astianpesuaineen käyttö olen kuullut ja itsekkin todennut että se pidemmän päälle haurastutta kumi osia :Tuo 4wd oli hyvän tuntuinen pointti itsekkin sitä puhdistukseen käyttänyt mutta noin ennen pesua täytyypä kokeilla.Tuota kumin ja muovin hoito ainetta tulee käytettyä pesun jälkeen tutuis että melkein pakko , silikoonikin hyvä mutta tuntuu keräävän pölyä.cokpit aineet tuntuis sopivilta.Tuo glymin kovavaha on aivan ehdoton kannataa kokeilla
"oikeassa momentissa"
Nyt kun joku kertois mistä Helsingin seudulla kannattaa Autoglymin tuotteita ostaa?
Kaipa ne suurinpiirtein yhtä kalliita joka paikassa.
Ite saan tutun kautta vähän halvemmalla![]()
Don´t tread on me!
Yksikin paikka mistä saa riittää mulle tiedoksi??
Itse olen ostanut AD-autopaikasta (Petikko & Tammisto) ja kaikista hessumobiileistakin saa...(reds @ Heinä. 02 2004,21:40) kirjoitti
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Jos palataan alkup kysymykseen niin itse pesen pyörän aina jos sillä on märässä kelissä ajeltu tai sitten jos se on pahasti pölyinen. Koskaan pyörää en ole talliin vielä likaisena laittanut.
Pesuaineena käytän autoglymin moottoripyörille tarkoitettua pesuainetta ja vahoina autoglymin punaisella ja kultaisella etiketillä olevia tuotteita.
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Covaria äärimmäisessä hädässä piki/rasvaroiskeisiin, muuten olen pärjännyt hyvin ihan supisuomalaisella mäntysaippualiuoksella. Sitä kun aavistuksen ohentaa vedellä ja sitten penslailee pehmeällä pesuharjalla likaisiin paikkoihin, ja sen jälkeen antaa hetken hautua, niin ei ole paha pestä puhtaaksi. Vahana olen käyttänyt aina autossakin tunnettua merkkiä ja kallista hintalappua, halvalla en ole löytänyt hyvää vahaa. Niin ja, vahatessa - ainakin kun kotilon vahaa - pitää tulla hiki, silloin vaha kestääkin jonkin aikaa. Pesuvahat sun muut ameriikan ihmeet antaa kyllä komean kiillon mutta vain hetkeksi.
Nerouteni ohella yksi lukuisista hyveistäni on vaatimattomuus.
Yamaha FJR1300A
Suzuki GSX750F
Suzuki GS500E
Pappa-Tunturi
Kymco Cobra Cross
Honda CB125
Mikähän pesuaine olisi sellaista, jossa ei ole vahaa mukana? Tuntuu nykyään lähes kaikissa myytävissä pesuaineissa olevan vaha mukana, poislukien tietysti fairit ja liuotin pesuaineet. Tahtoo tuo pesuvaha muuttaa mattamustat/maalaamattomat muoviosat ikävän harmaiksi.
Vai onko ainut keino vaan pesun jälkeen niitä erikseen puhdistaa muovin kirkaste aineilla?
*** Triumph Speed Triple ***
* Ex. Honda CBR 600 *
Autoglym pesuaineena ja vahana, autolle ja mopolle....
Suosittelen.
Only a motorcyclist knows why a dog rides with his head out the window!
Happiness is like peeing your pants - everyone can see it but only you can feel it's true warmth.
Samoin täällä.(affi @ Kesä. 20 2005,22:07) kirjoitti
Käytin vielä pari vuotta sitten Würthin Pinelinea ,mutta tekee tummat kumi ja muoviosat harmahtavaksi. Lika kyllä irtoo silläkin aika hyvin ja on ympäristöystävällisempää.
Mikähän tuon tekee parhaiten moottoripyörille soveltuvaksi? *(Jassu @ Heinä. 02 2004,23:26) kirjoitti
![]()
Huono tie, parempi mieli
Jep, autoglymiin täälläkin luotetaan. Se uusi 'musta' vaha tuo aika mukavan kiillon, varsinkin tummiin sävyihin. Pesuun sitten glymin pesuainetta tai sitten wurthin autoshampoota tms. Lisäksi vanteet 'pesen' vahalla jos niissä sattuu olemaan roiskeita ketjusta, sillä p*skat lähtee hetkessä ja tulee samalla vahattuakin.
Peittelettekö mitään "osia" ennen kuin alatte letkulla päästää vettä pyörän selkään? Vai onko vain varovaisuus valttia tässäkin lajissa ja hieman kattelee, että minne sitä vettä sohii?!?
Mulla GSX-R1000 -08 (valkohopea)
Pikku-Broidilla CBR1000RR -08 (valkomusta)